Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ach voorlopig is het nog lang geen motorrij weer... Dus heel veel haast heb ik nog niet.
Ben wel benieuwd hoeveel import je moet betalen... Dat is wel een klein nadeeltje van dat Brexit verhaal. Kocht regelmatig spul via eBay in de UK.


Vooral weg km of ook op het circuit ermee gereden. Heb het wel in de planning dat komend jaar vaker te gaan doen. Ondanks alle positieve verhalen zegt een stemmetje ergens achter in mijn hoofd toch dat het niet 100% te vertrouwen is.



Tijdens de technische keuring kreeg ik te horen dat hij me enthousiast vond met de nog originele rempomp van de K7. Ik zou niet de eerste zijn die aan het einde van het rechte stuk de bocht niet haalde daardoor. Er komt hier ook een Brembo RCS op. (Zat ook nog even te kijken naar de HPK M4 klauwen, maar dat wordt nog even sparen).


Verder zag ik dat Brembo ook een 320mm set heeft met bijhorende montagekit (spacers+bouten) maar ik betwijfel of ik die extra 10mm ga voelen / nodig heb.
Ik vind de remmerij standaard van een GSXR (K6 - K8 in ieder geval) zeker niet grensverleggend om het zo maar te zeggen :+

Vorige zomer is er iemand van hier nog rechtdoor geknald op Assen met zijn K6 meen ik. Ook falende remmen.
Ik weet zijn naam niet meer, maar iemand anders vast wel :9
 
De RCS heeft die rode stand, dat is directere/sportievere/kortere stand of geef het een naam maar ik merk het verschil tussen de 2 standen ook niet Roy
Ik heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.
Bij mijn eerste rit op Zandvoort wist ik toch echt zeker dat mijn circuitmotor met RCS pomp een stuk minder hard remde dan met mijn OEM pomp. Even was ik aardig teleurgesteld, maar toen wees mijn maat mij op die mogelijkheid om dat pinnetje te veranderen in de RCS pomp en dat is hetgeen wat verschil heeft gemaakt. De motor remde daarna zoals ik het verwacht had.

Niet perse harder dan de OEM pomp, maar op z'n minst net zo hard, maar wel veel beter te doseren.
 
Ik heb een vraag over een gsxr voorvork en die kan ik nergens zo goed vragen als bij de kenners.
Ik heb een voorvork gekocht van een mede mf´er maar ik weet niet van welk bouwjaar hij precies is.
Ik denk dat de voorvork van een GSXR600-750 uit 2004 of 2005 is maar daar ben ik niet zeker over.

Ik ben opzoek naar een voorwiel wat in deze voorvork past.
Bekijk bijlage 1586166Bekijk bijlage 1586168
Bekijk bijlage 1586169Bekijk bijlage 1586170
k
Ik heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.
Bij mijn eerste rit op Zandvoort wist ik toch echt zeker dat mijn circuitmotor met RCS pomp een stuk minder hard remde dan met mijn OEM pomp. Even was ik aardig teleurgesteld, maar toen wees mijn maat mij op die mogelijkheid om dat pinnetje te veranderen in de RCS pomp en dat is hetgeen wat verschil heeft gemaakt. De motor remde daarna zoals ik het verwacht had.

Niet perse harder dan de OEM pomp, maar op z'n minst net zo hard, maar wel veel beter te doseren.
Ik merk niks van de 2 standen en besteed best wel wat aandacht aan mijn remmerij, maar goed ik rem ook bijna niet dus denk ik😂
 
Ik heb zeker gemerkt. Bij mij stond het verkeerd toen ik mijn circuitmotor kocht. Ik had al diverse straatmotoren gehad van dat model (en ook van alles zitten klooien zoals ik hierboven aangaf) dus kon goed vergelijken.
Bij mijn eerste rit op Zandvoort wist ik toch echt zeker dat mijn circuitmotor met RCS pomp een stuk minder hard remde dan met mijn OEM pomp. Even was ik aardig teleurgesteld, maar toen wees mijn maat mij op die mogelijkheid om dat pinnetje te veranderen in de RCS pomp en dat is hetgeen wat verschil heeft gemaakt. De motor remde daarna zoals ik het verwacht had.

Niet perse harder dan de OEM pomp, maar op z'n minst net zo hard, maar wel veel beter te doseren.

Het probleem is dat iedereen een RCS19 wil hebben terwijl hun OEM remklauwen die vaak enkel geschikt zijn voor een 16-18mm rempomp.Dus in jou geval had je eigenlijk niks aan een RCS19.Nu is dit ook niet helemaal waar want een RCS19 staat wel ontzettend geil op je motor :) Terwijl het slechts gewoon een standaard race pompje is !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de remmerij standaard van een GSXR (K6 - K8 in ieder geval) zeker niet grensverleggend om het zo maar te zeggen :+

Vorige zomer is er iemand van hier nog rechtdoor geknald op Assen met zijn K6 meen ik. Ook falende remmen.
Ik weet zijn naam niet meer, maar iemand anders vast wel :9

Dat kan aan zoveel oorzaken liggen ? Slechte remblokken en oude remvloeistof . Of hij miste gewoon zijn rempunt want ergens houd het natuurlijk op.
 
Deze zijn beter en bijna 2 x prijziger ook.

Galespeed VRC Variable Lever Ratio Control Master Cylinder​


1611062651547.png
 
Het probleem is dat iedereen een RCS19 wil hebben terwijl hun OEM remklauwen die vaak enkel geschikt zijn voor een 16-18mm rempomp.Dus in jou geval had je eigenlijk niks aan een RCS19.Nu is dit ook niet helemaal waar want een RCS19 staat wel ontzettend geil op je motor :) Terwijl het slechts gewoon een standaard race pompje is
Als je doelt op dat die RCS mij harder moet laten remmen dan heb ik er inderdaad niets aan, want dat doet het volgens mij niet. De rem voelt echter veel beter te doseren aan. De standaard pomp die ik gewend ben op mijn Honda's die knijp je in en dan bijt het meteen en ook meteen naar de max vertraging. Je kan er niet echt mee spelen (natuurlijk kan je de rem doseren, maar als je serieus aan het remmen bent is het of " REMMEN" of niet).

Met de RCS kan ik heel duidelijk een beetje meer of een beetje minder voelen. Negen van de 10 keer rem ik gewoon vol dus hoef ik niets te doseren, maar dat is een ander verhaal :)
Dat neemt niet weg dat het prettiger remt wanneer je meer controle hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan aan zoveel oorzaken liggen ? Slechte remblokken en oude remvloeistof . Of hij miste gewoon zijn rempunt want ergens houd het natuurlijk op.
Daar komen we nooit achter denk ik. Feit is wel dat hij op een K6 of K7 reed en dat hier nu ook benoemt wordt als in -O-

Meer dan dat zegt het ook niet.
 
Mannen kent iemand het merk Braking ?

Vind dit wel wat qua looks en prijs
Ik heb ze gehad op een vorige motor (600RR) en ik kon geen verschil merken tussen de OEM en de Braking schijven. Ik heb ze niet in mn hand gehouden. Mogelijk dat die Breaking schijven minder wegen.
Wat betreft remmen, nat, droog, straat, circuit, (onder begeleiding), het maakte geen verschil. Ik zou ze zo weer kopen als ze op mijn pad zouden komen en ik schijven nodig heb.
 
Magura schijnt ook wel kekke rempompjes te maken, net als Accossato. Magura gebruik ik op mijn mountainbike, niet dat dat echt vergelijk is voor op een motor maar toch :P
 
Ik heb ze gehad op een vorige motor (600RR) en ik kon geen verschil merken tussen de OEM en de Braking schijven. Ik heb ze niet in mn hand gehouden. Mogelijk dat die Breaking schijven minder wegen.
Wat betreft remmen, nat, droog, straat, circuit, (onder begeleiding), het maakte geen verschil. Ik zou ze zo weer kopen als ze op mijn pad zouden komen en ik schijven nodig heb.
Jazeker , goede leuke straat schijven , mooie looks ook en de prijs is normaal.
Vele gebruiken ze ook op het circuit.

Thanks mannen voor de feedback. Deze gaan het worden :) Kunnen die er mooi op nadat de velgen gespoten zijn! :D
 
Dankjewel voor de reacties. Zijn de diameter van de schijven ook niet veranderd?
Jawel GSXR600/750-1000 K1-K4 300-310-320 maar je vroeg expliciet om de velgen die zo op je K4 - 5 voorvork zouden passen.

En op al deze velgen K1-K4 passen ook elkaars remschijven.Voor jou K4-5 voorpoten met die remklauwen heb je de 300 remschijf nodig.En anders pak je spacers 5mm en 10mm dan kan je remschijven van respectievelijk 310 of 320 monteren.Wel heb je dan een 1 cm langere remklauw bouten nodig voor de 320mm schijven.Je kan dan de langere remklauw bouten nemen van de GSX1000 K3-8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan