Suzuki GSX-R 600 VS. Kawasaki ZX6R

Welke zou jij kiezen?

• Suzuki

Stemmen: 26 72,2%
  • Kawasaki

Stemmen: 10 27,8%
  • Geen van beiden

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    36

Roberto Jacketti

Die hard MF'er
12 nov 2003
776
0
Maasbracht
Ik heb op dit moment het lichte rijbewijs maar dat is over een tijdje voorbij. Dan mag ik eindelijk een volvermogen supersport gaan rijden. Ik ben al eens wat rond aan het kijken en ik ben tot de conclusie gekomen dat een 600cc racer wel iets voor mij is. Ik ben er nu achter dat het 1 van deze twee gaat worden maar ik kan niet kiezen. Ik heb ook nog geen proefrit kunnen maken omdat ik nog met het lichte rijbewijs zit.

Ik hoop dat iemand van jullie op beide motoren heeft gereden en mij kan vertellen welke hij of zij het fijnste vond en waarom. Hieronder staan de foto's van de motors die ik bedoel.

98480

98481

Sorry als dit topic al bestaat. Ik heb een uur gezocht maar heb het niet kunnen vinden vandaar dat ik het zelf geopend heb.

Alvast bedankt Robert

In (internationale) bladen komt de gsx-r er het best vanaf. Maar ik geloof dat in Kickstart dat juist weer anders was. Van de +- 8 bladen/testen die ik gelezen heb kwam de soes er iedere keer als beste uit.

Maar ga gewoon zelf rijden, btw waarom geen cbr - RR?

s4s

Geen ervaring maar GSXR 600

Ik kan helaas niet zeggen waarom. Alleen dat Suzuki gewoon de beste is ;)

Je moet even het blad motor wereld kijken, maanblad nummer juni 2004, daar staat een test tussen deze motoren

Errug mooie foto's trouwens van errug mooie motoren. :} Ik persoonlijk zou eerder moeten kiezen tussen een CBR600RR en de 600GSX-R.... Maar ik ben niet in die positie helaas |(

Ik heb de kawa gehad maar helaas na 10k al geprakt ;(
maar ik koop me er volgend jaar weer een ss600 bij en het word de gsxr600 04model
ik vind die voor op de straat toch net iets fijner rijden(meer comfort).

Ik heb eens gekeken, maar ik snap het niet goed. Wat is nu precies het verschil tussen de zx6r en de zx6rr?
Verschil = 36cc

ZX-6RR is een 600cc.
Anders mocht die niet meedoen met de supersport dacht ik :? , iig voor wedstrijd regelementen terug gebracht naar 600
RR is alleen in het groen te krijgen en volgens de kawa-site heeft hij iets minder pk/koppel (door de mindere cc's)
Optisch zijn ze volgens mij hetzelfde (op de dubbele R na)

Volgens mij kun je bij de Zx6-RR ook nog iets aan de achterbrug veranderen.
Wat precies weet ik niet, misschien iets met de hartafstand van de wielen??? korter en langer,niet echt superbelangrijk voor een doorsnee motorrijder.

ZX-6RR is een 600cc.
Anders mocht die niet meedoen met de supersport dacht ik , iig voor wedstrijd regelementen terug gebracht naar 600
RR is alleen in het groen te krijgen en volgens de kawa-site heeft hij iets minder pk/koppel (door de mindere cc's)

Komt echt in ALLE tests naar voren als het zwakke(re) broertje

Niet kopen zo'n ding!

Komt echt in ALLE tests naar voren als het zwakke(re) broertje

Niet kopen zo'n ding!

idd , RR is echt bedoelt voor de circuit rijders onder ons. (met 636 CC kom je net het 600CC gebeuren niet in dus maakten ze een 599CC.) maar op straat moet je gewoon de 636 nemen. MEER POWERRRRRRRRRRR

(screw de soes)

[me]baka rent voor zijn leven[/me]

Een Suzuki is altijd fout. Ik zou nou wel een Enfield (http://www.premjis.com/images/enfield.gif) kiezen boven een willekeurige soes. Principe is principe.

Kawa daarentegen roelt. Altijd.

Verschil = 36cc

ZX-6RR is een 600cc.
Anders mocht die niet meedoen met de supersport dacht ik :? , iig voor wedstrijd regelementen terug gebracht naar 600

De RR is ook nog eens iets duurder, voor op straat moet je gewoon de ZX6-R nemen.

ik persoonlijk was cbr fan maar na testrijden met ook de gsx-r ben ik sinds vorige week eigenaar van een nieuwe gsx-r :)

heb ook met de kawa op de RAI gereden maar dit was een korte maar goede eerste impressie. dus ga proefrijden en beslis op een goede individuele manier.

Terug
Bovenaan Onderaan