Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Navond :W


Omdat ik n andere nummerplaathouder gekocht heb, is de 'oude' dus eigenlijk over.

Iemand wellicht belangstelling ?

- onbeschadigd
- zwart gepoedercoat (gezien het gewicht van het ding, is mijn sterke vermoeden dat het alu is).
- uit roestvrij materiaal dus
- past uiteraard onder de bips van de GSX-S
- hoek is verstelbaar

De foto waar de nummerplaathouder aan de motor te zien is, betreft de actuele fiets.
Als in : zo ziet het er in het echt uit na montage.

Hoeft niet de hoofdprijs te kosten (...ff 'n Pb-tje sturen...)


PADDOCK 2 (kent).jpg


KENT (3).jpg


KENT (4).jpg


KENT (5).jpg


KENT (6).jpg


KENT (7).jpg






Dat T-stukje onderaan, kan er natuurlijk af... :+
 
Suzuki inmiddels al maandje weg
Nog altijd vind ik het jammer maarja de toekomst gaat voor.

Heb nog een blauwe wheel hugger liggen en originele demper met kapje mocht iemand interesse hebben
Hij staat nu te koop bij Joppen Motoren.

Komt er op korte termijn nog een andere motor voor terug of het geld anders gespendeerd?

Wat moet de wheelhugger kosten?
 
Wheelhugger mag je me een redelijk bod op doen als je er intresse in hebt
Heb de motor idd aan Joppen motoren verkocht en heb het geld in mijn eigen bedrijf gestopt.
Ben wel weer voornemens om iets anders te gaan kopen aangezien het zakelijk gezien niet slecht gaat
Neig naar een FJR of weer en GSX S1000 maar om nu 2x de zelfde motor te kopen is beetje tegen mijn gedachtegang in zeg maar 8)7
Maar zag een grijze 2020 wat wel erg mooi is maar wil eigenlijk ook wel iets wat meer bescherming bied en daardoor beter geschikt is voor langere afstanden want die rondjes rond de kerk ben ik wel klaar mee
 
Wheelhugger mag je me een redelijk bod op doen als je er intresse in hebt
Heb de motor idd aan Joppen motoren verkocht en heb het geld in mijn eigen bedrijf gestopt.
Ben wel weer voornemens om iets anders te gaan kopen aangezien het zakelijk gezien niet slecht gaat
Neig naar een FJR of weer en GSX S1000 maar om nu 2x de zelfde motor te kopen is beetje tegen mijn gedachtegang in zeg maar 8)7
Maar zag een grijze 2020 wat wel erg mooi is maar wil eigenlijk ook wel iets wat meer bescherming bied en daardoor beter geschikt is voor langere afstanden want die rondjes rond de kerk ben ik wel klaar mee
Hallo Peter,

Gefeliciteerd met je eigen zaak 👍🏻. Mooi om te horen dat het goed loopt. Ik heb hetzelfde overwogen voor een jaar terug, in de velgenbranche. Ben toch van mijn plan af gestapt gezien de concurrentie hier in de buurt vrij hoog is en ik het bij me huidige baas niet slecht heb.

Wheelhugger geen interesse meer in, ik heb besloten toch de ECU nog te laten flashen door Hoegee en verder geen aanpassingen meer te doen aan de GSX-S. Motor is nu naar wens en is wel af zo.
Er gaat op korte termijn een GSX-F bij komen als new project/woon-werkverkeer/slecht weer motor.

De GSX-F zal niet altijd voor woon-werkverkeer/slecht weer gaan dienen, anders staat de A4 weer veel stil. Zo'n F zou je ook nog eens kunnen overwegen, fiets met veel comfort, fijne zithouding en voldoende vermogen. FJR zijn ook goede, betrouwbare motoren (rijd een familielid en een collega, beide vol tevredenheid). Al ben ik een echte Suzuki man. Misschien toch een S1000F?

20190721_153531.jpg


Onderstaande kleur gaat er komen, helaas is deze kleur niet veel geleverd dus dat word nog even zoeken. Import uit Duitsland niet uitgesloten, al heeft dat zeker niet de voorkeur.

Screenshot_20201121-202312_Gallery.jpg


Wat er zeker aangepast gaat worden;
Tidy tail, uitlaat, smoke windscherm, handvatverwarming, led verl. V+A, knipperlichten etc.

Als je wat nieuws hebt aangeschaft zie ik het wel voorbij komen, succes met je zoektocht 👍🏻.

Groeten
 
Ik sta op het punt een GSXS 1000 bj 2017 te kopen met 4000km op. Heb hier al veel gelezen, zijn er aandachtspuntjes waar ik speciaal op moet letten?

iemand ervaring met het vastsjorren van de motor op een trailer? Waar mag deze vastgesjord worden? In de handleiding kon ik het alvast niet vinden.
 
Belgische motor? dan zou ik toch even bevragen of ie al op full power staat.
ze worden namelijk op 106PK geleverd in Belgie

testrit maken en kijken of ie geen (verborgen) schade heeft.
sommigen hebben een jerky throttle, ook dit is makkelijk op te lossen.
ik heb er nu 30K op staan en vind de gsx-s1000 bulletproof.
 
Ik sta op het punt een GSXS 1000 bj 2017 te kopen met 4000km op. Heb hier al veel gelezen, zijn er aandachtspuntjes waar ik speciaal op moet letten?

iemand ervaring met het vastsjorren van de motor op een trailer? Waar mag deze vastgesjord worden? In de handleiding kon ik het alvast niet vinden.
Mooi nieuws. Ik zou op 2 punten letten;

- Regulier onderhoud/staat vd motor, al zal dat waarschijnlijk niet afwijkend zijn gezien de km-stand
- Bij de proefrit goed op het rijgedrag letten, op horten/bokken/stoten, 2017 model heeft nog de oude ECU. Als je rustig rijd op vaste snelheid (50 bv.) en vervolgens iets wilt versnellen.

Mocht dit zo zijn, nieuw type ECU afdingen of dat ze een ecu-flash willen vergoeden. W.b.t. het vastsjorren, goed kijken en logisch nadenken, is geen handleiding voor. Daar waar de punten stevig zijn en voor balans zorgen vastmaken. Opletten dat je geen kappen onder de band heb zitten.

Goede aankoop, we zien de foto's termee wel tegemoet.
 
als je tijdens de testrit merkt dat ie toch wat last heeft van het aan/uit effect (gas) dan kan je het verhelpen met een reflash.
als het een 106pk motor is dan kan je em ook naar full power brengen met een reflash.
1x een reflash en je hebt em op full power EN geen last meer van de gasreactie ( moest ie het wel hebben). Dan rijd ie super!
dan raad ik je aan om eens bij Jaqmaer in Bilzen te informeren voor een reflash.

ik heb een 2016 model en had geen last van een jerky throttle.
na de testrit gelijk gaan halen.
heb er nu 30K op zitten en nog steed heel tevreden over de motor.
de Gsx-s1000 is bulletproof.


ik had een aanhanger met een inrijklem.
had geen wiel en stuur harnas.
bandjes rond de steps, valkblokken en had em van voor voorzichtig in zijn vering getrokken.
had er zo 120 km mee gereden, ging perfect.




thumbnail_Screenshot_20210105_210836.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het betreft inderdaad een Belgische motor, heeft papieren beperkt vermogen maar zou over zijn volledig vermogen beschikken. Ik ga hem particulier aankopen dus onderhandelen over ecu zal moeilijker gaan.
Ik wens er eigenlijk zo weinig mogelijk aan te doen, het is er eentje voor naast mijn BMW RT om mee te spelen.
Vraagprijs is €8000.
 
Het betreft inderdaad een Belgische motor, heeft papieren beperkt vermogen maar zou over zijn volledig vermogen beschikken. Ik ga hem particulier aankopen dus onderhandelen over ecu zal moeilijker gaan.
Ik wens er eigenlijk zo weinig mogelijk aan te doen, het is er eentje voor naast mijn BMW RT om mee te spelen.
Vraagprijs is €8000.
Dan zou ik geld afdingen als je het bovenstaande rijgedrag opmerkt. Van het geld wat je dan over houd een ecu-flash laten uitvoeren👍🏻
 
ik had een beetje mazzel gehad, had em particulier gekocht van iemand voor 7750 euro. dat was ook het bodem bedrag aangezien hij dit ook kreeg van de Yamaha dealer waar hij em had ingeruild voor een tracer 900. Nu, ik kijk ook regelmatig op 2dehands/ autoscout en de prijzen liggen al een poosje tussen de 8000-9000 euro voor een Gsx-s1000.

de begrenzing is vanaf +8000 Rpms, derboven zou een begrensde linear linear moeten door trekken tot aan de begrenzer.
de full power versie blijft gewoon harder doortrekken tot aan de begrenzer.
eronder rijd een begrensde net hetzelfde als een full power versie.

Voorbeeld zie je op de dynosheet van een begrensde naar full power stock Gsx-s1000
thumbnail_Screenshot_20210105_215046 jage.jpg



heb je geen link van de advertentie?
 
altijd leuk om te helpen :t

had ik ook zien staan, weekje of 5 geleden.

Pas nieuwe banden lijkt me sterk na 4000 km.
lijken me toch de originele banden te zijn. hij zal wel bedoelen dat ze nog zo goed als nieuw zijn?
by the way, ik heb er bridgestone S22 opstaan. vanachter voor een 190/55 gegaan ( 190/50 standaard ). van fabriek uit stuurt ie al heel scherp maar met een 190/55 achterband stuurt ie nog scherper en valt ie gewoon de bocht in 👌👌👌

die frame sliders heb ik ook, kosten dik 275 en lopen mooi mee met het chasis 👍

tankring, mss krijg je de tankbag mee?
kan je ook even controleren of er krasjes ect zijn op de tank.

voor de rest ziet ie er echt top uit.

veel succes morgen en we horen het wel als je nog wat wilt weten :)
 
Laatst bewerkt:
altijd leuk om te helpen :t

had ik ook zien staan, weekje of 5 geleden.

Pas nieuwe banden lijkt me sterk na 4000 km.
lijken me toch de originele banden te zijn. hij zal wel bedoelen dat ze nog zo goed als nieuw zijn?
by the way, ik heb er bridgestone S22 opstaan. vanachter voor een 190/55 gegaan ( 190/50 standaard ). van fabriek uit stuurt ie al heel scherp maar met een 190/55 achterband stuurt ie nog scherper en valt ie gewoon de bocht in 👌👌👌

die frame sliders heb ik ook, kosten dik 275 en lopen mooi mee met het chasis 👍

tankring, mss krijg je de tankbag mee?
kan je ook even controleren of er krasjes ect zijn op de tank.

voor de rest ziet ie er echt top uit.

veel succes morgen en we horen het wel als je nog wat wilt weten :)
Nieuwe banden met 4000km zou wel goed kunnen hoor, ik zit op 4200km en me achterband is nu echt wel op, voorband kan nog 1000/2000km mee ongeveer. Het ligt erg aan je rijgedrag. Ik rijd aardig door en rijd geregeld ritjes door duitsland, dan trek ik hem zo nu en dan volledig open, dan hangen de velletjes aan de achterband.

Ik lees Dunlop op de banden, dat zullen wel de eerste zijn denk ik, er zijn weinig sport-rijders welke dunlop banden laten monteren, zijn zeker niet de beste banden. Al zijn er ook mensen welke altijd de 'originele' band er weer terug op willen.

Als ik kijk naar de bandenslijtage van vorige motoren (GSX-R'en) moest ik de achterbanden altijd tussen de 3500 en 4500km vervangen, voorband zo'n 2000km later. Het kan nog erger, me kameraad heeft de achterband al kaal tegen de 3000km (geen burn-outs o.i.d.)

Ik ben voorstander van Michelin Pilot 2CT, Bridgestone ook erg goed, maar slijt weer harder is mijn ervaring (middenbaan).
 
Hoelang doe jij met een bandje dan Alex?

Mijn ervaring is dat door de steeds betere compounds in de band, je steeds meer grip krijgt in elke positie maar dit gepaard gaat met hoger slijtings percentage.
 
'
Nieuwe banden met 4000km zou wel goed kunnen hoor, ik zit op 4200km en me achterband is nu echt wel op, voorband kan nog 1000/2000km mee ongeveer. Het ligt erg aan je rijgedrag. Ik rijd aardig door en rijd geregeld ritjes door duitsland, dan trek ik hem zo nu en dan volledig open, dan hangen de velletjes aan de achterband.

Ik lees Dunlop op de banden, dat zullen wel de eerste zijn denk ik, er zijn weinig sport-rijders welke dunlop banden laten monteren, zijn zeker niet de beste banden. Al zijn er ook mensen welke altijd de 'originele' band er weer terug op willen.

Als ik kijk naar de bandenslijtage van vorige motoren (GSX-R'en) moest ik de achterbanden altijd tussen de 3500 en 4500km vervangen, voorband zo'n 2000km later. Het kan nog erger, me kameraad heeft de achterband al kaal tegen de 3000km (geen burn-outs o.i.d.)

Ik ben voorstander van Michelin Pilot 2CT, Bridgestone ook erg goed, maar slijt weer harder is mijn ervaring (middenbaan).
Kan wel kloppen wat je zegt ivm de banden. Ik haal ook max 5k uit een achterband maar 4000km op 3 jaar en beëindigen hobby doet me vermoeden dat er heel rustig mee is gereden :)
 
Als je 5k haalt met een achterband (sport) en je rijd normaal tot sportief doe je het goed, heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Zijvlakken zijn de ene keer wel meer gesleten als bij een andere band maar de middenbaan is bij mij wel volledig kaal op +/- 4k.

4000km op 3 jaar is inderdaad bijzonder weinig, dan snap ik de reden voor verkoop wel. Of hij er rustig mee gereden heeft of zo nu en dan juist mee heeft gejaagd kan ik daaruit niet opmaken. Ik kijk dan eerder naar het type persoon van wie ik een motor koop en wat zijn verhaal is als je samen naast de motor staat. Inschatting en vertrouwenskwestie.

Om een vb. te noemen, de kameraad welke ik hierboven beschreef heeft net weer een zoontje erbij gekregen, hij rijd daardoor niet zoveel meer i.v.m. tijd tekort, maar als hij rijd.. dan zit hij zo weer aan een nieuwe achterband. 🤣
 
Iemand al een QS geïnstalleerd?
Ik ga een van healtech bestellen.
Zag een goei vid van iemand die er op en neer kon shiften. Zag er heel soepel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan