Goedemiddag,
Vandaag was ik onderweg voor een kleine toertocht die ik helaas vroegtijdig moest afbreken. Ik kwam uit Duitsland waarbij ik tevens mijn motor goed doorgetrokken heb. Toen ik niet veel later voor een stoplicht stond begon mijn motor slecht te lopen. Het klonk alsof mijn motor op drie cylinders liep. Rustig ben ik naar huis gereden. Tijdens het rijden bokte mijn motor maar zodra ik weer wat hoger in de toeren liep kreeg ik de indruk dat de motor best aardig liep op alle vier de cilinders. Thuis aangekomen het luchtfilter gecheckt, bougies gecontroleerd en de bobines eruit gehad. Motor weer gestart en loopt weer op vier cilinders. Binnen no-time waren alle uitlaatbochten goed heet. Echter loopt de motor nog vreselijk beroerd. Hij loopt namelijk niet stationair.
Laatste jaren is er niks veranderd aan de motor en ik krijg geen FI melding. Tijdens het langzaam naar huis rijden rook ik wel een brandstof lucht die ik noraal niet zo goed ruik.
Wat is wijsheid om eerst te doen?
Vervangen van bougies,z e zijn nu circa 10.000 km oud? (uitwisselen lijkt nu geen nut omdat alle cilinders meedraaien?)
Injectie reiniger er doorheen gooien?
Waar zou ik eens naar kunnen kijken? Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Ps. Het betreft:
Suzuki GSX-R 600 k4
34.000km op de teller (inmiddels 8 jaar in bezit)
Orgineel en schoon luchtfilter
Laser uitlaat die in ieder geval al 8 jaar op de motor zit
Kleppen zijn circa 4000 km geleden nog gecontroleerd en zaten binnen spec.
Olie dit jaar nog vervangen.
Vandaag was ik onderweg voor een kleine toertocht die ik helaas vroegtijdig moest afbreken. Ik kwam uit Duitsland waarbij ik tevens mijn motor goed doorgetrokken heb. Toen ik niet veel later voor een stoplicht stond begon mijn motor slecht te lopen. Het klonk alsof mijn motor op drie cylinders liep. Rustig ben ik naar huis gereden. Tijdens het rijden bokte mijn motor maar zodra ik weer wat hoger in de toeren liep kreeg ik de indruk dat de motor best aardig liep op alle vier de cilinders. Thuis aangekomen het luchtfilter gecheckt, bougies gecontroleerd en de bobines eruit gehad. Motor weer gestart en loopt weer op vier cilinders. Binnen no-time waren alle uitlaatbochten goed heet. Echter loopt de motor nog vreselijk beroerd. Hij loopt namelijk niet stationair.
Laatste jaren is er niks veranderd aan de motor en ik krijg geen FI melding. Tijdens het langzaam naar huis rijden rook ik wel een brandstof lucht die ik noraal niet zo goed ruik.
Wat is wijsheid om eerst te doen?
Vervangen van bougies,z e zijn nu circa 10.000 km oud? (uitwisselen lijkt nu geen nut omdat alle cilinders meedraaien?)
Injectie reiniger er doorheen gooien?
Waar zou ik eens naar kunnen kijken? Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Ps. Het betreft:
Suzuki GSX-R 600 k4
34.000km op de teller (inmiddels 8 jaar in bezit)
Orgineel en schoon luchtfilter
Laser uitlaat die in ieder geval al 8 jaar op de motor zit
Kleppen zijn circa 4000 km geleden nog gecontroleerd en zaten binnen spec.
Olie dit jaar nog vervangen.