Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Wel ff kort de KTM door de straat geragd en de bandjes op spanning gezet. Moet achterlicht ff fixen maar eens kijken of volgend weekend ook rijweer word.
 
Omdat we zo lang op @Mit46 moeten wachten.... :P
Kort ritje gemaakt vandaag. Het was erg druk op de weg. Daarna een wasbeurt in de tuin. 👌🏻

voorjaar.jpg
 
Fototje blijf ik verschuldigd.

Om 1 of andere vage reden had de halve stad besloten zowel vandaag als gisteren hun auto, brommers en zelfs fietsen te gaan wassen.

Morgen nog maar eens een poging wagen wanneer iedereen hoort te werken.

Het seizoen is overduidelijk begonnen gisteren. Veel brommers gezien op de weg. :Y
Ik was vrijwel elke zondag de Auto’s. Ik ben vandaag 5x heen gereden en 5x was de kutzooi bezet en stonden er mensen te wachten. Zelfs net na 20:30 ook nog 😅 heb ik gvd het spul nog niet schoon 🤣😅
 
Ik heb gister met de auto denk ik 2 uur er over gedaan. Ben bij 4 wasboxen geweest. Uiteindelijk bij 1 maar blijven wachten en toen ik eindelijk aan de beurt was had deze wasbox, waar ik normaliter nooit kom, geen mogelijkheid om met de pinpas te betalen.

Gelukkig kan niemand je gedachten lezen want de kortsluiting die door mijn kop ging op dat moment was niet iets wat ik graag wil delen. Dit alles was al na diverse pogingen met de motor. Echt bizar.
Kon ik weer terug naar de wasstraat waar ik normaal altijd kom en weer achteraan sluiten.

Vandaag ook weer overal stervend druk. Na de 3e wasstraat ben ik ermee opgehouden.

Alsof het gratis was dit weekend.
 
Waarom zou je het niet gebruiken?

Ik heb gister ook een foto gemaakt van mijn voorvork. Ik heb wat te doen 8)7
 

Bijlagen

  • IMG_20210224_151814.jpg
    IMG_20210224_151814.jpg
    151,3 KB · Weergaven: 13
Komt wel goed hoor. Niet zo verdrietig jongens.

De olie en keerringen zijn vervangen in september oid en sindsdien pas 5 keer gereden ofzo waarvan 2 deze week.

Zal wel daarmee te maken hebben is mijn vermoeden. Even checken en anders eens een OEM setje er in doen. Als het daarna blijft lekken word ik pas verdrietig *D

Interessanter vind ik het waarom GSXR1000RACER die vork misschien niet wilt gebruiken. :Y

Ben in de veronderstelling dat die stugger is maar dat is een aanname.

Nu moet ik meermaals naar MF komen omdat ik nieuwsgierig ben naar zijn antwoord _O-
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je het niet gebruiken?

Ik heb gister ook een foto gemaakt van mijn voorvork. Ik heb wat te doen 8)7

Dat ga je nooit en te nimmer meer met nieuwe seals lek dicht krijgen Mit46. Je kan een poging wagen door het een aantal maanden te rekken door de poten te schuren in draairichting met waterproof 600 en WD40. Mits je seals al niet kapot gegaan zijn ?

Dan moet je idd alsnog nieuwe seals plaatsen en dan alsnog met WD40 schuren . Nooit in lengte richting altijd doen in een draai richting/beweging.

 
Ik kan me vergissen maar ik zie alleen opliggend vuil dus volgens mij is schuren niet nodig? En 600 lijkt me nog vrij grof.

Maar poot moet idd wel perfect glad zijn.
 
Komt wel goed hoor. Niet zo verdrietig jongens.

De olie en keerringen zijn vervangen in september oid en sindsdien pas 5 keer gereden ofzo waarvan 2 deze week.

Zal wel daarmee te maken hebben is mijn vermoeden. Even checken en anders eens een OEM setje er in doen. Als het daarna blijft lekken word ik pas verdrietig *D

Interessanter vind ik het waarom GSXR1000RACER die vork misschien niet wilt gebruiken. :Y

Ben in de veronderstelling dat die stugger is maar dat is een aanname.

Nu moet ik meermaals naar MF komen omdat ik nieuwsgierig ben naar zijn antwoord _O-

Of ik ze gebruik hangt een beetje af of dat de voorpoten van de K7 1000 cc nog goed zijn? Die moet ik de volgende week nog even opmeten.

Zijn die goed dan gaan die waarschijnlijk onder de 600.Wil namelijk stevigere ( dikkere) voorpoten onder de 600 hebben. De duizend heeft 43mm en de 600 hebben 41mm.

Had jij interesse in de GSXR600 K7 voorpoten dan ?? Past alles dan heb ik deze set over .
 
Ik kan me vergissen maar ik zie alleen opliggend vuil dus volgens mij is schuren niet nodig? En 600 lijkt me nog vrij grof.

Maar poot moet idd wel perfect glad zijn.
1200 mag ook in beginsel maar de laatste draaibeweging schuren doe ik altijd met 600 waterproof en WD40.Krijg je een soort van hoon sporen op het chroom dan dichten de seals beter af.

Het schuren; Probleem hiermee is, dat ik geen controle heb hoe iemand gaat schuren }) Dit is eigenlijk zeer specialistisch werk waarbij je weten moet wat en hoever je gaan kan.

happy d&d GIF by Hyper RPG
 
Of ik ze gebruik hangt een beetje af of dat de voorpoten van de K7 1000 cc nog goed zijn? Die moet ik de volgende week nog even opmeten.

Zijn die goed dan gaan die waarschijnlijk onder de 600.Wil namelijk stevigere ( dikkere) voorpoten onder de 600 hebben. De duizend heeft 43mm en de 600 hebben 41mm.

Had jij interesse in de GSXR600 K7 voorpoten dan ?? Past alles dan heb ik deze set over .
is dat anders bij een 600 K4 dan? Mijn 600 K4 heeft namelijk wel gewoon 43mm binnenpoten.
 
is dat anders bij een 600 K4 dan? Mijn 600 K4 heeft namelijk wel gewoon 43mm binnenpoten.
Klopt, die hebben een 43mm!

Ik had het over de GSXR600 K6-7 die hebben helaas een 41mm inner-tube.

Wat de K6-7 750 heeft en de latere modellen weet ik niet uit m'n hoofd?
 
1200 mag ook in beginsel maar de laatste draaibeweging schuren doe ik altijd met 600 waterproof en WD40.Krijg je een soort van hoon sporen op het chroom dan dichten de seals beter af.

Het schuren; Probleem hiermee is, dat ik geen controle heb hoe iemand gaat schuren }) Dit is eigenlijk zeer specialistisch werk waarbij je weten moet wat en hoever je gaan kan.

happy d&d GIF by Hyper RPG

En in die sporen kan ook een heel dun filmpje olie achter blijven, waardoor hij nog soepeler veert.
 
Of ik ze gebruik hangt een beetje af of dat de voorpoten van de K7 1000 cc nog goed zijn? Die moet ik de volgende week nog even opmeten.

Zijn die goed dan gaan die waarschijnlijk onder de 600.Wil namelijk stevigere ( dikkere) voorpoten onder de 600 hebben. De duizend heeft 43mm en de 600 hebben 41mm.

Had jij interesse in de GSXR600 K7 voorpoten dan ?? Past alles dan heb ik deze set over .
Duidelijk! :t

Heb vooralsnog geen interesse want zou mij verbazen als die poot "kapot" is.

De keerringen en olie zijn vervangen en de 60k daarvoor was het prima. Ik wheelie niet oid en heb deze winter voor het eerst in jaren niet doorgereden. Verwacht dus dat het aan de keerringen ligt.

Ik heb het niet zelf gedaan. Ik heb er naast gestaan en gekeken. Pas twee keer gezien nu hoe dat moet dus dat klusje ga ik nog niet zelf doen. Binnekort eens met mijn maat opnemen. Als ik het namelijk aangeef dan wordt ik verplicht morgen al langs te komen en ik ben vooralsnog te lui dit weekend :+
 
Laatst bewerkt:
De poot is overigens gewoon glad zonder pitjes oid. De foto is met vuil zoals Roy aangaf.. Dat was voor het afspuiten. Nu zie je er niets van behalve dat het zwarte onderste gedeelte nog wat vettig is als je goed kijkt. Heb de motor niet echt gewassen enkel afgespoten.

Heb ook niet meer gereden overigens. Morgen waarschijnlijk ff naar me werk en dan thuis is kijken hoe de staat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan