Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Heb een paar leuke plaatjes gevonden. Hopelijk worden ze gewaardeerd. 😎
 

Bijlagen

  • 20210305_075719.jpg
    20210305_075719.jpg
    389,3 KB · Weergaven: 22
  • 20210228_173622.jpg
    20210228_173622.jpg
    255,4 KB · Weergaven: 22
Guys! Help me out.

Ik zie ineens een ( GsR 750 ) staan op internet. Bouwjaar 2016, en heeft 7 k gelopen. Ik had deze categorie nog niet eens voorbij zien komen. Deze heeft 104 pk en 80 nm koppel. Net wat rustiger denk ik. Ik ga sws even bellen denk ik. 👌 p.s. het is ook nog eens dichtbij huis.
 
Guys! Help me out.

Ik zie ineens een ( GsR 750 ) staan op internet. Bouwjaar 2016, en heeft 7 k gelopen. Ik had deze categorie nog niet eens voorbij zien komen. Deze heeft 104 pk en 80 nm koppel. Net wat rustiger denk ik. Ik ga sws even bellen denk ik. 👌 p.s. het is ook nog eens dichtbij huis.
Is geen andere categorie, is de voorganger van de GSX-S. Heeft iets minder vermogen t.o.v. de GSX-S. Heeft met ECU/afstelling/modificatie te maken. De GSX-S rijd sportiever t.o.v. de GSR naar horen zeggen, qua sturen en reactie op het gas.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En de conclusie luidt :

De Suzuki GSR 750 is kortweg samengevat een zeer goede motor. Deze motor eet uit je hand, doet precies wat je vraagt, zonder je ooit teverrassen. Een fijn opererende stuurmachine die je ook zonder tractiecontrole of diverse rijmodi niet snel in de problemen zal brengen en waarbij stabiliteit en vertrouwen kernwoorden zijn. Een fiets waarvan als je diep graaft het DNA van z’n GSX-R stiefvader terugvindt, maar nooit een echt racemonster zal zijn.

Een pure funbike evenmin, hoewel er zeker wel genoeg fun te beleven is.

Bovenstaand geldt voor een standaard GSR750 en geld dus zeker ook voor deze GSX750 Street Extreme, maar in alle eerlijkheid hadden we hier voor de meerprijs van duizend euro toch iets meer dan alleen een handjevol accessoires gezien. Hoewel dat Rizomo fatbar stuur ‘m wel duidelijk vetter heeft gemaakt.

Suzuki GSR750



...gewoon een prima motor dus... :+


.
 
Guys! Help me out.

Ik zie ineens een ( GsR 750 ) staan op internet. Bouwjaar 2016, en heeft 7 k gelopen. Ik had deze categorie nog niet eens voorbij zien komen. Deze heeft 104 pk en 80 nm koppel. Net wat rustiger denk ik. Ik ga sws even bellen denk ik. 👌 p.s. het is ook nog eens dichtbij huis.
Prima ding! Had bij mij toen het stuur vervangen voor een LSL streetbar, maakte de zit wat sportiever en ik vond het prettiger sturen.
 
De Gsr 750 heeft toch hetzelfde motorblok als Gsx s 750, of zie ik dat verkeerd?
 
De Gsr 750 heeft toch hetzelfde motorblok als Gsx s 750, of zie ik dat verkeerd?

Ik formuleerde het verkeerd, goed opgemerkt. Basis is hetzelfde, afstelling is anders, euro 4 norm zal daar ook een rol in hebben.

GSR heeft 106PK, de GSX-S 114PK

Mogelijk is het blok mechanisch verbeterd dat weet ik zo niet.
ECU is zeker anders, heb bij de Valkenier al eens vernomen dat de GSX-S 750 anders/feller reageert dan de GSR, dit van een rijder gehoord die zijn GSR had ingeruild op een GSX-S, de opvolger.
 
Wat ik wel minder vind aan de GSR 750 is dat de bevestigingspunten aan het blok voor in GSXR er gewoon nog aan zitten..
 
Heb het even opgezocht, boring/slag is gelijk, compressie ook. Msschien een iets tammere nokkenas er in, en de Ecu aangepast.
De Gsx r 750 uit 2005 heeft 145 paarden aan boord.
 
Ik heb vorig jaar beide motoren gehad tot ik de gsr verkocht had en reed er zo om en om mee.
Ik vind het gewoon dezelfde motoren, merkte geen verschil in vermogen b.v.

De gsx is gewoon de net modernere variant met de radiale remklauwen, traction control, mooiere velgen en niet te vergeten de afdekkapjes bij het blok zodat je niet dwars door de motor kijkt.
Hier stoorde ik mezelf altijd aan bij de gsr.

Ik heb hiervoor ook de Kawasaki Z800 gehad en en een MT-07.
De Suzuki rijd veel makkelijker dan de Z800, de Z800 vond ik altijd heel zwaar aanvoelen.

De MT-07 was ook een heel makkelijk te rijden motor, en zeker met een open pijp erop kwam er een gaaf geluid uit! Maar bij de MT-07 had ik wel het gevoel met een "motortje" onderweg te zijn.

Ik ben echt super enthousiast over de gsr en gsx-s en afhankelijk wat er qua opvolger komt nu deze motor niet euro5 aangepast wordt zit ik eraan te denken om eind dit jaar wellicht te profiteren van een mooie uitloopaanbieding voor een nieuwe Gsx-s.
 
Veel heb ik niet veranderd aan de s1000.
- is op de testbank geweest.
- bar end mirrors
- Tom Tom 550 netjes via kroonplaat gemonteerd
- S22 voor en achter 190/55/17 ipv 190/50/17. Dit maakt een groot verschil.
- duo seat cover is besteld.

Wat ik nog wil veranderen:
- Yoshimura r11 slip-on
- led verlichting voor
- quickshifter
 
@GSX-APD ik heb het over aanpassingen en/of modificaties.
Dit kan zowel optisch als motorisch zijn.

Ik heb onderstaande opties aangepast, alleen de ecu flash moet nog gebeuren i.v.m. corona. Mogelijk zit er nog een idee voor je bij.

- ECU Flash (Hoegee) > Aankomende zomer
- Suzuki Duoseat Cover
- Suzuki Windscherm Smoke
- Suzuki LED Knipperlichten
- LED Verlichting Koplamp
- Akrapovic Shorty Slip-On
- Akrapovic Stickers, Wit
- Velgstriping GP Style, Wit
- Yoshimura Radiator Guard
- Puig Spool Slider Pro Bobbins
- Puig HI-Tech 2 Spiegels
- Korte Kentekenplaathouder
- Luxe Kentekenplaat
- Naamloze Plaathouder
- Druppellader aansl. (Optimate 4)
- Stiftbouten voetsteunen gedemonteerd
- Passagiers voetsteunen gedemonteerd
- Reflectoren voorzijde gedemonteerd
- Stickers tank verwijderd
 
Veel heb ik niet veranderd aan de s1000.
- is op de testbank geweest.
- bar end mirrors
- Tom Tom 550 netjes via kroonplaat gemonteerd
- S22 voor en achter 190/55/17 ipv 190/50/17. Dit maakt een groot verschil.
- duo seat cover is besteld.

Wat ik nog wil veranderen:
- Yoshimura r11 slip-on
- led verlichting voor
- quickshifter
En 190 band voor!? 😯🤡

Hoe bevallen de bar end mirrors? Gevoelsmatig moet je dan verder naar beneden kijken (= ogen langer van de weg). Twijfel vooral omdat de standaard spiegels op de snelweg behoorlijk trillen.
 
@GSX-APD ik heb het Street xtreme pakket erop zitten. Dat is al inclusief smoked scherm, led pinkers, kort nummerplaat houder, stickerset ect.

De radiator guard is ook nog wel een optie
Yoshimura engine protectors ook.



@Alex_86 ik vind standaard spiegels niet mooi. Bar end is veel strakker en geeft een veel sportiever look.
Ik zie goed door mijn spiegels, deze trillen niet. Heb eerste maand ook met de originele gereden en kan me niet herinneringen dat ze trilde.

Originele gaven wel beter zicht.
 
En 190 band voor!? 😯🤡

Hoe bevallen de bar end mirrors? Gevoelsmatig moet je dan verder naar beneden kijken (= ogen langer van de weg). Twijfel vooral omdat de standaard spiegels op de snelweg behoorlijk trillen.

Precies hierom heb ik ook getwijfeld, een fatbar stuur zonder of met minimale spiegels oogt beter dan grote spiegels. Ik vond het zicht belabberd, heb er met 1 proefgereden welke kleine bar ends had. Het is meer dat er een spiegel op zit voor bij een evt. controle. Je moet ver omlaag kijken en goed focussen wil je wat zien. Het is een beetje veiligheid vs. looks. Ik ben ook benieuwd hoe Alex het ervaart.
 
Highsider bar end mirrors zijn groter en geven naar mijn mening zeker zoveel zicht als originele.

Die rizoma bar ends op de speed en street triple geven ook veel zicht

Ik heb kleinere gemonteerd en zijn zeker niet de meest gebruiksvriendelijkste maar ik zie wel genoeg.
 
@GSX-APD ik heb het Street xtreme pakket erop zitten. Dat is al inclusief smoked scherm, led pinkers, kort nummerplaat houder, stickerset ect.

De radiator guard is ook nog wel een optie
Yoshimura engine protectors ook.



@Alex_86 ik vind standaard spiegels niet mooi. Bar end is veel strakker en geeft een veel sportiever look.
Ik zie goed door mijn spiegels, deze trillen niet. Heb eerste maand ook met de originele gereden en kan me niet herinneringen dat ze trilde.

Originele gaven wel beter zicht.

Het street pakket is incl. Yoshi R11 en seat cover. Het smoke scherm is een losse accessoire, evenals de stickerset. Ik vermoed dat de vorige eigenaar meerdere losse accessoires heeft gemonteerd.

@Mr.Pickle zie de site van Suzuki voor alle losse originele accessoires. Accessoires - Suzuki Motoren

Screenshot_20210307-094101_Samsung Internet.jpg
 
Ja klopt wel, had niet zoveel zin om alles accesoires los op te sommen 😅
Alles zat erop exclusief de r11 en seat cover.

Seat cover is besteld, dan kunnen de steps ook weg.

R11 kost wel wat maar zal er vroeg of laat toch opkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan