Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Heren(en dames?),voor de WA+ verzekering van mn Srad, is een slot ART klasse 4 verplicht,nu wil ik graag een schijfremslot hebben, en ik had er ook al 1 gescoord, maar die past helaas niet(gaten in mn schijf zijn te groot, dus hij blijft niet zitten.
Wie heeft er een goede tip voor een passend schijfremslot met ART4 voor een SRAD?
Dan voldoet hij toch? Dat hij niet helpt is een ander verhaal maar je hebt een goed slot ;)
 
Ik heb net gebeld met een officier van justitie doordat ik vorig jaar wat enthousiast naar huis reed en in een tunnel nog enthousiaster werd terwijl er iemand met zijn camera aan het einde van die tunnel stond. Die vond het nodig een foto van mij te maken met 58 kmh te veel waarvan er dan nog 5 afgingen vanwege de correctie.

900 Euro wat best pijnlijk is natuurlijk, maar ik had het al verwacht nadat ik wat onderzoek op het interwebz had gedaan. Ik kreeg de optie om te kiezen voor 700 Euro met twee maanden rij ontzegging, omdat ik nog nooit met zo iets te maken heb gehad. Anders was dat geen optie, maar een feit en dan was het waarschijnlijk daar bovenop ook geen 700, maar meer.
Ik vond dat geen goede optie voor maar 200 Euro er af. Daar viel verder niet over te onderhandelen met haar. Dat moest dan met een rechter en dat leek mij nou ook weer geen goed idee. :+

Ik kreeg de vraag hoe ik ging voorkomen dat het niet nogmaals ging gebeuren. Ik ben graag erg eerlijk, maar heb toch maar anders verwoord dat ik nu inmiddels Flitsmeister gebruik zonder iets verkeerds te zeggen :+

Goed. Duurt al een jaar dit sinds zij die brief hebben gestuurd. Kan ik nu eindelijk verder met mijn leven. :]

De ironie van dit hele verhaal is dat ik zo vlot naar huis reed, omdat PostNL langs zou komen. Die zijn gewoon niet eens gekomen die dag. |(_O-:o
Kan er gelukkig om lachen. Jammer van de notitie achter mijn naam, maar doen we niets meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net gebeld met een officier van justitie doordat ik vorig jaar wat enthousiast naar huis reed en in een tunnel nog enthousiaster werd terwijl er iemand met zijn camera aan het einde van die tunnel stond. Die vond het nodig een foto van mij te maken met 58 kmh te veel waarvan er dan nog 5 afgingen vanwege de correctie.

900 Euro wat best pijnlijk is natuurlijk, maar ik had het al verwacht nadat ik wat onderzoek op het interwebz had gedaan. Ik kreeg de optie om te kiezen voor 700 Euro met twee maanden rij ontzegging, omdat ik nog nooit met zo iets te maken heb gehad. Anders was dat een optie, maar een feit en dan was het waarschijnlijk daar bovenop ook geen 700, maar meer.
Ik vond dat geen goede optie voor maar 200 Euro er af. Daar viel verder niet over te onderhandelen met haar. Dat moest dan met een rechter en dat leek mij nou ook weer geen goed idee. :+

Ik kreeg de vraag hoe ik ging voorkomen dat het niet nogmaals ging gebeuren. Ik ben graag erg eerlijk, maar heb toch maar anders verwoord dat ik nu inmiddels Flitsmeister gebruik zonder iets verkeerds te zeggen :+

Goed. Duurt al een jaar dit sinds zij die brief hebben gestuurd. Kan ik nu eindelijk verder met mijn leven. :]

De ironie van dit hele verhaal is dat ik zo vlot naar huis reed, omdat PostNL langs zou komen. Die zijn gewoon niet eens gekomen die dag. |(_O-:o
Kan er gelukkig om lachen. Jammer van de notitie achter mijn naam, maar doen we niets meer aan.

Mooi leermomentje.. Ik ben er zo afgelopen november afgehaald met 48km/h te hard door zo'n mooie incognito camera-auto die al 15min bij me in de buurt reed en praktisch in m'n achterwiel zat te kruipen. Ben (voorlopig) wel ff genezen. Gelukkig kom je d'r nog enigszins goed vanaf en zullen we allebei noooit meer te hard rijden vanaf nu!











:+
 
Ik heb net gebeld met een officier van justitie doordat ik vorig jaar wat enthousiast naar huis reed en in een tunnel nog enthousiaster werd terwijl er iemand met zijn camera aan het einde van die tunnel stond. Die vond het nodig een foto van mij te maken met 58 kmh te veel waarvan er dan nog 5 afgingen vanwege de correctie.

900 Euro wat best pijnlijk is natuurlijk, maar ik had het al verwacht nadat ik wat onderzoek op het interwebz had gedaan. Ik kreeg de optie om te kiezen voor 700 Euro met twee maanden rij ontzegging, omdat ik nog nooit met zo iets te maken heb gehad. Anders was dat een optie, maar een feit en dan was het waarschijnlijk daar bovenop ook geen 700, maar meer.
Ik vond dat geen goede optie voor maar 200 Euro er af. Daar viel verder niet over te onderhandelen met haar. Dat moest dan met een rechter en dat leek mij nou ook weer geen goed idee. :+

Ik kreeg de vraag hoe ik ging voorkomen dat het niet nogmaals ging gebeuren. Ik ben graag erg eerlijk, maar heb toch maar anders verwoord dat ik nu inmiddels Flitsmeister gebruik zonder iets verkeerds te zeggen :+

Goed. Duurt al een jaar dit sinds zij die brief hebben gestuurd. Kan ik nu eindelijk verder met mijn leven. :]

De ironie van dit hele verhaal is dat ik zo vlot naar huis reed, omdat PostNL langs zou komen. Die zijn gewoon niet eens gekomen die dag. |(_O-:o
Kan er gelukkig om lachen. Jammer van de notitie achter mijn naam, maar doen we niets meer aan.
Lijkt me een mooie reden om juist weer op het circuit te gaan rijden, en nooit meer op straat te rijden :] .
 
M'n volgende auto gaat een 1 ltr 60 pk worden , welke net de 140km uur kan halen :P
 
Ik heb net gebeld met een officier van justitie doordat ik vorig jaar wat enthousiast naar huis reed en in een tunnel nog enthousiaster werd terwijl er iemand met zijn camera aan het einde van die tunnel stond. Die vond het nodig een foto van mij te maken met 58 kmh te veel waarvan er dan nog 5 afgingen vanwege de correctie.

900 Euro wat best pijnlijk is natuurlijk, maar ik had het al verwacht nadat ik wat onderzoek op het interwebz had gedaan. Ik kreeg de optie om te kiezen voor 700 Euro met twee maanden rij ontzegging, omdat ik nog nooit met zo iets te maken heb gehad. Anders was dat een optie, maar een feit en dan was het waarschijnlijk daar bovenop ook geen 700, maar meer.
Ik vond dat geen goede optie voor maar 200 Euro er af. Daar viel verder niet over te onderhandelen met haar. Dat moest dan met een rechter en dat leek mij nou ook weer geen goed idee. :+

Ik kreeg de vraag hoe ik ging voorkomen dat het niet nogmaals ging gebeuren. Ik ben graag erg eerlijk, maar heb toch maar anders verwoord dat ik nu inmiddels Flitsmeister gebruik zonder iets verkeerds te zeggen :+

Goed. Duurt al een jaar dit sinds zij die brief hebben gestuurd. Kan ik nu eindelijk verder met mijn leven. :]

De ironie van dit hele verhaal is dat ik zo vlot naar huis reed, omdat PostNL langs zou komen. Die zijn gewoon niet eens gekomen die dag. |(_O-:o
Kan er gelukkig om lachen. Jammer van de notitie achter mijn naam, maar doen we niets meer aan.

Zag je hem dan niet te staan :+?
 

Bijlagen

  • poli.JPG
    poli.JPG
    43,8 KB · Weergaven: 5
Mooi leermomentje.. Ik ben er zo afgelopen november afgehaald met 48km/h te hard door zo'n mooie incognito camera-auto die al 15min bij me in de buurt reed en praktisch in m'n achterwiel zat te kruipen. Ben (voorlopig) wel ff genezen. Gelukkig kom je d'r nog enigszins goed vanaf en zullen we allebei noooit meer te hard rijden vanaf nu!











:+
Sure!! :Y :Y :+

Moet zeggen dat ik toch bijna 10 jaar lang het vol heb gehouden niet met meer dan +30kmh te rijden zodat ik dit soort gesprekken kon voorkomen. De paar keer de toerenteller testen daargelaten :+

Die regel heb ik wel weer ingevoerd :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een mooie reden om juist weer op het circuit te gaan rijden, en nooit meer op straat te rijden :] .
Mijn GSX-R is mijn daily wanneer er geen Covid is. Ik moet ermee naar mijn werk. In dit geval reed ik ook terug van mijn werk. Om het nog ironischer te maken ben ik die ochtend náár mijn werk ook geflitst met 23 te hard. Zelfde plek, maar dan de heenweg. _O-_O-

Wat een lul ben ik. Zeker weten :Y
 
Laatst bewerkt:
M'n volgende auto gaat een 1 ltr 60 pk worden , welke net de 140km uur kan halen :P
Bij mij werkt dat juist andersom met de auto. Ik heb nu een best pittige auto en die lust dan ook wat. Hierdoor is het voor mij een sport om gemiddeld 1 op 13 te halen met het ding en dat lukt alleen door vooral geen gas te geven en netjes rond de 100\ 110 te rijden.

Hiervoor had ik een auto die reed makkelijk 1 op 20 op de snelweg met 100km\h met als gevolg dat ik nog steeds ruim 1 op 16.5 reed wanneer ik altijd maar rond de 120 \ 130 reed. En dat deed ik dan ook, want het kostte toch niet veel.

Met de motor zou het voor mij wel wat uitmaken. Heb eens twee weken een BMW F800 leenmotor gehad. Richting de 120 begon het zo te vibreren allemaal en eenmaal er boven of 130 trilde mijn helm zowat mijn kop af met als gevolg dat ik rond de 110 bleef rijden.

Goed, ik vond er geen ruk aan. Ik ben een supersport figuur. Ik rijd ook geen toerritten oid. Lekker stukje naar het werk of ff boodschap doen op zo'n machtige GSXR oid gaat niets boven in mijn geval.
 
Laatst bewerkt:
Zag je hem dan niet te staan :+?
Ze stonden tactisch op de wisselstrook die gesloten was, omdat er tijdens de eerste lockdown weinig verkeer was. Dat was nieuw en kan normaal gesproken niet, omdat die wisselstrook altijd open is tijdens de spits. Ook nog eens in de tunnel achter de pilaren tussen beide wegen. Kan niet anders zeggen dan... slim! B|
Ben in die maand denk ik 4 of 5 keer geflitst met deze klapper gelukkig als laatst.

Rij daar dus nooit meer te hard en geef nooit meer extra gas in die tunnel. Of die Flitsmeister nu niets aangeeft of niet. Heb er toch wel iets van geleerd. :Y
 
Sure!! :Y :Y :+

Moet zeggen dat ik toch bijna 10 jaar lang het vol heb gehouden niet met meer dan +30kmh te rijden zodat ik dit soort gesprekken kon voorkomen. De paar keer de toerenteller testen daargelaten :+

Die regel heb ik wel weer ingevoerd :)
Ik heb de regel om onder de invorderingsgrens te blijven........lukt niet altijd meer nu het nog maar 100 is. B|
Maar woon dicht bij DL en rijd daar het meest; geen rare 60 km wegen, bekeuringen zijn een stuk voordeliger en krijg je teveel punten mag je zelf kiezen wanneer de rijontzegging ingaat.
Heb de 750 al op top gehad op de 57 :)
 
Bij mij werkt dat juist andersom met de auto. Ik heb nu een best pittige auto en die lust dan ook wat. Hierdoor is het voor mij een sport om gemiddeld 1 op 13 te halen met het ding en dat lukt alleen door vooral geen gas te geven en netjes rond de 100\ 110 te rijden.

Grote voordeel van een auto met een beetje PKs is ook dat je hem gewoon op de cruisecontrol kunt gooien er er verder niet meer over nadenken.

Wordt je ook niet geflitst...

Met die grasmaaiermotortjes moet je terugschakelen bij een beetje brug of zo.

M'n huidige bak lukt dat zelfs met een volle aanhanger. En hoewel ie op de Autobahn met plezier richting de 220 wil doen (nog niet genoeg in D geweest om de absolute max uit te vinden, meestal ben ik daar op de motor :-P), ben ik er in NL nog nooit mee geflitst...
 
Terug
Bovenaan Onderaan