Suzuki GSX-R: Tank cover of metalen tank?

KVD88

MF'er
26 mei 2011
137
1
Aloha :)

Ik ben aan het rondkijken naar een Suzuki GSX-R vanaf K4, bij voorkeur kleur zwart. Echter zie ik veel blauwe voorbij komen en overweeg ik om een set nieuwe zwarte kappen te bestellen als ik een blauwe GSX-R koop. Nu zie ik op YouTube alleen veel verschillende filmpjes waarbij de ene een soort kap over de tank heeft (full tank cover?) en de ander weer gewoon een metalen tank die los gehaald moet worden en overgespoten moet worden.

Voorbeeldje tank cover bij een honda cbr:
Even doorspoelen naar 16:03

Ik vroeg mij dus af hoe dit bij de GSX-R zit, zijn alle GSX-R's voorzien van een tank cover die je ook zo makkelijk kan wisselen, verschilt het per type / jaar, of is het altijd een metalen tank die alleen maar overgespoten kan worden?

Khoor het graag :)
 
Kan je wel over een tank een kap monteren, of werkt dat zo niet? Ben ik echt gebonden aan het laten spuiten van de tank?
 
Kan je wel over een tank een kap monteren, of werkt dat zo niet? Ben ik echt gebonden aan het laten spuiten van de tank?
Er zijn circuitkuip leveranciers die een cover voor de originele tank verkopen, komt die wel over je originele tank en komt je tankdop dus iets verzonken te liggen.
 
Er zijn circuitkuip leveranciers die een cover voor de originele tank verkopen, komt die wel over je originele tank en komt je tankdop dus iets verzonken te liggen.

Op zich niet erg toch, maar is dat specifiek een circuitkuip of is dat principe ook gewoon werkbaar via kappen-leveranciers?
 
Misschien gek, maar voor de prijs van een blauwe GSXR + kappen + tank cover/spuiten
kun je net zo goed meer geld voor een zwarte neerleggen


Edit:

En voor zover ik weet heeft de GSXR altijd een metalen tank gehad, wat je als 'kap' ziet op R-en vanaf 2006,
is dat een siercover die nooit de hele tank bedek, maar alleen de voorzijde bij de kroonplaat
(In plaatjes kun je de scheidingslijn makkelijk zien)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan