Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vraagje, nieuw blok zit er in. Nu alles aansluiten. Neutraal sensor had andere stekker er aan, dus die heb ik gewisseld. Maar ik heb nog een stekker los hangen, onder de carbs, boven het voortandwiel.
2 aders, zwart-wit en oranje-geel. Iemand een idee wat dit is? Volgens mij hing dit bij mijn andere blok ook los.
 

Bijlagen

  • 16243862375258253186409816837595.jpg
    16243862375258253186409816837595.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 12
Ik heb op mijn k6 de clipons gewisseld voor heli bars. Je moet ze wel zelf uit amerika halen maar dat is de moeite niet.

Wereld van verschil.

Standaard looks, maar hoger, breder en iets verder naar achteren.

Absoluut nooit meer last gehad van m'n polsen. Zithouding was niet slecht maar is nu echt geweldig. Je kan hele dagen rijden als je wilt.

Mooiste is je hoeft er niks voor aan te passen al je originele leidingen kan je gewoon overzetten en de gaten zijn al voorgeboord voor je behuizing.
En echt topkwaliteit.

Kost wat maar is 't meer dan waard.
 
Vraagje, nieuw blok zit er in. Nu alles aansluiten. Neutraal sensor had andere stekker er aan, dus die heb ik gewisseld. Maar ik heb nog een stekker los hangen, onder de carbs, boven het voortandwiel.
2 aders, zwart-wit en oranje-geel. Iemand een idee wat dit is? Volgens mij hing dit bij mijn andere blok ook los.

Da's volgens mij op de britse modellen de aansluiting voor de carburateur-verwarming.
 
Ja goeie!

Hier nog even het vergelijk tussen de 2 neutraal sensoren.
 

Bijlagen

  • PXL_20210621_065642303.MP.jpg
    PXL_20210621_065642303.MP.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 17
  • PXL_20210621_065625150.MP.jpg
    PXL_20210621_065625150.MP.jpg
    173,8 KB · Weergaven: 18
Ja goeie!

Hier nog even het vergelijk tussen de 2 neutraal sensoren.

Als ik Haynes bekijk had het eerste jaar van de 600 een twee-polige schakelaar, de overige jaren een driepolige. De extra aansluiting is massa. Waarschijnlijk had de sensor te veel storing of zo, en hebben ze dat aangepast.
 
Hey hoi,

Onlangs heb ik me een 1996 SRAD 750 gekocht en daar ben ik nu mee bezig.

Bij gebrek aan een echt SRAD verzameltopic, behalve hele oude die niet meer actief lijken te zijn, ben ik er zelf maar eentje begonnen.
Deze: Het grote Suzuki SRAD topic!

Daar wees iemand me op dit topic, dus ik dacht, even melden 🙂
 
Hey hoi,

Onlangs heb ik me een 1996 SRAD 750 gekocht en daar ben ik nu mee bezig.

Bij gebrek aan een echt SRAD verzameltopic, behalve hele oude die niet meer actief lijken te zijn, ben ik er zelf maar eentje begonnen.
Deze: Het grote Suzuki SRAD topic!

Daar wees iemand me op dit topic, dus ik dacht, even melden 🙂
Deze topics zijn juist samen gevoegd ivm met de beperkte aantal SRADs.
 
Een 750 uit 2010 inderdaad.. echt een snoepje als je het mij vraagt😍

öhlins cartridges
Öhlins ttx schokbreker
Brembo remtangen, schijven en knijpers
Renthal clip-ons
Marchesini wielen
Yoshimura r55 slip-on
Yoshimura blokdeksels
Rizoma remschakelset
Akrapovic carbon hugger

vorige eigenaar wilde alleen maar goed spul er op hebben en heeft er flink geld in gestoken.
 
Een 750 uit 2010 inderdaad.. echt een snoepje als je het mij vraagt😍

öhlins cartridges
Öhlins ttx schokbreker
Brembo remtangen, schijven en knijpers
Renthal clip-ons
Marchesini wielen
Yoshimura r55 slip-on
Yoshimura blokdeksels
Rizoma remschakelset
Akrapovic carbon hugger

vorige eigenaar wilde alleen maar goed spul er op hebben en heeft er flink geld in gestoken.
Puur voor circuit of ook voor op straat?
 
Heb mijn kalender nu wel vol, vandaag nog Hockenheim erbij gezet.

 
Hey allemaal,

Zaterdag ga ik mijn eerste supersport (GSX-R 600 k1) ophalen. Is van een maatje van mij die hem al bijna 4 jaar weinig tot niet gebruikt heeft.
Het plan is om de motor weer in top vorm te krijgen en dan een te kijken of het bevalt zo'n super sport. Rij nu zelf alweer bijna 6 jaar op mijn V-strom 650 uit 2004 en dat bevalt me uitstekend.

Iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden tijdens het lopend maken van deze k1 600?
 
Hey allemaal,

Zaterdag ga ik mijn eerste supersport (GSX-R 600 k1) ophalen. Is van een maatje van mij die hem al bijna 4 jaar weinig tot niet gebruikt heeft.
Het plan is om de motor weer in top vorm te krijgen en dan een te kijken of het bevalt zo'n super sport. Rij nu zelf alweer bijna 6 jaar op mijn V-strom 650 uit 2004 en dat bevalt me uitstekend.

Iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden tijdens het lopend maken van deze k1 600?
Nee niets specifieks.
Gewoon alle vloeistoffen, filters, banden, bougies enz vervangen en rijden.
 
Een 750 uit 2010 inderdaad.. echt een snoepje als je het mij vraagt😍

öhlins cartridges
Öhlins ttx schokbreker
Brembo remtangen, schijven en knijpers
Renthal clip-ons
Marchesini wielen
Yoshimura r55 slip-on
Yoshimura blokdeksels
Rizoma remschakelset
Akrapovic carbon hugger

vorige eigenaar wilde alleen maar goed spul er op hebben en heeft er flink geld in gestoken.

Die velgen maken mij hebberig :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan