Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Tja, ik weet het ook niet goed waarom men bij carburateurs half werk verricht ? Vaak is geld toch de reden omdat dit type motoren nu vaak gereden worden door jongeren met een laag budget. Of men heeft geen flauw idee en lezen alle geschreven technische flauwekul op forums :)
son GIF

Nee ik begrijp het ook niet. Zal het zijn omdat er geen normale prijzen zijn te vinden voor afdichtsetjes en je dan direct naar een revisie kit moet van 100,-?
https://www.tenkateshop.com/all-bal...eset-suzuki-gsxr600-97-26-1729-200261729.html
Voor de meeste niet lopende of lekkende srads is dat al gauw 10% van de marktwaarde ;)
 
Gezien ik toch nooit met passagier rij en nu daarnaast overigens ook een veel meer geschikte motor voor heb, wil ik eigenlijk de passagiers stepjes verwijderen. Aan de rechterkant hangt daar natuurlijk ook de uitlaat aan en zat een beetje naar beugeltjes te kijken, die hiervoor in de plaats kunnen komen.
Weet iemand toevallig of een K1 daar dezelfde maatvoeringen voor gebruikt? Als ik foto's van de SRAD en een K1 vergelijk, zitten de uitlaatdemper en voetsteuntjes praktisch op dezelfde manier bevestigd/op dezelfde plek. Daarvan ben ik namelijk wel het een en ander tegen gekomen. Ander OEM beugeltje erbij kopen en daar de slijptol inzetten kan natuurlijk altijd nog.
 
Je hebt gelijk. Nog even beter zitten kijken, maar bij de K1 loopt de steun veel meer naar achter, terwijl die bij de SRAD beide pootjes naar de voetsteun vrijwel dezelfde lengte hebben. Jammer!

Heb je een OEM uitlaat of een aftermarket erop zitten ? In beide gevallen zo'n type ophang beugel aanschaffen.

1605798672203.png
 
Die uitlaat steun maak je zelf toch?
Maak ze nu van alu buis met bussen eraan gelast
Eerst boog ik ook alu plaat maar dan zit je te klooien met het ophang rubber.
Al de 750 ers die ik heb gehad waren daarin allemaal anders.
 
Dit inderdaad ook wel gevonden, maar er staat bij dat het voor modellen van na 2000 is. Past dit ook op de SRAD?

Volgens mij niet. Ik heb uiteindelijk gewoon het stepje afgezaagd. Uiteraard kun je ook zelf een beugel maken. Misschien wel wat netter want een deel van het stepje ding blijft zichtbaar
 

Bijlagen

  • BEFEC073-7170-4832-8C97-7B23A8FBEFA9.png
    BEFEC073-7170-4832-8C97-7B23A8FBEFA9.png
    343,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Die uitlaat steun maak je zelf toch?
Maak ze nu van alu buis met bussen eraan gelast
Eerst boog ik ook alu plaat maar dan zit je te klooien met het ophang rubber.
Al de 750 ers die ik heb gehad waren daarin allemaal anders.
Dat had ik graag ook gedaan ja, maar de apparatuur en kunde heb ik daar (nog) niet voor.

Volgens mij niet. Ik heb uiteindelijk gewoon het stepje afgezaagd. Uiteraard kun je ook zelf een beugel maken. Misschien wel wat netter want een deel van het stepje ding blijft zichtbaar
Daar was ik ook al een beetje bang voor. Een vrij rare vorm blijft er over aan de steun.

Toch maar bij ome Ali zo'n steun besteld. Die 7 euro kan ik wel lijden. Daarna zie ik wel verder
 
Had ik ook gedaan maar was te lui om dat pas te maken 😜 Stepje aan de andere kant moet je ook doorhakken. Of er vrede mee hebben dat je Kuip daar niet vast zit.....
 
Tja... volgens mij heeft de vorige eigenaar die pikkies aan de binnenkant van de kont al gesloopt. Die zit nml alleen aan de voorste 2 vast. Verder geen last van vibraties of andere gekkigheid, dus er is mee te leven.
 
Scheelt. Hoef je daar ook niet meer over na te denken. Ik heb het precies andersom aan die kant dus moest wel.
 
Apperaturen? Bankschroef,ijzerzaag,vijl en boormachine en natuurlijk een Hamer!
Srad?,heb alleen de foto,s nog,de rest is weg alleen van de laatste 750 heb ik nog wat spullen
 
Terwijl de broer werken is,me maar nuttig gemaakt aan zijn motor en andere lampjes gestoken voor wat moderner wit licht.
En Techspec Snakeskin tankgrips geplaatst*O*
(En dat allemaal voor niks,wat een service :'))
IMG-20201126-WA0019.jpeg
IMG-20201126-WA0011.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan