suzuki gsx-r beginners motor?

lange1990

Rookie
13 sep 2020
10
5
ik heb 2 jaar ervaring op supermotards husqvarna ik wil nu een gsxr 600 uit 2007 aanschaffen
als 2e motor ik vraag me af of er mensen zijn die deze motor ook hebben enof het aan te raden is zon motor te kopen met 2 jaar rij ervaring hoe liggen deze motoren in de bocht ik kan met mijn supermotard behoorlijk plat door de bocht icm half gas , hoe rijd een racer ten opzichte van een supermotard ben redelijk lang 193cm suzuki gsxr is laag
 
ik heb 2 jaar ervaring op supermotards husqvarna ik wil nu een gsxr 600 uit 2007 aanschaffen
als 2e motor ik vraag me af of er mensen zijn die deze motor ook hebben enof het aan te raden is zon motor te kopen met 2 jaar rij ervaring hoe liggen deze motoren in de bocht ik kan met mijn supermotard behoorlijk plat door de bocht icm half gas , hoe rijd een racer ten opzichte van een supermotard ben redelijk lang 193cm suzuki gsxr is laag
\.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou adviseren voor een 750 gaan.

Is eigenlijk een 600 met een zwaarder blok.

Net ff meer vermogen en om lekker door te rijden hoef je niet de hele tijd hoog in je toeren te zitten.

Maar goed dit is mijn persoonlijke mening en advies, weet ook niet of je rijbewijs wel geschikt is.

Gixxers rijden lekker ook in de bochten, zijn fijne fietsen dus daar ligt het niet aan.
 
Stuurt wel heel anders dan een sm, dat kan enkele dagen wennen zijn. De gixxer is qua maten de grootste van de 600s, dus dat lijkt me geen slechte keuze.

Verder is een gsxr250 natuurlijk veel leuker dan een 600 :+ (dat niet, maar die sm wel)
 
Ik zou adviseren voor een 750 gaan.

Is eigenlijk een 600 met een zwaarder blok.

Net ff meer vermogen en om lekker door te rijden hoef je niet de hele tijd hoog in je toeren te zitten.

Maar goed dit is mijn persoonlijke mening en advies, weet ook niet of je rijbewijs wel geschikt is.

Gixxers rijden lekker ook in de bochten, zijn fijne fietsen dus daar ligt het niet aan.
heb zwaar rijbewijs dus dat is geen probleem een gsxr 750 was ik ook al aan het kijken en is 51000km al teveel voor een gsxr600 of kunje daar nog lang mee rijden ? ik weet dat bij mijn supermotard 701cc datje bij de 40000km blok revisie moet doen.
deze kwam ik tegen met 51xxx leek mij wel een geschikte motor vraagprijs 3000€
 

Bijlagen

  • $_86.JPG-1.jpg
    $_86.JPG-1.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
heb zwaar rijbewijs dus dat is geen probleem een gsxr 750 was ik ook al aan het kijken en is 51000km al teveel voor een gsxr600 of kunje daar nog lang mee rijden ? ik weet dat bij mijn supermotard 701cc datje bij de 40000km blok revisie moet doen.
Een supersport is geen supermotard dus die vergelijking kan je achterwege laten.

51K valt in principe mee. Afhankelijk van het bouwjaar natuurlijk.

Alles valt of staat met hoe er mee gereden is en of er juist onderhoud uitgevoerd is.
 
ik zou zelf ook voor een 750 gaan ipv de 600.
als kan een K5, K6 model.

zou wel een beetje opletten en kijken voor eentje met iets of wat een onderhouds geschiedenis aan de hand van facturen.
en circuit fietsen proberen te vermijden
 
Ik zou adviseren voor een 750 gaan.

Is eigenlijk een 600 met een zwaarder blok.

Net ff meer vermogen en om lekker door te rijden hoef je niet de hele tijd hoog in je toeren te zitten.

Maar goed dit is mijn persoonlijke mening en advies, weet ook niet of je rijbewijs wel geschikt is.

Gixxers rijden lekker ook in de bochten, zijn fijne fietsen dus daar ligt het niet aan.

Hij kan ook voor een 1000 cc kiezen en daarmee kan je tegenwoordig alles in z.n 1 rijden :+ De 600 cc is wel gewilder ,vrouwen kopen deze ook vaak !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zeggen , 1:94 meter dat is veel te groot voor een 600 , dat steekt je er echt boven uit,Ik ben zelf 1:72 m, rij op een Fire Blade 954.
Wat weegt een super motard, ledig gewicht van een Honda 954 = 170 kg, alleen je heb iets meer vermogen,
in principe kan je voor een Suzuki 1000 gaan K5/K6 , als je je koppie maar bijhoudt , tegenwoordig zit een 600 cc ook op 120 pk.
Een 1000 cc is veel mooier niet zo hoogtoerig , veel meer koppel onderin, gevaarlijk speelgoed.
 
Ik zou zeggen , 1:94 meter dat is veel te groot voor een 600 , dat steekt je er echt boven uit,Ik ben zelf 1:72 m, rij op een Fire Blade 954.
Wat weegt een super motard, ledig gewicht van een Honda 954 = 170 kg, alleen je heb iets meer vermogen,
in principe kan je voor een Suzuki 1000 gaan K5/K6 , als je je koppie maar bijhoudt , tegenwoordig zit een 600 cc ook op 120 pk.
Een 1000 cc is veel mooier niet zo hoogtoerig , veel meer koppel onderin, gevaarlijk speelgoed.
Wat lul je nou man 🤔
 
Ik zou zeggen , 1:94 meter dat is veel te groot voor een 600 , dat steekt je er echt boven uit,Ik ben zelf 1:72 m, rij op een Fire Blade 954.
Wat weegt een super motard, ledig gewicht van een Honda 954 = 170 kg, alleen je heb iets meer vermogen,
in principe kan je voor een Suzuki 1000 gaan K5/K6 , als je je koppie maar bijhoudt , tegenwoordig zit een 600 cc ook op 120 pk.
Een 1000 cc is veel mooier niet zo hoogtoerig , veel meer koppel onderin, gevaarlijk speelgoed.
1000cc is mij te snel ik wil eerst met 600 of 750 beginnen voor het gevoel mischien is het wel niks voor me ik zit met mn lengte het schijnt datje met een racer nogal snel last van je nek en polsen krijgt ivm je zithouding supermotard van mij weegt 140kg husqvarna 701 ietsjes opgevoerd geeft 71pk op het achterwiel zeer felle motor loopt 220kmh zeer snel voor een 1 cilinder.
 
TS vroeg info over een gsxr600.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr750 is niet zo groot, met 2j ervaring zal dit ook geen probleem zijn.
de Gsxr750 weegt droog net iets meer dan 160kg.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr1000 is groot. En de K5 heeft een enorm vermogen curve.
 
TS vroeg info over een gsxr600.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr750 is niet zo groot, met 2j ervaring zal dit ook geen probleem zijn.
de Gsxr750 weegt droog net iets meer dan 160kg.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr1000 is groot. En de K5 heeft een enorm vermogen curve.

K5 is cultbike.

Geweldige machine, goeie maat van me heeft er 1.

Heb je dat stukje gezien tijdje terug over gixxer 1000 K5 en panigale v4 2020 van revzilla?

Aanradertje 👌
 
ik wil mezelf nog niet te pletter rijden met een 1000cc
Je kan je eigen ook te pletter rijden op een 600 cc, daarom bedoel ik "als je maar je koppie gebruikt" Ik heb na 17 jaar ook een Fire Blade gekocht, de eerste rit (toen ik het gekocht had, trok ik ook door tot 200 km/h) maar dat was op een rechte weg in bochten is een ander verhaal, je heb ervaring met bochten, motard rijders zijn in bochtige wegen in verhouding sneller dan gewone wegfietsen, dat kom uiteraard ook door het lage gewicht.
dus wat let je.
 
yup, gezien en het verbaasd me niet.

ik heb er op gereden en begrijp ook waarom men zegt dat het de beste gixxer is ooit gebouwd.
geweldige machine, licht, heerlijk blok en vind em ook heel mooi.
ik zou zelf ook wel eentje willen.

maar zoals TS al aangaf, hij wilt liever geen 1000cc op moment.
 
Laatst bewerkt:
heb zwaar rijbewijs dus dat is geen probleem een gsxr 750 was ik ook al aan het kijken en is 51000km al teveel voor een gsxr600 of kunje daar nog lang mee rijden ? ik weet dat bij mijn supermotard 701cc datje bij de 40000km blok revisie moet doen.
deze kwam ik tegen met 51xxx leek mij wel een geschikte motor vraagprijs 3000€

Deze mist decals op de kont er zijn voor ds
Goeie toevoeging man. Waardevol.

Dank u.
Pure ervaring meer niet, heb alles gereden 600-750-1000 gixxers.

1000 cc machtig mooi veel power ,je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
750 cc mooi maar niet spanned.
600 cc biedt je alles ,veel power en rijplezier ,bij verkoop een brede afzetmarkt.
 
ik ga de begunstige aanbieder contacteren voor een bezichteging hopelijk is de motor ook in goede staat anders verderkijken voor een andere gsxr ik zag nog een mooie voor 4500€ uit 2009 helemaal zwart korte einddemper ziet er overigens veel strakker uit met 29xxx km helaas zitten we aan het einde van het motor seizoen in ieder geval voor een racer natte wegen enz worden niet aangeraden met zon ding ben benieuwd naar de power en het gevoel van een racer
 
TS vroeg info over een gsxr600.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr750 is niet zo groot, met 2j ervaring zal dit ook geen probleem zijn.
de Gsxr750 weegt droog net iets meer dan 160kg.

het verschil tussen een gsxr600 en een gsxr1000 is groot. En de K5 heeft een enorm vermogen curve.

Ik heb 14 jaar/120.000km op een 750 gereden
Nu 1,5 jaar op een 1000 K5
Qua wendbaarheid en zitpositie zijn ze ongeveer hetzelfde, maar het vermogen is ongeloofelijk anders
Met de 750 kan je hard laten rijden, de 1000 sleurt je gewoon mee
 
ik ga de begunstige aanbieder contacteren voor een bezichteging hopelijk is de motor ook in goede staat anders verderkijken voor een andere gsxr ik zag nog een mooie voor 4500€ uit 2009 helemaal zwart korte einddemper ziet er overigens veel strakker uit met 29xxx km helaas zitten we aan het einde van het motor seizoen in ieder geval voor een racer natte wegen enz worden niet aangeraden met zon ding ben benieuwd naar de power en het gevoel van een racer

De motor dicteert niet persé in welk type weer je kan rijden
Een 600 racer heeft minder koppel onderin dan een vergelijkende naked of allroad
Daar kun je dus ook 'rustiger' mee wegtrekken met minder risico vsn een stapje opzij zetten bij gladheid

Het verschil zit hem in de bandenkeus
Ik rij al 16 jaar op straat/circuit banden
Pilot powers en voorheen BT's
(Geen circuit/straat zoals Super Corsa's dus)
Het is goed te doen in het nat, opletten bij nat en koud, maar linke soep bij kans op gladheid
(Maar dat geld dan voor elke motor)
Dan is het beter om op Road-type banden te rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan