Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Dat klopt, vind het ook een prachtige motor.
Heb m'n 750 nu net een jaar, als ik die inruil moet ik een hoop geld bijleggen.
Er zijn grenzen aan wat ik aan een hobby wil uitgeven.
Er is meer in het leven.
 
Heb de KTM adventure ingeruild en vanaf volgende week in bezit van een nieuwe GT t is de bedoeling om eind april Spanje onveilig te maken.
IMG_20220310_110440450.jpg
 
Dat klopt, vind het ook een prachtige motor.
Heb m'n 750 nu net een jaar, als ik die inruil moet ik een hoop geld bijleggen.
Er zijn grenzen aan wat ik aan een hobby wil uitgeven.
Er is meer in het leven.

Denk dat je afschrijving relatief wel meevalt als je hem verkoopt. Prijzen van motoren zijn sky high momenteel.
 
voor de liefhebbers, heb een healtech quickshifter easy te koop voor de suzuki gsx s1000 vanaf bwj 2015, is 2maand oud, heb er 3x meegereden; toch niet mijn ding.
 
Zo, de GT heeft nu 1.700 km op de teller staan en is dus netjes ingereden. Tijd voor een eerste korte indruk.

Met motorblok is werkelijk geweldig. Gisteren het volledige toerenbereik kunnen gebruiken en dat is echt heel fraai. Ontzettend soepel en meer dan genoeg vermogen. De versnellingsbak en koppeling zijn eveneens zeer soepel en het schakelen gaat trefzeker. De quickshifter daarentegen is minder overtuigend, tenminste, bij lage toeren. Dan gaat het schakelen erg nukkig, dusdanig dat ik de quickshifter bij rustig rijden niet meer gebruik. Bij hogere toeren en sportief rijden bevalt de quickshifter wel erg goed.

Het rijgedrag is perfect, zowel bij rustig toeren als wat meer sportief rijden, al heb ik dat laatste nog niet veel gedaan. Zeker met het koppel kun je heerlijk schakel lui rijden. Het stuurgedrag is over het algemeen vrij neutraal, wel heb ik met de standaard banden het gevoel dat de motor af en toe wat de bocht in valt. Gisteren op de snelweg bij ietwat illegale snelheden merkte ik overigens een behoorlijke onrust in het stuur. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ergonomie is zeer goed. Met mijn lengte van 1,78 zit ik prima rechtop, de kniehoek is vrij ontspannen. Zeker met de hogere ruit uit het GT+ pakket zit mijn bovenlichaam geheel uit de wind. De wervelingen om mijn hoofd heen zijn acceptabel. Nu meerdere ritten van 3 tot 4 uur gemaakt, dat gaat zonder problemen. Lange reizen zullen dus prima gaan. Wel vind ik de standaard afstelling van de vering erg straf, daar moet ik eens mee gaan experimenteren.

Over de connectiviteit heb ik mijn mening al gegeven, dat vind ik tot nu toe echt een gemiste kans. Hopelijk komen daar snel de broodnodige updates voor beschikbaar. Verbinding met Android is matig en de nu voor Suzuki MySpin beschikbare navigatie app voldoen simpelweg niet. De door mijn monteur geopperde oplossing om maar over te stappen op een iPhone kan ik eigenlijk niet serieus nemen. Overigens lees ik bij Bosch dat bij andere motormerken meer apps beschikbaar zijn, zoals bijvoorbeeld Calimoto. Tijd dus voor een grondige update, hopelijk luistert Suzuki naar de kritiek.
 
Mooie review 👍🏻. Ik ga er van de zomer eens op proefrijden.

Wat betreft de banden blijft een Suzuki ding, fabrieksaf liggen er nooit fijne banden onder, ook de ideale maat monteren ze niet bij elk model. Ligt hier ook een 190/50 op? Met een 55 band zal hij vele malen beter sturen en val je niet zo de bocht in.

Hetzelfde met de vering, ik neem aan dat je duid op de vering achter? Achterste schokbreker is volgens mij een budget ding, wil je dit veel beter hebben moet je een 'merk' schokbreker monteren. Op de GSX-S1000 is deze ook erg hard afgeveerd.

Afgelopen zondag 350km rit gemaakt, nu 8200km op de teller. Enige wat mij blijft tegenstaan is ook de harde afvering achter en het zadel. Banden heb ik al vervangen voor Sportsmart MK3 in de maat 190/55. Bagster zadel is er nog niet van gekomen i.v.m. telkens andere prioriteiten. Het vermogen en de wendbaarheid maakt alles daarintegen weer goed. Wel moet je helaas op de teller blijven letten..

20220425_154654.jpg
 
Mooie review 👍🏻. Ik ga er van de zomer eens op proefrijden.

Wat betreft de banden blijft een Suzuki ding, fabrieksaf liggen er nooit fijne banden onder, ook de ideale maat monteren ze niet bij elk model. Ligt hier ook een 190/50 op? Met een 55 band zal hij vele malen beter sturen en val je niet zo de bocht in.

Hetzelfde met de vering, ik neem aan dat je duid op de vering achter? Achterste schokbreker is volgens mij een budget ding, wil je dit veel beter hebben moet je een 'merk' schokbreker monteren. Op de GSX-S1000 is deze ook erg hard afgeveerd.

Afgelopen zondag 350km rit gemaakt, nu 8200km op de teller. Enige wat mij blijft tegenstaan is ook de harde afvering achter en het zadel. Banden heb ik al vervangen voor Sportsmart MK3 in de maat 190/55. Bagster zadel is er nog niet van gekomen i.v.m. telkens andere prioriteiten. Het vermogen en de wendbaarheid maakt alles daarintegen weer goed. Wel moet je helaas op de teller blijven letten..

Bekijk bijlage 1754092
Dankjewel! Ik bedoel inderdaad de vering achter. Snel maar eens kijken wat ik aan de instelling kan veranderen, maar andere vering door een specialist laten installeren is zeker een optie. De bandenmaat is inderdaad 190/50. Maar eens kijken hoelang de banden meegaan, maar dat is vast korter dan de 22k die ik er met de 650F mee kon doen 8-)
 
Vandaag bij de opening van Goedhart Motoren geweest. Zijn onderhand dealer van 12 merken! Aanrader om eens te gaan kijken als je een leuke rit zoekt. Nu de grootste dealer van de BeNeLux. Ik zeg alleen kijken, want de prijzen liggen gemiddeld wel redelijk hoog. Vanuit het verleden weet ik dat de inruilprijzen daar ook niet marktconform zijn, of dat moet veranderd zijn.

De nieuwe GSX-S1000 GT eens goed bekeken, mooie motor 👌🏻. In de 2 blauwe kleuren een mooie sportieve tourmotor.
Ook stond daar het nieuwe model GSX-S1000 uiteraard, ik kan die koplamp maar niet waarderen, daar doen de concurrenten het beter op naar mijn mening. Nu nog eens proefrijden op de GT..
 
Ziet er inderdaad veel beter uit, word je hier in NL alleen snel mee aangehouden.
Verlichting afplakken/wrappen of kap over plaatsen is niet toegestaan, ook al rijd je overdag.
België ook hoor, onze buurlanden zeker.
Suzuki had met zo een koplamp design moeten komen, wereld van verschil.

Alle reviews zijn heel goed. De meesten vinden zelfs de op en neer shifter de beste op een productie motor. Stuurt heel scherp. Vering is verbeterd tegenover het vorig model. Gas respons is perfect. Veel goede reacties over het blok ondanks dat het weer hetzelfde, K5 afgeleide blok is.

Geen 6 IMU maar wees eerlijk, niet echt nodig op dit soort motoren. De elektronica die er nu opzit is voldoende

Verwacht wel dat de naked een upgrade gaat krijgen en het GT scherm gaat overnemen.
 
Ik ben even benieuwd hoelang jullie gemiddeld met je banden doen? Ik heb nu ruim 2.000 km met de originele banden gereden en de voorband begint al serieuze slijtage te tonen. Dat lijkt mij best snel. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik ben even benieuwd hoelang jullie gemiddeld met je banden doen? Ik heb nu ruim 2.000 km met de originele banden gereden en de voorband begint al serieuze slijtage te tonen. Dat lijkt mij best snel. Wat zijn jullie ervaringen?

Gemiddeld; V: 8000km/A: 4000km.

Rij altijd met sportbanden dus die slijten wel wat sneller door de zachte compound. Wel veel grip, dat is voor mij het belangrijkst.

Met de fabrieksaf banden 4500km gereden. Achterband had ik met 3000km al wel mogen vervangen. De achterband was ver heen bij 4500km. Dit zijn kwalitatief gezien niet echt goede banden, zowel de grip als de levensduur. Budgetbanden, om de prijs te drukken. Ik koos ervoor beide banden tegelijk te vervangen voor goede set.

Heb er Dunlop Sportsmart MK3's op laten monteren, wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de fabrieksaf Dunlop band. Beste band ooit gereden. Achter meteen naar 190/55 gegaan. Stuurt vele malen beter, wel een iets minder breed ogende band door de hoogte.

Ik moet altijd aan 1 extra achterband voordat de voorzijde weer aan de beurt is. Veel Accelereren = versleten middenbaanprofiel.
 
Klopt de originele banden zijn vlug op. Ik heb inet 4000 km gehaald met de originele.
Dat is wel snel, ja. Ik vermoed dat ik rond hetzelfde uit ga komen.
Gemiddeld; V: 8000km/A: 4000km.

Rij altijd met sportbanden dus die slijten wel wat sneller door de zachte compound. Wel veel grip, dat is voor mij het belangrijkst.

Met de fabrieksaf banden 4500km gereden. Achterband had ik met 3000km al wel mogen vervangen. De achterband was ver heen bij 4500km. Dit zijn kwalitatief gezien niet echt goede banden, zowel de grip als de levensduur. Budgetbanden, om de prijs te drukken. Ik koos ervoor beide banden tegelijk te vervangen voor goede set.

Heb er Dunlop Sportsmart MK3's op laten monteren, wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de fabrieksaf Dunlop band. Beste band ooit gereden. Achter meteen naar 190/55 gegaan. Stuurt vele malen beter, wel een iets minder breed ogende band door de hoogte.

Ik moet altijd aan 1 extra achterband voordat de voorzijde weer aan de beurt is. Veel Accelereren = versleten middenbaanprofiel.
Over de originele (budget) banden las ik al meer negatieve berichten inderdaad.

Scheelt de 55 band inderdaad zoveel met sturen?

Ik vermoed dat ik straks meer richting de toerband zal gaan met de GT, ik zit nu naar de Michelin Road 6 te kijken. Die kwamen wel goed uit de Motoplus test.
 
Dat is wel snel, ja. Ik vermoed dat ik rond hetzelfde uit ga komen.

Over de originele (budget) banden las ik al meer negatieve berichten inderdaad.

Scheelt de 55 band inderdaad zoveel met sturen?

Ik vermoed dat ik straks meer richting de toerband zal gaan met de GT, ik zit nu naar de Michelin Road 6 te kijken. Die kwamen wel goed uit de Motoplus test.
Ja, de motor gaat vloeiender de bocht in/door, met een 50 band heb je meer het 'ineens invallen' gevoel. Je moet dat eerst ervaren voordat je het verschil goed merkt. Ik was daar voorheen ook niet van op de hoogte.

Ik vermoed dat de dealer je wel een sportband blijft aanbevelen, je motor heeft ondanks dat het een sport-tour motor is wel het vermogen van een sportmotor.
Ik blijf grip boven levensduur verkiezen.
De Sportsmart MK3 is ontwikkeld voor hypernakeds, aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan