Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik wil het niet riskeren, dat de ophangpunten verbuigen onder het gewicht en/of dat de tank gaat lekken. De motor is inmiddels ook al 21 jaar oud. Misschien dat ik wel even wat brandstof overhevel.
 
De resultaten van de spanningsmeting zijn binnen. De spanning tijdens starten komt net onder de 12V, maar de laadspanning komt niet boven de 12,8 V uit op de accu. Zelfs niet bij 5000 rpm. Even de how to- accu en laadsysteem doorgenomen en dan kom ik inderdaad op de SR uit of de dynamo. Zal voor de zekerheid later nog de spanning uit de dynamo meten en dan zien we wel weer verder.
Wat ik dan wel gek vind, is dat de motor na een paar seconden draaien en weer starten wel gelijk goed loopt, terwijl dan de spanning op de accu nog lager is door het starten. Zou dat dan ook betekenen dat waarschijnlijk toch ook nog de injectoren nadruppelen?
 
Daarnaast als je de accu verder nooit hoeft op te laden zal dat waarschijnlijk het probleem niet zijn. Ik ben het eens dat de laadspanning niet echt geweldig is. Maar als de accu niet bij laadt, en zeker met lampen aan, zal een motor gemiddeld na 30/60 minuten er wel mee ophouden
 
Wat bij een slechte start, zeker nu het wat kouder wordt, nog wel eens wil helpen, is een minuutje voor het starten contact en verlichting vast aanzetten.

Een koude accu kan minder stroom leveren dan een warme, en door hem even het licht te laten aansturen warmt de accu van binnen op, waardoor ie de piekstroom van het starten beter kan leveren (dus voltage zakt minder in, dus startmotor draait sneller rond).
 
Even een vraag. Ik heb een 750 SRAD uit 99 (injectie dus) en eigenlijk doet ze alles wat ik van haar verwacht, maar de koude start is altijd een dingetje. Choke in meer of
Heeft dit een onderliggende oorzaak of is dit gewoon kenmerkend aan het eerste injectie model?

Doet de mijne ook naarmate hij langer stil staat.De een heeft er meer last van dan de ander.!
 
Goed weer vandaag, nog wat kilometers op de fiets gezet.

Ritje.jpg
 
Wat bij een slechte start, zeker nu het wat kouder wordt, nog wel eens wil helpen, is een minuutje voor het starten contact en verlichting vast aanzetten.

Een koude accu kan minder stroom leveren dan een warme, en door hem even het licht te laten aansturen warmt de accu van binnen op, waardoor ie de piekstroom van het starten beter kan leveren (dus voltage zakt minder in, dus startmotor draait sneller rond).
We hebben een winnaar. Even wachten met starten na het contact aan te zetten en de motor start netjes zonder horten of uitvallen. Dacht wellicht dat het misschien ook nog aan de dB killer lag oid, maar in beide gevallen (met/zonder) start de motor zoals het hoort.
Voortaan maar het contact aan voor ik m'n helm en handschoenen aandoe en dan starten.
 
We hebben een winnaar. Even wachten met starten na het contact aan te zetten en de motor start netjes zonder horten of uitvallen. Dacht wellicht dat het misschien ook nog aan de dB killer lag oid, maar in beide gevallen (met/zonder) start de motor zoals het hoort.
Voortaan maar het contact aan voor ik m'n helm en handschoenen aandoe en dan starten.

Ik zou een nieuwe (evt iets zwaardere) accu plaatsen?
 
Er zit al een zwaardere accu in dan origineel. Accu is 3 maanden oud oid. Zegt natuurlijk verder weinig. Zou de SR dan wellicht toch een probleem zijn?
 
Als je een te zware accu installeert en je krijgt hem nooit volledig opgeladen, is dat ook niet goed voor de accu
 
10,5 Ah tegenover 9 Ah lijkt me toch wel aanvaardbaar?

Zal er eerdaags wat verder op duiken en het een en ander doormeten.
Lijkt mij inderdaad dat, dat goed moet gaan. Hoogstens kost het iets meer tijd om hem volledig bij geladen te krijgen. Maar inderdaad meten is weten, en de ene accu (merk) is de andere niet. Heb in het verleden, ook met bekende merken, daar aardig verschil in gezien onder koude(re) omstandigheden...
 
Dat zal ook nog wel ja. Bij m'n Monster was het altijd tikken en lopen. Dat was een Yuasa, maar nu juist voor die Motobatt gegaan, omdat ik daar ook veel goeds over had gelezen + de extra capaciteit.
 
Goedemiddag! *D

Even een vraag voor al jullie experten:
Mijn broer is geïnteresseerd in een gsx-r 750 van 2007 en wou eens gaan kijken,zijn er bekende kwaaltjes waar zeker op te letten valt ?

Spanningsregelaar was een bekend punt bij mijn gsr 600 van 2007,denk dat dit ook geld voor de gsx-r ? En voor de rest ?

Alvast bedankt! *O*
 
Goedemiddag! *D

Even een vraag voor al jullie experten:
Mijn broer is geïnteresseerd in een gsx-r 750 van 2007 en wou eens gaan kijken,zijn er bekende kwaaltjes waar zeker op te letten valt ?

Spanningsregelaar was een bekend punt bij mijn gsr 600 van 2007,denk dat dit ook geld voor de gsx-r ? En voor de rest ?

Alvast bedankt! *O*

Fijne fiets, inderdaad de spanningsregelaar is eigenlijk het enige. Fiets heeft ''vaak'' een trilling rond de 6.000 toeren, waardoor je handen/voeten in slaap vallen wanneer je voor langere tijd op constante snelheid rijd. Daarnaast zie je dan minder in de spiegel door de trilling_O-

Had het bij de aankoop niet echt in de gaten, maar bij langere ritten stoor ik me er wel eens aan. Vrienden die af en toe op mijn motor rijden valt het ook op.
 
De GSXR K6-7 zijn eigenlijk vrij saaie motoren dan een K4-5 is , deze serie is veel levendiger . De jongere na 2010 , van horen zeggen zijn weer wat prettiger ?
 
De GSXR K6-7 zijn eigenlijk vrij saaie motoren dan een K4-5 is , deze serie is veel levendiger . De jongere na 2010 , van horen zeggen zijn weer wat prettiger ?
Heb niet op de eerdere modellen gereden, maar denk dat ik hier wel wat in mee kan komen. Het vermogen is vrij linieair, hij heeft geen vorm van powerband. Het is daarvoor ook een 4 cilinder. Het vermogen is hierdoor wel makkelijker rijdbaar.
Om even te omschrijven, ben deze vakantie met een maat in Frankrijk geweest. Hij op een r1, 2004 model. En ik op de gsx-r 750 k6, wanneer we even lekker door de passen knallen. Hoef ik me niet druk te maken dat me voorwiel los komt omdat er plots piek vermogen vrij komt. Hij daarin tegen is er bewust mee bezig op z'n voorwiel op de grond te houden _O- Het begin koppel in het lagere vermogen is prima, doet niet veel onder voor de r1. Daarna kan ik lekker snel door trekken zonder verassingen. Wanneer hij doortrekt in toeren gaat hij in de 2de/3de versnelling al snel veeeel te hard, en dan komt pas het ''bruikbare'' vermogen. Wat eigenlijk niet heel bruikbaar is doordat hij al snel met het voorwiel los komt (mits je graag op je achterwiel rijd). De één zal dit omschrijven als saai, de ander vind dit juist prettig.

Geen commentaar op de R1 trouwens, ook een fantastische fiets om op te rijden.
 
Kwaaltjes van de K6 (+) zijn denk ik ook de klep in de uitlaat die wel eens moeilijk wilt doen, de gear position sensor die soms niet goed meer werkt waardoor de gear indicator niet meer goed werkt, de TPS sensor die soms opnieuw moet worden afgesteld, omdat je anders het "gas uit \ aan" effect krijgt.
Spiegels kunnen lam worden als deze vaak ingeklapt zijn (is volgens Suzuki niet de bedoeling van de spiegels).

Misschien vergeet ik nog wat.

Als je het mij vraagt niets onoverkomelijks. Niets mbt de blokken, versnellingsbakken, frame etc.
De lijst met pluspunten laat ik maar even achterwege anders wordt het zo'n lang bericht :+

Naar mijn mening de beste supersport voor op straat wanneer je geinteresseerd bent in een 600. Als je een 1000 persoon bent dan vraag ik het mij af, omdat je dan het koppel mogelijk gaat missen. Maar dat is een aanname.
 
1000 persoon?Had het nooit verwacht na al die gsx-r 750 ers vanaf ,89 tot vorig jaar,altijd met veel plezier mee gereden,
Vorig jaar stond daar bij MP in Leekattachment1.JPG een dikke blauwe,kon het niet laten,ik was fereale zoals dat hier heet.
Heb ook vier jaar een 750 k6 gehad,waren wel wat dingetjes maar ie,heeft me nooit laten staan.
Er word gezegd dat de motor wat lauw is en dat je slapende handen krijgt,kun je twee dingen doen,verander de gearing,een tand meer op het achter wiel en de motor heeft net wat meer toeren,trekt beter en geen lamme klauwen meer,ook zou je andere clipons kunnen proberen,ori is net een konijn met hangende oren,had daar een paar Renthal clipons op en reed veel beter,Suzuki heeft bij de 1000 die clipons ook veranderd tov de 750.
De motor staat achter wat te laag,een ring tussen de schokbreker vork en het is een stuk beter,nadat de dealer er een paar keer naar had gekekem ,WD40 spuiten ,heb ik het probleem met die uitlaat klep ook gevonden,zet dat ding op contact en je kunt horen hoe zwaar dat motortje in het kontje het heeft,meestal zit het probleem in de loop van de kabels van de servomotor naar de uitlaat klep,vooral waar ze naar beneden lopen bij de tank,toen ik daar wat aan had gedaan nooit problemen meer mee gehad.
Heel verhaal maar ik zit ziek thuis met hoest buien,vorige week getest op corona maar dat was negatief zoals het meeste bij me....
 

Bijlagen

  • k6 kaap.JPG
    k6 kaap.JPG
    32,1 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan