Suzuki GSX-R600 2004 versus GSX-R750 2004

Ik zou kiezen voor de:

  • Suzuki GSX-R600 2004

    Stemmen: 7 13,7%
  • Suzuki GSX-R750 2004

    Stemmen: 44 86,3%

  • Totaal aantal stemmers
    51

Oxysept

MF'er
12 jan 2003
243
0
Ik ben wel benieuwd waarom iemand nu juist zou kiezen voor een GSX-R600 of waarom juist voor de GSX-R750.
Alle motieven/argumenten welkom! :)
 
Ik ben daar als niet-kenner ook benieuwd naar.
En dan vooral waarom iemand een 750 kiest.

Mij lijkt het logisch dat je of een 600 of een 1000 kiest.
Als je nu een 750 kiest...om het beste van twee werelden te hebben (dat zal dan wel de reden zijn)...wat is dat beste dan?

Stuurt hij beter dan de 1000?
Kut ik krijg m'n vraag niet geformuleerd B|
 
Ik heb gekozen voor een 750.
In 2002 en 2003 GSX-R1000 gehad en het jaar daarvoor een GSX-R600.
1000 heeft te veel vermogen voor op de weg (gebruik je niet allemaal, en je wordt schakellui door het koppel en je wordt gek van de :} ).
600cc vond ik na de 1000 wel een hele stap terug en je moet hem te veel op toeren houden.
Ik hoop dat de 750 de juiste mix van beide is, heb net 850km op de teller staan en hij rijd echt perfect. Stuurt :] veeeeel lichter dan de 1000 :9 en voelt veeeeel kleiner aan.
 
Denk dat de prijs 1 beweegreden is :) en sommige mensen die 'bang' zijn voor het vermogen van de 750.

Ik zou in elk geval kiezen voor de 750.. :9

Hey NoS[NL]! Alles Goed? Lang geleden.
Ik begin steeds meer op het punt te komen om van mijn "Honda geloof" af te stappen. Suzuki is naderhand bekeken toch wel een :9~ merk. ;)
 
Ik heb gekozen voor een 750.
In 2002 en 2003 GSX-R1000 gehad en het jaar daarvoor een GSX-R600.
1000 heeft te veel vermogen voor op de weg (gebruik je niet allemaal, en je wordt schakellui door het koppel en je wordt gek van de :} ).
600cc vond ik na de 1000 wel een hele stap terug en je moet hem te veel op toeren houden.
Ik hoop dat de 750 de juiste mix van beide is, heb net 850km op de teller staan en hij rijd echt perfect. Stuurt :] veeeeel lichter dan de 1000 :9 en voelt veeeeel kleiner aan.

Ok mijn vraag is beantwoord.
Thx
 
Hey NoS[NL]! Alles Goed? Lang geleden.
Ik begin steeds meer op het punt te komen om van mijn "Honda geloof" af te stappen. Suzuki is naderhand bekeken toch wel een :9~ merk. ;)

Ditzelfde is mij nu ook overkomen, heb vanmiddag een cbr600r ingeruild voor een gsx-r600, rijd fantastisch wat een verschil met mijn oude honda
 
En wat wordt jouw keuze?

Een tweedehands gixxer uit 1999-2000
Ik heb de poen niet.

Maar ik ga in je poll 750 aanklikken. Dat verhaal van gixman klinkt logisch.
Als je de poen hebt dan heb je op een 750 toch net iets meer fun.
Maar luister vooral niet (alleen) naar mij.
 
Ik heb geen 1000 gereden, maar een 750 is toch net wat lekkerder dan een 600. Onderin issie gewoon wat sterker en dat rijdt echt veel fijner.
 
Mark TT: Maakt kwaka nog een competatieve 750cc dan? :z
Misschien mogen ze volgend jaar het suzuki model weer groen spuiten :) .
 
Haha, of suzuki bouwt een keer een mooie BUSA. Wij spuiten een keer een halve offroad over en dan krijg je dit soort dingen :) .
Denk dat kawa wel terug komt met een 750, alleen hoop ik wel dat het iets anders wordt als een 6 of 10 met een ander blok. Totaal nieuw model, zodat ie apart is.
 
Ik heb pas op een nieuwe 750 proef gereden. Dat rijd subliem. Ik vond hem echter niet zo snel als ik in eerste instantie had verwacht, of heeft dat nu met handelbaarheid te maken. Hij stuurt wel lekker. Ik ben nog steeds aan het twijfelen. D´r moet best een klap geld bij (rij nu een GSX-R 600 K1) en ik weet niet of dat wel in verhouding staat met de toename van rijplezier. Ik zou ook wel eens op een nieuwe 600 willen proefrijden en te voelen wat het verschil is.

En aangezien ik een kleine motormuis heb van bijna 4 maanden, zal er wel niet bijzonder veel tijd zijn dit jaar om veel te rijden.
 
Ik heb pas op een nieuwe 750 proef gereden. Dat rijd subliem. Ik vond hem echter niet zo snel als ik in eerste instantie had verwacht, of heeft dat nu met handelbaarheid te maken. Hij stuurt wel lekker. Ik ben nog steeds aan het twijfelen. D´r moet best een klap geld bij (rij nu een GSX-R 600 K1) en ik weet niet of dat wel in verhouding staat met de toename van rijplezier. Ik zou ook wel eens op een nieuwe 600 willen proefrijden en te voelen wat het verschil is.

En aangezien ik een kleine motormuis heb van bijna 4 maanden, zal er wel niet bijzonder veel tijd zijn dit jaar om veel te rijden.


wat moest je bijleggen dan :?
 
Ik ben wel benieuwd waarom iemand nu juist zou kiezen voor een GSX-R600 of waarom juist voor de GSX-R750.
Alle motieven/argumenten welkom! :)
Heej kerel..

ja lang geleden idd, komen elkaar ook niet vaak tegen :) ik ben zelf ook overgestapt op een SOes.. lees eigenlijk nog maar zelden op dit forum. Zit nu meer op een forum wat op het noorden is gespitst en gewoon een stuk leuker is :)

Maybe dat we elkaar nog een keer treffen.. en koop nou es een soes i.p.v. zo'n honda ;)
 
Ik rij zelf op een 1998 gsx-r 750 met injectie en heb daarvoor een gsx-r 600 uit 1999 gereden.Mijn ondervinding is dat je met de 750 toch stukken beter af bent.De 750 is beter op lange stukken is beter met iemand achter op is beter op het circuit.Met mijn 600 was ik ook tevreden en het is een super fiets om op te beginnen maar de 750 doet gewoon alles net een stap beter.In pro bikes staat ook een heel stuk de 750 in vergelijk met de 1000 misschien goed om te lezen

mzzl
 
Ik rij zelf op een 1998 gsx-r 750 met injectie en heb daarvoor een gsx-r 600 uit 1999 gereden.Mijn ondervinding is dat je met de 750 toch stukken beter af bent.De 750 is beter op lange stukken is beter met iemand achter op is beter op het circuit.Met mijn 600 was ik ook tevreden en het is een super fiets om op te beginnen maar de 750 doet gewoon alles net een stap beter.In pro bikes staat ook een heel stuk de 750 in vergelijk met de 1000 misschien goed om te lezen

mzzl
Helemaal mee eens...heb een 750 uit ´96 en heeft een heel aantal pré´s op de 600!

Beter vering (up/side down) dus voledig instelbaar.
Minder schakelen dan op een 600
Betere remmen (geld volgens mij niet voor de K4)
En krachtiger onderin

Kortom een betere fiets, maar je moet er wel meer je kop bij houden!!!
 
Zow...das veel geld.

Daar koop je hier een tweedehands gixxer K1 (edit. als je goed zoekt...) voor.

Zou ik niet doen als ik jou was.
 
Laatst bewerkt:
heb net de mijn 2001 gixxer 750 ingeruild tegen de '04 750.

De '04 remt beter en stuur makkelijker.
Tot 8000 toeren trekt de '04 ook aardig beter dan de oude.
Boven in vind ik het niet echt veel uitmaken, maar dat kan ook komen omdat de '04 nog standaard gegeared staat. de '01 had ik nl 5 tandjes korter gegeard.

Waarom een 750 boven 600 ?
Gewoon meer power voor relatief weinig geld.

Alhoewel de gemiddelde gebruiker meer lol zal hebben op een 600. Die kun je wat meer "gebruiken" op de weg.
 
Wat voor verbruik hebben jullie op een 2004 gsx-r 750??? bij normaal sportief rondrijden? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan