Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hallo allemaal, voor mijn circuit SRAD 600 1997 zoek ik nog een paar nieuwe of goed gebruikte onderdelen.
Mocht iemand iets hebben liggen graag, nieuw kan altijd nog ;)

-(Race)-remblokken 4 pots klauwen
-Voorvork veren 9.5 N/mm (RSU voorvork)
-Gaskabel set
-Koppelingskabel
-Goedkope lichte snelle demper (mag beschadigd)
-Stompgrip
 
Hallo allemaal, voor mijn circuit SRAD 600 1997 zoek ik nog een paar nieuwe of goed gebruikte onderdelen.
Mocht iemand iets hebben liggen graag, nieuw kan altijd nog ;)

-(Race)-remblokken 4 pots klauwen
-Voorvork veren 9.5 N/mm (RSU voorvork)
-Gaskabel set
-Koppelingskabel
-Goedkope lichte snelle demper (mag beschadigd)
-Stompgrip
kabelset heb ik denk ik wel nieuw
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, voor mijn circuit SRAD 600 1997 zoek ik nog een paar nieuwe of goed gebruikte onderdelen.
Mocht iemand iets hebben liggen graag, nieuw kan altijd nog ;)

-(Race)-remblokken 4 pots klauwen
-Voorvork veren 9.5 N/mm (RSU voorvork)
-Gaskabel set
-Koppelingskabel
-Goedkope lichte snelle demper (mag beschadigd)
-Stompgrip
Gaskabels en koppeling heb ik ook, maar zou ik nieuw kopen als ik jou was, zijn toch slijtage delen.
https://link.marktplaats.nl/m163037...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
 
Hallo allemaal, voor mijn circuit SRAD 600 1997 zoek ik nog een paar nieuwe of goed gebruikte onderdelen.
Mocht iemand iets hebben liggen graag, nieuw kan altijd nog ;)

-(Race)-remblokken 4 pots klauwen
-Voorvork veren 9.5 N/mm (RSU voorvork)
-Gaskabel set
-Koppelingskabel
-Goedkope lichte snelle demper (mag beschadigd)
-Stompgrip

Ik heb nog een Sebring Carbon demper liggen. Kleine beschadiging onderin. Mag weg voor weinig.

89770605_2377873438980723_2606356442076151808_n.jpg
 
Zitten er voordelen / nadelen aan het verwijderen van de klep in de uitlaat + bijhorend servo motor? Hij klinkt af en toe wat stroef.. Gaat om een 750 K7

Een full system heeft deze klep sowieso niet.

Op allerlei forums spreken ze elkaar nogal tegen over het verlies van koppel en de functie van het dingen (koppel/geluid)

Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)

Of is het beter dit systeem schoon te maken en opnieuw af te stellen?
Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)
 
Thanks!
Die had ik inderdaad wel gezien maar week af van de foto. Die moet je iets op maat snijden zeker?
Nou, niet naar gekeken. Maar ik vermoed dat hun dan ook wel andere kunnen leveren? Dus even bericht sturen.

Zitten er voordelen / nadelen aan het verwijderen van de klep in de uitlaat + bijhorend servo motor? Hij klinkt af en toe wat stroef.. Gaat om een 750 K7

Een full system heeft deze klep sowieso niet.

Op allerlei forums spreken ze elkaar nogal tegen over het verlies van koppel en de functie van het dingen (koppel/geluid)

Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)

Of is het beter dit systeem schoon te maken en opnieuw af te stellen?
Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)
Ding zal er niet voor niets in zitten. En kan me ook voorstellen dat de afstelling op die klep is aangepast. Dus ik DENK, dat als je hem eruit haalt en een volledige systeem erop schroeft en af stelt op dat systeem dat het niet nadelig hoeft te zijn.
Maar meten is weten en gissen is missen.
 
Alweer ff geleden afscheid genomen van mijn Blade en een 750 aangeschaft. Dus hier maar eens melden. Eigenlijk op zoek naar een nieuwere Blade maar keek ook met een scheef oog naar de 750. Na wat proefritjes ; man wat rijdt dat leuk die 750, om echt rap te gaan wat meer toeren maken en meer schakelen dan met de 1000 maar dat maakt het rijden juist leuker :) Wat een gretig blok, ding schreeuwt om lekker toeren te maken en dat raspende aanzuig geluid....verslavend :P
Taartschep gelijk verwijderd en beugeltje gemaakt voor de plaat, duo steuntjes eraf en Bos dempertje aangeschaft. Steuntje was zo snel niet te krijgen dus maar een middagje ouderwets bankwerken met veel passen, meten, buigen en vijlen. Inmiddels ook een afdekkapje voor de duo zit gescoord. In het voorjaar de BT016 oem bandjes vervangen voor wat beters. En ergens de ECU met een Yoshibox af laten stellen om het miliedipje rond 5500 toeren eruit te halen.

soesje.jpg
 
Alweer ff geleden afscheid genomen van mijn Blade en een 750 aangeschaft. Dus hier maar eens melden. Eigenlijk op zoek naar een nieuwere Blade maar keek ook met een scheef oog naar de 750. Na wat proefritjes ; man wat rijdt dat leuk die 750, om echt rap te gaan wat meer toeren maken en meer schakelen dan met de 1000 maar dat maakt het rijden juist leuker :) Wat een gretig blok, ding schreeuwt om lekker toeren te maken en dat raspende aanzuig geluid....verslavend :P
Taartschep gelijk verwijderd en beugeltje gemaakt voor de plaat, duo steuntjes eraf en Bos dempertje aangeschaft. Steuntje was zo snel niet te krijgen dus maar een middagje ouderwets bankwerken met veel passen, meten, buigen en vijlen. Inmiddels ook een afdekkapje voor de duo zit gescoord. In het voorjaar de BT016 oem bandjes vervangen voor wat beters. En ergens de ECU met een Yoshibox af laten stellen om het miliedipje rond 5500 toeren eruit te halen.

Bekijk bijlage 1584165
Nice!! Prachtige machine!! Veel plezier ermee!! 😃
 
Alweer ff geleden afscheid genomen van mijn Blade en een 750 aangeschaft. Dus hier maar eens melden. Eigenlijk op zoek naar een nieuwere Blade maar keek ook met een scheef oog naar de 750. Na wat proefritjes ; man wat rijdt dat leuk die 750, om echt rap te gaan wat meer toeren maken en meer schakelen dan met de 1000 maar dat maakt het rijden juist leuker :) Wat een gretig blok, ding schreeuwt om lekker toeren te maken en dat raspende aanzuig geluid....verslavend :P
Taartschep gelijk verwijderd en beugeltje gemaakt voor de plaat, duo steuntjes eraf en Bos dempertje aangeschaft. Steuntje was zo snel niet te krijgen dus maar een middagje ouderwets bankwerken met veel passen, meten, buigen en vijlen. Inmiddels ook een afdekkapje voor de duo zit gescoord. In het voorjaar de BT016 oem bandjes vervangen voor wat beters. En ergens de ECU met een Yoshibox af laten stellen om het miliedipje rond 5500 toeren eruit te halen.

Bekijk bijlage 1584165
Nu je ook nog van fiets bent gewisseld haal ik je direct weer door elkaar met je maatje.😁 Mooie machine.
 
Alweer ff geleden afscheid genomen van mijn Blade en een 750 aangeschaft. Dus hier maar eens melden. Eigenlijk op zoek naar een nieuwere Blade maar keek ook met een scheef oog naar de 750. Na wat proefritjes ; man wat rijdt dat leuk die 750, om echt rap te gaan wat meer toeren maken en meer schakelen dan met de 1000 maar dat maakt het rijden juist leuker :) Wat een gretig blok, ding schreeuwt om lekker toeren te maken en dat raspende aanzuig geluid....verslavend :P
Taartschep gelijk verwijderd en beugeltje gemaakt voor de plaat, duo steuntjes eraf en Bos dempertje aangeschaft. Steuntje was zo snel niet te krijgen dus maar een middagje ouderwets bankwerken met veel passen, meten, buigen en vijlen. Inmiddels ook een afdekkapje voor de duo zit gescoord. In het voorjaar de BT016 oem bandjes vervangen voor wat beters. En ergens de ECU met een Yoshibox af laten stellen om het miliedipje rond 5500 toeren eruit te halen.

Bekijk bijlage 1584165


:+ naarmate je ouder wordt, word je wijzer en verstandiger .Prachtige bike 👌
 
Alweer ff geleden afscheid genomen van mijn Blade en een 750 aangeschaft. Dus hier maar eens melden. Eigenlijk op zoek naar een nieuwere Blade maar keek ook met een scheef oog naar de 750. Na wat proefritjes ; man wat rijdt dat leuk die 750, om echt rap te gaan wat meer toeren maken en meer schakelen dan met de 1000 maar dat maakt het rijden juist leuker :) Wat een gretig blok, ding schreeuwt om lekker toeren te maken en dat raspende aanzuig geluid....verslavend :P
Taartschep gelijk verwijderd en beugeltje gemaakt voor de plaat, duo steuntjes eraf en Bos dempertje aangeschaft. Steuntje was zo snel niet te krijgen dus maar een middagje ouderwets bankwerken met veel passen, meten, buigen en vijlen. Inmiddels ook een afdekkapje voor de duo zit gescoord. In het voorjaar de BT016 oem bandjes vervangen voor wat beters. En ergens de ECU met een Yoshibox af laten stellen om het miliedipje rond 5500 toeren eruit te halen.

Bekijk bijlage 1584165

Mis je het koppel niet?

Een reden waarom ik nog nooit een 1000 heb gekocht is omdat ik angstig ben dat ik daarna alles minder dan 1000 niet prettig vindt rijden. Dat heb nu namelijk ook met 600cc terwijl ik nooit meer dan 750c heb gehad (wel eens gereden op een 1000 en 1200 etc, maar van een ritje raak niet gewend).

Ik vind een 600cc supersport eigenlijk heel irritant vergeleken met een 750 op de snelweg. Het scheelt maar 1000 rpm bij een vergelijkbare snelheid en dat is eigenlijk niets en toch maakt het veel verschil voor mijn beleving.
 
Zitten er voordelen / nadelen aan het verwijderen van de klep in de uitlaat + bijhorend servo motor? Hij klinkt af en toe wat stroef.. Gaat om een 750 K7

Een full system heeft deze klep sowieso niet.

Op allerlei forums spreken ze elkaar nogal tegen over het verlies van koppel en de functie van het dingen (koppel/geluid)

Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)

Of is het beter dit systeem schoon te maken en opnieuw af te stellen?
Dus ik hoor graag de meningen van de mensen die er meer dan ik van weten :)
De vlinderklep zorgt er alleen voor dat je een bepaald decibel hebt bij een bepaald toerental om aan de eisen te voldoen
Deze kan zonder problemen weg, je moet waarschijnlijk alleen wel een stekker met bepaalde weerstand op de losse stekker zetten om een foutmelding te voorkomen
 
Mis je het koppel niet?

Een reden waarom ik nog nooit een 1000 heb gekocht is omdat ik angstig ben dat ik daarna alles minder dan 1000 niet prettig vindt rijden. Dat heb nu namelijk ook met 600cc terwijl ik nooit meer dan 750c heb gehad (wel eens gereden op een 1000 en 1200 etc, maar van een ritje raak niet gewend).

Ik vind een 600cc supersport eigenlijk heel irritant vergeleken met een 750 op de snelweg. Het scheelt maar 1000 rpm bij een vergelijkbare snelheid en dat is eigenlijk niets en toch maakt het veel verschil voor mijn beleving.

Hahaha, dat dacht ik ook. Maar na een paar proefritjes was ik om. Ook wel enigzins verrast door het vermogen van de 750, had het verschil groter verwacht. En dat koppel ??? Ja dat is wat minder maar ik mis het niet. Paar tikkies terug en gas erop.
Ze zeiden toch van de 750, beste van beide werelden........imo klopt dat precies.
 
De vlinderklep zorgt er alleen voor dat je een bepaald decibel hebt bij een bepaald toerental om aan de eisen te voldoen
Deze kan zonder problemen weg, je moet waarschijnlijk alleen wel een stekker met bepaalde weerstand op de losse stekker zetten om een foutmelding te voorkomen
Thanks! Dan is dat nog wel een leuk winter projectje.
Dat van die weerstand had ik gelezen inderdaad.
 
Beste allemaal.
Ik ben nu bezig met het stellen van de kleppen van een gsxr 750 1999
nu is de inlaat klep 0.12 ( moet zijn tussen 0.1 tot 0.2)
ga ik deze nu naar 0.17 brengen of naar 0.22 de shim plaatjes zijn met 0.05mm oplopend.
Het zelfde geld voor de uitlaat klep die zit op 0.22 ( moet zijn 0.2 tot 0.3)

En heb ik er baad bij om dure iridium bougies te kopen €15 P/s
of doen de standaard "nickel" bougies het goed genoeg.

Gr martijn

PS plaatje is voor de show.
 

Bijlagen

  • s rad 2.jpg
    s rad 2.jpg
    213,1 KB · Weergaven: 8
  • s rad 3.jpg
    s rad 3.jpg
    145,1 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan