Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik laat ze gewoon richten in Waddinxveen, al vaker gedaan, kan prima. GSXR1000RACER heeft er een slechte ervaring, maar er zijn meer firma's die dit doen.

Qua merken, tsja, Chinees kan prima zijn echter ben ik toch voorzichtig en zou ik liever iets meer uit geven voor een echt bevestigd merk. Uiteindelijk zijn ook die ooit begonnen maar goed dat is net hoeveel vertrouwen je er zelf in hebt.

Ik laat er nog geen rechte voorpoot meer richten :+

Alle remschijven komen van dezelfde chinees , de kwaliteit staal is belabberd .............
 
Goedemorgen mannen!

Tijdens het remmen op het circuit merkte ik nogal wat vibratie. Heb de schijven nu gedemonteerd en even in de draaibank gehangen met de meet klok erop. En daar zit een slagje in.

Dus ik ben een beetje aan het rond kijken naar andere schijven. Maar er zijn nogal veel verschillende type en merken. Voorkeur gaat uit naar een leuk vormpje maar de prestaties moeten gewoon goed zijn.

Brembo: Die zijn natuurlijk gewoon goed, maar aardig aan de prijs.

EBC: Met de auto goede ervaringen mee, met de motor geen. Qua prijs richting brembo.

Arashi: Lees er veel goede verhalen over (ook van jongens die ze flink op hun klote geven op het circuit), zijn goed te betalen voor een set. Maar Chinees, weet niet of ik dat wat vind...

Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie ervaringen en mening!

Ik heb zelf Arashi rearsets, en behalve de kleur van het anodiseren houden ze het tot dusver prima uit (1,5 jaar oud, 15000km+ in weer en wind)
MAAR, ondanks dat ik ook naar hun remschijven heb zitten kijken, wil ik dat risico liever niet nemen, al is het alleen maar omdat garantiegevalletjes makkelijker af te handelen zijn (zelfs de A-merken hebben er wel 's een rotte peer tussen zitten)

De mijne komen er ook aan en ik denk dat ik deze er weer op ga schroeven:

1610892631176.png


EBC Vee Rotors
Volledig zwevend, en je kunt ze al voor rond de €180 per schijf hier in Nederland vinden (Bolski, Japparts)
Heb ze zelf op m'n 750k6 gehad
Enige wat ik er mee had was m'n eigen krenterige schuld en niet de remblokken tegelijk vervangen, waardoor ik een glazen plek op m'n schijven kreeg en vervolgens m'n circuitdag met trillende remmen moest doen
toen maanden later dat eindelijk was weggesleten deden ze het prima
 
Goed bezig hier allen!! Zelf ook weer het 1 en ander aangepast aan de SRAD 750, nu de 1000 klaar is kan dat mooi👌.
Van de week Translogic QS geplaatst, spanningsregelaar andere plek gegeven, regenlicht erop met aan/uit schakelaar op de clipon en de stuurdemper is van bovenop de tank naar verplaatst naar onder ter hoogte van het balhoofd wat ik zelf een betere plek.
Nu wordt de db killer nog aangepast, subframe racekont moet ff anders en er komen nog wat aanpassingen zodat de carbon hugger erop kan. In Maart ergens de WP achterschok nog aan laten passen en servicen en wil hem nog op de bank bij Druijff, daarna mogen we hopelijk in April weer rijden😬
20210115_162914.jpg
20210115_162920.jpg
20210115_162848.jpg
IMG-20210116-WA0037.jpg
IMG-20210116-WA0038.jpg

 
Ik heb zelf Arashi rearsets, en behalve de kleur van het anodiseren houden ze het tot dusver prima uit (1,5 jaar oud, 15000km+ in weer en wind)
MAAR, ondanks dat ik ook naar hun remschijven heb zitten kijken, wil ik dat risico liever niet nemen, al is het alleen maar omdat garantiegevalletjes makkelijker af te handelen zijn (zelfs de A-merken hebben er wel 's een rotte peer tussen zitten)

De mijne komen er ook aan en ik denk dat ik deze er weer op ga schroeven:

Bekijk bijlage 1585463

EBC Vee Rotors
Volledig zwevend, en je kunt ze al voor rond de €180 per schijf hier in Nederland vinden (Bolski, Japparts)
Heb ze zelf op m'n 750k6 gehad
Enige wat ik er mee had was m'n eigen krenterige schuld en niet de remblokken tegelijk vervangen, waardoor ik een glazen plek op m'n schijven kreeg en vervolgens m'n circuitdag met trillende remmen moest doen
toen maanden later dat eindelijk was weggesleten deden ze het prima

EBC zijn de Europese China's . Heb EBC vroeger ook op m'n auto gehad de race versie ...................... nooit meer. Mijn hebben ze nooit kunnen bekoren.Snel krom & tillen het
Dutch Leaving GIF by AM Pictures
verglazen etc.................
 
Goedemorgen mannen!

Tijdens het remmen op het circuit merkte ik nogal wat vibratie. Heb de schijven nu gedemonteerd en even in de draaibank gehangen met de meet klok erop. En daar zit een slagje in.

Dus ik ben een beetje aan het rond kijken naar andere schijven. Maar er zijn nogal veel verschillende type en merken. Voorkeur gaat uit naar een leuk vormpje maar de prestaties moeten gewoon goed zijn.

Brembo: Die zijn natuurlijk gewoon goed, maar aardig aan de prijs.

EBC: Met de auto goede ervaringen mee, met de motor geen. Qua prijs richting brembo.

Arashi: Lees er veel goede verhalen over (ook van jongens die ze flink op hun klote geven op het circuit), zijn goed te betalen voor een set. Maar Chinees, weet niet of ik dat wat vind...

Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie ervaringen en mening!

Kijk eens voor schijven van Tsuboss, prima kwaliteit en goed te betalen. Europese fabrikant met TUV goedkeur. Bij Bolski verkrijgbaar.
 
Ik ga dit even volgen. Toevallig 3 dagen geleden EBC schijven gekocht op Ebay voor 300 euro uit Engeland.

Als het niks is, laat ik het weten maar ik gok dat je niet zolang kan wachten :)
 
Goedemorgen mannen!

Tijdens het remmen op het circuit merkte ik nogal wat vibratie. Heb de schijven nu gedemonteerd en even in de draaibank gehangen met de meet klok erop. En daar zit een slagje in.

Dus ik ben een beetje aan het rond kijken naar andere schijven. Maar er zijn nogal veel verschillende type en merken. Voorkeur gaat uit naar een leuk vormpje maar de prestaties moeten gewoon goed zijn.

Brembo: Die zijn natuurlijk gewoon goed, maar aardig aan de prijs.

EBC: Met de auto goede ervaringen mee, met de motor geen. Qua prijs richting brembo.

Arashi: Lees er veel goede verhalen over (ook van jongens die ze flink op hun klote geven op het circuit), zijn goed te betalen voor een set. Maar Chinees, weet niet of ik dat wat vind...

Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie ervaringen en mening!
Heb een zetje Arashi erop, voldoet prima. Nu 8.000 mee gereden.
 
Nissin is een goed merk. Veel Honda's zijn met Nissin uitgerust. Volgens mij heeft mijn circuitmotor ook Nissin schijven momenteel (zijn de OEM schijven).
Er zat OEM sowieso een Nissin rempomp op en Nissin blokjes. Zal mij verbazen als de schijven dan niet van Nissin zijn.

Ik heb voor mijn GSXR eind vorig jaar een setje nieuwe OEM schijven gekocht (geen idee eigenlijk wel merk er OEM op een K8 zit. Tokico schijven????).
Deze waren ergens op MP in de aanbieding voor 300 euro de set. Nieuw, 5mm (ofzo iets) dik dus die kon ik niet laten :)
Ik was sowieso niet op zoek naar aftermarket spul.

Op een vorige 600RR heb ik Braking schijven gehad. Remde prima. Niets op aan te merken, maar ik heb niet het idee dat ze beter waren dat de OEM schijven (maar ook niet slechter).

Op een vorige 600RR heb ik ook 330mm schijven gehad van een Fireblade en ook daarmee had ik niet zo iets van " Nu gooi ik een anker uit" . Het was gevoelsmatig hetzelfde als de 310mm schijven.

Mijn huidige 600RR circuitmotor heeft OEM schijven (ik denk dus Nissin), maar wel een Brembo RCS pomp. Ik moet zeggen, dat ik zelfs deze setup niet harder vind remmen dan de OEM rempomp met Braking schijven of OEM schijven. Wel beter te doseren, maar of het meer vertraagt betwijfel ik. Ik denk het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit even volgen. Toevallig 3 dagen geleden EBC schijven gekocht op Ebay voor 300 euro uit Engeland.

Als het niks is, laat ik het weten maar ik gok dat je niet zolang kan wachten :)
Ach voorlopig is het nog lang geen motorrij weer... Dus heel veel haast heb ik nog niet.
Ben wel benieuwd hoeveel import je moet betalen... Dat is wel een klein nadeeltje van dat Brexit verhaal. Kocht regelmatig spul via eBay in de UK.

Heb een zetje Arashi erop, voldoet prima. Nu 8.000 mee gereden.
Vooral weg km of ook op het circuit ermee gereden. Heb het wel in de planning dat komend jaar vaker te gaan doen. Ondanks alle positieve verhalen zegt een stemmetje ergens achter in mijn hoofd toch dat het niet 100% te vertrouwen is.

Nissin is een goed merk. Veel Honda's zijn met Nissin uitgerust. Volgens mij heeft mijn circuitmotor ook Nissin schijven momenteel (zijn de OEM schijven).
Er zat OEM sowieso een Nissin rempomp op en Nissin blokjes. Zal mij verbazen als de schijven dan niet van Nissin zijn.

Ik heb voor mijn GSXR eind vorig jaar een setje nieuwe OEM schijven gekocht (geen idee eigenlijk wel merk er OEM op een K8 zit. Tokico schijven????).
Deze waren ergens op MP in de aanbieding voor 300 euro de set. Nieuw, 5mm (ofzo iets) dik dus die kon ik niet laten :)
Ik was sowieso niet op zoek naar aftermarket spul.

Op een vorige 600RR heb ik Braking schijven gehad. Remde prima. Niets op aan te merken, maar ik heb niet het idee dat ze beter waren dat de OEM schijven (maar ook niet slechter).

Op een vorige 600RR heb ik ook 330mm schijven gehad van een Fireblade en ook daarmee had ik niet zo iets van " Nu gooi ik een anker uit" . Het was gevoelsmatig hetzelfde als de 310mm schijven.

Mijn huidige 600RR circuitmotor heeft OEM schijven (ik denk dus Nissin), maar wel een Brembo RCS pomp. Ik moet zeggen, dat ik zelfs deze setup niet harder vind remmen dan de OEM rempomp met Braking schijven of OEM schijven. Wel beter te doseren, maar of het meer vertraagt betwijfel ik. Ik denk het niet.

Tijdens de technische keuring kreeg ik te horen dat hij me enthousiast vond met de nog originele rempomp van de K7. Ik zou niet de eerste zijn die aan het einde van het rechte stuk de bocht niet haalde daardoor. Er komt hier ook een Brembo RCS op. (Zat ook nog even te kijken naar de HPK M4 klauwen, maar dat wordt nog even sparen).


Verder zag ik dat Brembo ook een 320mm set heeft met bijhorende montagekit (spacers+bouten) maar ik betwijfel of ik die extra 10mm ga voelen / nodig heb.
 
Laatst bewerkt:
Ach voorlopig is het nog lang geen motorrij weer... Dus heel veel haast heb ik nog niet.
Ben wel benieuwd hoeveel import je moet betalen... Dat is wel een klein nadeeltje van dat Brexit verhaal. Kocht regelmatig spul via eBay in de UK.


Vooral weg km of ook op het circuit ermee gereden. Heb het wel in de planning dat komend jaar vaker te gaan doen. Ondanks alle positieve verhalen zegt een stemmetje ergens achter in mijn hoofd toch dat het niet 100% te vertrouwen is.



Tijdens de technische keuring kreeg ik te horen dat hij me enthousiast vond met de nog originele rempomp van de K7. Ik zou niet de eerste zijn die aan het einde van het rechte stuk de bocht niet haalde daardoor. Er komt hier ook een Brembo RCS op. (Zat ook nog even te kijken naar de HPK M4 klauwen, maar dat wordt nog even sparen).


Verder zag ik dat Brembo ook een 320mm set heeft met bijhorende montagekit (spacers+bouten) maar ik betwijfel of ik die extra 10mm ga voelen / nodig heb.
Want? Waarom zou de oem rempomp niet goed zijn?
Heb jaren met de standaard k4 rempomp gereden en nee ik reed geen 2:10 op Assen toen 😉
 
Want? Waarom zou de oem rempomp niet goed zijn?
Heb jaren met de standaard k4 rempomp gereden en nee ik reed geen 2:10 op Assen toen 😉
Hij had het erover dat hij het vaak had gezien met dit type op het circuit. Ik heb er zelf sowieso niet veel ervaring mee. Dat ben ik rustig aan het opbouwen :) Vond de rcs wel meer feedback geven bij de k7 van een maatje van mij.
 
Hij had het erover dat hij het vaak had gezien met dit type op het circuit. Ik heb er zelf sowieso niet veel ervaring mee. Dat ben ik rustig aan het opbouwen :) Vond de rcs wel meer feedback geven bij de k7 van een maatje van mij.

Hmmm, zal meer met (gebrek aan) onderhoud te doen hebben denk ik dan.
Moet eerlijk zeggen dat ik bij het wisselen op mijn k4 van oem naar rcs geen verschil merkte?
 
Hmmm, zal meer met (gebrek aan) onderhoud te doen hebben denk ik dan.
Moet eerlijk zeggen dat ik bij het wisselen op mijn k4 van oem naar rcs geen verschil merkte?

Pin me er niet op vast, want dit heb ik ook maar in de wandelgangen opgevangen van Gixxer.com
Naar zeggen moet je de hoofdremcilinderoppervlak op de remklauwcilinderoppervlak afstemmen
Het kan dus zijn dat als dat niet het geval is een rempomp met 'goede naam' daardoor niet de correcte vloeistofverplaatsing geeft om merkbaar beter te remmen
 
Pin me er niet op vast, want dit heb ik ook maar in de wandelgangen opgevangen van Gixxer.com
Naar zeggen moet je de hoofdremcilinderoppervlak op de remklauwcilinderoppervlak afstemmen
Het kan dus zijn dat als dat niet het geval is een rempomp met 'goede naam' daardoor niet de correcte vloeistofverplaatsing geeft om merkbaar beter te remmen

Een RSC 19 kan je daarop afstellen van 18 tot 20

1610998611982.png
 
Ach voorlopig is het nog lang geen motorrij weer... Dus heel veel haast heb ik nog niet.
Ben wel benieuwd hoeveel import je moet betalen... Dat is wel een klein nadeeltje van dat Brexit verhaal. Kocht regelmatig spul via eBay in de UK.
Ik rij nog bijna dagelijks 130km hoor. Woon-werkverkeer :) Alleen zodra ze gestrooid hebben pak ik de auto.

Ohja, over de invoerkosten had ik nog niet nagedacht haha. :X
 
Ik heb een vraag over een gsxr voorvork en die kan ik nergens zo goed vragen als bij de kenners.
Ik heb een voorvork gekocht van een mede mf´er maar ik weet niet van welk bouwjaar hij precies is.
Ik denk dat de voorvork van een GSXR600-750 uit 2004 of 2005 is maar daar ben ik niet zeker over.

Ik ben opzoek naar een voorwiel wat in deze voorvork past.
WhatsApp Image 2021-01-16 at 12.53.51.jpeg
WhatsApp Image 2021-01-16 at 12.45.40.jpeg

WhatsApp Image 2021-01-16 at 12.43.08.jpeg
WhatsApp Image 2021-01-16 at 12.43.18.jpeg
 
Ik heb een vraag over een gsxr voorvork en die kan ik nergens zo goed vragen als bij de kenners.
Ik heb een voorvork gekocht van een mede mf´er maar ik weet niet van welk bouwjaar hij precies is.
Ik denk dat de voorvork van een GSXR600-750 uit 2004 of 2005 is maar daar ben ik niet zeker over.

Ik ben opzoek naar een voorwiel wat in deze voorvork past.
Bekijk bijlage 1586166Bekijk bijlage 1586168
Bekijk bijlage 1586169Bekijk bijlage 1586170
Het is iig 2004-2005 of jonger gezien de remklauw ophanging maar welk jaar met zekerheid waag ik me niet aan.
Ik weet niet of de latere jaren dezelfde poten hadden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over een gsxr voorvork en die kan ik nergens zo goed vragen als bij de kenners.
Ik heb een voorvork gekocht van een mede mf´er maar ik weet niet van welk bouwjaar hij precies is.
Ik denk dat de voorvork van een GSXR600-750 uit 2004 of 2005 is maar daar ben ik niet zeker over.

Ik ben opzoek naar een voorwiel wat in deze voorvork past.
Bekijk bijlage 1586166Bekijk bijlage 1586168
Bekijk bijlage 1586169Bekijk bijlage 1586170


Zijn van een GSXR 600/750 K4-k5 2004/2005.
Je kunt er elk voorwiel inzetten van GSXR K1-4 600 tot 1000. Jonger model past ook maar die zien er anders uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan