Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Iemand anders last van snelle banden slijtage op de GSX-S 750? Staat nu 4500 op de standaard band (sportband) en in het midden is hij gewoon bijna op. Nu weet ik dat het een sport band is en dat hij snel slijt maar is 4500 niet erg weinig?

Iemand rij ervaring met tour banden op deze motor?
 
Mijne bij 4800 ook ver gaar hoor.
Die bridgestones zijn wel heel erg goed vind ik zelf en moet zelf nog beetje wennen aan de Dunlops die ik nu p de 1000er heb.
Michelin zou ook een goede optie zijn en wat minder hard slijten maar 5000km met een achterband heb ik best vrede mee als die goed plakt.
 
Ik had de Dunlops ook na ongeveer 4500 kaal in het midden. ze lagen ook op de CB, heb ik laten vervangen door Michelin Road 5, fantastische band! goeie grip ook met koele temperaturen en ze hebben nog geen krimp gegeven met stevig bochtenwerk.

Nu weet ik niet welke standaard op de 750 wordt geleverd? Pilot Power 3 was ik op de Soes ook erg tevreden over.
 
Ik had de Dunlops ook na ongeveer 4500 kaal in het midden. ze lagen ook op de CB, heb ik laten vervangen door Michelin Road 5, fantastische band! goeie grip ook met koele temperaturen en ze hebben nog geen krimp gegeven met stevig bochtenwerk.

Nu weet ik niet welke standaard op de 750 wordt geleverd? Pilot Power 3 was ik op de Soes ook erg tevreden over.

Er ligt standaard de michelin hypersport s21 onder de motor. De banden rijden echt super vandaar dat ik ook niet zomaar wil overstappen naar een tour band.
 
@Zackito, Michelin hypersport S21? Is die nieuw? :+ Jezal de Bridgestone hypersport bedoelen :) Zelf was ik daar ook wel tevreden over op mijn GSX-R 750 (kan ook de S21 evo zijn trouwens).

Ik rijd nu met Metzeler M7RR. Heb die eens geprobeerd omdat die uit testen vaak ook goed uit de bus komt. Ben daar ook wel tevreden over.
Als de Metzelers op zijn ga ik weer eens terug naar de eerste(?) generatie Michelin PIlot Powers 2CT : een setje heb ik (vooralsnog) het goedkoopste kunnen vinden bij Oponeo (± €175). Op deze band kon ik toch het beste uit de voeten.
 
@Zackito, Michelin hypersport S21? Is die nieuw? :+ Jezal de Bridgestone hypersport bedoelen :) Zelf was ik daar ook wel tevreden over op mijn GSX-R 750 (kan ook de S21 evo zijn trouwens).

Ik rijd nu met Metzeler M7RR. Heb die eens geprobeerd omdat die uit testen vaak ook goed uit de bus komt. Ben daar ook wel tevreden over.
Als de Metzelers op zijn ga ik weer eens terug naar de eerste(?) generatie Michelin PIlot Powers 2CT : een setje heb ik (vooralsnog) het goedkoopste kunnen vinden bij Oponeo (± €175). Op deze band kon ik toch het beste uit de voeten.

Inderdaad, ik was nog half aan het slapen ;)
 
Hallo allemaal, zijn er al gsx-s 750 bezitters die ervaring hebben met het flashen van de ecu of het plaatsen van een pc5? Ik heb vandaag namelijk een proefrit gemaakt op de gsx-s 750. Vond hem echt heerlijk rijden. Het enige echte minpunt vind ik de rukkerige/ abrupte gasreactie wanneer je het gas tijdens het rijden even dicht moet gooien (of wat terug moet schroeven) en daarna weer moet accelereren. Is er al iemand die dit heeft weten te elimineren (of reduceren) met ecu flash/ pc 5?
 
Ecu remap en het is opgelost.
Puur de euro4 onzin
Bij motoport Echt staat mijn ex die is helemaal klaar zoals die moet zijn en 115pk op het achterwiel dus nog paar ponys extra
 
Vandaag lekker gereden in de Eifel ( Woffelsbach 😄😄 ). Ik word geen vriendjes met de Dunlops die er nu op liggen. Banden hebben er pas 3600 KM opzitten maar binnenkort toch maar eens wisselen voor MPP2CT. De uit/aan reactie van het gashendel is best wel irritant, toch maar eens met de dealer gaan praten voor ECU wissel.
 
Vind zelf wel jammer dat ik de remap al betaald heb bij aanschaf want de 2019 heeft het eigenlijk niet nodig.
Maarja gooi er denk ik nog een K&N in en wellicht icm remap haal ik maar pk meer eruit en wordt die nog rustiger.
Die van jou heb ik ja op proefgereden en had ik zoiets van het is niet storend maar storend genoeg om die euro`s ertegen te gooien dus bestel maar erbij.
Las gisteren op de Suzuki pagina dat de update naar 2019 gasrespons was en dat natuurlijk voor aanschaf niet gelezen maarja komt goed.
Je voelt toch wel iets van die euro4 norm en in de 1 en 2 worden ze sowieso beetje afgeknepen dankzei euro4 dus is geen weggegooid geld
 
Laatst bewerkt:
Vind zelf wel jammer dat ik de remap al betaald heb bij aanschaf want de 2019 heeft het eigenlijk niet nodig.
Maarja gooi er denk ik nog een K&N in en wellicht icm remap haal ik maar pk meer eruit en wordt die nog rustiger.
Die van jou heb ik ja op proefgereden en had ik zoiets van het is niet storend maar storend genoeg om die euro`s ertegen te gooien dus bestel maar erbij.
Las gisteren op de Suzuki pagina dat de update naar 2019 gasrespons was en dat natuurlijk voor aanschaf niet gelezen maarja komt goed.
Je voelt toch wel iets van die euro4 norm en in de 1 en 2 worden ze sowieso beetje afgeknepen dankzei euro4 dus is geen weggegooid geld

Waar heb je die remap gedaan? En kan dat gelijk bij aankoop?:)
 
Zou even wachten totdat de motor is ingereden.
Met de inloop olie gelijk tot de begrenzer gaan lijkt me niet gezond.
Mijne is gedaan door motoport Echt dus ook de dealer waar ik het ding gekocht had.
De 750 wordt echt een totaal andere motor na remap.
Rij nu dus een 1000er en meer doordat de 750 zo lekker reed alleen miste ik wat power.
Niet dat 115 wiel pk`s zo weinig is maar meer doordat de 1000 zoveel power onderin heeft
 
Vandaag bij Motoport Echt geweest, nieuwe ECU wordt besteld. Zodra deze binnen is en gemonteerd word laat ik meteen het alarm uitbouwen ( vind alarm maar lastig ).
 
Ik heb even gekeken op de site van motoport Echt. Maar daar staan er twee:9. Had jij een blauwe of rode?

Van mij staat niet op de site wel in de showroom
Gok vanwege de prijs.
Mijne is van maart 2019 namelijk met nieuwprijs van 11350 en vanafprijs is 9099.- dus gok dat ze zoiets hebben van als ene komt op die andere laten ze die proefrijden op een standaard en daarna op mijn ex en dan kopen ze geheid die .
Anders even bellen en zeggen dat je eventueel interesse in de 750 van Peter Glas hebt en de prijs wilt weten
 
Wie heeft (zelf) de knipperlichten vervangen door LED knippers en voornamelijk welk knipperlicht relais heb je dan gebruikt.
Ik dacht zelf aan deze Speciale knippersensor LED-knipperlicht kopen | Louis motor & vrije tijd.
Je hoeft dan alleen + en - om te wisselen bij de GSXS als ik de reviews goed lees.

Mijn GSR heeft LED. Ik heb er gewoon 1 van Ebay besteld voor 4 euro. Werkte perfect. Op MLM parts staat precies dezelfde enkel koste deze 34 euro (klik) .

Wil je hem snel hebben zou ik hem gewoon bij een Nederlandse webshop bestellen maar die uit China zijn ook prima. Onlangs ook die bij de motor van mijn vriendin vervangen (Kawasaki ER6n)
 
Heb inmiddels al die bij Louis gekocht en inderdaad moest de originele stekker aangepast worden ( + en - omwisselen )
Vandaag tevens de originele remblokken vervangen ( deze piepten bij remmen ) door de EBC FA447HH sinter blokken.
 
Sinds gisteren "knakt" er iets als ik rem. Ook als ik de motor voren uit de vering trek en vervolgens de remmen in knijp en de motor laat inveren tijdens lopen hoor ik iets knakken en voel dat ook in het stuur. Op diverse buitenlandse forums ( DLD en UK ) lees ik dat best wel veel mensen ditzelfde euvel hadden/hebben. Blijkt bij de meeste dat er speling zit in het bovenste balhoofdlager en dat ook de bovenste bout van de kroonplaat niet vast genoeg zat. Zelfs al na 3000-4000 KM.
Verder is mij opgevallen dat de remblokken voor ook geluid maken ( zowel de originele alsook de EBC blokken ), dit zou dan weer te maken hebben met speling van de blokken in de klauwen. Schijnt volgens Suzuki dan weer normaal te zijn ( wat ik persoonlijk niet vind ) en kan geen kwaad. De Brembo klauwen op de GSXS zijn natuurlijk niet van topkwaliteit maar dan nog vind ik het niet normaal dat de pasvorm niet 100% is. Ik heb al heel wat motoren gehad en dit nog nooit meegemaakt.
Deze week maar even terug naar de dealer ivm het balhoofd lager en gelijk maar eens babbelen over die remmen.
Kunnen ze meteen de nieuwe ECU plaatsen ( die zou ook binnen zijn ).
Ervaringen met de nieuwe ECU zal ik dan later wel hier weer plaatsen.
 
Misschien ook een nadeel van het weinig rijden ?
Heb zelf pas 2300km erop staan en vooralsnog nergens last van.
Ook remblokken heb ik geen last van en ben echt wel een zeikerd als het aankomt op geluidjes dus hopelijk blijft dat ook zo anders hebben ze vrij vlot 2 hele jonge gebruikte Suzuki`s 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan