Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Vandaag LED koplampen en parkeerlichten ingebouwd in mijn gsxs 750.
Stuk mooier zo ipv dat gele licht.
 

Bijlagen

  • E1E34C34-A8AF-4F2E-8105-E95D28BF2379.jpeg
    E1E34C34-A8AF-4F2E-8105-E95D28BF2379.jpeg
    222,2 KB · Weergaven: 32
Goedenavond, ik wil de ingaande demping van de voorvork iets zwaarder afstellen, hoe doe ik dat?
Volgens de manual moet dan de voorspanning omhoog, doe je dit door aan dat zwarte knopje te draaien waar een s en een h op staat?
 
welk Led lamp heb je gebruikt?

En

 

En

thanks :t
 
Hey !

Vraagje over 'speed wobbles'

Ondertussen 5500 km erop zitten op de gsx s750 2020 en ik ben meer dan happy. Merk wel dat wanneer ik maximaal optrek, ik meermaals een situatie heb gehad waarin ik in een bijna tankslapper terecht kom. Het gebeurt meestal tijdens opschakelen van 2e versnelling naar 3e. Het vermoeden is dat ik wellicht teveel naar achter zitten / aan mijn stuur trek waardoor voorkant licht wordt & wat omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker. Ook twijfel ik of ik niet te hard opschakel waardoor de motor balans verliest.

Een ander idee wat naar boven kwam was bandenspanning & afstelling van de vering.

Is er misschien iemand van jullie waarbij dit bekend klinkt? Zelf weeg ik 75 kg en heb niks gedaan aan de afstelling van de vering voor/achter sinds koop.

Groeten !
 

Bijlagen

  • 20200910_124117.jpg
    20200910_124117.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 21
Hoi, Ik ervaar dat niet zoals jij het omschrijft.
Maar dat is niet fijn, en geeft je ook geen vertrouwen in de motor.
Het lijkt me stug dat het aan je zithouding kan liggen, zoveel ruimte is er niet op het zadel om naar achteren te kunnen zitten.
Heb je al advies bij de dealer gevraagd?
 
Hey !

Vraagje over 'speed wobbles'

Ondertussen 5500 km erop zitten op de gsx s750 2020 en ik ben meer dan happy. Merk wel dat wanneer ik maximaal optrek, ik meermaals een situatie heb gehad waarin ik in een bijna tankslapper terecht kom. Het gebeurt meestal tijdens opschakelen van 2e versnelling naar 3e. Het vermoeden is dat ik wellicht teveel naar achter zitten / aan mijn stuur trek waardoor voorkant licht wordt & wat omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker. Ook twijfel ik of ik niet te hard opschakel waardoor de motor balans verliest.

Een ander idee wat naar boven kwam was bandenspanning & afstelling van de vering.

Is er misschien iemand van jullie waarbij dit bekend klinkt? Zelf weeg ik 75 kg en heb niks gedaan aan de afstelling van de vering voor/achter sinds koop.

Groeten !
Nu je dit zegt, een paar keer gehad ik weeg ook rond de 75 kg, jij bedoeld denk ik dat bij acceleratie je stuur opeens beweegt/nerveus wordt?

Wel een paar keer aan gedacht wat als de motor nerveus blijft, en kwam mijn voorkant nou omhoog? Tot nu toe alleen gehad bij stevig op trekken op invoegstroken, met binnendoor rijden nooit gehad terwijl ik dan toch ook lekker aan het gas draai (acceleratie en bochten vind ik het leukste).

Betrap mezelf er vaak op dat ik maar tot 90 procent gas geef, dus die keren op invoegstrook wellicht wel de extra pols beweging voor vol gas gemaakt.
 
Je zou een stuurdemper kunnen monteren.
of de neus meer af proberen te duwen.
Ik ben bijna 100kg en dus nooit problemen gehad ermee zowel bij de 750 niet als de 1000 niet
 
Hey !

Vraagje over 'speed wobbles'

Ondertussen 5500 km erop zitten op de gsx s750 2020 en ik ben meer dan happy. Merk wel dat wanneer ik maximaal optrek, ik meermaals een situatie heb gehad waarin ik in een bijna tankslapper terecht kom. Het gebeurt meestal tijdens opschakelen van 2e versnelling naar 3e. Het vermoeden is dat ik wellicht teveel naar achter zitten / aan mijn stuur trek waardoor voorkant licht wordt & wat omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker. Ook twijfel ik of ik niet te hard opschakel waardoor de motor balans verliest.

Een ander idee wat naar boven kwam was bandenspanning & afstelling van de vering.

Is er misschien iemand van jullie waarbij dit bekend klinkt? Zelf weeg ik 75 kg en heb niks gedaan aan de afstelling van de vering voor/achter sinds koop.

Groeten !
Jij hebt een echte speed wobble al eens meegemaakt?
Niet teveel zorgen om maken, dat heeft elke fiets met veel vermogen.
Ik vind het eigenlijk wel leuk om een beetje beweging af en toe te hebben.
Stuur niet te strak/gespannen vasthouden helpt soms ook wel.
 
Ja alleen mijn motor staat bij mijn ouder in de garage dus kan het niet even snel opmeten, vragen kan altijd toch?
Zeker, mijn antwoord was ook niet verkeerd bedoeld, ik bedoelde het meer van dat je hier zelf het snelst een antwoord op krijgt door het na te meten. Ik dacht je de montagebeschrijving niet had gelezen en weet natuurlijk niet dat je motor elders geparkeerd staat. Ben je er inmiddels uitgekomen?
 
Goedenavond, ik wil de ingaande demping van de voorvork iets zwaarder afstellen, hoe doe ik dat?
Volgens de manual moet dan de voorspanning omhoog, doe je dit door aan dat zwarte knopje te draaien waar een s en een h op staat?
Ja, op de bovenzijde kan je ze verstellen. Ik zou er persoonlijk niet te veel aan verdraaien, 9 vd 10x is de standaardinstelling goed voor normaal straatgebruik mits je het circuit opgaat met een straatmotor.
Mocht je het persè anders willen zou ik even langs een specialist rijden, dan kan het er nooit slechter op worden 👍🏻.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Hey !

Vraagje over 'speed wobbles'

Ondertussen 5500 km erop zitten op de gsx s750 2020 en ik ben meer dan happy. Merk wel dat wanneer ik maximaal optrek, ik meermaals een situatie heb gehad waarin ik in een bijna tankslapper terecht kom. Het gebeurt meestal tijdens opschakelen van 2e versnelling naar 3e. Het vermoeden is dat ik wellicht teveel naar achter zitten / aan mijn stuur trek waardoor voorkant licht wordt & wat omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker. Ook twijfel ik of ik niet te hard opschakel waardoor de motor balans verliest.

Een ander idee wat naar boven kwam was bandenspanning & afstelling van de vering.

Is er misschien iemand van jullie waarbij dit bekend klinkt? Zelf weeg ik 75 kg en heb niks gedaan aan de afstelling van de vering voor/achter sinds koop.

Groeten !
Hallo Chris,

Heb het ook al vaker meegemaakt, niet alleen met de GSXS (1000), ook met 1000cc racers. Enkel wanneer ik de motor vol open trek en dan alleen op hogere snelheid, meestal van de 2 naar de 3, of 3 naar 4. Heeft volgens mij met met meerdere factoren te maken, zoals je zelf ook benoemd. Vermogen vs. balans, zithouding, wel of geen stuurdemper. Of de banden er invloed op hebben betwijfel ik. Heb het zowel met nieuwe als 3/4 versleten banden al eens gehad. Met een stuurdemper is het risico minder maar zeker niet weg, ook daar met meegemaakt. Gezien je op een Naked rechtop zit trek je hem zo op het achterwiel, hiermee ervaar je dit wel sneller als op racer bv. Andere drukverdeling. Probeer eens druk te houden op de voorzijde of dat voor jou verschil maakt. Ik denk dat elke rijder van een fiets met behoorlijk vermogen hier wel eens last van heeft met voluit rijden.
 
Hoi, Ik ervaar dat niet zoals jij het omschrijft.
Maar dat is niet fijn, en geeft je ook geen vertrouwen in de motor.
Het lijkt me stug dat het aan je zithouding kan liggen, zoveel ruimte is er niet op het zadel om naar achteren te kunnen zitten.
Heb je al advies bij de dealer gevraagd?
Je moet rustig blijven en het gas loslaten, verder kan er weinig gebeuren. Voor wat betreft het Naked segment heeft de GSX-S de meest ruime zithouding, zowel qua zadel als knieruimte. Ik vind de ruimte/speling op het zadel juist wel aanzienlijk, zeker vergeleken met andere merken uit dit segment.
Zithouding doet juist erg veel voor dit 'probleem'. Het is logisch te verklaren, een wheelie maak je door de andere balans/zwaartepunt te verplaatsen nu eenmaal eerder als je rechtop zit t.o.v. voorover hangen. Neem als voorbeeld een normale fiets. Die krijg je niet op het achterwiel als je voorover hangt. Balans/zwaartepunt doet veel, met het voorwiel van de grond Is de kans op het zwalken van stuur des te meer, dit komt ook voor bij het neerkomen van het voorwiel na een wheelie. Dat laatste of eerst contactmoment doet de balans verstoren.
 
Dankje GSX-APD voor je reaktie. Heb bij mijn vorige motor de vering ook niet veranderd, gewoon de standaard afstelling.
Laatst moest ik stevig remmen bij een lage snelheid en sloeg de voorvork door, zat dus aan zijn eind, vandaar dat ik hem iets stugger wil hebben.
 
