Two Wheeled Maniac
Sleutelende Student
Ik wil het niet riskeren, dat de ophangpunten verbuigen onder het gewicht en/of dat de tank gaat lekken. De motor is inmiddels ook al 21 jaar oud. Misschien dat ik wel even wat brandstof overhevel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even een vraag. Ik heb een 750 SRAD uit 99 (injectie dus) en eigenlijk doet ze alles wat ik van haar verwacht, maar de koude start is altijd een dingetje. Choke in meer of
Heeft dit een onderliggende oorzaak of is dit gewoon kenmerkend aan het eerste injectie model?
We hebben een winnaar. Even wachten met starten na het contact aan te zetten en de motor start netjes zonder horten of uitvallen. Dacht wellicht dat het misschien ook nog aan de dB killer lag oid, maar in beide gevallen (met/zonder) start de motor zoals het hoort.Wat bij een slechte start, zeker nu het wat kouder wordt, nog wel eens wil helpen, is een minuutje voor het starten contact en verlichting vast aanzetten.
Een koude accu kan minder stroom leveren dan een warme, en door hem even het licht te laten aansturen warmt de accu van binnen op, waardoor ie de piekstroom van het starten beter kan leveren (dus voltage zakt minder in, dus startmotor draait sneller rond).
We hebben een winnaar. Even wachten met starten na het contact aan te zetten en de motor start netjes zonder horten of uitvallen. Dacht wellicht dat het misschien ook nog aan de dB killer lag oid, maar in beide gevallen (met/zonder) start de motor zoals het hoort.
Voortaan maar het contact aan voor ik m'n helm en handschoenen aandoe en dan starten.
InderdaadIk zou een nieuwe (evt iets zwaardere) accu plaatsen?
10,5 Ah tegenover 9 Ah lijkt me toch wel aanvaardbaar?Als je een te zware accu installeert en je krijgt hem nooit volledig opgeladen, is dat ook niet goed voor de accu
Lijkt mij inderdaad dat, dat goed moet gaan. Hoogstens kost het iets meer tijd om hem volledig bij geladen te krijgen. Maar inderdaad meten is weten, en de ene accu (merk) is de andere niet. Heb in het verleden, ook met bekende merken, daar aardig verschil in gezien onder koude(re) omstandigheden...10,5 Ah tegenover 9 Ah lijkt me toch wel aanvaardbaar?
Zal er eerdaags wat verder op duiken en het een en ander doormeten.
Goedemiddag!
Even een vraag voor al jullie experten:
Mijn broer is geïnteresseerd in een gsx-r 750 van 2007 en wou eens gaan kijken,zijn er bekende kwaaltjes waar zeker op te letten valt ?
Spanningsregelaar was een bekend punt bij mijn gsr 600 van 2007,denk dat dit ook geld voor de gsx-r ? En voor de rest ?
Alvast bedankt!
Heb niet op de eerdere modellen gereden, maar denk dat ik hier wel wat in mee kan komen. Het vermogen is vrij linieair, hij heeft geen vorm van powerband. Het is daarvoor ook een 4 cilinder. Het vermogen is hierdoor wel makkelijker rijdbaar.De GSXR K6-7 zijn eigenlijk vrij saaie motoren dan een K4-5 is , deze serie is veel levendiger . De jongere na 2010 , van horen zeggen zijn weer wat prettiger ?
GAS KUT!