Suzuki GSX-R750 K4 (Bj2004) start niet meer. (initialisatie voltooid niet)

13 mei 2019
6
0
Broeders,
Ik heb een probleempje. mijn Suzuki GSX-R750 K4 (Bj2004) staart het niet meer. als ik de sleutel draai dan gaat alle lampjes netjes aan maar dan hoor ik dat het initialisatie niet voltooid.
ik bedoel te zeggen dat het lijkt alsof het halve wegen onderbroken wordt. vervolgens probeer ik het gewoon te starten en bijna alles functioneert naar behoren maar toch start die het niet.
Wanneer hij de initialisatie niet voltooid hoor ik een relay onder de passagiers zadel tikken.

Hoe kan ik het best de fout opsporen?

* Sidestandard is goed en functioneert.
* Dodmansknop functioneert ook wel want anders zou de motor niet eens willen starten.
* Genoeg benzine in de tank.
* Versnelling switch/lampje lijkt ook ook te doen. bij neutraal gaat het lampje netjes branden.

Mischien handig om te melden voor de Gurus onder ons, maar halve uur van te voren heeft hij het gewoon gedaan en ik heb zelfs een stukje mee gereden, vervolgens de koppelingsplaat aan de linke kant uit elkaar gehaald omdat mijn koppeling niet goed werkte en ik deze wilde bijstellen.

Nadat ik alles weer op zijn plaats had gezet is het ellende ontstaan.

Alle hulp is welkom.

bedankt alvast1393675
 
13 mei 2019
6
0
Wel alle stekkertjes weer aangesloten. Niet ergens een draadje klem waardoor er sluiting naar massa ontstaat.
Alles weer netjes terug gezet. en wat stekker betreft is niets ontkoppeld geweest, muv de versnellingsschakelaar. maar deze doet het wel want die geeft netjes wanneer het op neutraal straat.
 
13 mei 2019
6
0
IK vermoed dat het om de Omron G8MS-S23 12V (2214D6) maar ben er nog niet zeker van.
Volgen mij zou dit de brandstofpomp relay zijn. Helaas laat de elektrische schema te wens over m.b.t. details van wat wat is.
Maar hier komt het relay switch geluid vandaan.




1393687

1393682


1393685
 
13 mei 2019
6
0
toch niet, alles is aawezig om te achterhalen welk relais dat juist is, of je moet kleurenblind zijn ;)
Ik zie wel wat het is maar kan zo niet vertallen naar de juiste componenten. Er ontbreken wat codes naar mij weten.
Maar mischien dat als ik meer ervaring mee hebt dat het beter gaat.
 
13 mei 2019
6
0
Je hebt iets met de koppeling gedaan. Dat zit aan de rechterkant van het motorblok toch? Zit daar dan ook de neutraalschakelaar?
Ik heb idd vorige week de koppeling vervangen, dat is dan aan de rechterkant van de motor. Echter het verstellen ervan gebeurt toch aan de linke kant.
Daar zit het mechanisme om het koppelen en releasen.
 

Falierke

MF veteraan
1 aug 2006
1.993
8
39
Vlijmen
kijk eens of dat getik niet van je startrelais afkomstig is, hier heb ik met een tuono ervaring mee gehad. Als dat het geval is accu checken/opladen en/of relais doormeten of vervangen.
 

Dutch

MF veteraan
Donateur
5 mrt 2003
7.807
94
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
halve uur van te voren heeft hij het gewoon gedaan en ik heb zelfs een stukje mee gereden, vervolgens de koppelingsplaat aan de linke kant uit elkaar gehaald omdat mijn koppeling niet goed werkte en ik deze wilde bijstellen.

Nadat ik alles weer op zijn plaats had gezet is het ellende ontstaan.
Met deze omschrijving heb ik geen idee wat je precies hebt gedaan, maar in een dergelijk geval is dat waarschijnlijk de boosdoener. Natuurlijk kan het toeval zijn maar "motor werkt" - sleutelen - "motor stuk" verdenk ik toch heel sterk dat stukje tussen "werkt" en "stuk". Kijk nog een heel goed na wat je hebt gedaan en wat je mogelijk hebt vergeten.
 
  • Haha
Waarderingen: Suzuki GSX-R750

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.236
203
Reserve sleutel al geprobeerd?

Ik lees dat je aan de koppeling hebt gezeten. Ik meen dat je de koppeling moet intrekken om de motor te starten. In ieder geval bij de K6 en nieuwer.

Zou het daar dan ergens zoeken.

Geen FI melding in het display?
Als die de check niet kan voltooien zou dat normaliter moeten verschijnen, meen ik.
 
  • Like
Waarderingen: Suzuki GSX-R750

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.699
1.157
Bij de meeste suzuki's moet je inderdaad de koppeling intrekken bij het starten.
Er zit een klein schakelaartje in de koppelingshendel, werkt die nog?
Of misschien bij het monteren van het linker zijdeksel, de kabel van de jiffy schakelaar klemgedrukt.
 
  • Like
Waarderingen: Suzuki GSX-R750
13 mei 2019
6
0
Fi melding op dash?
Koppelingsschakelaar bij je hendel goed?
Nee, helaas.
Maar probleem opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon vooitooien
Reserve sleutel al geprobeerd?

Ik lees dat je aan de koppeling hebt gezeten. Ik meen dat je de koppeling moet intrekken om de motor te starten. In ieder geval bij de K6 en nieuwer.

Zou het daar dan ergens zoeken.

Geen FI melding in het display?
Als die de check niet kan voltooien zou dat normaliter moeten verschijnen, meen ik.
Nee dat was het niet.

Probleem opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon vooitooien
Met deze omschrijving heb ik geen idee wat je precies hebt gedaan, maar in een dergelijk geval is dat waarschijnlijk de boosdoener. Natuurlijk kan het toeval zijn maar "motor werkt" - sleutelen - "motor stuk" verdenk ik toch heel sterk dat stukje tussen "werkt" en "stuk". Kijk nog een heel goed na wat je hebt gedaan en wat je mogelijk hebt vergeten.
Nee dit keer ben ik niet de schuldige.
Heb we eerder dingen gemold hoor, daar niet van.🤦‍♂️

Maar Probleem is opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon voltooien