Dankje GSX-APD voor je reaktie. Heb bij mijn vorige motor de vering ook niet veranderd, gewoon de standaard afstelling.
Laatst moest ik stevig remmen bij een lage snelheid en sloeg de voorvork door, zat dus aan zijn eind, vandaar dat ik hem iets stugger wil hebben.
Geen dank. Ik zou persoonlijk maar bij 4 situaties de vering aanpassen/nakijken;

- Circuitgebruik
- Je erg licht of juist zwaar bent
(<70kg/>100kg)
- Je veel hobbelwegen rijd
- Je de veer-instelling niet vertrouwd i.v.m. 2e hands motor

75-100kg is normaal, daar zijn de veren al op afgestemd. Als het gewicht hier ver vanaf wijkt kan een nieuwe afstelling voor betere rijeigenschappen doen zorgen.

Heb jij de motor nieuw gekocht of 2e hands? In geval van het laatste is namelijk niet uit te sluiten dat er al aan gedraaid/gesteld is omdat de vorige eigenaar de motor te stug vond.

Ik heb al vaak gehoord van GSX-S rijders dat ze de motor vrij stug vinden in de vering, dat ervaar ik zelf ook, hij is misschien nog wel stugger als mijn vorig gereden GSX'Ren. Ik vind het niet storend maar wel opvallend vergeleken bij vorig gereden motoren.

Als je onderin de voorvork komt zou ik het toch even door een specialist na laten kijken. Check ook even de keerringen van de vork, al acht ik de kans klein dat daar wat mis mee is gezien het om een jonge motor gaat.
 
Ben zelf aan de lichte kant, daar kan het niet aan liggen.
De motor heb ik gekocht met 2800 km op de klok, is een demo fiets geweest, er staat nu 3800 op schat ik.
Dan moet ik er toch maar even naar laten kijken.
 
Ben zelf aan de lichte kant, daar kan het niet aan liggen.
De motor heb ik gekocht met 2800 km op de klok, is een demo fiets geweest, er staat nu 3800 op schat ik.
Dan moet ik er toch maar even naar laten kijken.
👍🏻. Als je er net 1000km mee hebt gereden sowieso even terug gaan, mocht je de vering stugger ingesteld willen hebben moet dat kosteloos geregeld kunnen worden. Kost de tijd niet maar sommige bedrijven rekenen overal geld voor.

Wat me ook nog even te binnen schiet, ga eens op een andere gsx-s in de showroom zitten, voorrem in en flink induwen. Dan zal je ongetwijfeld verschil moeten merken t.o.v. je eigen motor mocht de spanning niet goed staan.
 
Ik moet volgende week toch even naar de dealer, heb iets besteld, er zal vast wel een monteur even tijd hebben om er naar te kijken :t
 
Langs de zijkant vind ik em echt wel ruig.
Koplamp is helaas de nieuwe trend.
Blok beetje geboost.
Mooi pakket Electronica.
19L tank.

Wat ik jammer vind is vooral dezelfde wielen, uitlaat. Blok had ik wel verwacht, al had ik wel gehoopt op net iets meer extra vermogen richting de nieuwe s1000r zijn 165pk.

Ik zal mijn 2016 niet snel inruilen voor deze. Wil enkel de up and down quickshifter 😜.
Screenshot_20210426_112202.jpg
 
Waarom nu alweer:

- Geen high spec achtervering (alleen ingaande demping en veer voorspanning)
- Geen tft scherm
- Geen bochten abs
- Geen........

Valt gelijk af als kandidaat voor mijn volgende motor
 
Waarom nu alweer:

- Geen high spec achtervering (alleen ingaande demping en veer voorspanning)
- Geen tft scherm
- Geen bochten abs
- Geen........

Valt gelijk af als kandidaat voor mijn volgende motor
Wil je ook autopilot zodat je helemaal niet meer hoeft te rijden?
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Daar is hij dan, de langverwachte opvolger. Beter/mooier of juist niet?

Voor een paar opties en kappen een dikke +, maar wat betreft uiterlijk vallen de koplamp en de achterzijde mij zwaar tegen..
De huidige koplamp is veel gestroomlijnder en voller, ook loopt de huidige kont spitser weg, naar mijn mening veel strakker. Zoals hier boven al benoemd door @Streetfighter_Alex, de nieuwe trend (helaas). Je ziet het steeds meer bij div. merken, de aparte koplampen. Dit zie je ook bij de MT's en Street Triple's. Ze hadden de koplamp beter wat kleiner kunnen maken, nog gestroomlijnder en voorzien van std. LED en ze waren er geweest. De koplamp ziet er vreemd uit, zeker t.o.v. het LCD scherm van de zijkant gezien.

Ben erg benieuwd hoe deze geüpdate GSX-S gaat verkopen.

Vorige week nog bij Hoegee geweest, ze verwachten hem daar eind Juni binnen te hebben, tijd voor bezichtiging & proefrit.

@Streetfighter_Alex
Op je huidige bike kan je ook een quickshifter laten monteren en afstellen, was meen ik +/- 600 euro incl. afstellen & banken. Alleen hiervoor zou ik ook niet voor de nieuwe GSX-S gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan