BenjaminDG
MF veteraan
Ik ben al een tijdje bezig met de ombouw naar circuitmotor maar aangezien in mijn topics altijd wat discussie/verwarring ontstaat over wat nu juist de bedoeling is plaats ik het hier ook.
Suzuki GSX-R750/1100W, 750 frame en achterbrug met 1100Wblok.
Huidige staat:
Zoals hij de laaste keer op Circuit verscheen:
Zaken die momenteel verschillen van een standaard 750 of 1100W.
vering/remmen:
GSX-R1000K6 vorkpoten met WP pro veren
Remklauwen zijn monoblok van een yamaha R6 met gesinterde blokken
GSX-R 750K7 achterschokbreker
CBR1000RR rempomp en koppelingspomp
HEL stalen omvlochten remleidingen
motorisch:
1100blok (logisch )
dynatek bobijnen en bougiekabels
mikuni tmr41d11 vlakschuifcarburateurs met kelken
Voorlopig 750W nokkenassen (komen andere in)
TL1000S oliekoeler + langere olieleidingen aangezien oliekoeler in de topkuip zit
aangepast luchtfilterkast voor ram-air (nog in testfase)
gsx-r1000 yoshimura trs duplex uitlaat
alternator verwijderd
rf900 benzinepomp
cillinderkop opgevoerd
frame/kuipen:
aangepast gsx-r srad kont
gsx-r750W 94 achterbrug met bobbins
topkuip aangepast voor luchtinlaten,oliekoeler en daglicht
smoked double bouble ruitje
gsx-r1000K7 voorspatbord
allerhande:
koso gp teller 0-260km/u
stage 6 choke hendel
olietemperatuur en druk meter
gear indicator, merkloos (china)
dodemansknop met koord
verschillende stalen onderdelen vervangen door eigen gelaste aluminium onderdelen
ventilator verwijderd van radiateur
Wat de plannen zijn voor het volgend seizoen:
Topkuip aanpassen (grotere ram-air inlaten), mee bezig
SRAD kont herstellen, afwerken en beter vastmaken, aanpassen voor aan benzine tank te bevestigen, mee bezig
Dikkere olie nemen, 10w50 V
(grotere oliekoeler monteren want motor wordt te warm)
Inlaatbuizen aanpassen voor betere luchtstroming (groter, hoek) en beter vastmaken
Andere afstandsbus/tussen bussen draaien voorwiel uit aluminium
Betere plaats zoeken voor het koelwaterreservoir
(Carburateurs afstellen voor yoshimura mjn kit)
Cillinderkop demonteren voor inspectie en aanpassen:
Andere nokkenassen (yoshimura gsx-r 750w of 1100w)
Compressie verhogen
Yoshimura klepverenset monteren
Opvoeren
Algemeen: kabels/leidingen beter verleggen vastmaken (betere connecties maken/makkelijker onderhouden)
Motorfiets lichter maken met bezig
Gaskabel vervangen door 2 exemplaren
Breedbandlambda plaatsen
Programeerbare onsteking plaatsen
TPS plaatsen
Barometer aansluiten voor testen ram-air.
Bewegende onderdelen in motorblok lichter maken
(Frame aanpassen voor beter luchtinlaten)
Extra motorsteun voorzien cillinderkop
Motorfiets netjes maken en in kleur spuiten
Caterpan aanpassen zodat de zeeffilter kan verwijderd worden zonder uitlaat en carterpan te verwijderen
Versnellingsbak van een 750W(sp) monteren
(Snelwisselsysteem voorwiel en achterwiel zonder gewicht te verhogen)
Straatlegaal maken
(extra radiateur monteren aan bestaande radiateur)
(Achterremsysteem aanpassen zoals de kawasaki superbike op mototuneusa)
Carterontluchting verbeteren (versnellingsbak ontluchten) en opvangtank maken met retour naar carterpan.
(Inlaatspruitstukken beter verbinden)
Luchtstroming rond radiateur,oliekoeler en kuipen verbeteren
Lichtere wielen plaatsen
Klopsensor inbouwen
Veiligheid inbouwen dat het motorblok automatisch stilvalt bij te weinig oliedruk (signaal oem oliedrukschakelaar gebruiken) + overbruging voor tijdens het starten of proefronddraaien.
Keramische coating op zuigers,cillinderkop,kleppen,uitlaat,… plaatsen voor betere warmte isolatie.
Zelf quickshifter maken.
(Carburateurs aanpassen met powerjet voor ram-air)
(Betere verneveling geven in de carburateur)
lambda sonde:
Groeten,
Benjamin
Suzuki GSX-R750/1100W, 750 frame en achterbrug met 1100Wblok.
Huidige staat:
Zoals hij de laaste keer op Circuit verscheen:
Zaken die momenteel verschillen van een standaard 750 of 1100W.
vering/remmen:
GSX-R1000K6 vorkpoten met WP pro veren
Remklauwen zijn monoblok van een yamaha R6 met gesinterde blokken
GSX-R 750K7 achterschokbreker
CBR1000RR rempomp en koppelingspomp
HEL stalen omvlochten remleidingen
motorisch:
1100blok (logisch )
dynatek bobijnen en bougiekabels
mikuni tmr41d11 vlakschuifcarburateurs met kelken
Voorlopig 750W nokkenassen (komen andere in)
TL1000S oliekoeler + langere olieleidingen aangezien oliekoeler in de topkuip zit
aangepast luchtfilterkast voor ram-air (nog in testfase)
gsx-r1000 yoshimura trs duplex uitlaat
alternator verwijderd
rf900 benzinepomp
cillinderkop opgevoerd
frame/kuipen:
aangepast gsx-r srad kont
gsx-r750W 94 achterbrug met bobbins
topkuip aangepast voor luchtinlaten,oliekoeler en daglicht
smoked double bouble ruitje
gsx-r1000K7 voorspatbord
allerhande:
koso gp teller 0-260km/u
stage 6 choke hendel
olietemperatuur en druk meter
gear indicator, merkloos (china)
dodemansknop met koord
verschillende stalen onderdelen vervangen door eigen gelaste aluminium onderdelen
ventilator verwijderd van radiateur
Wat de plannen zijn voor het volgend seizoen:
Topkuip aanpassen (grotere ram-air inlaten), mee bezig
SRAD kont herstellen, afwerken en beter vastmaken, aanpassen voor aan benzine tank te bevestigen, mee bezig
Dikkere olie nemen, 10w50 V
(grotere oliekoeler monteren want motor wordt te warm)
Inlaatbuizen aanpassen voor betere luchtstroming (groter, hoek) en beter vastmaken
Andere afstandsbus/tussen bussen draaien voorwiel uit aluminium
Betere plaats zoeken voor het koelwaterreservoir
(Carburateurs afstellen voor yoshimura mjn kit)
Cillinderkop demonteren voor inspectie en aanpassen:
Andere nokkenassen (yoshimura gsx-r 750w of 1100w)
Compressie verhogen
Yoshimura klepverenset monteren
Opvoeren
Algemeen: kabels/leidingen beter verleggen vastmaken (betere connecties maken/makkelijker onderhouden)
Motorfiets lichter maken met bezig
Gaskabel vervangen door 2 exemplaren
Breedbandlambda plaatsen
Programeerbare onsteking plaatsen
TPS plaatsen
Barometer aansluiten voor testen ram-air.
Bewegende onderdelen in motorblok lichter maken
(Frame aanpassen voor beter luchtinlaten)
Extra motorsteun voorzien cillinderkop
Motorfiets netjes maken en in kleur spuiten
Caterpan aanpassen zodat de zeeffilter kan verwijderd worden zonder uitlaat en carterpan te verwijderen
Versnellingsbak van een 750W(sp) monteren
(Snelwisselsysteem voorwiel en achterwiel zonder gewicht te verhogen)
Straatlegaal maken
(extra radiateur monteren aan bestaande radiateur)
(Achterremsysteem aanpassen zoals de kawasaki superbike op mototuneusa)
Carterontluchting verbeteren (versnellingsbak ontluchten) en opvangtank maken met retour naar carterpan.
(Inlaatspruitstukken beter verbinden)
Luchtstroming rond radiateur,oliekoeler en kuipen verbeteren
Lichtere wielen plaatsen
Klopsensor inbouwen
Veiligheid inbouwen dat het motorblok automatisch stilvalt bij te weinig oliedruk (signaal oem oliedrukschakelaar gebruiken) + overbruging voor tijdens het starten of proefronddraaien.
Keramische coating op zuigers,cillinderkop,kleppen,uitlaat,… plaatsen voor betere warmte isolatie.
Zelf quickshifter maken.
(Carburateurs aanpassen met powerjet voor ram-air)
(Betere verneveling geven in de carburateur)
lambda sonde:
Groeten,
Benjamin
Laatst bewerkt: