Suzuki GSX-R 750W Start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawre

Rookie
7 apr 2020
10
1
Merk: Suzuki GSX-R 750W
Bouwjaar 1993
Km stand 38k

Beste Motor Forum bezoekers,

Ik heb een probleem met mijn suzuki

ik had al problemen met mijn accu. Laatse paar dagen ik heb toen mijn accu vervangen. Tot 2 dagen geen probleem gehad alleen dat de nieuwe accu beetje zwak was maar hij starte als nog. Totdat vandaag probeer ik de motor te starten was de accu ineens leeg. Toen heb ik mijn auto bij gepakt startkabel hoppa alle lichten branden maar de startmotor draaid heel moeizaam als of de accu leeg is terwijl ik hem met startkabel aan heb gesloten dus wat ik gedaan heb is de startkabels aangesloten aan de startmotor deed de startmotor wel wat beter maar als nog moeizaam en soms hoor ik een geklik (tiktiktiktiitiik) vallen alle lampjes uit alsof ik een leeg accu heb terwijl ik hem heb aangesloten aan mijn auto die aan staat en volgeladen is ? Kan het zijn dat mijn startmotor naar de klote is of de spaningsregelaar ??

vriendelijk groetjes hawre
 
Ik heb mijn accu eraf gehaald en de kabels aan de startkabels aangesloten die aan een draaiende auto is aangesloten dan ligt het niet aan de accupolen denk ik
 
Laatst bewerkt:
Een simpele test om wat uit te sluiten:
Een herhaling van de test die je deed door over te starten d.m.v. een goede set startkabels (en die goed contact maken!!!!!) sluit uit dat het aan de startkabels die je eerst gebruikt kan liggen.
 
Het getik en aan/uit van de lampjes kan komen door een te lage spanning, dan flippert je startrelais.... kijk eens of je wat voltages kan meten. Lijkt erop of je ergens spanning / stroom verliest door slecht contact.
 
Het probleem is verholpen het was inderdaad de startkabels ik had dus 2 set kapote ik dacht hoe groot is de kans dat 2 set kapot zijn daar naast eentje was nog geen week oud effe lang mijn buurman geweest ander startkabel en hoppa hij starte meteen bedankt allemaal !!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Het probleem is verholpen het was inderdaad de startkabels ik had dus 2 set kapote ik dacht hoe groot is de kans dat 2 set kapot zijn daar naast eentje was nog geen week oud effe lang mijn buurman geweest ander startkabel en hoppa hij starte meteen bedankt allemaal !!!!!
nu nog meten, waarom accu leeg was
 
nu nog meten, waarom accu leeg was
Ik heb eigenlijk nog een vraagje de motor op stationeer loopt hij perfect toerental gaat tot max 16k maar zodra ik ga rijden rijd hij lekker door zonder gestoter totdat ik 7,5k toeren bereik dan houd hij in en komt niet voor uit op elke schakel en van begin als ik volgas geef dan hoor ik voor halve seconde boap maar daarna niet meer trekt goed door tot 7,5k toeren enig idee ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan