suzuki gsx-r 600 SRAD vs gsx-r 600 K7

Brunodb

Rookie
23 okt 2007
29
0
Wie heeft op beide reeds gereden en kan mij in duidelijke bewoordingen omschrijven in welke zaken een gsx-r 600 K7 beter of slechter is dan een gsx-r 600 Srad.

Ik heb op dit moment een gsx-r 600 Srad van 98.
Ben er redelijk tevreden van. rijdt echt lekker maar ik heb een paar punten van kritiek.

de gashendel vind ik wat zwaar. de remmen vragen vrij veel drukkracht(ik heb nogal kleine handen). het ruitje buigt de wind niet genoeg af. En het zadel vind ik te hard.

ben een beetje in dubio of ik nog een tijd met mijn srad zou blijven rijden of eerder naar een nieuw model zou overstappen. kan een K7 nieuw kopen voor 8500
 
Als je geld hebt om een nieuwe motor te permiteren waarom niet? Ligt er ook aan hoevaak je motorrijd en hoeveel % van je leven uit motorrijden bestaat.
 
hou er rekening mee dat die k6en tam aanvoelen (maar niet blijken te zijn) vergeleken bij een SRAD
 
en de mijne heeft dan nog een andere tandwielenset voor meer trekkracht en minder topsnelheid. dan gaat het verschil nog groter zijn
 
misschien meteen voor de 750 gaan, die heeft wat meer power in het middengebied. maar kost dan ook meteen weer een klets meer
 
mwah, die K7 is toch al sneller dan die srad, ik hou met mijn srad 750 een R6 uit 2007 ook al niet bij, die 600K7 heeft geloof ik 8 pk minder, maar is ook nog iets van 25 kilo lichter
 
maar het gaat mij niet echt over dewelke nu de snelste is hoor. daar heb je op de openbare weg toch niks aan. Het gaat mij om, dewelke stuurt het lekkerst, geeft het meest vertrouwen, is niet te extreem van positie en stuff like that. vind mijn srad echt op het randje. als de k7 nog sportiever zou zijn, dan is het niks voor mij. mag potenter maar niet extremer. rij er alle dagen mee naar het werk ook. al zijn de weekendritjes wel waar ik het voor doe natuurlijk
 
k7 is een stuk comfortabeler (alleen voor bijrijder niet) maar ook veel makkelijker in omgang

enige echte nadeel is dat je een sloot bergruimte inlevert
 
Laatst bewerkt:
bergruimte??? waar zou mijn srad dan wel bergruimte hebben? de mijne heeft geen duozadel. de enige manier om iets mee te nemen is rugzak of tanktas
 
maar het gaat mij niet echt over dewelke nu de snelste is hoor. daar heb je op de openbare weg toch niks aan. Het gaat mij om, dewelke stuurt het lekkerst, geeft het meest vertrouwen, is niet te extreem van positie en stuff like that. vind mijn srad echt op het randje. als de k7 nog sportiever zou zijn, dan is het niks voor mij. mag potenter maar niet extremer. rij er alle dagen mee naar het werk ook. al zijn de weekendritjes wel waar ik het voor doe natuurlijk

bergruimte??? waar zou mijn srad dan wel bergruimte hebben? de mijne heeft geen duozadel. de enige manier om iets mee te nemen is rugzak of tanktas
eh :? volgens mij zoek je een toermotor ipv een super-sport, maar ook hier heeeeeeel makkelijk lekker gaan proefrijden
En eh, ik rij ook elke dag met de K1 naar me werk, niet klagen maar dragen en alles went :P
 
Laatst bewerkt:
bergruimte??? waar zou mijn srad dan wel bergruimte hebben? de mijne heeft geen duozadel. de enige manier om iets mee te nemen is rugzak of tanktas


Geen bergruimte :? Weet je zeker dat je een SRAD rijdt :+
Ik kan er bij mij onder de seatcover/duozadel oa.: een abus kettingslot, schijfremslot, regenjasje, dB-killer, busjekettingspray in kwijt. Oh ja, heb er ook nog een (nooit gebruitk) bagagenetje inliggen...

En verder... Tsja, ga is een proefritje maken... Dan merk je zelf het verschil en weet je wat je moet doen...

:]
 
Laatst bewerkt:
bergruimte??? waar zou mijn srad dan wel bergruimte hebben? de mijne heeft geen duozadel. de enige manier om iets mee te nemen is rugzak of tanktas

Dan mag ik aannemen dat jij een gpkont erop heb zitten zonder verwisselbare duozit?

met de cover erop had ik erin zitten: gereedschapset, bandenspanningsmeter, regenpak
bagagenetje, schijfremslot en broodtrommel
Daar kon ik dan nog evt een trui bij proppen

in m'n K6 is het: powercommander, bandenspanningsmeter, schijfremslot, pakje brood, Vol! (misschien dat er nog een t-shirt in geprakt kan worden)

ziedaar: het verschil in 'bergruimte'
(dan nog heeft de k6/7 meer ruimte als zijn concurrenten)
 
te grappig. ik wist niet je onder dat afdekkapje iets kwijt kon, qa ik straks effe naar kijken :-)
 
schitterend. wist ik niets van. heb die moto een paar maanden geleden tweedehands gekocht en de verkoper had mij daar niets van gezegd.

Heeft iemand trouwens een oplossing voor een snelheidsmeter die niet meer correct loopt wegens andere tandwielenset?
 
schitterend. wist ik niets van. heb die moto een paar maanden geleden tweedehands gekocht en de verkoper had mij daar niets van gezegd.

Heeft iemand trouwens een oplossing voor een snelheidsmeter die niet meer correct loopt wegens andere tandwielenset?
:X _O- :W -O- :z :+

What the?

Ahhh lama... ik ga er geen woorden aan vuil maken :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan