Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Goedenavond, vandaag de eerste kilometers gemaakt op mijn Gsx s 750, die ik sinds vorige week heb.
Fijne motor 😊 👍
Heb een vraag, wil een camera(spiegelreflex)
mee nemen op de motor, hoe doen jullie dat?
Koffers wil ik niet, is er een manier om iets op de buddy te plaatsen?
 
Goedenavond, vandaag de eerste kilometers gemaakt op mijn Gsx s 750, die ik sinds vorige week heb.
Fijne motor 😊 👍
Heb een vraag, wil een camera(spiegelreflex)
mee nemen op de motor, hoe doen jullie dat?
Koffers wil ik niet, is er een manier om iets op de buddy te plaatsen?
Kleine rugtas of tanktas.
 
Goedenavond, vandaag de eerste kilometers gemaakt op mijn Gsx s 750, die ik sinds vorige week heb.
Fijne motor 😊 👍
Heb een vraag, wil een camera(spiegelreflex)
mee nemen op de motor, hoe doen jullie dat?
Koffers wil ik niet, is er een manier om iets op de buddy te plaatsen?

Ik neem op nagenoeg alle motortochten een camera mee. Ik heb daarom ooit bewust gekozen voor een kwalitatief goede bridge camera (SONY), en dat dan puur vanwege het formaat in combi met de geschiktheid van meenemen op de motor.

Ik heb de camera 'gewoon' in een geschikte camera-schoudertas (van het merk Tamrac), en onder het rijden hangt (op de toerfiets) de camera aan mijn rechterkant. Je hebt er geen last van, en de tas gaat op deze manier al een kilometer of 50.000 mee.

En zo trilt de camera in mijn beleving ook het allerminst (in een tanktas 'rammelt' mij een camera teveel, plus dat ik een tanktas geen porem vind...).

Ga ik op 1 van de andere iets meer sportieve fietsen op pad, dan stop ik de camera (vandaar ook een bridge camera - dus het formaat), in een heuptasje die ik daarvoor ooit gekocht heb. Daar past dan ook mooi portemonnee in, en ook nog wel wat ander grut.

Die heuptas(je) voel je amper of niet, en je zit toch niet te knooien met een tanktas, of rugtas.



...op de sportievere fiets, dan de camera mee in de heuptas...

i-wq4q9Pp-L.jpg




...op de toerplof, dan de camera mee in de schoudertas...

i-MvGZXFT-L.jpg




...en hier weer in het heuptasje...

i-Tz8Xhkp-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
In een heuptasje past mijn camera niet, vind het ook niet fijn om een rugzak iod. aan het lijf te hebben.
Toch maar op zoek naar een zadeltas denk ik.

Die foto van de Ducati is mooi👌👍
 
1) In een heuptasje past mijn camera niet, vind het ook niet fijn om een rugzak iod. aan het lijf te hebben.


2) Die foto van de Ducati is mooi👌👍

1) daarom heb ik dus bewust zo'n bridge camera gekocht. Omdat die dingen net wat compacter zijn dan een spiegelreflex.
2) dank 👍
 
Ik ben nu een tijdje de verkoopsites in de gaten te houden voor een jong gebruikte GSX-S750 maar aanbod valt tegen helaas. Nog meer omdat ik de matzwarte wil..

Mocht iemand hier toe zijn aan iets nieuw dan houd ik me aanbevolen.. :+
 
Ik ben nu een tijdje de verkoopsites in de gaten te houden voor een jong gebruikte GSX-S750 maar aanbod valt tegen helaas. Nog meer omdat ik de matzwarte wil..

Mocht iemand hier toe zijn aan iets nieuw dan houd ik me aanbevolen.. :+

Ik denk dat ik een mooie motor voor je te koop heb.

Suzuki GSX-S 750 ZA

Kleur: Metallic Mat Black
Vermogen: 84 kW (115pk)
Ledig gewicht: 206 kg
Algemene staat: Zeer goed
Technische staat: Zeer goed
Aantal sleutels: 2
KM-stand: 6000
Bouwjaar: 2017

Suzuki GSX-S 750 uit bouwjaar 2017, in de gelimiteerde ZA uitvoering. Orgineel Nederlandse motor.

De Suzuki is mooi en netjes onderhouden. Onderhoudshistorie op aantoonbaar middels facturen en onderhoudsboekje.

Hij is voorzien van:
kleine knipperlichten (voor en achter) (geen Aliexpress/Wish troep)
korte kentekenplaathouder (geen Aliexpress/Wish troep).
Baracuda Windscherm, kleine kras op, keer een tak of steen tegenaan gehad tijdens het rijden.

SC Project Conic S15 Carbon Demper! Mooi zwaar en diep geluid. Bij een warme motor lekkere plofjes en klappen. Demper wordt geleverd met keurmerk en certificaat. Ook in duitsland krijg je daardoor geen problemen. Mits de DB-Killer geinstalleerd is, deze is eenvoudig te (de)monteren middels een seegerring. Orginele uitlaat wordt ook meegeleverd.

Banden zijn in zeer goede staat. Achterband net nieuw, 600KM oud. (Bridgestone Battlax S21)
Ketting tandwiel, remmerij en vloeistoffen in goede conditie.

Om het onderhoud helemaal goed te doen is de motor op basis van zijn km stand toe aan een beurt. Ik kan dit nog laten uitvoeren, maar ik wil de koper de kans geven om dit bij zijn/haar vertrouwde motorzaak te doen.

Motor heeft helaas een klein krasje op het voorspatbord. Voor de fanatieke poetser is dit er nog wel (gedeeltelijk) uit te poetsen.

Bij serieuze interesse ben je van harte welkom om te komen kijken. Kilometer stand kan nog licht oplopen. Richtprijs is €8000, kan over gesproken worden naast de motor.
 

Bijlagen

  • IMG_1155.JPEG
    IMG_1155.JPEG
    397,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_1156.jpg
    IMG_1156.jpg
    411,1 KB · Weergaven: 18
  • IMG_1157.jpg
    IMG_1157.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_1158.JPEG
    IMG_1158.JPEG
    384,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_1159.jpg
    IMG_1159.jpg
    400,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_1160.JPEG
    IMG_1160.JPEG
    302,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_1162.JPEG
    IMG_1162.JPEG
    221,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_1166.JPEG
    IMG_1166.JPEG
    411,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_1167.JPEG
    IMG_1167.JPEG
    174,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1171.JPEG
    IMG_1171.JPEG
    234,2 KB · Weergaven: 18
@JSM mooie motor! Plannen zijn veranderd en mijn vriendin heeft zelf een motor heeft gekocht en dat is een nagenoeg nieuwe MT-07 geworden.
 
Goeieavond,

Even een vraagje voor jullie motorrijders.
Ik heb in september mijn A Rijbewijs gehaald.
Aangezien ik 25 ben, heb ik gelijk het volledige pakket gekregen. Zoals jullie weten ongelimiteerde keuze kwa motoren dus.
Nu heb ik dus los van mijn lessen geen ervaring. Zelfs niet op een brommer vroeger.
Okee, hierbij dan mijn vraag.
Ik heb zowel mijn lessen als mijn examens gereden op een honda cb650f.
Prima motor om mee te lessen! Nu mag het van mij eigenlijk nog wel iets sneller. Aangezien ik anders bang ben dat ik spijt krijg na 1 jaar ofzo. Naked bikes krijg ik het helemaal warm van en dat word dan ook sws het model. Als ik voor safe ga, word het een mt07 of een z650. Prima motoren lijkt mij maar ik heb niet dat wauw gevoel kwa looks! Na lang zoeken ben ik erachter dat ik de gxss750 de dikste motor vind in mijn klasse. Althans, dat denk ik? Is het verstandig hierop te beginnen? Ik weet dat hij veeeel sneller is dan mijn lesmotor. Maar aangezien dit ook een 4 cillinder is lijkt hij mij aardig tam laag in de toeren. Wat zeggen jullie? Joh daar moet jij nog niet aan beginnen of? Zou het prima kunnen? Vroeg of laat komt ie er sws trouwens.

Alvast bedankt!
Mvg, Rutger
 
Goeieavond,

Even een vraagje voor jullie motorrijders.
Ik heb in september mijn A Rijbewijs gehaald.
Aangezien ik 25 ben, heb ik gelijk het volledige pakket gekregen. Zoals jullie weten ongelimiteerde keuze kwa motoren dus.
Nu heb ik dus los van mijn lessen geen ervaring. Zelfs niet op een brommer vroeger.
Okee, hierbij dan mijn vraag.
Ik heb zowel mijn lessen als mijn examens gereden op een honda cb650f.
Prima motor om mee te lessen! Nu mag het van mij eigenlijk nog wel iets sneller. Aangezien ik anders bang ben dat ik spijt krijg na 1 jaar ofzo. Naked bikes krijg ik het helemaal warm van en dat word dan ook sws het model. Als ik voor safe ga, word het een mt07 of een z650. Prima motoren lijkt mij maar ik heb niet dat wauw gevoel kwa looks! Na lang zoeken ben ik erachter dat ik de gxss750 de dikste motor vind in mijn klasse. Althans, dat denk ik? Is het verstandig hierop te beginnen? Ik weet dat hij veeeel sneller is dan mijn lesmotor. Maar aangezien dit ook een 4 cillinder is lijkt hij mij aardig tam laag in de toeren. Wat zeggen jullie? Joh daar moet jij nog niet aan beginnen of? Zou het prima kunnen? Vroeg of laat komt ie er sws trouwens.

Alvast bedankt!
Mvg, Rutger
Hallo Rutger,

Gefeliciteerd met je rijbewijs. Met een GSX-S750 beginnen kan prima. Rij ervaring doe je pas op zodra je je riibewijs gehaald hebt. Veel rijden, rustig aan beginnen en gedoseerd versnellen. Een GSX-S1000 zou ik wel afraden als beginnersfiets i.v.m. het brute vermogen waar je (nog) geen gebruik van maakt. Deze reageert veel agressiever als de 750, zowel bovenin als onderin toeren. Zoals je zelf al omschrijft zou ik 500-650cc's ook afraden gezien dat snel kan gaan vervelen, dat is overigens niet bij iedereen zo, blijft rijstijl gebonden. Met een 750 zit je prima mits je rustig aan begint, je hebt het zelf in de hand. Succes met de zoektocht en veel goede km's.
 
Hallo Rutger,

Gefeliciteerd met je rijbewijs. Met een GSX-S750 beginnen kan prima. Rij ervaring doe je pas op zodra je je riibewijs gehaald hebt. Veel rijden, rustig aan beginnen en gedoseerd versnellen. Een GSX-S1000 zou ik wel afraden als beginnersfiets i.v.m. het brute vermogen waar je (nog) geen gebruik van maakt. Deze reageert veel agressiever als de 750, zowel bovenin als onderin toeren. Zoals je zelf al omschrijft zou ik 500-650cc's ook afraden gezien dat snel kan gaan vervelen, dat is overigens niet bij iedereen zo, blijft rijstijl gebonden. Met een 750 zit je prima mits je rustig aan begint, je hebt het zelf in de hand. Succes met de zoektocht en veel goede km's.
Dankjewel voor de snelle reactie.

Wel hoor ik sommige zeggen dat je op een 650 cc beter leert rijden? 1000 cc is zowiezo nog veelste gek en daar denk ik ook niet eens aan. Maar omdat je op een 650 naar mate je de feeling hebt meer op je limit kan rijden, en dat die limit er op een gxss750 simpelweg niet is voor een beginner? Ik wil niet al op me plaat gaan bij de proefrit zeg maar haha
 
Dankjewel voor de snelle reactie.

Wel hoor ik sommige zeggen dat je op een 650 cc beter leert rijden? 1000 cc is zowiezo nog veelste gek en daar denk ik ook niet eens aan. Maar omdat je op een 650 naar mate je de feeling hebt meer op je limit kan rijden, en dat die limit er op een gxss750 simpelweg niet is voor een beginner? Ik wil niet al op me plaat gaan bij de proefrit zeg maar haha
Beter leren rijden is persoonsgebonden en ligt bij je eigen en de 'soort motor'. Ken er genoeg die al een tijd rijden maar nog steeds belabberd rijden, of door geen feeling, door te weinig rijden of verkeerd type motor/vermogen die ze niet kunnen handlen.
100cc meer of minder maakt dat verschil niet. Het is wel zo hoe meer vermogen, hoe gedoseerder je moet rijden, in die zin rijd een 500 makkelijker/simpeler want je kan al snel wat meer gas geven zonder direct hard te versnellen of veelste hard te rijden. Dit is een overweging die je alleen zelf kunt beslissen. Gewoon gaan proefrijden.
Hou er rekening mee dat na een km of 5000 dat vermogen weer snel kan gaan vervelen (500-650cc). Je zal dan vaak op de limiet rijden zoals je al aangeeft. 750 is een goede middenmotor.
 
Dankjewel voor de snelle reactie.

Wel hoor ik sommige zeggen dat je op een 650 cc beter leert rijden? 1000 cc is zowiezo nog veelste gek en daar denk ik ook niet eens aan. Maar omdat je op een 650 naar mate je de feeling hebt meer op je limit kan rijden, en dat die limit er op een gxss750 simpelweg niet is voor een beginner? Ik wil niet al op me plaat gaan bij de proefrit zeg maar haha
GSX S 750 is een prima beginnersmotor. Ik ben er zelf op begonnen en het is een motor die erg vergevingsgezind is en toch voldoende vermogen heeft. De motor heeft mij nooit het idee gegeven dat ik bang moest zijn om het gas open te trekken of het maximale eruit te halen. Hij heeft te weinig vermogen om eenvoudig op zijn achterwiel te komen, hierdoor kun je dus niet verrast worden wanneer je een foutje maakt. Verder stuurt de fiets niet merkbaar zwaarder dan een 600. Dat vond ik van bijvoorbeeld een Kawasaki Z800 wel. Desnoods kun je ook nog de TC in het begin op 3 zetten en langzaam naar 1 of OFF. De motor zou dan iets minder power geven bij optrekken/uitkomen bocht etc, alhoewel ik het verschil tussen 1 en OFF nooit echt gemerkt heb.

Zoals @GSX-APD zegt, je hebt het helemaal zelf in de (rechter)hand.

Ik heb mijn GSX S750 weliswaar te koop staan omdat ik een 2-cillinder wil gaan rijden. Maar dat is ook de enigste reden van verkoop. Anders had ik qua looks, power en rijgedrag nog jaren lang plezier gehad aan mijn eerste motor.
 
GSX S 750 is een prima beginnersmotor. Ik ben er zelf op begonnen en het is een motor die erg vergevingsgezind is en toch voldoende vermogen heeft. De motor heeft mij nooit het idee gegeven dat ik bang moest zijn om het gas open te trekken of het maximale eruit te halen. Hij heeft te weinig vermogen om eenvoudig op zijn achterwiel te komen, hierdoor kun je dus niet verrast worden wanneer je een foutje maakt. Verder stuurt de fiets niet merkbaar zwaarder dan een 600. Dat vond ik van bijvoorbeeld een Kawasaki Z800 wel. Desnoods kun je ook nog de TC in het begin op 3 zetten en langzaam naar 1 of OFF. De motor zou dan iets minder power geven bij optrekken/uitkomen bocht etc, alhoewel ik het verschil tussen 1 en OFF nooit echt gemerkt heb.

Zoals @GSX-APD zegt, je hebt het helemaal zelf in de (rechter)hand.

Ik heb mijn GSX S750 weliswaar te koop staan omdat ik een 2-cillinder wil gaan rijden. Maar dat is ook de enigste reden van verkoop. Anders had ik qua looks, power en rijgedrag nog jaren lang plezier gehad aan mijn eerste motor.
Heee,

Kijk, Goed om te horen man!
Fijn dat ik zo antwoord kan krijgen op mijn vraag. Mooi om te horen dat hij goed stuurbaar is. Ik ben zelf net aan in de 70 kilo. Maargoed hij is zo uit mijn hoofd 10 kg zwaarder dan mn les motor ( cb650f)
Zit er ook nog veel verschil in een ZA of een A model? Kan ik zo 1,2,3 nergens vinden op Google. Overigens zag ik ook een model staan die minder dan 114 pk had! 108 ofzo? Dus keuze zat in dat type motor haha. Kdenk dat die 114 pk dan de betere optie is😁

Thanks!
 
Vond de 750 ook een hele fijne motor.
Dat gas opentrekken zonder op het achterwiel te gaan komt trouwens door de euro4 regels waar de motor letterlijk wordt dicht geknepen bij vol gas
Even op de ecu wat dingen uitvinken en je hebt een hele andere motor die mega fel is.
Gewoon een fijn ding en zeker kopen als je er ene overweegt :)
 
Goeieavond,

[Tekst]

Alvast bedankt!
Mvg, Rutger

Gefeliciteerd Rutger met het behalen van je motorrijbewijs. :]

Mijn lesmotoren waren een Honda CBF500 en Yamaha XJ6. De 2de les was al op de XJ6 en daarna niet meer op de Honda gereden.

In mijn ogen is een GSX-S750 een prima motor om op te beginnen. Heb deze zelf ook als 1ste motor en ik moet zeggen dat dit echt wel lekker rijd.
Had vooraf geen idee welke motor ik wilde gaan aanschaffen. Mijn interesse lag wel bij de nakeds.
Tijdens de Orange Days 2020 van KTM bij Goedhart heb ik 2 testritjes gehad. 1 op een Husqvarna Supermoto 701 en 1 op een KTM 790 DUKE 2020.
Reden beide prima maar wist wel gelijk dat een Supermoto op dat moment nog niks voor mij was.
Tijdens het lopen naar de auto, viel mijn blik een een mooie GSX-S. De verkoper die vlakbij stond was scherp genoeg om dit op te merken en liet mij gelijk een proefritje maken.
Dit reed zoveel lekkerder dan de KTM en Husqvarna dat ik eigenlijk verkocht was.
Probeerde nog een pokerface op te zetten maar dit was kansloos. Ik had een smile van oor tot oor.
Een dag later had ik mijn handtekening gezet voor de GSX-S750.

Door omstandigheden helaas nog niet zoveel erop kunnen rijden dan ik had gewild, maar elk ritje is er 1.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn aankoop.

Op mijn GSX-S750 zit een een SC-Project SC1-R slip-on.
Durf niet te zeggen hoeveel het geluid verschilt met de std pijp maar weet wel dat deze erg lekker klinkt. 🤤 (ook met de db-killer erin)

Gelijk een note voor mijzelf: om nog achter het certificaat te gaan voor de goedkeuring voordat ik straks een keertje fanmail krijg. 8)7


Rutger probeer een proefritje te maken bij een dealer en kijk of jij het lekker vindt rijden en misschien verwelkomen we je wel als eigenaar van een GSX-S750. 🏍️
 
Terug
Bovenaan Onderaan