Suzuki GSX-R750 K4 (Bj2004) start niet meer. (initialisatie voltooid niet)

13 mei 2019
6
0
Broeders,
Ik heb een probleempje. mijn Suzuki GSX-R750 K4 (Bj2004) staart het niet meer. als ik de sleutel draai dan gaat alle lampjes netjes aan maar dan hoor ik dat het initialisatie niet voltooid.
ik bedoel te zeggen dat het lijkt alsof het halve wegen onderbroken wordt. vervolgens probeer ik het gewoon te starten en bijna alles functioneert naar behoren maar toch start die het niet.
Wanneer hij de initialisatie niet voltooid hoor ik een relay onder de passagiers zadel tikken.

Hoe kan ik het best de fout opsporen?

* Sidestandard is goed en functioneert.
* Dodmansknop functioneert ook wel want anders zou de motor niet eens willen starten.
* Genoeg benzine in de tank.
* Versnelling switch/lampje lijkt ook ook te doen. bij neutraal gaat het lampje netjes branden.

Mischien handig om te melden voor de Gurus onder ons, maar halve uur van te voren heeft hij het gewoon gedaan en ik heb zelfs een stukje mee gereden, vervolgens de koppelingsplaat aan de linke kant uit elkaar gehaald omdat mijn koppeling niet goed werkte en ik deze wilde bijstellen.

Nadat ik alles weer op zijn plaats had gezet is het ellende ontstaan.

Alle hulp is welkom.

bedankt alvast
1393675
 
IK vermoed dat het om de Omron G8MS-S23 12V (2214D6) maar ben er nog niet zeker van.
Volgen mij zou dit de brandstofpomp relay zijn. Helaas laat de elektrische schema te wens over m.b.t. details van wat wat is.
Maar hier komt het relay switch geluid vandaan.




1393687


1393682



1393685
 
halve uur van te voren heeft hij het gewoon gedaan en ik heb zelfs een stukje mee gereden, vervolgens de koppelingsplaat aan de linke kant uit elkaar gehaald omdat mijn koppeling niet goed werkte en ik deze wilde bijstellen.

Nadat ik alles weer op zijn plaats had gezet is het ellende ontstaan.
Met deze omschrijving heb ik geen idee wat je precies hebt gedaan, maar in een dergelijk geval is dat waarschijnlijk de boosdoener. Natuurlijk kan het toeval zijn maar "motor werkt" - sleutelen - "motor stuk" verdenk ik toch heel sterk dat stukje tussen "werkt" en "stuk". Kijk nog een heel goed na wat je hebt gedaan en wat je mogelijk hebt vergeten.
 
Reserve sleutel al geprobeerd?

Ik lees dat je aan de koppeling hebt gezeten. Ik meen dat je de koppeling moet intrekken om de motor te starten. In ieder geval bij de K6 en nieuwer.

Zou het daar dan ergens zoeken.

Geen FI melding in het display?
Als die de check niet kan voltooien zou dat normaliter moeten verschijnen, meen ik.
 
Bij de meeste suzuki's moet je inderdaad de koppeling intrekken bij het starten.
Er zit een klein schakelaartje in de koppelingshendel, werkt die nog?
Of misschien bij het monteren van het linker zijdeksel, de kabel van de jiffy schakelaar klemgedrukt.
 
Fi melding op dash?
Koppelingsschakelaar bij je hendel goed?
Nee, helaas.
Maar probleem opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon vooitooien
Reserve sleutel al geprobeerd?

Ik lees dat je aan de koppeling hebt gezeten. Ik meen dat je de koppeling moet intrekken om de motor te starten. In ieder geval bij de K6 en nieuwer.

Zou het daar dan ergens zoeken.

Geen FI melding in het display?
Als die de check niet kan voltooien zou dat normaliter moeten verschijnen, meen ik.

Nee dat was het niet.

Probleem opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon vooitooien
Met deze omschrijving heb ik geen idee wat je precies hebt gedaan, maar in een dergelijk geval is dat waarschijnlijk de boosdoener. Natuurlijk kan het toeval zijn maar "motor werkt" - sleutelen - "motor stuk" verdenk ik toch heel sterk dat stukje tussen "werkt" en "stuk". Kijk nog een heel goed na wat je hebt gedaan en wat je mogelijk hebt vergeten.

Nee dit keer ben ik niet de schuldige.
Heb we eerder dingen gemold hoor, daar niet van.🤦‍♂️

Maar Probleem is opgelost.
Benzinepomp was kapot, waardoor hij de initialisatie niet kon voltooien
 
Terug
Bovenaan Onderaan