Suzuki GSX-R 750: Geen koude tepel (M/V) te bekennen! #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik ga morgen bij de Motoport langs voor de zekerheid om hem door te laten meten... Ik kreeg een klein dipje naar 10.8v als ik de startknop indrukte. Bij de motor zou dat toch genoeg moeten zijn zou je zeggen?

Mij is geleerd dat het niet uit maakt welke accu je er aan hangt. Het type nr zegt meer iets over het formaat en aan welke kant de polen zitten van de accu maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Als de spanningsregulator kapot is zou hij niet meer bijladen maar nog wel kunnen starten. Althans bij mijn vorige was dit wel het geval.


De motorzaak waar ik soms kom ,die is zelfs tegen het gebruik van niet originele accu's voor sommige merken/typen motors.De ene motor is daar net wat gevoeliger voor als een ander.Tja ik ben hierin ook maar een leek.Neem zelf altijd de Yussa altijd goed.

Je zou wel denken dat een dipje naar 10,8 V zou moeten kunnen ? Zal morgen neens bij de mijne gaan meten wil dat ook eens weten hoever deze inzakt.
 
De motorzaak waar ik soms kom ,die is zelfs tegen het gebruik van niet originele accu's voor sommige merken/typen motors.De ene motor is daar net wat gevoeliger voor als een ander.Tja ik ben hierin ook maar een leek.Neem zelf altijd de Yussa altijd goed.

Je zou wel denken dat een dipje naar 10,8 V zou moeten kunnen ? Zal morgen neens bij de mijne gaan meten wil dat ook eens weten hoever deze inzakt.

Had in mijn CBR ook een Yuasa nadat mijn spanningsregulator mijn vorige accu had verneukt. Die was altijd prima! Zelfs na vorst. Deze accu is amper een jaar oud die er nu in zit dus dat zou wel erg snel zijn. Ben benieuwd naar je waarden!
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ga morgen bij de Motoport langs voor de zekerheid om hem door te laten meten... Ik kreeg een klein dipje naar 10.8v als ik de startknop indrukte. Bij de motor zou dat toch genoeg moeten zijn zou je zeggen?

Mij is geleerd dat het niet uit maakt welke accu je er aan hangt. Het type nr zegt meer iets over het formaat en aan welke kant de polen zitten van de accu maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Als de spanningsregulator kapot is zou hij niet meer bijladen maar nog wel kunnen starten. Althans bij mijn vorige was dit wel het geval.
Vorige week een maat van mij met een fireblade uit '93:
Viel op de snelweg uit nadat zijn remlichten plots gingen branden en de knipperlichten. Hoop rook onder het zitgedeelte vandaan en een rotte eier lucht.. Berger gebeld en heeft er nog een startbooster op gezet, deed niks meer..
Netjes door berger thuis gebracht.
Toen konden we gaan meten. 12v geeft accu aan en wanneer je hem op contact zet valt accu spanning terug naar 5 volt. Accu dus stuk. Nieuwe erin met nieuwe spanningsregelaar (die was ook stuk en dus de hoofdoorzaak) nog steeds niks. Zekeringen gecontroleerd, 2 zekeringen defect, maar als je hem nu op contact zet gaat de CDI een raar geluid maken en komt er rook uit. CDI vervangen en hij start weer en laad de accu netjes bij. Verlichting voor en achter werken niet. Nieuwe lampen erin, want alles was stuk gebrand zelfs verlichting van de tellerklok.. alles werkt weer *O*

Conclusie: spanningsregelaar defect, waardoor de dynamo te veel de accu ging bijladen en alles dus stuk is gegaan. Dus vermoeden dat de spanningsregelaar defect is? Gelijk vervangen dat ding!!
 
Had in mijn CBR ook een Yuasa nadat mijn spanningsregulator mijn vorige accu had verneukt. Die was altijd prima! Zelfs na vorst. Deze accu is amper een jaar oud die er nu in zit dus dat zou wel erg snel zijn. Ben benieuwd naar je waarden!

Omdat mijn accu ook stuk was laatst, zit ook ik een beetje te dubben om de spanningsregulator preventief te vervangen?

Yussa is klasse spul wat voor merk zit er dan nu bij je in ? Een Yussa kost c.a 108 EUR en een hoekkietoekkie 60 piek.

Zal het morgen eens meten van alle motors.Heb ik iets te doen :+
 
Laatst bewerkt:
Vorige week een maat van mij met een fireblade uit '93:
Viel op de snelweg uit nadat zijn remlichten plots gingen branden en de knipperlichten. Hoop rook onder het zitgedeelte vandaan en een rotte eier lucht.. Berger gebeld en heeft er nog een startbooster op gezet, deed niks meer..
Netjes door berger thuis gebracht.
Toen konden we gaan meten. 12v geeft accu aan en wanneer je hem op contact zet valt accu spanning terug naar 5 volt. Accu dus stuk. Nieuwe erin met nieuwe spanningsregelaar (die was ook stuk en dus de hoofdoorzaak) nog steeds niks. Zekeringen gecontroleerd, 2 zekeringen defect, maar als je hem nu op contact zet gaat de CDI een raar geluid maken en komt er rook uit. CDI vervangen en hij start weer en laad de accu netjes bij. Verlichting voor en achter werken niet. Nieuwe lampen erin, want alles was stuk gebrand zelfs verlichting van de tellerklok.. alles werkt weer *O*

Conclusie: spanningsregelaar defect, waardoor de dynamo te veel de accu ging bijladen en alles dus stuk is gegaan. Dus vermoeden dat de spanningsregelaar defect is? Gelijk vervangen dat ding!!

Zo'n start booster is volgens mij ook niet echt goed voor de ECU elektronica :N :? Ik geef ook niemand b.v met m'n auto een start hulp ,teveel risico dat mijn elektronica een opneuker krijgt.
 
Hij rijdt lekker, voor zover ik na een kleine 200 km kan zeggen. Of ie echt zuiniger is? Geen idee, ligt aan je rechterhand denk ik. Looks zijn om te kwijlen ( imho)
Vanuit sommige hoeeken vind ik het ook wel een mooi ding maar sommige details vind ik minder (vooral die namaak carbon folie moest echt niet voor mij :P ) de showa bpf vork/brembo remmen zijn dan wel weer :9
 
Gister wat aan het googlen geslagen maar het schijnt dat de startknop ook nog wel eens kuren wil hebben en dit een oorzaak kan zijn. Zo ook maar even naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan