A
Anoniempje619
Guest
Geen andere bussen/schijven nodig dan?
Nee , anders zouden de door mij genoemde jaartal velgen ook niet gepast hebben Dus velgen zonder de remschijven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen andere bussen/schijven nodig dan?
Ik vind de remmerij standaard van een GSXR (K6 - K8 in ieder geval) zeker niet grensverleggend om het zo maar te zeggenAch voorlopig is het nog lang geen motorrij weer... Dus heel veel haast heb ik nog niet.
Ben wel benieuwd hoeveel import je moet betalen... Dat is wel een klein nadeeltje van dat Brexit verhaal. Kocht regelmatig spul via eBay in de UK.
Vooral weg km of ook op het circuit ermee gereden. Heb het wel in de planning dat komend jaar vaker te gaan doen. Ondanks alle positieve verhalen zegt een stemmetje ergens achter in mijn hoofd toch dat het niet 100% te vertrouwen is.
Tijdens de technische keuring kreeg ik te horen dat hij me enthousiast vond met de nog originele rempomp van de K7. Ik zou niet de eerste zijn die aan het einde van het rechte stuk de bocht niet haalde daardoor. Er komt hier ook een Brembo RCS op. (Zat ook nog even te kijken naar de HPK M4 klauwen, maar dat wordt nog even sparen).
Verder zag ik dat Brembo ook een 320mm set heeft met bijhorende montagekit (spacers+bouten) maar ik betwijfel of ik die extra 10mm ga voelen / nodig heb.
Ik heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.De RCS heeft die rode stand, dat is directere/sportievere/kortere stand of geef het een naam maar ik merk het verschil tussen de 2 standen ook niet Roy
kIk heb een vraag over een gsxr voorvork en die kan ik nergens zo goed vragen als bij de kenners.
Ik heb een voorvork gekocht van een mede mf´er maar ik weet niet van welk bouwjaar hij precies is.
Ik denk dat de voorvork van een GSXR600-750 uit 2004 of 2005 is maar daar ben ik niet zeker over.
Ik ben opzoek naar een voorwiel wat in deze voorvork past.
Bekijk bijlage 1586166Bekijk bijlage 1586168
Bekijk bijlage 1586169Bekijk bijlage 1586170
Ik merk niks van de 2 standen en besteed best wel wat aandacht aan mijn remmerij, maar goed ik rem ook bijna niet dus denk ikIk heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.
Bij mijn eerste rit op Zandvoort wist ik toch echt zeker dat mijn circuitmotor met RCS pomp een stuk minder hard remde dan met mijn OEM pomp. Even was ik aardig teleurgesteld, maar toen wees mijn maat mij op die mogelijkheid om dat pinnetje te veranderen in de RCS pomp en dat is hetgeen wat verschil heeft gemaakt. De motor remde daarna zoals ik het verwacht had.
Niet perse harder dan de OEM pomp, maar op z'n minst net zo hard, maar wel veel beter te doseren.
Ik heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.
Bij mijn eerste rit op Zandvoort wist ik toch echt zeker dat mijn circuitmotor met RCS pomp een stuk minder hard remde dan met mijn OEM pomp. Even was ik aardig teleurgesteld, maar toen wees mijn maat mij op die mogelijkheid om dat pinnetje te veranderen in de RCS pomp en dat is hetgeen wat verschil heeft gemaakt. De motor remde daarna zoals ik het verwacht had.
Niet perse harder dan de OEM pomp, maar op z'n minst net zo hard, maar wel veel beter te doseren.
Ik vind de remmerij standaard van een GSXR (K6 - K8 in ieder geval) zeker niet grensverleggend om het zo maar te zeggen
Vorige zomer is er iemand van hier nog rechtdoor geknald op Assen met zijn K6 meen ik. Ook falende remmen.
Ik weet zijn naam niet meer, maar iemand anders vast wel
Als je doelt op dat die RCS mij harder moet laten remmen dan heb ik er inderdaad niets aan, want dat doet het volgens mij niet. De rem voelt echter veel beter te doseren aan. De standaard pomp die ik gewend ben op mijn Honda's die knijp je in en dan bijt het meteen en ook meteen naar de max vertraging. Je kan er niet echt mee spelen (natuurlijk kan je de rem doseren, maar als je serieus aan het remmen bent is het of " REMMEN" of niet).Het probleem is dat iedereen een RCS19 wil hebben terwijl hun OEM remklauwen die vaak enkel geschikt zijn voor een 16-18mm rempomp.Dus in jou geval had je eigenlijk niks aan een RCS19.Nu is dit ook niet helemaal waar want een RCS19 staat wel ontzettend geil op je motor Terwijl het slechts gewoon een standaard race pompje is
Daar komen we nooit achter denk ik. Feit is wel dat hij op een K6 of K7 reed en dat hier nu ook benoemt wordt als inDat kan aan zoveel oorzaken liggen ? Slechte remblokken en oude remvloeistof . Of hij miste gewoon zijn rempunt want ergens houd het natuurlijk op.
Ik heb ze gehad op een vorige motor (600RR) en ik kon geen verschil merken tussen de OEM en de Braking schijven. Ik heb ze niet in mn hand gehouden. Mogelijk dat die Breaking schijven minder wegen.
Remmen is angst!
Ik heb ze gehad op een vorige motor (600RR) en ik kon geen verschil merken tussen de OEM en de Braking schijven. Ik heb ze niet in mn hand gehouden. Mogelijk dat die Breaking schijven minder wegen.
Wat betreft remmen, nat, droog, straat, circuit, (onder begeleiding), het maakte geen verschil. Ik zou ze zo weer kopen als ze op mijn pad zouden komen en ik schijven nodig heb.
Jazeker , goede leuke straat schijven , mooie looks ook en de prijs is normaal.
Vele gebruiken ze ook op het circuit.
Thanks mannen voor de feedback. Deze gaan het worden Kunnen die er mooi op nadat de velgen gespoten zijn! :D
Dankjewel voor de reacties. Zijn de diameter van de schijven ook niet veranderd?Zijn van een GSXR 600/750 K4-k5 2004/2005.
Je kunt er elk voorwiel inzetten van GSXR K1-4 600 tot 1000. Jonger model past ook maar die zien er anders uit!
die zijn wel anders inderdaad over de diverse jaartallenDankjewel voor de reacties. Zijn de diameter van de schijven ook niet veranderd?
Haha dat sowieso !Wel de pasvlakken aftapen he
En dan hebben we het nog niet gehad over de versnellingsbakken die ze in de auto's van The Fast and the Furious hebben zittenVroegah toen je 20 versnellingen in de vrachtwagen had (hoge en lage split en halve versnellingen)
Bekijk bijlage 1584243
Timo, even zoeken op gsxr fork matrix, dan vind je tabellen zoals hieronder en kan je goed zien wat gaat passen.Dankjewel voor de reacties. Zijn de diameter van de schijven ook niet veranderd?
Deze zijn beter en bijna 2 x prijziger ook.
Galespeed VRC Variable Lever Ratio Control Master Cylinder
Bekijk bijlage 1586245
Jawel GSXR600/750-1000 K1-K4 300-310-320 maar je vroeg expliciet om de velgen die zo op je K4 - 5 voorvork zouden passen.Dankjewel voor de reacties. Zijn de diameter van de schijven ook niet veranderd?