Suzuki gsx-r 600 K6 start niet meer na vervangen spanningsregelaar.

hhemrica

Rookie
19 okt 2018
16
3
Goedenavond,

Deze middag mijn spanningsregelaar vervangen van mijn Suzuki Gsx-r 600 K6, omdat deze was doorgebrand. Na alles netjes te hebben aangesloten en een nieuwe accu geplaatst te hebben, wil de motor niet meer starten. Na het omdraaien van de sleutel gebeurd er niks. Alle zekeringen check zijn gecheckt en hier is niets mee aan de hand. Accu van pa z'n motor geprobeerd maar gaf geen verschil.

Iemand tips wat ik kan checken of eventueel door kan meten?
 
mijn standaard antwoord hier check waar de monteur is bezig geweest. waarschijnlijk ben je iets vergeten aan te sluiten of goed vast te draaien. heb je ook de hoofdzekering gecheckt? massa kabel goed vast aan beide kanten? niet toevallig + en - omgedraaid ergens.
 
Motor loopt inmiddels weer. Hoofdzekering lag eruit. Wat zit dat ding op een onhandige plek.

Weet iemand toevallig wat de laadspanning is op de accu als de motor loopt? Net gemeten en geeft rond de 20 V aan, wat mij een beetje hoog overkomt.
 
In een handboek staat exact hoe je het dynamo laad en regelsysteem moet meten, en ook de exacte waardes of een bereik van waardes die jouw specifieke motorfiets hoort te geven. Via goegel ongetwijfeld met een klein beetje inzet te vinden..
 
In een handboek staat exact hoe je het dynamo laad en regelsysteem moet meten, en ook de exacte waardes of een bereik van waardes die jouw specifieke motorfiets hoort te geven. Via goegel ongetwijfeld met een klein beetje inzet te vinden..
Bedankt voor de tip, inmiddels handboek gedownload. Bij 5000 toeren per minuut moet er een laadspanning zijn van 14 -15 volt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan