Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Zo weer thuis, tijdens de proefrit was het gelukkig droog , en een droge weg.
Terugweg een bak regen gehad, Bmw kan dus weer een sopje gebruiken.
Is de eerste regen voor de Bmw dit jaar na 1500 km dus ik mag niet mopperen.

De GSX-S heeft me verrast, ik had niet gedacht dat die zo volwassen over zou komen.
De meeste nakeds rijden een beetje zompig / zacht als je van een hard afgeveerde supersport af komt.

De remmen zijn goed genoeg, vermogen was prettig en het blok geeft gelijk vertrouwen.
Nu was ik al bekend met het K7 blok uit de GSX-R, en je merkt dat de echte hardcore power afgeroomd is maar er is voldoende blijven zitten en van onderuit is die lekker rauw en gretig en bouwt die snel vermogen op.
De vering stond lekker stug van voor, van achter zou die voor mij iets harder afgeveerd mogen worden. Ik rij graag op een motor die vrij hard afgeveerd staat

De motor had er net 50 km opzitten dus ik heb gewoon normaal gereden, dus niet alles uit het blok proberen te halen en ook niet uit de remmen maar je kan merken dat het geen opgepoetste bandit oid is.
De zit is met mijn lengte ook prima. Al met al positief.

Voor mezelf dus al besloten dan er 1 gaat komen, waarschijnlijk gaat de Bmw particulier te koop komen, morgen hoor ik wat evt inruil gaat doen.

Het is dus nog even wachten voor mij, maar wie weet gaat het vrij vlot en kan er 1 besteld worden, voor mij zou het dan de rood/zwarte worden.

Grt John
 
Ik ben ook aan het kijken voor deze motor.
Nu zat ik even op internet te kijken voor de verzekeringspremie, alleen kan ik dit model nergens selecteren.

Weet hier iemand toevallig een kenteken van een GSX-S1000?
Wil even proberen of ik dan wel een premie kan berekenen.

Alvast bedankt.
 
Zo weer thuis, tijdens de proefrit was het gelukkig droog , en een droge weg.
Terugweg een bak regen gehad, Bmw kan dus weer een sopje gebruiken.
Is de eerste regen voor de Bmw dit jaar na 1500 km dus ik mag niet mopperen.

De GSX-S heeft me verrast, ik had niet gedacht dat die zo volwassen over zou komen.
De meeste nakeds rijden een beetje zompig / zacht als je van een hard afgeveerde supersport af komt.

De remmen zijn goed genoeg, vermogen was prettig en het blok geeft gelijk vertrouwen.
Nu was ik al bekend met het K7 blok uit de GSX-R, en je merkt dat de echte hardcore power afgeroomd is maar er is voldoende blijven zitten en van onderuit is die lekker rauw en gretig en bouwt die snel vermogen op.
De vering stond lekker stug van voor, van achter zou die voor mij iets harder afgeveerd mogen worden. Ik rij graag op een motor die vrij hard afgeveerd staat

De motor had er net 50 km opzitten dus ik heb gewoon normaal gereden, dus niet alles uit het blok proberen te halen en ook niet uit de remmen maar je kan merken dat het geen opgepoetste bandit oid is.
De zit is met mijn lengte ook prima. Al met al positief.

Voor mezelf dus al besloten dan er 1 gaat komen, waarschijnlijk gaat de Bmw particulier te koop komen, morgen hoor ik wat evt inruil gaat doen.

Het is dus nog even wachten voor mij, maar wie weet gaat het vrij vlot en kan er 1 besteld worden, voor mij zou het dan de rood/zwarte worden.

Grt John

:] Goed bevallen dus. :Y
 
Zo weer thuis, tijdens de proefrit was het gelukkig droog , en een droge weg.
Terugweg een bak regen gehad, Bmw kan dus weer een sopje gebruiken.
Is de eerste regen voor de Bmw dit jaar na 1500 km dus ik mag niet mopperen.

De GSX-S heeft me verrast, ik had niet gedacht dat die zo volwassen over zou komen.
De meeste nakeds rijden een beetje zompig / zacht als je van een hard afgeveerde supersport af komt.

De remmen zijn goed genoeg, vermogen was prettig en het blok geeft gelijk vertrouwen.
Nu was ik al bekend met het K7 blok uit de GSX-R, en je merkt dat de echte hardcore power afgeroomd is maar er is voldoende blijven zitten en van onderuit is die lekker rauw en gretig en bouwt die snel vermogen op.
De vering stond lekker stug van voor, van achter zou die voor mij iets harder afgeveerd mogen worden. Ik rij graag op een motor die vrij hard afgeveerd staat

De motor had er net 50 km opzitten dus ik heb gewoon normaal gereden, dus niet alles uit het blok proberen te halen en ook niet uit de remmen maar je kan merken dat het geen opgepoetste bandit oid is.
De zit is met mijn lengte ook prima. Al met al positief.

Voor mezelf dus al besloten dan er 1 gaat komen, waarschijnlijk gaat de Bmw particulier te koop komen, morgen hoor ik wat evt inruil gaat doen.

Het is dus nog even wachten voor mij, maar wie weet gaat het vrij vlot en kan er 1 besteld worden, voor mij zou het dan de rood/zwarte worden.

Grt John
beetje stug is idd fijn, nu Ruud nog :P Met een beetje geluk ben ik de SMT kwijt morgen, dan komt er weer wat vrij.........wie weet :)
 
Hier nog wat voorpret })



torque-power.PNG
 
Laatst bewerkt:
:] Goed bevallen dus. :Y
zeker :Y

Ben er voor mezelf al uit dat er 1 gaat komen, van de week het dure spul van de Bmw halen en dan eerst kijken of ik hem particulier kan verkopen.
Mocht je iemand weten die een nette bmw zoekt, 12800 km bouwjaar 2011.
Ik ben 2e eigenaar en ik laat er wat leuke spullen opzitten, het dure spul gaat er wel af :)
 
Laatst bewerkt:
En en en en?? *D

Helaas gisteren voor Jan met de korte achternaam naar mijn dealer gereden. Door een probleem bij Hoegee was de R11 niet binnengekomen. Wel een lekker stukje gereden en een kop koffie gedronken. Verwachting binnen nu en 2 weken. Ga vandaag wel even de taartschep verwijderen. Foto's komen vanavond of morgen.
 
Helaas gisteren voor Jan met de korte achternaam naar mijn dealer gereden. Door een probleem bij Hoegee was de R11 niet binnengekomen. Wel een lekker stukje gereden en een kop koffie gedronken. Verwachting binnen nu en 2 weken. Ga vandaag wel even de taartschep verwijderen. Foto's komen vanavond of morgen.
dat is balen ja.

Ik ben benieuwd wanneer akrapovic en arrow met volledige systemen komen.
Ik zag tijdens de proefrit dat er een 100 db goedkeuring op de GSX-S zit, nu ben ik zelf niet voor een herriesysteem maar een open akrapovic met lange demper kan ik wel waarderen.

Met die hoge goedkeuring nemen ze minder snel je kenteken in, mogelijk wel een boete uiteraard.
 
Ik heb mijn Suzuki GSX- s Naked blauwe nu 3 dagen.
Na 1000 km gereden kan ik zeggen dat de motor zeer soepel en krachtig is en goed en snel wendbaar is.
Het enige nadeel is dat bij constante rijden 30-50-70 enzz om de motor begint te Stotteren/inhouden.
Waarschijnlijk te wijten aan magere afstelling in verband met euro 3 norm.
En in de zon , het scherm is niet zichtbaar .
Voor de rest , een geweldige fiets. (mijn max snelheid was tot nu al 265 km op het display )
Verbruik benzine = 1:19 (knallen mee die Hap en nog zuinig,maar niet belangrijk voor mij)
Alleen de originele Dunlop banden onmiddellijk vervangen voor Pirrelli corso 2 .
Wheelies gaan perfect met TC in stand 1 of uit.
Aftermarket onderdelen al beschikbaar in Nederland en Duitsland ,
kijk op de Duitse site suzuki.de voor originel suzuki onderdelen.
Mooie uitlaat XS1 = Ixil complete kit .
Maar pas op er is nog geen oplossing voor de foutcode die je krijgt als je de 2 kabels van de uitlaat los maakt.
Dus nog effe Wachteeee
Nu kan ik beginnen met de fiets aan te passen en ongeveer 30 kg aan ballast te verwijderen.
 
Ik heb mijn Suzuki GSX- s Naked blauwe nu 3 dagen.
Na 1000 km gereden kan ik zeggen dat de motor zeer soepel en krachtig is en goed en snel wendbaar is.
Het enige nadeel is dat bij constante rijden 30-50-70 enzz om de motor begint te Stotteren/inhouden.
Waarschijnlijk te wijten aan magere afstelling in verband met euro 3 norm.
En in de zon , het scherm is niet zichtbaar .
Voor de rest , een geweldige fiets. (mijn max snelheid was tot nu al 265 km op het display )
Verbruik benzine = 1:19 (knallen mee die Hap en nog zuinig,maar niet belangrijk voor mij)
Alleen de originele Dunlop banden onmiddellijk vervangen voor Pirrelli corso 2 .
Wheelies gaan perfect met TC in stand 1 of uit.
Aftermarket onderdelen al beschikbaar in Nederland en Duitsland ,
kijk op de Duitse site suzuki.de voor originel suzuki onderdelen.
Mooie uitlaat XS1 = Ixil complete kit .
Maar pas op er is nog geen oplossing voor de foutcode die je krijgt als je de 2 kabels van de uitlaat los maakt.
Dus nog effe Wachteeee
Nu kan ik beginnen met de fiets aan te passen en ongeveer 30 kg aan ballast te verwijderen.

Mijn ervaring met moderne motorfietsen is dat elke motor dit tegenwoordig heeft. Bij een constante snelheid en onder een bepaald toerental rijd je in closed loop waardoor het mengsel constant wordt bijgesteld om idd aan milieu eisen te voldoen. Het mengsel wordt door de lambda en ecu heel arm gezet tot aan minimale waarden en dan weer iets omhoog waarna die weer naar een minimale waarde gaat zoeken. Dit kan je idd vernemen als schokjes. Vroeger kon je de lambda eruit trekken of er een dummy tussen doen maar tegenwoordig heeft de ecu dit door en gaat die in een noodloop of een modus waar die de plus en min waardes nog hoger en lager zet.

Wel mooi om te lezen dat iedereen zo te spreken is over de GSX-S. Lijkt mij ook een prettige motor met een beresterk blok voor een nette prijs :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Suzuki GSX- s Naked blauwe nu 3 dagen.
Na 1000 km gereden kan ik zeggen dat de motor zeer soepel en krachtig is en goed en snel wendbaar is.
Het enige nadeel is dat bij constante rijden 30-50-70 enzz om de motor begint te Stotteren/inhouden.
Waarschijnlijk te wijten aan magere afstelling in verband met euro 3 norm.
En in de zon , het scherm is niet zichtbaar .
Voor de rest , een geweldige fiets. (mijn max snelheid was tot nu al 265 km op het display )
Verbruik benzine = 1:19 (knallen mee die Hap en nog zuinig,maar niet belangrijk voor mij)
Alleen de originele Dunlop banden onmiddellijk vervangen voor Pirrelli corso 2 .
Wheelies gaan perfect met TC in stand 1 of uit.
Aftermarket onderdelen al beschikbaar in Nederland en Duitsland ,
kijk op de Duitse site suzuki.de voor originel suzuki onderdelen.
Mooie uitlaat XS1 = Ixil complete kit .
Maar pas op er is nog geen oplossing voor de foutcode die je krijgt als je de 2 kabels van de uitlaat los maakt.
Dus nog effe Wachteeee
Nu kan ik beginnen met de fiets aan te passen en ongeveer 30 kg aan ballast te verwijderen.

Hoe rijdt de GSX1000-S in vergelijking tot de FZ1 en dan met voornamelijk vermogensafgifte en koppel.
Het zijn immers alle twee 150pk fietsen met supersport DNA
 
Laatst bewerkt:
zeker :Y

Ben er voor mezelf al uit dat er 1 gaat komen, van de week het dure spul van de Bmw halen en dan eerst kijken of ik hem particulier kan verkopen.
Mocht je iemand weten die een nette bmw zoekt, 12800 km bouwjaar 2011.
Ik ben 2e eigenaar en ik laat er wat leuke spullen opzitten, het dure spul gaat er wel af :)

gisteravond lekke achterband op de N228 (Oudewater-gouda) gelukkig tijdig in de gaten, achterkant wou me voorbij :X ,Goedhart is me netjes komen halen met de bus, vandaag S20 evo laten monteren,
gelijk op de rood/zwarte (de mooiste) GSX-1000S gezeten, perfecte zit, ze hadden maandag de demo 1000S op Zolder uitgelaten, naar alle tevredenheid :Y
maar S1000RR heeft als ik wat anders koop toch de voorkeur, als ik de GSXR 1000 kan verkopen heb ik zeker interesse John :Y maar dat zal niet makkelijk gaan denk ik, moet je echt een liefhebber voor vinden
 
heb zelf ook met FZ1-N rondgereden,ook snelle fiets na aanpassingen.
(akra full-rabbitbike-kn filter en aanpassen filterhuis)
vermogensafgifte suz is linear tov fz1 was direkter.het leven begint ook bij de suz pas bij 7000 rpm.
terwijl het Koppel al eerder onderin begint van de suz.
FZ1 reed ik altijd rond de 8000 rpm terwijl de suz vanaf 3000 rpm al meer leven heeft.
 
Hoe rijdt de GSX1000-S in vergelijking tot de FZ1 en dan met voornamelijk vermogensafgifte en koppel.
Het zijn immers alle twee 150pk fietsen met supersport DNA

heb zelf ook met FZ1-N rondgereden,ook snelle fiets na aanpassingen.
(akra full-rabbitbike-kn filter en aanpassen filterhuis)
vermogensafgifte suz is linear tov fz1 was direkter.het leven begint ook bij de suz pas bij 7000 rpm.
terwijl het Koppel al eerder onderin begint van de suz.
FZ1 reed ik altijd rond de 8000 rpm terwijl de suz vanaf 3000 rpm al meer leven heeft.
 
heb zelf ook met FZ1-N rondgereden,ook snelle fiets na aanpassingen.
(akra full-rabbitbike-kn filter en aanpassen filterhuis)
vermogensafgifte suz is linear tov fz1 was direkter.het leven begint ook bij de suz pas bij 7000 rpm.
terwijl het Koppel al eerder onderin begint van de suz.
FZ1 reed ik altijd rond de 8000 rpm terwijl de suz vanaf 3000 rpm al meer leven heeft.


Je bedoelt dat de FZ1 een beter eindschot heeft en een minder sterk middengebied?
 
Laatst bewerkt:
Hierbij de foto's van operatie taartschep en knippers.

Oude achterkant:
2015-05-07%2B21.12.53.jpg


Taartschep eraf en knippers gemonteerd:
2015-05-08%2B16.41.14.jpg


Onderzijde:
2015-05-08%2B16.42.27.jpg


Voorzijde ook voorzien van andere knippers:
2015-05-08%2B16.42.59.jpg


En het zijaanzicht:
2015-05-08%2B16.44.14.jpg


Een super verbetering in slechts 1 uur tijd. De passing van de nummerplaathouder is perfect, kan deze dan ook aan iedereen aanraden. M.b.t. de knipperlichten: de GSX is voorzien van een 2 polig knipperlicht relais. Op de site van de leverancier is aangegeven dat er een 7-polige inzit. Dit klopt dus niet, heb inmiddels een ander relais besteld. Deze komt volgende week binnen.

Inmiddels alweer 400 zeer tevreden kilometers op de GSX gereden in 2 dagen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan