Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

anders rij even langs bij stobe suzuki in wursellen duitsland daar heb ik altijd de orginele blokken gehaald
die ebc-hh vond ik drie keer niks maar hun hebben wel een oplossing
 
Ik wil een proefrit gaan maken op deze motor:
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten/rekening mee moet houden? En is dit een ''nette'' prijs?
 
De originele blokken piepten als een gek, heb altijd EBC HH blokken op mijn andere motoren gehad en dat was altijd een verbetering. De GSXS remt nu ook beter dan met de originele blokken. De pasvorm van de blokken in de klauwen is niet optimaal, ze hebben teveel speling. Ik kan mijn blokken gewoon met een vinger een stuk naar achteren duwen in de klauw. Je zou toch verwachten dat de klemveer aan de achterkant dit verhinderd.
De klachten mbt het balhoofdlager hebben zich tot nu toe beperkt tot model 2015-2017.
 
Ik wil een proefrit gaan maken op deze motor:
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten/rekening mee moet houden? En is dit een ''nette'' prijs?


1500 afschrijving op ene van goed jaar oud vind ik niet bijster veel .
Denk als je ergens 9k bied op een nieuwe met pakket dat je die ook kunt kopen.
Mijn Ex staat in Echt geloof ik rond de 9 te koop en die is van maart dit jaar en heeft een nieuwprijs van 11350,-
Dus of je het een nette prijs vind kan alleen jij zelf bepalen.
Verder zijn het fijne motoren maar een remap maakt het een stuk prettigere motor dus wellicht dat je dat nog unt afdwingen kwa prijs
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een proefrit gaan maken op deze motor:
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten/rekening mee moet houden? En is dit een ''nette'' prijs?

Als je een gsx-s 750 nieuw koopt met het extreme pakket en je ruilt niks in, kom je op rond de 9500 euro. Althans dat is de beste prijs die ik kreeg toen ik sterk overwoog een nieuwe te kopen.

Vorige week heb ik echter een gebruikte gekocht. Precies dezelfde kleur, in nieuwstaat, ook voorzien van het extreme pakket, bouwjaar: augustus 2018 met 1250 km op de teller. Verder voorzien van Seat cover van Suzuki (twv 160 euro)+ Tom Tom 550. Ik rekende 8250,- af. Dus of ik had een goede deal of de 8500 euro die zij vragen is misschien wat veel....?
 
Eindelijk vandaag dan een afspraak kunnen maken bij de dealer.
Over 2 weken word de nieuwe ECU geplaatst en het balhoofdlager bijgesteld of ( indien noodzakelijk ) vervangen.
 
825749B1-2DC2-4E80-96CA-86ACA23C5E01.jpeg

Vorige week mijn motor “uitgelaten”...
 
Vanmorgen is dan eindelijk de ECU vervangen, wat een verschil. het stotteren ( aan/uit effect ) bij lagere snelheden is helemaal verdwenen, motor loopt lekker rustig nu. *O*:] Kan een ieder die een 2015/2016 model heeft alleen maar aanraden om de ECU te laten vervangen :Y.
 
Gezinsuitbreiding
Hallo mensen ik ging voor een XT 660 als tweede motor ,maar kwam toch weer met een Suzuki thuis.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    129,4 KB · Weergaven: 16
31xx dus niet zoveel maar het weer laat het ook niet echt toe om met dr te rijden :(
Hoop op volgende week een dagje te kunnen rijden :)
 
ja het weer is inderdaad niet echt denderend :/
heb er zelf ook maar 8000 km met de gsxs1000 en iets van een 1500 op de tl1000s

hoop ook op hier en daar nog een dagje te kunnen rijden voor het nog slechter gaat worden 🤞
 
Diversion inmiddels sinds aanschaf ook alweer bijna 3k gelopen , en dat zal nu wel vlotter oplopen want die pak ik nu dus altijd.
Auto vermijd ik eigenlijk zoveel mogelijk.
Motor is vlotter uit de garage , is stuk zuiniger en is een stuk leuker rijden dan in zn koekblik 🙈
 
@ Peter: je hebt gelijk, veel leuker dan met de auto en de diversion heeft ook nog eens een kuip wat zeker ten goede komt met het kouder weer dat eraan komt.

@ Koen: wat een geweldige foto's!
 
Pekel zal nog wel even op zich laten wachten toch. Ik hoop stiekem nog wel tot eind nov/begin dec te kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan