Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Hoi Rutger gefeliciteerd met je rijbewijs👍
Ik zou het je afraden om met een Gsx s 750 te beginnen.
Wat is er mis met een Cb 650f? Die is vrij licht, wendbaar en toch negentig pk, je kunt mij niet wijs maken dat je die alle negentig met de rijlessen hebt aangesproken, op zijn hoogst vijftig pk. Ik rijd sinds kort een Gsx s 750, hiervoor vier jaar met een Gsr 600 gereden, bergtrainingen in de Eifel gedaan en de zwaardere fietsen reden mij echt niet zoek. Als beginner leer je het volgens mij makkelijker en sneller op een iets lichtere motor.
De Gsx is overigens mijn achttiende motorfiets, heb dus wel iets ervaring, ook met nog zwaardere motoren😊
 
klopt dat ie niet alles uit zijn lesmotor heeft gehaald maar hij gaf wel al aan dat het iets vlotter mag en naar mate ie meer gaat rijden zal de gsx-s750 de betere keuze zijn. de gsx-s750 is inderdaad wat krachtiger en weegt iets van 5 kilo meer maar ben ervan overtuigd dat ie veel strakker stuurt en betere remmen heeft. ik zou voor de Suzuki gaan omdat ie wss na een paar maanden toch de overstap van de eventuele cb650f gaat maken naar de gsx-s750 aangezien hij de suzuki de dikste motor vind in zijn klasse.
 
Hoi Rutger gefeliciteerd met je rijbewijs👍
Ik zou het je afraden om met een Gsx s 750 te beginnen.
Wat is er mis met een Cb 650f? Die is vrij licht, wendbaar en toch negentig pk, je kunt mij niet wijs maken dat je die alle negentig met de rijlessen hebt aangesproken, op zijn hoogst vijftig pk. Ik rijd sinds kort een Gsx s 750, hiervoor vier jaar met een Gsr 600 gereden, bergtrainingen in de Eifel gedaan en de zwaardere fietsen reden mij echt niet zoek. Als beginner leer je het volgens mij makkelijker en sneller op een iets lichtere motor.
De Gsx is overigens mijn achttiende motorfiets, heb dus wel iets ervaring, ook met nog zwaardere motoren😊
Thanks voor je feedback!

Nee klopt inderdaad.
Die 650 cc heb ik nooit volop gebruikt. Puur omdat je terug getrokken word door die gene met de portofoon in zijn hand haha.
Wel vaak zat als ik al een bocht voor mn leraar zat dat ding vol gas aangezet om op te trekken voor de snelweg. Echt even tot zijn begrenser zeg maar haha☺. Maarja het is niet dat hij niet snel genoeg is voor het begin. Maar ik vind de meeste nakeds niet mooi, waaronder de honda er zeker 1 van is. En zoals besproken ben ik bang dat hij mij verveelt na een zomer knallen. Want kwa prijs doet het niet zoveel. Het word in iedergeval geen makkelijke keuze. Ga sws de mt07 en de gxss750 meenemen voor een proef rondje.
 
Gefeliciteerd Rutger met het behalen van je motorrijbewijs. :]

Mijn lesmotoren waren een Honda CBF500 en Yamaha XJ6. De 2de les was al op de XJ6 en daarna niet meer op de Honda gereden.

In mijn ogen is een GSX-S750 een prima motor om op te beginnen. Heb deze zelf ook als 1ste motor en ik moet zeggen dat dit echt wel lekker rijd.
Had vooraf geen idee welke motor ik wilde gaan aanschaffen. Mijn interesse lag wel bij de nakeds.
Tijdens de Orange Days 2020 van KTM bij Goedhart heb ik 2 testritjes gehad. 1 op een Husqvarna Supermoto 701 en 1 op een KTM 790 DUKE 2020.
Reden beide prima maar wist wel gelijk dat een Supermoto op dat moment nog niks voor mij was.
Tijdens het lopen naar de auto, viel mijn blik een een mooie GSX-S. De verkoper die vlakbij stond was scherp genoeg om dit op te merken en liet mij gelijk een proefritje maken.
Dit reed zoveel lekkerder dan de KTM en Husqvarna dat ik eigenlijk verkocht was.
Probeerde nog een pokerface op te zetten maar dit was kansloos. Ik had een smile van oor tot oor.
Een dag later had ik mijn handtekening gezet voor de GSX-S750.

Door omstandigheden helaas nog niet zoveel erop kunnen rijden dan ik had gewild, maar elk ritje is er 1.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn aankoop.

Op mijn GSX-S750 zit een een SC-Project SC1-R slip-on.
Durf niet te zeggen hoeveel het geluid verschilt met de std pijp maar weet wel dat deze erg lekker klinkt. 🤤 (ook met de db-killer erin)

Gelijk een note voor mijzelf: om nog achter het certificaat te gaan voor de goedkeuring voordat ik straks een keertje fanmail krijg. 8)7


Rutger probeer een proefritje te maken bij een dealer en kijk of jij het lekker vindt rijden en misschien verwelkomen we je wel als eigenaar van een GSX-S750. 🏍️
Hahaha heerlijke verhalen komen er zo voorbij! Leuk forum dit👌
Poooow, ja die 790 ktm vind ik ook kneiter dik, maar daar begin ik nog niet aan. Ben bang dat ik achter dat ding aan wapper als ik gas geef🤣 maar sws 4 cillinder lijkt me fijner rijden. Dat constante gebok van een 2 cillinder word je ook wel keer flauw van. Ik hoop dat je deze zomer de nodige kilometers weer mag maken! Geniet ervan en rijd vooral voorzichtig. Oohja, vraagje. Had jij daarvoor al ervaring? Kan zijn brommers of iets? Ben niet zozeer bang dat de gxss750 te hard gaat maar meer dat je door een stomme beginners fout een motor laat vallen van een goeie 8k. Met bijzondere verrichtingen ben ik zelf 1 keer zachtjes gevallen met de langzame slalom haha. Wel denk ik dat je snel goed leert rijden als je jou eigen motor hebt. Dat ene uurtje in de week bij de rijschool schiet natuurlijk niet zo op als een dagje toeren.👏
 
Als je voor de looks gaat is Gsx de beste keus.
Je zegt het hiervoor zelf ook al, het bokkige gedrag van een twee cilinder, heeft die Mt 07 dat ook?
 
Als je voor de looks gaat is Gsx de beste keus.
Je zegt het hiervoor zelf ook al, het bokkige gedrag van een twee cilinder, heeft die Mt 07 dat ook?
Ooh dat weet ik niet. Bedoelde het ook niet serieus hoor. Denk zelfs dat met een 2 cillinder als je meer koppel onderin hebt het alleen maar leuker is in de stad.
 
Dat geeft niks.
Tweecilinders met een hoog vermogen zijn lastig te rijden in de stad, weet niet of het voor allemaal geldt, maar de meeste wel.
 
Gewoon de motoren gaan proefrijden waar tussen je twijfelt. Niet 20min, maar een uur i.o.m. de verkoper. Liefst allen op 1 dag. Dan ben je er zo achter wat je wilt/fijn vind. Kunnen wij niet invullen, iedereen vind wat anders mooi en fijn rijden, de 1 vind een 2 of 3 cilinder prettig, de ander zweert bij een 4 cilinder (zoals ik bv.). Comfort en stuureigenschappen net zo, ligt deels aan je postuur, zithouding en waar je prioriteiten liggen.
 
Dat is zeker zo, en de komende jaren kan hij altijd nog van mening en motor veranderen,.
 
Zal mijn fiets even showen.
IMG_20210227_160535.jpg
 
Ooh dat weet ik niet. Bedoelde het ook niet serieus hoor. Denk zelfs dat met een 2 cillinder als je meer koppel onderin hebt het alleen maar leuker is in de stad.
Wel leuker misschien, niet veiliger voor een beginner. 2 cilinder loopt onrustiger, is feller onderin, dus juist eerder geen beginnersmotor. Ik heb het dan niet over een V-Strom 650 2cil. maar een naked 2cil. KTM Superduke 690, 990 bv.
Als beginnende rijder beter meer pk's als een hoog koppel, hoog koppel doet meer gevaren opzoeken.

Dit is geen geschreven regel, het kan maar zo zijn dat jij een 2 pitter juist fijner vind rijden.

Gelijkmatige vermogensafgifte is meer een kenmerk van een 3 en 4 cilinder. Dat zal dus voor een beginner prettiger rijden.
 
Dat is zeker zo, en de komende jaren kan hij altijd nog van mening en motor veranderen,.
Dat gaat ongetwijfeld gebeuren. Je word ouder/soms wil je wat anders/fysieke klachten etc.

Zo ben ik van de racers naar toerders (HD) gegaan en nu op een naked.
Het heeft allemaal z'n looks, voor en nadelen.
 
Die van jou is dikker, 250 cc 😁

Ik laat het voorlopig even zo, ben niet zo van de modificaties;)
 
@GSX-APD welk led lamp heb je voorin gestoken? Ziet er veel netter uit!
Van een japans merk, exacte merk weet ik niet, zag alleen het doosje vlug. Is bij Hoegee verwisseld met de 1000km beurt. Was iets van 40-50 euro incl. de 2 stadslampjes. Nu dus V+A volledig led.

Wat mij opviel is dat het dimlicht geler is als de 2 stadslampjes, laatstgenoemde zijn iets meer helder. Ik ben sowieso voorstander van led/xenon dus was 1+1=2. Niet alleen voor de looks maar de lichtopbrengst is vele malen beter.
 
LED1.jpg




LED..., en bijna onvoorstelbaar hoeveel licht zo'n klein 'gloeilampje' geeft.

Heb in een andere fiets dubbel xenon zitten, en dat komt de zichtbaarheid natuurlijk ook ernstig ten goede, maar 1 zo'n LED 'peertje' kan er ook wat van !
 
Goeieavond,

Aangezien ik anders bang ben dat ik spijt krijg na 1 jaar ofzo. Naked bikes krijg ik het helemaal warm van en dat word dan ook sws het model. Als ik voor safe ga, word het een mt07 of een z650. Prima motoren lijkt mij maar ik heb niet dat wauw gevoel kwa looks! Na lang zoeken ben ik erachter dat ik de gxss750 de dikste motor vind in mijn klasse. Althans, dat denk ik? Is het verstandig hierop te beginnen? Ik weet dat hij veeeel sneller is dan mijn lesmotor. Maar aangezien dit ook een 4 cillinder is lijkt hij mij aardig tam laag in de toeren. Wat zeggen jullie? Joh daar moet jij nog niet aan beginnen of? Zou het prima kunnen? Vroeg of laat komt ie er sws trouwens.

Alvast bedankt!
Mvg, Rutger
Hi Rutger, gefeliciteerd met je rijbewijs.
Mijn advies is lekker proefrijden en kijken wat je leuk vind.
De MT07 is een leuke motor waar jij echt wel makkelijk mee kunt rijden, hij is makkelijk, wordt ook veel als lesmotor gebruikt dus zie niet in waarom jij er niet mee zou kunnen rijden. Hij stuurt makkelijker dan je lesmotor. Ik heb met de 07 3 jaar veel plezier gehad.
De S750 rijd onderin wat relaxter op het gas, waardoor ook dit echt wel een makkelijke motor is.
Maar ga vooral proefrijden dan merk je de verschillen en ga je ervaren welke motor jou voorziet van een goed gevoel.
Ik heb met beide machines ook op circuitdagen/bochten trainingen gereden, beide dikke pret.
Kwalitatief ligt mijn voorkeur bij de S750.

Veel plezier met proefrijden!

Gr. Rembrandt
 
Hahaha heerlijke verhalen komen er zo voorbij! Leuk forum dit👌
Poooow, ja die 790 ktm vind ik ook kneiter dik, maar daar begin ik nog niet aan. Ben bang dat ik achter dat ding aan wapper als ik gas geef🤣 maar sws 4 cillinder lijkt me fijner rijden. Dat constante gebok van een 2 cillinder word je ook wel keer flauw van. Ik hoop dat je deze zomer de nodige kilometers weer mag maken! Geniet ervan en rijd vooral voorzichtig. Oohja, vraagje. Had jij daarvoor al ervaring? Kan zijn brommers of iets? Ben niet zozeer bang dat de gxss750 te hard gaat maar meer dat je door een stomme beginners fout een motor laat vallen van een goeie 8k. Met bijzondere verrichtingen ben ik zelf 1 keer zachtjes gevallen met de langzame slalom haha. Wel denk ik dat je snel goed leert rijden als je jou eigen motor hebt. Dat ene uurtje in de week bij de rijschool schiet natuurlijk niet zo op als een dagje toeren.👏

In mijn ogen is de GSXS 750 een prima motor om te beginnen en volgens mij ook erg betrouwbaar. Daarnaast vergevingsgezind en je kan er echt wel normaal/rustig mee (leren) rijden.

Ook mensen met ervaring kunnen onderuit gaan, gewoon valprotectie er op en gaan als dit de motor is die je wilt (na uiteraard een goede proefrit op verschillende modellen).

Mijn vriendin rijd nu op mijn GSR 750, hiervoor had ze een ER6N maar het karakter van deze motor paste niet bij haar. Die van de GSR wel.
 
Heee mannen! Echt bedankt voor jullie goede adviezen! Ik ga rustig nadenken en ga er zeker een paar proberen! Wat mij trouwens ook verbaasde was de waarde die een motor houd. Voor 9,7 k heb je een compleet nieuwe machine van 2021. Dat vind ik dan net weer wat te gek. Maar zo staan er dan ook motoren tussen uit 2017 die ruim 30 k gelopen hebben waar ze alsnog een slordige 7500 euro voor vragen. Dat is wel een fijn idee. Als je niet op je plaat gaat en je zou hem na 3 jaar verkopen. Heb je toch mega veel plezier gehad voor ongeveer 2000 euro😁
 
Hahaha heerlijke verhalen komen er zo voorbij! Leuk forum dit👌
Poooow, ja die 790 ktm vind ik ook kneiter dik, maar daar begin ik nog niet aan. Ben bang dat ik achter dat ding aan wapper als ik gas geef🤣 maar sws 4 cillinder lijkt me fijner rijden. Dat constante gebok van een 2 cillinder word je ook wel keer flauw van. Ik hoop dat je deze zomer de nodige kilometers weer mag maken! Geniet ervan en rijd vooral voorzichtig. Oohja, vraagje. Had jij daarvoor al ervaring? Kan zijn brommers of iets? Ben niet zozeer bang dat de gxss750 te hard gaat maar meer dat je door een stomme beginners fout een motor laat vallen van een goeie 8k. Met bijzondere verrichtingen ben ik zelf 1 keer zachtjes gevallen met de langzame slalom haha. Wel denk ik dat je snel goed leert rijden als je jou eigen motor hebt. Dat ene uurtje in de week bij de rijschool schiet natuurlijk niet zo op als een dagje toeren.👏

De KTM 790 is zeker een dikke fiets maar voor mijn gevoel te bokkerig, ieder zijn ding.
Als alles loopt zoals ik gepland heb, zal ik deze zomer wat kilometers maken. 🤞

Ik was niet van plan al gelijk een jonge motor aan te schaffen om eerlijk te zijn, maar toen ik de GSX-S750 zag was ik verkocht.

Ervaring vraag je? Licht eraan wat je als ervaring ziet, haha. 😋
Even zonder gekheid, ik heb ''vroeger'' (kolere dat ik al over vroeger begin... 😅) scooter gereden, maar heb nooit met een schakelbrommer gereden dus moest het schakelen op de motor echt leren.

Ik zal eens zoeken of ik een leuke foto kan vinden van mijn blauwe Apex Predator...
 
Terug
Bovenaan Onderaan