Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vandaag vers setje banden laten leggen en ook haakse ventielen. Maar ik heb stahlbus ontluchtingsnippels in de klauwen. En die zitten aan de binnenkant bij de brembo klauwen ( wie dat verzonnen heeft 8)7) Maar het haakse ventiel raakt de nippel omdat die langer is als de standaardnippel. Dus de standaard nippels er weer in gezet. Gelijk de klauwen weer schoongemaakt en omdat we toch bezig waren de remvloeistof vervangen. Helemaal klaar voor 7 en 20 juli :).

Iemand hier interesse in de Stahlbus nippels ? passen op de K4 en K5 en de serie met de brembo klauwen behalve als je haakse ventielen hebt :+
stahlbus.jpg
 
Vandaag vers setje banden laten leggen en ook haakse ventielen. Maar ik heb stahlbus ontluchtingsnippels in de klauwen. En die zitten aan de binnenkant bij de brembo klauwen ( wie dat verzonnen heeft 8)7) Maar het haakse ventiel raakt de nippel omdat die langer is als de standaardnippel. Dus de standaard nippels er weer in gezet. Gelijk de klauwen weer schoongemaakt en omdat we toch bezig waren de remvloeistof vervangen. Helemaal klaar voor 7 en 20 juli :).

Iemand hier interesse in de Stahlbus nippels ? passen op de K4 en K5 en de serie met de brembo klauwen behalve als je haakse ventielen hebt :+Bekijk bijlage 1777282
Kan je niet de haakse ventielen iets draaien? Dus dat ze niet 90 graden op de motor zitten maar iets meer in lijn?
 
Een vraag aan de SRAD model eigenaars.

Iemand nog originele knipperlichten liggen die weg mogen ? Heb zelf een TL1000R erbij gekocht en ga proberen deze origineel of zo goed als te krijgen.
Knipperlichten van een SRAD GSX-R en een SV650 zijn hetzelfde of zo goed als. Ik dacht dat ze voor de voorzijde op cmsnl ook hetzelfde genummerd zijn maar dat check ik nog even.
Van een TL is minder makkelijk wat te vinden, van de GSX-R zijn er meer verkocht volgens mij.

Mocht iemand wat hebben liggen wat weg mag dan hoor ik het graag.
Bedankt alvast.
 
Een vraag aan de SRAD model eigenaars.

Iemand nog originele knipperlichten liggen die weg mogen ? Heb zelf een TL1000R erbij gekocht en ga proberen deze origineel of zo goed als te krijgen.
Knipperlichten van een SRAD GSX-R en een SV650 zijn hetzelfde of zo goed als. Ik dacht dat ze voor de voorzijde op cmsnl ook hetzelfde genummerd zijn maar dat check ik nog even.
Van een TL is minder makkelijk wat te vinden, van de GSX-R zijn er meer verkocht volgens mij.

Mocht iemand wat hebben liggen wat weg mag dan hoor ik het graag.
Bedankt alvast.

Cmsnl laat niet de lijst met alle modellen zien bij het artikel (max. 10 geloof ik)

Partszillageloof ik wel
 
Kan je niet de haakse ventielen iets draaien? Dus dat ze niet 90 graden op de motor zitten maar iets meer in lijn?
Heb dat geprobeerd maar lukte niet.....ook niet teveel kracht gezet om ze niet te vernielen.
Bandenboer ook ff gevraagd; ze zitten geschroefd. Hij wou me wel matsen maar dan weer weer wiel eruit, naar de bandenboer, band eraf enz........geen zin in.
Maar goed, de originele zitten er weer in. Dan maar iets lastiger ontluchten.
 
Heb dat geprobeerd maar lukte niet.....ook niet teveel kracht gezet om ze niet te vernielen.
Bandenboer ook ff gevraagd; ze zitten geschroefd. Hij wou me wel matsen maar dan weer weer wiel eruit, naar de bandenboer, band eraf enz........geen zin in.
Maar goed, de originele zitten er weer in. Dan maar iets lastiger ontluchten.
Ja of bij een volgende wissel alsnog.
 
Afgelopen vrijdag was het zover het leukste examen op de motor, AVD! Heerlijke rit gereden, in het begin een beetje stroef, daarna gewoon heerlijk gereden, lekker vlot bochten gepakt en uiteraard het befaamde woonwijken rijden.

Na een rit van 45 minuten weer terug bij het cbr en ik kreeg gelijk een hand van de examinator " je bent geslaagd, gefeliciteerd". Wat is dat toch een last van je schouders, geen spanning meer, maar gelijk ontspannen met de lesmotor terugrijden, heerlijk! Nog ff wachten op het pasje en dan lekker de weg op met de SRAD
IMG_0121.jpg
 
Afgelopen vrijdag was het zover het leukste examen op de motor, AVD! Heerlijke rit gereden, in het begin een beetje stroef, daarna gewoon heerlijk gereden, lekker vlot bochten gepakt en uiteraard het befaamde woonwijken rijden.

Na een rit van 45 minuten weer terug bij het cbr en ik kreeg gelijk een hand van de examinator " je bent geslaagd, gefeliciteerd". Wat is dat toch een last van je schouders, geen spanning meer, maar gelijk ontspannen met de lesmotor terugrijden, heerlijk! Nog ff wachten op het pasje en dan lekker de weg op met de SRAD Bekijk bijlage 1780955
Van harte en geniet ervan!

En het zal je al wel vaker gezegd zijn, maar nu begint het leren rijden pas echt. Ga niet te snel te hard, je gaat zeker nog je momentjes krijgen.
 
Afgelopen vrijdag was het zover het leukste examen op de motor, AVD! Heerlijke rit gereden, in het begin een beetje stroef, daarna gewoon heerlijk gereden, lekker vlot bochten gepakt en uiteraard het befaamde woonwijken rijden.

Na een rit van 45 minuten weer terug bij het cbr en ik kreeg gelijk een hand van de examinator " je bent geslaagd, gefeliciteerd". Wat is dat toch een last van je schouders, geen spanning meer, maar gelijk ontspannen met de lesmotor terugrijden, heerlijk! Nog ff wachten op het pasje en dan lekker de weg op met de SRAD Bekijk bijlage 1780955
Gefeliciteerd! Mooi op tijd om nog volop van het seizoen te kunnen genieten :)
 
Gefeliciteerd man! Veel veilige kilometers toegewenst op je SRAD.
Wat mij heel erg geholpen heeft in het begin met motorrijden niet in paniek te raken tijdens benauwde situaties enzo, is voornamelijk één te worden met de remmen. Gewoon af en toe op een leeg stuk weg op verschillende snelheden opbouwende druk toepassen op de remhendel. Als het rijwielgedeelte klopt, zal ze je vanzelf wel vertellen wanneer je in de buurt van de limiet zit. Weet niet hoeveel ervaring je al hebt met motoren e.d. anders heeft iemand anders er misschien ooit nog wat aan 😋
 
Gefeliciteerd man! Veel veilige kilometers toegewenst op je SRAD.
Wat mij heel erg geholpen heeft in het begin met motorrijden niet in paniek te raken tijdens benauwde situaties enzo, is voornamelijk één te worden met de remmen. Gewoon af en toe op een leeg stuk weg op verschillende snelheden opbouwende druk toepassen op de remhendel. Als het rijwielgedeelte klopt, zal ze je vanzelf wel vertellen wanneer je in de buurt van de limiet zit. Weet niet hoeveel ervaring je al hebt met motoren e.d. anders heeft iemand anders er misschien ooit nog wat aan 😋
Tnx voor de tip, ik ga dit zeker toepassen, voor mij begint het avontuur nu pas echt!
 
Kwam ik vanochtend buiten, ruik ik een onwijze benzine lucht. Stond m'n schatje een beetje incontinent te zijn. Blijkbaar vond de retourslang het na 23 jaar wel mooi geweest. Natuurlijk ook geen nieuw stuk slang liggen, dus nu staat ze met een lege tank te wachten op een nieuwe.
 
Nou afgelopen weekend m'n eerste kms als kersverse motorrijder, man man wat rijd dat toch lekker zonder getetter in je oor, 500 kms gedaan op de SRAD.

Geen centje pijn, behalve een beetje stijf.

Met m'n broertje naar assen gereden l, hij had een proefrit aangevraagd op een streetfighter, dit kon ik natuurlijk niet missen. Hij was na afloop verliefd en heeft 'm gelijk gekocht.

Daarna weer op naar huis, wat een avontuur.

zondag nog ff gereden met @brolli21 kort maar krachtig, maar ik mocht toch ff op de monster rijden.

20220717_210815.jpg
20220716_092354.jpg

20220716_125259.jpg
 
Zondag nog ff gereden met @brolli21 kort maar krachtig, maar ik mocht toch ff op de monster rijden.

Bekijk bijlage 1784434
Was leuk om weer eens een stukje te sturen op mn oude Srad, binnenkort maar eens een wat langere rit maken, al pak ik dan wel de 848 ipv de monster, toch leuker om met 2 supersports een rondje te doen.
Sorry dat ik je verpest heb met de monster trouwens O-)
 
Voor de SRAD rijders: Triumph heeft in de jaren '90 ook de 4-pots Nissin klauwen gebruikt op een aantal van hun modellen, waaronder de Sprint. Hiervan zijn ze een stuk makkelijker te vinden dan van de oude GSX-R's. Als je naar vervanging van de grote 6-pots Tokico's, moet je daar dus ook even naar zoeken. Deze zijn er met de Triumph opdruk, maar ook met Nissin opdruk te vinden.
 
Voor de SRAD rijders: Triumph heeft in de jaren '90 ook de 4-pots Nissin klauwen gebruikt op een aantal van hun modellen, waaronder de Sprint. Hiervan zijn ze een stuk makkelijker te vinden dan van de oude GSX-R's. Als je naar vervanging van de grote 6-pots Tokico's, moet je daar dus ook even naar zoeken. Deze zijn er met de Triumph opdruk, maar ook met Nissin opdruk te vinden.
Heb je ervaring met het verwisselen en zo ja, wat is je ervaring? Ik heb gisteren een near-miss gehad waarbij ik merkte dat extra remkracht meer dan welkom is. Power genoeg, maar al dat vermogen tot stilstand brengen, dat is een heel ander verhaal.. Blokken/vloeistof/schijven/druk zijn allemaal on point overigens ;)
 
Nog niet, maar de klauwen liggen inmiddels op de plank. Aankomende week heb ik er ook nog geen tijd voor, maar wanneer het spul erop zit, zal ik hier m'n bevindingen delen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan