Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Nee niet perse maar wil wel geld in de zak hebben aangezien ik per 1 juli een bedrijf ga beginnen .
En de 750 getuned was geen straf
 
Niemand hier een quickshifter op ze 750 geloof ik he?

Ik niet. Heb er wel voor gekeken. Kwam via de Facebook pagina van Gsxs 750 uit bij Annitori racing (uit de VS volgens mij). Las daar goede verhalen over. Een quickshifter kost daar 220 dollar, maar die kan niet downshiften.
Heb hem uiteindelijk niet besteld, omdat ik er niet achterkwam wat het met je garantie doet... Toen maar geshopt bij Evotech Parts. Iemand moet toch de economie draaiend houden;)

Wordt onderhand wel eens tijd voor een update van de Gsxs 750. De Z900 kwam in dezelfde periode uit en is begin dit jaar geüpgrade. Een standaard quickshifter zou een welkome aanvulling zijn op de gsxs.
 
Laatst bewerkt:
Wordt onderhand wel eens tijd voor een update van de Gsxs 750. De Z900 kwam in dezelfde periode uit en is begin dit jaar geüpgrade. Een standaard quickshifter zou een welkome aanvulling zijn op de gsxs.

Ben ik wel met je eens. De GSX-S 750/1000 vind ik een beetje verouderd aandoen, vooral qua koplamp. Als ze de boel nou tenminste eens updaten met LED en misschien ook het scherm, zou hele boel schelen.
 
met euro 5 voor de deur zullen ze bij suzuki toch iets moeten gaan doen.
schermpje geef ik niks om maar een strakker koplamp zou em niet mis staan.
 
Hebben er hier rijders een telefoon/USBlader/Navi of iets dergelijks op het stuur en zoja waar hebben jullie deze op aangesloten? Is er een accesoire stekker ergens die gebruikt kan worden of moet er een kabel direct naar de accu gelegd worden?
 
Is de Katana eigenlijk de opvolger van de Gsxs 1000? Of blijven ze allebei in productie? Katana zal wel euro 5 zijn gok ik. Heb er even op gereden paar weken geleden. Leuk ding, maar een tank van 12 liter is voor mij wel een beetje een deal-breaker :X
 
Is de Katana eigenlijk de opvolger van de Gsxs 1000? Of blijven ze allebei in productie? Katana zal wel euro 5 zijn gok ik. Heb er even op gereden paar weken geleden. Leuk ding, maar een tank van 12 liter is voor mij wel een beetje een deal-breaker :X

Is niet de opvolger, deze is toegevoegd aan de GSX-S reeks. De officiële naam luid ook GSX-S1000A Katana. Is ook Euro 4 evenals de GSX-S1000A en S1000F.
Of hij goed gaat verkopen en in de markt blijft betwijfel ik. Zie vaak dezelfde nieuwe katana's nog bij de dealers staan, worden ook niet groots aangeboden (vb motoroccasions). Wat ik wel kan begrijpen want vind het maar een lelijk model. Voor dat geld zijn er veel mooiere motoren te koop. W.b.t. rijeigenschappen zal hij vrij identiek zijn aan de GSX-S1000F.
 
Laatst bewerkt:
met euro 5 voor de deur zullen ze bij suzuki toch iets moeten gaan doen.
schermpje geef ik niks om maar een strakker koplamp zou em niet mis staan.

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dat willen gaan doen, Euro 5. Een 1000 zover moeten afknijpen of begrenzen om aan de restricties te voldoen, word het niet beter van. Als je kijkt naar onze motoren, m.b.t. het rijgedrag en de arme afstelling ben ik benieuwd hoe een euro 5 motor gaat rijden, reageren en presteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er inmiddels over uit dat er geen katvervanger onder gaat komen. Kameraad van me is gister staande gehouden en mocht mee na het bureau voor een DB-meting. Boete & Wokmelding. Zat ver boven de DB margegrens.

Boete kan je voor lief nemen, vervelender is dat hij naar het RDW moet voor herkeuring en hij het originele spuitstuk, de katalysator en org. demper er niet bij heeft. 2e hands motor. Hij is dus wel wat centen kwijt..

In mijn geval is de enige oplossing om een Arrow spruitstuk met katverv. te monteren zodat je de katalysator aan het spruitstuk kan houden voor als je ooit de motor moet herkeuren. Gezien de katalysator vastgelast zit aan het spruitstuk..
Het is dan ook niet handig van Suzuki om geen flenzen te gebruiken.

Gezien ik niet van plan ben om ruim 1000 euro kwijt te zijn voor een ander spruitstuk, katvervanger en remap, hou ik het bij de Akra demper. Ga van het weekend het aantal dB's meten om te zien wat alleen een korte sportdemper doet.

Wel gaat de motor as. zaterdag op de bank om te zien wat nu het aantal koppel/pk is en of de lucht/brandstofverhouding niet te arm staat.
 
Hebben er hier rijders een telefoon/USBlader/Navi of iets dergelijks op het stuur en zoja waar hebben jullie deze op aangesloten? Is er een accesoire stekker ergens die gebruikt kan worden of moet er een kabel direct naar de accu gelegd worden?
Zelf heb ik alle accessoires via een relais rechtstreeks aangesloten op de accu. Relais zit er tussen om te voorkomen dat de accu leeg getrokken wordt als ik vergeet iets uit te zetten.

Een relais is niet perse complex, neemt alleen wel wat ruimte in en je moet zelf aan de slag om alles aan te sluiten.
Onlangs kwam ik de Thunderbox van Healtech tegen (link is eerste hit van een webshop). Dit is mooie all-in-one oplossing, wat zich vertaald in de prijs. Hier nog een review (video).
 
WOK melding boete, gedoe eromheen heb ik ook geen zin in. ook de reden voor mij om geen drastische maatregelen te nemen, die centen kan je beter in een upgrade naar een 1000 stoppen als je zou willen.

Ik hou het bij me Yoshi slip on met killer. Geniet wel van het aanzuig geluid van de airbox haha
 
WOK melding boete, gedoe eromheen heb ik ook geen zin in. ook de reden voor mij om geen drastische maatregelen te nemen, die centen kan je beter in een upgrade naar een 1000 stoppen als je zou willen.

Ik hou het bij me Yoshi slip on met killer. Geniet wel van het aanzuig geluid van de airbox haha

Rij al een 1000. Performance en geluid staan bij mij bovenaan, alleen als het gepaard gaat met problemen bij de RDW, doe ik graag me geld elders investeren.
Een bagster zadel oid. komt er voor in de plaats, na uren rijden is het zadel soms toch wat aan de harde kant.
 
Hebben er hier rijders een telefoon/USBlader/Navi of iets dergelijks op het stuur en zoja waar hebben jullie deze op aangesloten? Is er een accesoire stekker ergens die gebruikt kan worden of moet er een kabel direct naar de accu gelegd worden?

Ik heb even kabeltje laten trekken voor mijn SP connect contactloos oplader op mijn stuur. Was daar 4 tientjes voor kwijt (ex kabeltje) en dit hebben ze NIET rechtstreeks op de accu gedaan, omdat je altijd het risico hebt dat hij hem ondanks dat je het niet gebruikt leeg trekt. Voor zover ik weet ligt er dus niet een "losse" stekker waar je hem op kan prikken, maar moet je zelf even een aftakking maken. Vandaar dat ik het maar even heb laten doen.... ;)
 
Is niet de opvolger, deze is toegevoegd aan de GSX-S reeks. De officiële naam luid ook GSX-S1000A Katana. Is ook Euro 4 evenals de GSX-S1000A en S1000F.
Of hij goed gaat verkopen en in de markt blijft betwijfel ik. Zie vaak dezelfde nieuwe katana's nog bij de dealers staan, worden ook niet groots aangeboden (vb motoroccasions). Wat ik wel kan begrijpen want vind het maar een lelijk model. Voor dat geld zijn er veel mooiere motoren te koop. W.b.t. rijeigenschappen zal hij vrij identiek zijn aan de GSX-S1000F.

Nee, volgens mij loopt het niet echt storm met die Katana. Zie alleen exemplaren te koop staan die waarschijnlijk als showroom model hebben gediend. Die waar ik op reed was 1 jaar oud, met 220 km op de teller. Dat zijn niet bijster veel testritjes... Heb hem ook nooit zien rijden. Vind het wel een vet ding.
 
Ik ben er inmiddels over uit dat er geen katvervanger onder gaat komen. Kameraad van me is gister staande gehouden en mocht mee na het bureau voor een DB-meting. Boete & Wokmelding. Zat ver boven de DB margegrens.

Boete kan je voor lief nemen, vervelender is dat hij naar het RDW moet voor herkeuring en hij het originele spuitstuk, de katalysator en org. demper er niet bij heeft. 2e hands motor. Hij is dus wel wat centen kwijt..

In mijn geval is de enige oplossing om een Arrow spruitstuk met katverv. te monteren zodat je de katalysator aan het spruitstuk kan houden voor als je ooit de motor moet herkeuren. Gezien de katalysator vastgelast zit aan het spruitstuk..
Het is dan ook niet handig van Suzuki om geen flenzen te gebruiken.

Gezien ik niet van plan ben om ruim 1000 euro kwijt te zijn voor een ander spruitstuk, katvervanger en remap, hou ik het bij de Akra demper. Ga van het weekend het aantal dB's meten om te zien wat alleen een korte sportdemper doet.

Wel gaat de motor as. zaterdag op de bank om te zien wat nu het aantal koppel/pk is en of de lucht/brandstofverhouding niet te arm staat.

ik had me laten vertellen door een suzuki monteur dat als je enkel de eind demper vervangt het geluid zo goed als hetzelfde bijft. hij zal niet luider worden, dit komt door de katalysator.

ik vind dat de gsx-s1000 stock al een zeer mooi en verslavend geluid heeft :t
 
ik had me laten vertellen door een suzuki monteur dat als je enkel de eind demper vervangt het geluid zo goed als hetzelfde bijft. hij zal niet luider worden, dit komt door de katalysator.

ik vind dat de gsx-s1000 stock al een zeer mooi en verslavend geluid heeft :t

Als het geluid zo goed als hetzelfde blijft, waarom zou je dan überhaupt iets veranderen.
 
ik had me laten vertellen door een suzuki monteur dat als je enkel de eind demper vervangt het geluid zo goed als hetzelfde bijft. hij zal niet luider worden, dit komt door de katalysator.

ik vind dat de gsx-s1000 stock al een zeer mooi en verslavend geluid heeft :t

Dit is grotendeels waar. De katalysator dempt het meeste. De katalysatoren van tegenwoordig zitten zo vol i.v.m. de nieuwe emissie eisen dat dit het geluid erg dempt. Er zit echter nog wel verschil in een open demper van 20cm of een originele demper/lange aftermarket demper (evt. met dB-killer). Hoe langer de demper des te stiller, ook wil het nog wel eens verschillen per merk/opbouw vd demper.
Ik heb de akrapovic in de koop mee bedwongen, alleen al voor het aanzicht. Geen zin om achteraf €835 te moeten betalen voor een demper.

Ga aankomend weekend het aantal dB's meten. Zal het posten.

Het verschil in dB tussen katvervanger/sportdemper is uiteraard vele malen groter als originele kat/korte sportdemper. Daarmee kom je geheid boven de 5dB of meer (wok).

Als ik me niet vergis rijd Peter1981 met een korte Shark type GP demper, wat is jou ervaring? Die demper zal ook wel wat meer geluid door laten?
 
Yay, "kleintjes" mogen ook meedoen. Afgelopen dinsdag mijn 750 opgehaald. Nadat ik een GSR600 heb gereden voor 6 jaar (en bijna 40.000km) was ik in 2017 overgestapt naar een Kawasaki Versys 650. Vooral omdat ik langere ritten wilde maken. De Versys is een fantastische motor, maar niet bijzonder spannend. De lange ritten bleven uit, 7.000km in 3 jaar. Dus was het toch weer tijd voor iets anders.

De 2017 versie in het volledig rood vond ik erg mooi, dus ik heb de dichtstbijgelegen kleur maar gekozen *D.

Geen andere uitlaat, geen opties. Gewoon standaard. Ik hou van standaard. Het rijdt fantastisch en dat is wat telt!
 

Bijlagen

  • IMG_20200617_114529.jpg
    IMG_20200617_114529.jpg
    2 MB · Weergaven: 18
Gefeliciteerd met je nieuwe bike, mooie kleur! Hebben ze goed aan gedaan bij Suzuki om deze kleur terug te brengen op de 750.
 
Vanmiddag de motor op de testbank gehad bij Hoegee. Aanzienlijk meer vermogen als dat Suzuki opgeeft. Geen ecu-flash, geen katvervanger, enkel een Akra demper en goed ingereden. Km-stand bij bankmeting was 2250km. Hieronder de beste resultaten na 6 a 7 runs.

150.7pk @ 9.986rpm (achterwiel)
168.8pk @ 9.986rpm (krukas)
110.6Nm @ 9.147rpm

Fabrieksopgave Suzuki:
130pk @ 10.000rpm (achterwiel)
146pk @ 10.000rpm (krukas)
106Nm @ 9.500rpm

22.8pk en 4.6Nm meer vermogen als fabrieksopgave 👌.

Akrapovic demper zou volgens fabrieksopgave goed zijn voor:
+ 2pk @ 8500rpm
+ 2Nm @ 8300rpm
- 1.1Kg

Het verschil tussen krukas pk's en achterwiel pk's betreft gemiddeld 12%, voor degene die hier geinteresseerd in zijn. Het gaat dan om krachtverlies door overbrenging. Fabrikanten meten altijd krukas PK's, dealers/tuners achterwiel pk's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan