Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Kwaaltjes van de K6 (+) zijn denk ik ook de klep in de uitlaat die wel eens moeilijk wilt doen, de gear position sensor die soms niet goed meer werkt waardoor de gear indicator niet meer goed werkt, de TPS sensor die soms opnieuw moet worden afgesteld, omdat je anders het "gas uit \ aan" effect krijgt.
Spiegels kunnen lam worden als deze vaak ingeklapt zijn (is volgens Suzuki niet de bedoeling van de spiegels).

Misschien vergeet ik nog wat.

Als je het mij vraagt niets onoverkomelijks. Niets mbt de blokken, versnellingsbakken, frame etc.
De lijst met pluspunten laat ik maar even achterwege anders wordt het zo'n lang bericht :+

Naar mijn mening de beste supersport voor op straat wanneer je geinteresseerd bent in een 600. Als je een 1000 persoon bent dan vraag ik het mij af, omdat je dan het koppel mogelijk gaat missen. Maar dat is een aanname.
Nog meer mensen die vinden dat dit bij de kwaaltjes in de OP hoort want dan werk ik hem bij.
1000 persoon?Had het nooit verwacht na al die gsx-r 750 ers vanaf ,89 tot vorig jaar,altijd met veel plezier mee gereden,
Vorig jaar stond daar bij MP in LeekBekijk bijlage 1563891 een dikke blauwe,kon het niet laten,ik was fereale zoals dat hier heet.
Heb ook vier jaar een 750 k6 gehad,waren wel wat dingetjes maar ie,heeft me nooit laten staan.
Er word gezegd dat de motor wat lauw is en dat je slapende handen krijgt,kun je twee dingen doen,verander de gearing,een tand meer op het achter wiel en de motor heeft net wat meer toeren,trekt beter en geen lamme klauwen meer,ook zou je andere clipons kunnen proberen,ori is net een konijn met hangende oren,had daar een paar Renthal clipons op en reed veel beter,Suzuki heeft bij de 1000 die clipons ook veranderd tov de 750.
De motor staat achter wat te laag,een ring tussen de schokbreker vork en het is een stuk beter,nadat de dealer er een paar keer naar had gekekem ,WD40 spuiten ,heb ik het probleem met die uitlaat klep ook gevonden,zet dat ding op contact en je kunt horen hoe zwaar dat motortje in het kontje het heeft,meestal zit het probleem in de loop van de kabels van de servomotor naar de uitlaat klep,vooral waar ze naar beneden lopen bij de tank,toen ik daar wat aan had gedaan nooit problemen meer mee gehad.
Heel verhaal maar ik zit ziek thuis met hoest buien,vorige week getest op corona maar dat was negatief zoals het meeste bij me....
Beterschap!
 
Ik heb een kapotte vorkpoot. Het onderste zwarte deel waar de as doorheen gaat en de remklauwen op vastzitten is aan de onderkant gescheurd.

Waarschijnlijk al iets van 30k geleden, want toen merkte ik voor het eerst dat 1 van de 2 boutjes bij de voorwiel as doordraaide. Ik geloofde het wel, omdat die wel vast genoeg zat.
Bij het wisselen van de vorkolie blijkt het hele ding doorgescheurd. 8)7
 
Kwaaltjes van de K6 (+) zijn denk ik ook de klep in de uitlaat die wel eens moeilijk wilt doen, de gear position sensor die soms niet goed meer werkt waardoor de gear indicator niet meer goed werkt, de TPS sensor die soms opnieuw moet worden afgesteld, omdat je anders het "gas uit \ aan" effect krijgt.
Spiegels kunnen lam worden als deze vaak ingeklapt zijn (is volgens Suzuki niet de bedoeling van de spiegels).

Misschien vergeet ik nog wat.

Als je het mij vraagt niets onoverkomelijks. Niets mbt de blokken, versnellingsbakken, frame etc.
De lijst met pluspunten laat ik maar even achterwege anders wordt het zo'n lang bericht :+

Naar mijn mening de beste supersport voor op straat wanneer je geinteresseerd bent in een 600. Als je een 1000 persoon bent dan vraag ik het mij af, omdat je dan het koppel mogelijk gaat missen. Maar dat is een aanname.

Dat aan/uit effect is geen kwaal van de TPS, maar je kunt de TPS wel zo afstellen dat het minder merkbaar is

Wat betreft het koppel 600-1000
Als de motor alleen voor A naar B zou zijn zou ik nergens wakker om liggen
maar gezien ik motor rijd voor het plezier wat me van A naar B brengt, is de kans dat ik ooit nog naar minder CCs terug ga verdomd klein
 
Ik heb een kapotte vorkpoot. Het onderste zwarte deel waar de as doorheen gaat en de remklauwen op vastzitten is aan de onderkant gescheurd.

Waarschijnlijk al iets van 30k geleden, want toen merkte ik voor het eerst dat 1 van de 2 boutjes bij de voorwiel as doordraaide. Ik geloofde het wel, omdat die wel vast genoeg zat.
Bij het wisselen van de vorkolie blijkt het hele ding doorgescheurd. 8)7
Kwartslag voor afbreken aangedraaid?
Dat aan/uit effect is geen kwaal van de TPS, maar je kunt de TPS wel zo afstellen dat het minder merkbaar is

Wat betreft het koppel 600-1000
Als de motor alleen voor A naar B zou zijn zou ik nergens wakker om liggen
maar gezien ik motor rijd voor het plezier wat me van A naar B brengt, is de kans dat ik ooit nog naar minder CCs terug ga verdomd klein
Voor A naar B (woon-werk) zou ik helemaal geen Gixxer willen. Ja het kan best, maar voor een reisfiets voel ik weinig voor een dergelijke fiets.
 
Iemand kan mijn vast vertellen waarom mijn inlaten zijn volgelopen met benzine..
Srad 600
 

Bijlagen

  • IMG-20201114-WA0007.jpeg
    IMG-20201114-WA0007.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 13
Iemand kan mijn vast vertellen waarom mijn inlaten zijn volgelopen met benzine..
Srad 600

Je carburateurs werken dan niet goed benzine loopt dan zo via de zuigers het motorblok in.Carb revisie incluis het kraantje zou ik aanraden.Je olie niveau zal ook wel hoger als normaal staan.
 
Je carburateurs werken dan niet goed benzine loopt dan zo via de zuigers het motorblok in.Carb revisie incluis het kraantje zou ik aanraden.Je olie niveau zal ook wel hoger als normaal staan.
:^
Van de week begonnen aan m'n nieuwe 1000 cc racer . De oude is nog niet eens af _O-
Man man man....

Willen we meer of minder sleutelen? MINDER MINDER MINDER!
Willen we meer of minder rijden? MEER MEER MEER!

:+
 
Je carburateurs werken dan niet goed benzine loopt dan zo via de zuigers het motorblok in.Carb revisie incluis het kraantje zou ik aanraden.Je olie niveau zal ook wel hoger als normaal staan.

En dan vooral de vlotternaalden in de carbs, toch?

Ik bedoel het moet het kraantje én de vlotter zijn, anders kan dit niet gebeuren.
De carbs zijn blijkbaar bij de vorige eigenaar ultrasoon gereinigd, dus ik neem aan dat de vlotternaalden en zittingen er in zijn blijven zitten :(
 
Kan ook door e10 en stilstaan komen, vaak helpt een rubberen hamer tegen de zijkant van de carburateur al. Bij mijn oude weg motor moest ik dat na de winter altijd ff doen dan het hele seizoen er geen last meer van. Vlotter blijft hangen meer niet
 
En dan vooral de vlotternaalden in de carbs, toch?

Ik bedoel het moet het kraantje én de vlotter zijn, anders kan dit niet gebeuren.
De carbs zijn blijkbaar bij de vorige eigenaar ultrasoon gereinigd, dus ik neem aan dat de vlotternaalden en zittingen er in zijn blijven zitten :(
Er is een reden dat ik een injectie SRAD heb , ben even vergeten wat de reden ook alweer was ;) Mensen hebben vaak de neiging om alles half te doen met de carburateurs .Dus ja wel ultrasoon gereinigd, en vervolgens wordt de oude troep weer teruggezet.feitelijk moet je dan alles reviseren met ook nieuwe pakkingen.Plus het kraantje.
 
Kan ook door e10 en stilstaan komen, vaak helpt een rubberen hamer tegen de zijkant van de carburateur al. Bij mijn oude weg motor moest ik dat na de winter altijd ff doen dan het hele seizoen er geen last meer van. Vlotter blijft hangen meer niet
Het is geen VW :+
 
Er is een reden dat ik een injectie SRAD heb , ben even vergeten wat de reden ook alweer was ;) Mensen hebben vaak de neiging om alles half te doen met de carburateurs .Dus ja wel ultrasoon gereinigd, en vervolgens wordt de oude troep weer teruggezet.feitelijk moet je dan alles reviseren met ook nieuwe pakkingen.Plus het kraantje.

Wat ik daar altijd zo idioot van vind is dat een revisie setje de wereld niet kost én je hebt de boel toch al open
Waarom dan niet net effe dat kleine beetje geld en moeite er bij steken :(
 
Dat aan/uit effect is geen kwaal van de TPS, maar je kunt de TPS wel zo afstellen dat het minder merkbaar is

Wat betreft het koppel 600-1000
Als de motor alleen voor A naar B zou zijn zou ik nergens wakker om liggen
maar gezien ik motor rijd voor het plezier wat me van A naar B brengt, is de kans dat ik ooit nog naar minder CCs terug ga verdomd klein
Maar wat is er dan de oorzaak van? Ik dacht altijd dat het door de TPS kwam, omdat je het daarmee kan verhelpen.
 
Kwartslag voor afbreken aangedraaid?

Voor A naar B (woon-werk) zou ik helemaal geen Gixxer willen. Ja het kan best, maar voor een reisfiets voel ik weinig voor een dergelijke fiets.
Er is niets afgebroken. De onderkant van de poot is gescheurd.
 
Maar wat is er dan de oorzaak van? Ik dacht altijd dat het door de TPS kwam, omdat je het daarmee kan verhelpen.

Zoals ik al zei, met TPS (her)afstellen maskeer je het probleem
Persoonlijk vond ik het effect altijd veel lijken op wat mijn '98 SRAD ook had qua aan uit effect
dat werd toen verholpen door de toevoeging van de STVA, maar de K6/7 heeft de STVA, dus daar kan het niet aan liggen
en gezien er geen klachten zijn omtrent latere modellen, vermoed ik dat de oorzaak in de ECU ligt,

In de aansturing van de injectoren en/of heel misschien (in combinatie met) de gear positioning sensor
Ik heb namelijk een hele tijd geen last er van gehad nadat ik de eerste keer de GPS moest vervangen
tegen de tijd dat deze weer aan vervanging toe was en ook daarna toen de volgende er in zat, was het weer terug
Daar de GPS invloed heeft op je ontsteking kan een storing wel 's in rare effecten resulteren
 
Wat ik daar altijd zo idioot van vind is dat een revisie setje de wereld niet kost én je hebt de boel toch al open
Waarom dan niet net effe dat kleine beetje geld en moeite er bij steken :(

Tja, ik weet het ook niet goed waarom men bij carburateurs half werk verricht ? Vaak is geld toch de reden omdat dit type motoren nu vaak gereden worden door jongeren met een laag budget. Of men heeft geen flauw idee en lezen alle geschreven technische flauwekul op forums :)
son GIF
 
Terug
Bovenaan Onderaan