Suzuki GSX R1000 K6 injector specs

pvd2707

NavyPiet
7 jan 2019
57
37
Nijmegen
Facebook
Twitter
Na winterstop liep mij GSXR (48000km) slecht. Benzine vervangen van E95 naar Shell V-power. Brandstofdruk en hoeveelheid gemeten: ok. Ontsteking OK. compressie rond 10bar:ok. Klepspeling:ok. Injectoren bekeken met USB microscope : zien er vervuild uit. wacht op injector tester en ultrasone cleaner uit China ( 7 mei )
Cam chain spanner bijna op max = 50 mm( max=53mm)

Mijn vraag:
1) wie heeft flow spec van deze injectoren?
2) waar zijn deze tegen redelijke prijs te koop? ( 250/stuk is veel te duur)?
3) zijn er vervangers te koop ( Bosch / China ) - 6 of 8 gaten i.p.v. 4 gaten?
4) waar kan ik tegen redelijke prijs een cam chain kopen?
5) als je de cam chain vervangt moet je dan ook de aandrijf tandwiel vervangen?
 

Bijlagen

  • 20200417_173526_resized.jpg
    20200417_173526_resized.jpg
    579,3 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_2020-04-16-17-38-46~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-38-46~2_Signature.png
    802,3 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot_2020-04-16-17-38-56~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-38-56~2_Signature.png
    799,8 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_2020-04-16-17-39-02~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-39-02~2_Signature.png
    513,6 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_2020-04-16-17-39-08_Signature~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-39-08_Signature~2_Signature.png
    662,3 KB · Weergaven: 16
Wat betreft de flow vraag van je injectoren, dat kan ik je zo niet vertellen. Wel is dit nou net het soort ding waar goedkoop = duurkoop opgaat. Heel precies werkje, en ik neem aan dat je wil dat het op lange termijn oké werkt. Als ik zie hoe vies ze waren, zou ik het ultrasoonbad afwachten en eens aanzien of het niet al veel beter gaat. Op zich kun je wel injectoren met andere specificaties erin stoppen, maar dan moet je ook een ECU hebben die zich daaraan aan kan passen. Ik weet niet of de standaard dat kan.

Een nokkenasketting haal je gewoon bij de dealert of cmsnl. Je hoeft de tandwielen in principe niet te vervangen. Zou persoonlijk wel direct een nieuwe voorspanningsveer in de spanner duwen.
 
Eerste optie is om ze te (laten) reinigen en flow te vergelijken. Andere injectoren zoeken is wel wat gedoe, bijna niemand houd zich daar mee bezig. Maar.. als je weet wat deze voor capaciteit hebben dan is het al een stuk makkelijker zoeken. In theorie kun je modernere (12 gaats) injectoren van dezelfde capaciteit er zo in steken. Mits inbouwmaten gelijk. Iets afwijkende capaciteit is ook niet per se een probleem, mits je bereid bent de ecu/pc/etc bij te laten stellen.
 
Origineel part nummer: 15710-10G00

Op Ali XPress 60 euro voor 4 stuks.
Origineel niet goedkoper dan 150 euro per stuk.

Repair kit

Maar dat zijn allen de rubbers en het filter.

Op YouTube staan genoeg video's hoe je ze kan reinigen.

Zelf tank ik alleen maar 98 en heb nog geen problemen met 40.000 op de teller

Ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gekocht en de foto's na schoonmaken.:Y
 
Sproeibeeld kan je zelf wel beoordelen bij de juiste druk. Injector tester, wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Je kan ze op doorslag en lekken testen maar ook daar moet je er een specifieke druk op zetten. Revisie gaat niet bij deze.

Welke vloeistof ga je gebruiken bij de ultrasoon? En wat ga je er doorheen pompen met 3 bar? Hoe ga je de zooi aansluiten? En vooral: hoe ga je ze correct (peak-hold) aansturen?

Laten testen was wellicht goedkoper geweest, ik kom nu al een jaartje of 10 bij DAB in Hilversum.

Ik dacht er toevallig aan om een testopstelling te gaan bouwen. Maar daar gaat wel even overheen.
 
Het apparaat wat je nu hebt gekocht is vrij prijzig voor een hobbyist met 400+ euro's. Meer iets voor een eenmanszaak. Zeker gaaf systeem overigens.

Voor thuis hobby is het volgende mijn inziens de gok wel waard.

#Aliexpress € 22,09 9%OFF | Professionele benzine Injector Tester Brandstof Injector Tester Krachtige Fuel System Scan Tool benzine Injector Tester automotive

En als je geen zin hebt in hobbyen dan lekker wegbrengen idd.

Vanwaar het dure apparaat?
 
Sproeibeeld kan je zelf wel beoordelen bij de juiste druk. Injector tester, wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Je kan ze op doorslag en lekken testen maar ook daar moet je er een specifieke druk op zetten. Revisie gaat niet bij deze.

Welke vloeistof ga je gebruiken bij de ultrasoon? En wat ga je er doorheen pompen met 3 bar? Hoe ga je de zooi aansluiten? En vooral: hoe ga je ze correct (peak-hold) aansturen?

Laten testen was wellicht goedkoper geweest, ik kom nu al een jaartje of 10 bij DAB in Hilversum.

Ik dacht er toevallig aan om een testopstelling te gaan bouwen. Maar daar gaat wel even overheen.

Kijk naar ebay bij injector tester CT150 van Autool. deze kan schoon maken. flow beeld bekijken - tegen stroom spoelen en flow rate meten cc/min.
Tickopur R33 is mogelijk anderen doen het met dreft en ik heb sonixlab tek34 gekocht universeel voor motor onderdelen staal/ aluminium , carburateur etc.
Als je gaat testen moet je de vloeistof gebruiken die daar normaal ook doorheen gaat ( benzine ) . test beter buiten doen ivm brand / explosie gevaar.
Aansturen doet de electronica in het apparaat. peak-hold moet ik nog bekijken in de documentatie als het apparaat geleverd is.
Het wat goedkoper om het te laten doen maar die 80 of 100Euro investeer ik liever in mijn eigen tool.
Zoiets doe je niet elke dag maar misschien kan ik het ook doen voor mede motor vrienden voor 40.- Euro b.v.
ben als machinist begonnen bij de marine -8 jaar, bij de KLM vliegtuig grond werktuig kundige-13 jaar . in Johannesburg -10 jaar een auto onderdelen fabrikant geleidt en 10 jaar spare parts manager scheeps onderdelen. ben goed thuis in techniek en het inkopen van onderdelen. Piet van Deijzen - Nijmegen
 
Waar haal jij de Peak&Hold kreet vandaan?

Is deze van toepassing op Suzuki GSX R1000?

Ik lees de injector spoel van een P&H injector heeft een lage weerstand 2-5 Ohm. Bij hoge brandstofdruk word in het begin veel amps door de spoel gejaagd om snel te openen.

Bij mijn GSXR heeft de spoel 11-13 Ohm en de brandstof druk is laag 3 Bar.
Mijn aanname Peak&Hold is hier niet van toepassing.
 
Het apparaat wat je nu hebt gekocht is vrij prijzig voor een hobbyist met 400+ euro's. Meer iets voor een eenmanszaak. Zeker gaaf systeem overigens.

Voor thuis hobby is het volgende mijn inziens de gok wel waard.

#Aliexpress € 22,09 9%OFF | Professionele benzine Injector Tester Brandstof Injector Tester Krachtige Fuel System Scan Tool benzine Injector Tester automotive

En als je geen zin hebt in hobbyen dan lekker wegbrengen idd.

Vanwaar het dure apparaat?
Jou apparaat genereert alleen een signaal.

De CT150 maakt schoon met een ultrsone bad + genereert injector aansturing + genereert instelbare brandstof druk + laat sproeibeeld zien + meet flow per tijd. voor 4 injectoren ter gelijke tijd.
 
Waar haal jij de Peak&Hold kreet vandaan?

Is deze van toepassing op Suzuki GSX R1000?

Ik lees de injector spoel van een P&H injector heeft een lage weerstand 2-5 Ohm. Bij hoge brandstofdruk word in het begin veel amps door de spoel gejaagd om snel te openen.

Bij mijn GSXR heeft de spoel 11-13 Ohm en de brandstof druk is laag 3 Bar.
Mijn aanname Peak&Hold is hier niet van toepassing.

Mijn info is gebaseerd op oud nieuws lees ik net.
Tegenwoordig zijn de peak-hold t.o.v. de saturated injectoren niet perse kwalitatief beter maar de laatste wel goedkoper en minder complex.

Ben er ook al een tijd niet meer mee bezig geweest.

Zou natuurlijk mooi zijn als het apparaat kan schakelen tussen de 2.
 
Jou apparaat genereert alleen een signaal.

De CT150 maakt schoon met een ultrsone bad + genereert injector aansturing + genereert instelbare brandstof druk + laat sproeibeeld zien + meet flow per tijd. voor 4 injectoren ter gelijke tijd.

Ja, het is zeker een mooi ding. Maar heb geen idee wat het reinigen bij een bedrijf kost. Vind 400+ toch een hoop geld. Ik heb overigens geen reiniger, die van mij zitten nog best. Rij alleen 98 en vorig jaar een keer moto forte erin in gegooid. Geen verschil daarna. En in Duitsland gaat er altijd Aral 102 in. Geloof dat die van mij nog schoon zijn.
Hier inmiddels ook wel de nodige kennis ma 20 jaar in de vliegtuigen.
 
250 euro ongeveer, voor dit apparaat.

Testen per stuk is ongeveer 12,50 - 17,50 euro afhankelijk van de injector.

Revisie waar mogelijk 125-250 euro per stuk.

Gebaseerd op mijn ervaringen met diesel injectoren.

Mijn twee benzine injectoren waren toen 17,50 testkosten en geen revisie mogelijk.

Soms vind je dezelfde injector terug in auto's of vele andere merken motoren. Dus zoeken op typenummer kan geen kwaad.

Voor de auto kan ik nieuwe injectoren kopen voor 30 euro p.s.

Voor mijn diesel is dat 250 euro p.s. nieuw en 125 revisie.

Problemen komen echter zelden voor bij benzine injectoren en slijtage is een grotere boosdoener dan vervuiling.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht nog op bestelde onderdelen, zouden deze week geleverd worden.
Heb intussen mn schuur opgeruimd en ga maandag / dinsdag beginnen met mn injector testen/ cleanen en final performance test.
Ga filmpje maken van test en resultaten.
word vervolgd
 
De Suzuki parts zijn geleverd.
Cam chain maten oud / nieuw:
zijdelinkse flexibiliteit is ook veel minder bij de nieuwe kettin: oud=15cm / nieuw=9cm
14pins meting : 85.3 / 84.6mm
ketting heeft totaal 130 pins, ketting totaal lengte verschil: 6.5mm
een tand op nokkenas tandwiel = 6mm = 11.19 graden verdraaiing.
Gezien dat ongeveer de halve ketting lengte tussen krukas tandwiel en nokkenas tandwiel effect hebben op kleptijden betekend dit dat uitlaat kleppen 5,5 graden te laat openen/sluiten. Voor inlaatkleppen is dat iets meer 5,5 + 0.5 = 6 graden ( volgens mijn redenering, sta open voor verbetering) Zou graag een kleproos diagram willen zien ( of zelf maken ) Ben benieuwd naar het effect op compressie meting.

Ben ook begonnen met injector test en ultrasone cleaning maar ben nog niet klaar. info volgt nog.
Omdat ik hetzelfde medium gebruik als normaal ( dus benzine ) ben ik wel voorzichtig met dampen en explosie gevaar.
Had al een begin probleem met het vullen van de test tank. spec zegt max 2 ltr. na 1,7 ltr begon het onder uit de test unit te druppelen.
Snel stekker er uit en hele handel buiten gezet, unit beplating open geschroefd. Kon toen duidelijk zien wat max en min is en gemerkt peilglas buiten zijde, dat gaat mij geen tweede keer overkomen.

20200513_112134_resized.jpg


20200513_112442_resized.jpg

20200514_211806.jpg


20200514_213134.jpg
 
Hallo s100spit,
Ik heb de injectoren gespoeld en gereinigd. Ik heb ook nog de capaciteit van de injectoren gemeten, die geeft Suzuki nergens bekent. Mogelijk is er een Bosch injector die ook past maar veel goedkoper is 25 ipv 150 Euro.
Na alles gemonteerd te hebben liep de motor weer als een raket.
Intussen heb ik ook auto tune met een zuurstof sensor gemonteerd. Hiermee kan je air/fuel verhouding zelf regelen.
Ik ben wat slordig geweest met mn notities van meet waarden en heb die her en der liggen.
Ik hoop dat we dit jaar weer op reis kunnen maar ik moet dan nog wel wat onderhoud doen, olie - ketting - achterband en misschien koppeling.
Ben wat aan het inlezen over de back torque limiter, het nut er van en wel of niet modificeren.
Wat doe jij zelf aan jou motor? Ik ben 69 jaar maar ga vaak tekeer alsof ik 38 ben.
mvg Piet - Nijmegen
 
Hallo s100spit,
Ik heb de injectoren gespoeld en gereinigd. Ik heb ook nog de capaciteit van de injectoren gemeten, die geeft Suzuki nergens bekent. Mogelijk is er een Bosch injector die ook past maar veel goedkoper is 25 ipv 150 Euro.
Na alles gemonteerd te hebben liep de motor weer als een raket.
Intussen heb ik ook auto tune met een zuurstof sensor gemonteerd. Hiermee kan je air/fuel verhouding zelf regelen.
Ik ben wat slordig geweest met mn notities van meet waarden en heb die her en der liggen.
Ik hoop dat we dit jaar weer op reis kunnen maar ik moet dan nog wel wat onderhoud doen, olie - ketting - achterband en misschien koppeling.
Ben wat aan het inlezen over de back torque limiter, het nut er van en wel of niet modificeren.
Wat doe jij zelf aan jou motor? Ik ben 69 jaar maar ga vaak tekeer alsof ik 38 ben.
mvg Piet - Nijmegen
Ik ook 69 j en 38 rij eigenschap ( denk ik )
 
Doe ook alles zelf aan mijn motor. Nu voorbereiding nieuwe led knippers achter plus aan kabelboom Wijzigen .
navigatie uitbreiden met achteruit kijk camera.
en spuitwerk afwerken door deze te polijsten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan