Suzuki GSX-R SRAD'je

Rudy Kappert

MF'er
16 apr 2002
45
0
Raalte
Ik heb met mij RF600R ruim 22.000 kilometers vrolijk rondgereden :] (het gehele jaar door) en deze motor is mij perfect bevallen :} . Nu kan ik 'm waarschijnlijk verkopen en zat ik te denken aan 't Suzuki GSX-R 600 SRAD :P . Deze motor valt nog een beetje in mijn budget. Nu ben ik niet echt altijd zo'n snelheidsduivel, want ik hou ook van een beetje rustig rond toeren. Ook moet mijn vriendin regelmatig achterop zitten. Is dit een geschikte motor of hebben jullie nog andere ideeën :? ... Groeten
 
dit kan je natuurlijk wel met een gixxer , maar je moet wel rekening houden met de sportieve zithouding, zeker voor de vriendin...
Het is en blijft natuurlijk een rasechte racer en geen toerder...
Als je echt wil rondtoeren en je vriendin veel wil meenemen, denk ik dat je beter af bent met een CBR 600. Deze heeft een iets minder exreme zithouding dan de gixxer. ;)
Maar de gixxer is echt wel :9~ als je eens wil gassen !!!
 
Bedankt voor je reactie :} . Nu kwam ik ook nog een Kawasaki ZX-9R Ninja *D tegen. Kun je hier nog een beetje fatsoenlijk met z'n 2'n opzitten? Niet dat dit altijd gebeurd maar zo af en toe. Hoe zit het met de kwaliteit van de motoren? Is een kawasaki beter dan een suzuki of maakt dat niet zoveel meer uit?
 
ZX9-R is beter als je vaak iemand achterop hebt.
Ze staan ook bekend om de reden dat ze redelijk comfotabel zijn. + de duopasagier heeft mooie handgrepen waar ze zich aan kan vasthouden en een ZX9 heeft meer vermogen/koppel dan een GSXR600 en dat is een stuk fijner met iemand achterop.
 
Gaan voor die ZX9, lekker comfortabel en toch lekker snel. Houd wel rekening dat je de ZX9 niek kunt vergelijken met een 600, dit ding is bloedsnel, een beetje piloot houdt hier makkelijk een blade en zelfs een R1 mee bij.
 
Ga voor de GSX. Ik vind het een super fiets. Ik heb er zelf wel eens achterop gezeten en ja, het kan stukken beter. Maar een R6 of R1 zit stukken broerder. Hangt er misschien ook vanaf hoe groot je vriendin is.
Ik zou zo zeggen ga het eens uitproberen.

Ik heb wel een betere oplossing voor je vriendin; koop gewoon twee fietsen :+
Allebei lol.
 
Ik ben nog verder gaan zoeken en ben een ZX-6R Ninja tegen gekomen :9 . echt in mijn kleurtjes.. (metallic grijs *D ). Ik ga ook niet echt voor de snelheid van een motor :] . Dus lijkt me een ZX-6R ook zeer geschikt..
 
rij zelf een 600 ninja, als je enkel voor duocomfort en touren etc, gaat kun je beter bij je RF blijven, minder piekerig en meer comfort en windbescherming
 
Ik heb zelf een Sradje. Ik vind het zelf een verschrikkelijk gaaf "beest". Maar om nou te zeggen dat je er lekker op kunt rondtoeren, nou nee. Tuurlijk langzaam rijden kan heus wel. Maar ik denk niet dat je vriendin het je in dank afneemt als je haar meeneemt achterop voor een dagje toeren. Ze zal zeg echt goed dubbel moeten vouwen! Nu is dit mijn eerste motor en heb ik geen flauw idee of andere motoren misschien nog wel slechter zitten voor de duo passagier........ Zelf merk ik wel dat het toeren op deze motor steeds makkelijker gaat, in september ga ik met deze motor naar wenen :] en dan kom ik er echt achter of het niet een race only fiets is.......
 
ik heb effe een stuk (van België tot Utrecht achterop gezeten bij zo'n ding en sniper kan't bevestigen.. na een uurtje zit je ECHT niet lekker meer op zo'n gixxer! :) Maar da's misschien omdat m'n toch al dikke kont niet stil kan zitten?
Verder topmotor btw.. je zit sporief natuurlijk maar vond ik wel lekker zitten

Dat de duo dubbelgeplooit moet zitten is ook niet echt waar.. ik paste er goed op en dat terwijl ik toch vrij krap zat met beweginsruimte in me lederhosen. Wel zit je net als vooran continu voorovergebogen en kan je (ik althans) weinig kracht op de steps zetten waardoor mijn kont nogal zwaar belast werd en verzitten lastig was.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 12 mei 2002 18:51 schreef Sigma het volgende:
Gaan voor die ZX9, lekker comfortabel en toch lekker snel. Houd wel rekening dat je de ZX9 niet kunt vergelijken met een 600, dit ding is bloedsnel, een beetje piloot houdt hier makkelijk een blade en zelfs een R1 mee bij.
Sterker nog op top leggen die het af tegen een ZX9R.
Heeft te maken met de efficiëntere stroomlijn en ram-air.
Maar of een ZX9 nou zo lekker zit achter op betwijfel ik, zeker niet op wat langere ritten.
Misschien dat een goldwing wat is? :+
Even zonder dollen als je een motor zoekt waar je goed met zijn tweeën op zit kan je dan niet beter uitkijken naar een ZZR600/1100 of een VFR750/800.
En daar kan je ook verschrikkelijk hard mee knallen.
Een goeie piloot rijdt op zo één motor harder dan een slechte piloot op een PK kanon.
Crawl
 
Terug
Bovenaan Onderaan