Suzuki GSX R759 SRAD geen ontsteking???

Nickson!

Nick
29 aug 2019
6
2
Dag allen,

Sinds een kleine 2 maanden in het bezit van een Suzuki GSX R750 SRAD uit 99. Hartstikke leuk om beetje rijervaring op te doen mits de machine een beetje meewerkt natuurlijk.

Zojuist even snel een account gemaakt want kom er niet meer uit!

Als volgt:
Afgelopen week vlak voor de vakantie toch nog even een ritje gemaakt en lopend weg gezet. S’avonds flinke regenbui dat wel. Dag erop starten en lopen gedurende 5 seconden alvorens hij afsloeg! Nogmaals proberen maar kreeg hem niet meer aan de praat zelfs met aanduwen niet.

Inmiddels nieuwe accu erin maar geen verschil. Accu heeft de correcte spanning en alle zekeringen zijn goed. Alle overige componenten werken ook prima! Tevens geen vocht in de bougiedoppen en het blok heeft massa.

Heb geen vonk op de bougies, bobines lijken mij dan ook in orde aangezien het twee stuks zijn en bij een defecte bobine anders wel op twee cilinders zou lopen?

Volgende boosdoener leek mij de killswitch aangezien een deel van de rode drukschakelaar gebroken is en er door de regen misschien water in is gekomen. Wellicht een slecht contact dus losgehaald en opgefrist.

Ik ben ten einde raad hoop dat iemand hier tips heeft waar ik moet zoeken want kom er niet uit. Wellicht de boordcomputer?????

Startmotor zelf draait overigens wel en klinkt ook goed het is puur het ontbreken van de vonk.

Let me know!

Groetjes,

Nick
 
Ik neem aan dat je dus lang hebt staan starten? Dan zou je een behoorlijke benzine lucht moeten ruiken.

En hoe heb je vast gesteld dat de bougies niet vonken?

Als je je contact aanzet hoor je dan ook de brandstofpomp in de tank zoemen?

G-flater,

Klopt inderdaad rook een flinke bezinelucht en hoor bij het omzetten van het contact de benzinepomp zoemen. Ging er dus vanuit dat het geen brandstof probleem! Daarnaast was is de bougie na de startpogingen naar mijn idee wat vochtig van de benzine. Verschillende pogingen tot aandrukken hadden ook geen zin.

Vonk getest door bougie los te draaien en de bougiedop weer te bevestigen. Toen massa gemaakt door het deel met schroefdraad tegen het onderblok te houden voor massa.

Groet,

Nick
 
Nope, carburateur. Een bobine voor cilinder 1 & 4 en een voor 2 & 3.

Volgens mij moet het ergens in bijgevoegd schema mis gaan maar geen idee waar.
3802E05A-BC11-44DF-A7F3-AB7AD55174C8.jpeg
 
Mannen ik maak hier zojuist een mega faal! 96 it is, staat ook gewoon op het kenteken 😂. Excuses!

Maakt niet zoveel meer uit nu 😉 maar vandaar mijn vragen tot zo ver.
Zijn wel wat verschillen in srad typen.

Maar als het dus toch carburateurs zijn zou ik toch eerst wel ff checken of er wel degelijk benzine de cilinders bereikt. En ff checken of je brandstof toevoer tot aan de carburateurs er wel is.
Er zit een vacuüm kraan onder je tank die willen ook nog wel eens verstopt of stuk zijn.
 
Draad breuk wellicht... als ie geen vonk krijgt dan moet 't toch in 't elektrische circuit zitten. Zou kijken of je de bobine rechtreeks op de accu kunt aansluiten. Zit 'm dus nog voor de bobines

Ik heb ook nog een andere computer liggen welke ik er ook nog even aan wil slingeren. Voor de zekerheid brandstof even checken!

Draadbreuk lijkt mij sterk hij heeft nog even gelopen voordat hij uit viel?

Keep you posted
 
Maakt niet zoveel meer uit nu 😉 maar vandaar mijn vragen tot zo ver.
Zijn wel wat verschillen in srad typen.

Maar als het dus toch carburateurs zijn zou ik toch eerst wel ff checken of er wel degelijk benzine de cilinders bereikt. En ff checken of je brandstof toevoer tot aan de carburateurs er wel is.
Er zit een vacuüm kraan onder je tank die willen ook nog wel eens verstopt of stuk zijn.

Dit probleem had ik vrijwel direct na aanschaf. Sloot niet goed af dus vlotterbakken liepen vol en bleef stijgen in toeren. Zou dat zo snel weer vervuilen?
 
Dit probleem had ik vrijwel direct na aanschaf. Sloot niet goed af dus vlotterbakken liepen vol en bleef stijgen in toeren. Zou dat zo snel weer vervuilen?

Dat kan als niet al het vuil verwijdert is natuurlijk...... Maar in dat geval stroomt je tank binnen no time leeg, oa je cilinders in. Dat is nu niet aan de orde toch? Hij krijgt nu juist geen vonk of geen brandstof.
Als je dus problemen hebt gehad met de kraan en het is een carburateur fiets zou ik eerst zeker willen weten of je dus wel brandstof door en tot aan de carburateurs krijgt.
Heb je dat al gecontroleerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan