Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Als je er een @ voor zit krijgt hij dat bericht ook 😉
@
latest

Can't compute....

:+ ik weet dat Mr Bean hier ook lid is
 
Hi all! Nieuw hier in dit deel van het forum, maar vanaf vandaag mag ik hier “officieel” posten. Na een jaartje Honda CBR F2 gereden te hebben, ben ik sinds een paar uur eigenaar van een GSX-R 750 uit 1999 met slechts 27k op de klok. Ik was eerst sceptisch omdat dat wel heel weinig is maar de motor zien en rijden in levende lijve heeft me meteen overtuigd. Motor is compleet standaard op titanium headers van een k5/k6 GSX-R 1000, knippers en een Bos dempert na. Zo trots als een aap met zeven lullen! Dit is al sinds klein menneke af aan m’n droommotor en nu heb ik ‘m eindelijk :) Kleine sfeerimpressie:

89DDFB22-E4A7-4E3E-9723-FDB4B5DE5456.jpeg
 
Vandaag ook weer wat tijd gevonden om bij de dikke 1000 het traction control af te stellen.Liep meteen tegen het eerste issue op.Wiellagers destijds in m'n haast gemonteerd vanaf verkeerde zijde velg.Wiel zat hierdoor 1,5mm te ver naar links. Mijn racepak vandaag even gepast moet deze maand nog 5 kg afvallen om überhaupt met een dikke pens te kunnen rijden op 5 april.}:O🤣

1614720406369.png
 
Hi all! Nieuw hier in dit deel van het forum, maar vanaf vandaag mag ik hier “officieel” posten. Na een jaartje Honda CBR F2 gereden te hebben, ben ik sinds een paar uur eigenaar van een GSX-R 750 uit 1999 met slechts 27k op de klok. Ik was eerst sceptisch omdat dat wel heel weinig is maar de motor zien en rijden in levende lijve heeft me meteen overtuigd. Motor is compleet standaard op titanium headers van een k5/k6 GSX-R 1000, knippers en een Bos dempert na. Zo trots als een aap met zeven lullen! Dit is al sinds klein menneke af aan m’n droommotor en nu heb ik ‘m eindelijk :) Kleine sfeerimpressie:

Bekijk bijlage 1602721

Wees welkom prachtige bikes zijn het
 
Ik heb overigens zitten zoeken wat de PK-winst zou zijn van de K5 1000 headers t.o.v. stock, maar ik kom verschillende waardes tegen (2, 5, 10 pk etc). Weet iemand wat de PK-winst precies is? Of is het met name de gewichtsbesparing waar je 't voordeel uit haalt?
 
Ik heb overigens zitten zoeken wat de PK-winst zou zijn van de K5 1000 headers t.o.v. stock, maar ik kom verschillende waardes tegen (2, 5, 10 pk etc). Weet iemand wat de PK-winst precies is? Of is het met name de gewichtsbesparing waar je 't voordeel uit haalt?
Hoofdzakelijk het gewicht diegene met 2 pk winst zitten het dichtste bij afhankelijk van welke testbank.Alle verhalen zijn meestal wat overdreven met ECU flash of PC3-5 met sportuitlaat halen ze hooguit de krukas PK ook op het achterwiel.
 
Mannen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben bezig met het bepalen van de juiste spacer lengte voor mijn mijn remklauwen.
De schijven zijn van 310 naar 320mm gegaan. De spaces die bij de schijven zaten waren 5mm. Voor de Brembo klauwen is er echter meer nodig.

Ik heb drie verschillende hoogtes 3D geprint (13, 14, 15mm).
Nu is mijn vraag waar het remblok moet zitten op de schijf.

15mm - vrijwel flush aan de buitenrand van de schijf
sWPeNP2.jpg


14mm - schijf steekt iets buiten remblok
ibnRdbn.jpg


13mm - schijf steekt nog verder buiten het remblok.
pmvbWgu.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan