Suzuki GSX-R750 K4 geschikt voor lange mensen?

Ralphie

MF veteraan
15 mei 2003
3.576
0
Lienden
Vind de GSXR750K4 een errug mooie motor, vooral in de geel/zwart uitvoering. Wat ik me alleen af vraag is het een beetje uit te houden als lang bent? Ik heb er opgezeten in de showroom, past allemaal wel, maar als je rijdt zit je er toch anders op. Gaat ie passen als je lang bent (1.96cm)? Iemand ervaring? Wellicht verstelbare voetsteunen, zoals die lange duurtest GSXR750K4 van Moto73? Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Gewoon testrit versieren is het beste want scheelt allemaal van persoon tot persoon. Ken zo bijvoorbeeld lange wappers die het vlot uithouden op een gixxer 600 en anderen dan weer totaal niet.
 
Wat nu ga je vreemd???? :? :? :?

Het is inderdaad een mooie motor, ik ben zelf 1.98 en heb er op de motorrai op gezeten en knalde tegen de kuip (met men knie) toen ik men benen op de steppies zette. Zit zo'n raar uitsteeksel op. Gewoon proberen een testrit te organiseren.
 
Wat nu ga je vreemd???? :? :? :?

Het is inderdaad een mooie motor, ik ben zelf 1.98 en heb er op de motorrai op gezeten en knalde tegen de kuip (met men knie) toen ik men benen op de steppies zette. Zit zo'n raar uitsteeksel op. Gewoon proberen een testrit te organiseren.

Haha, nog niet hoor... :)

Vind het gewoon een hele mooie motor en wellicht wordt het wat. Het zit in ieder geval totaal anders qua zitpositie dan de VTR. Het lijkt wel of het stuur en het voorwiel onder je zitten in vergelijking met de VTR. Vond het net zoals de VTR een smalle motor met een smalle tank. Ik kan me de uitsteeksels niet voor de geest halen, waar zitten die dan?

full
 
Hier, beetje slecht te zien misschien, maar ik een paar dagen met een blauw scheenbeen gelopen door die GSXR, dus niet voor mij weggelegd.

full
 
Ik ben zelf 1.86 en heb een ritje van twee uur op een gsxr750 k4 gemaakt. Nergens last van gehad. Weliswaar tien centimeter korter, maar dat scheelt niet veel denk ik.
 
Zo Ralphie...begint het toch weer te kriebelen :)

Ben benieuwd of je het gaat doorzetten....

Yep. Ik ben ook benieuwd of ik het door ga zetten :)

Kijken of ik een testritje kan regelen. Wil nu toch wel weten en voelen hoe een 4-cilinder rijdt :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 1.97 en vind de 750 perfect zitten!
De 600 gaat ook nog wel,..maar de 750 heeft mijn voorkeur!

Niet dat ie beter zit dan mijn R1 ;) Maar toch!


De 600 gaat ook nog wel,.... Die is precies gelijk aan de 750. :+
Maar uh, ik heb ook voorkeur voor de 750.
Superfiets! :]
 
Ik heb een keer een duurtest gelezen in het blad motoraction, ongeveer drie a vier maanden geleden.
 
Ik heb alleen op de oude 750 (model 2000) gereden en vond zelf de vanzelfsprekendheid van sturen die ik van Honda gewend was ver te zoeken. Misschien kwam dat door de stuurdemper waar ik niet aan gewend was. Ben benieuwd hoe dat bij het nieuwe model is.

Yep. Ik ben ook benieuwd of ik het door ga zetten :)

Kijken of ik een testritje kan regelen. Wil nu toch wel weten en voelen hoe een 4-cilinder rijdt :]
 
Ik heb alleen op de oude 750 (model 2000) gereden en vond zelf de vanzelfsprekendheid van sturen die ik van Honda gewend was ver te zoeken. Misschien kwam dat door de stuurdemper waar ik niet aan gewend was. Ben benieuwd hoe dat bij het nieuwe model is.

Heb inmiddels een test gelezen van de K4, weggeplukt van de suzuki-site. De rijeigenschappen bij langzamere snelheden worden inderdaad negatief beinvloed door de standaard stuurdemper. Zie hier een stukje uit het artikel:


"De enige minpunten die bij openbaar gebruik waarschijnlijk naar voren zullen komen zijn de rij-eigenschappen bij ‘stads gebruik’. Bij lage snelheden, tijdens pitstraat in en uitrijden en tergend langzaam banden opwarmen door telkens als
laatste de baan op te gaan (zodat je net een minuut tijd hebt om echt rustig aan te doen voor de eersten weer met 200+ aan komen jakkeren), bleek al dat de stuurdemper waar je bij bijna misdadig hoge snelheden zoveel plezier van kunt
hebben/hebt, veel te zwaar is en de handelbaarheid behoorlijk in de weg staan. Snelle stuurcorrecties worden onmogelijk gemaakt, kleine moeilijk en dat is ronduit hinderlijk, misschien wel weer gevaarlijk…Ook het van richting anderen op auto(snel)weg tempo vergt behoorlijk wat lichamelijke inzet, ondanks de edoelingen de handelbaarheid te vergroten. Daar komt nog bij dat de GSX-R bij lage snelheden toch nog wel wat last heeft van de aan-uit reactie van de injectie, ook nadat het standaard teveel aan speling op de gaskabel eruit gehaald was. En net als bij het voorgangermodel zit er nog tamelijk veel speling in de
transmissie. Dat laatste heeft niets met veiligheid, maar meer met comfort en gebruiksvriendelijkheid te maken. Het lijken minpunten te zijn waar je wat de stuurdemper betreft eenvoudig wat aan kan doen (eraf halen en een beetje normaal rijden, maar liever nog een instelbare of progressief werkende stuurdemper zoals bijvoorbeeld Hyperpro die heeft) en wat aan-uit reactie betreft kun/moet je een soepele pols ontwikkelen."
 
Ik rij zelf dus op de GSX-R 750 van 2004, en ben 1,97 en pas er goed op,
Heb alleen inderdaad de originele stuurdemper eraf gehaald en er een Hyperpro opgezet, wereld van verschil, stuurt veel beter en directer.
Met een paar kleine comfort aanpassingen op dat vlak is het een heerlijke motor..
 
Ik rij zelf dus op de GSX-R 750 van 2004, en ben 1,97 en pas er goed op,
Heb alleen inderdaad de originele stuurdemper eraf gehaald en er een Hyperpro opgezet, wereld van verschil, stuurt veel beter en directer.
Met een paar kleine comfort aanpassingen op dat vlak is het een heerlijke motor..

Mooi te horen :)

Heb je nog iets aangepast aan de voetsteuntjes?
 
Mooi te horen :)

Heb je nog iets aangepast aan de voetsteuntjes?

Nope, gewoon standaard gelaten, komt alleen nog wel een ander ruitje op, double bubble, dan zit je niet meer zo met je kop in de wind..
Heb er maar een paar aanpassingen op zitten,

Stuurdemper veranderd, kleine kentekenplaathouder en kleine knippers, Laser Hotcam Carbon (heb ook nog een titanium liggen die is voor de verkoop), stalen remleidingen voor. Gear indicator... en voor de rest zal ik vast wel weer wat vergeten zijn.
Hier maar ff een piccie

full
 
Echt super herkenbaar. Ik zou ook wel eens willen rijden zonder stuurdemper. Denk dan echt dat het een superfiets is. Ik weet niet of ik 300 euro zou over hebben voor een stuurdemper. Denk dat zonder op de openbare weg ook goed moet doen, mits je er geen wheelies mee maakt uiteraard :)

"De enige minpunten die bij openbaar gebruik waarschijnlijk naar voren zullen komen zijn de rij-eigenschappen bij ‘stads gebruik’. Bij lage snelheden, tijdens pitstraat in en uitrijden en tergend langzaam banden opwarmen door telkens als
laatste de baan op te gaan (zodat je net een minuut tijd hebt om echt rustig aan te doen voor de eersten weer met 200+ aan komen jakkeren), bleek al dat de stuurdemper waar je bij bijna misdadig hoge snelheden zoveel plezier van kunt
hebben/hebt, veel te zwaar is en de handelbaarheid behoorlijk in de weg staan. Snelle stuurcorrecties worden onmogelijk gemaakt, kleine moeilijk en dat is ronduit hinderlijk, misschien wel weer gevaarlijk…Ook het van richting anderen op auto(snel)weg tempo vergt behoorlijk wat lichamelijke inzet, ondanks de edoelingen de handelbaarheid te vergroten. Daar komt nog bij dat de GSX-R bij lage snelheden toch nog wel wat last heeft van de aan-uit reactie van de injectie, ook nadat het standaard teveel aan speling op de gaskabel eruit gehaald was. En net als bij het voorgangermodel zit er nog tamelijk veel speling in de
transmissie. Dat laatste heeft niets met veiligheid, maar meer met comfort en gebruiksvriendelijkheid te maken. Het lijken minpunten te zijn waar je wat de stuurdemper betreft eenvoudig wat aan kan doen (eraf halen en een beetje normaal rijden, maar liever nog een instelbare of progressief werkende stuurdemper zoals bijvoorbeeld Hyperpro die heeft) en wat aan-uit reactie betreft kun/moet je een soepele pols ontwikkelen." [/i]
 
Echt super herkenbaar. Ik zou ook wel eens willen rijden zonder stuurdemper. Denk dan echt dat het een superfiets is. Ik weet niet of ik 300 euro zou over hebben voor een stuurdemper. Denk dat zonder op de openbare weg ook goed moet doen, mits je er geen wheelies mee maakt uiteraard :)


Zonder is wel te doen maar ik vindt hem dan veels te licht sturen... bijna eng zelfs..
Dus dan maar bij de dealer onderhandeld voor een hyperpro stuurdemper, en die werkt perfect, ook met (pogingen tot) wheelies
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan