Suzuki GSX-S1000GX (de echte Ultieme Sport Crossover?)

9 sep 2008
162
76
Soest
Laat ik maar eens een topic openen over deze bike.
Vanaf vandaag 26 januari te bekijken en onderstaande 3 uitvoeringen.


lv (2).pnglv (1).pnglv.png



Vrouwlief en ik twijfel tussen de "groene" en de "zwarte". De blauwe viel bij voorbaat af, maar smaken verschillen.
Stonden keurig op een rijtje en binnen paar minuten er uit: Wordt de zwarte.
Alle vertrouwen in deze bike na onze Versys 1000S en daarvoor H2SX. Laat voorjaar maar snel komen

20240126_103400449_iOS.jpg
20240126_104917742_iOS.jpg
20240126_104948177_iOS.jpg
 
Ik heb er ook naar zitten kijken maar vond de verschillen t.o.v. de DL1050-XT die ik nu rijd te klein.
Bovendien is het verbruik een stuk ongunstiger.
Wel een mooie motor. :t
 
Ik kwam van de Versys 1000S (2 seizoenen gereden) en daardoor de H2SX, Hayabusa, GSXR 1000. Dus al voorliefde voor 4-cylinder.
De DL vind ik toch een heel groot verschil tov deze als ik eerlijk ben. DL toch grover/meer off road.
Maar ooit wel op DL middag mogen rijden en ik was toen nog niet toe aan allroad en deze hangt er tegen, al zal deze hopelijk nooit zand zien.
 
Laat ik maar eens een topic openen over deze bike.
Vanaf vandaag 26 januari te bekijken en onderstaande 3 uitvoeringen.


Bekijk bijlage 1967376Bekijk bijlage 1967377Bekijk bijlage 1967378



Vrouwlief en ik twijfel tussen de "groene" en de "zwarte". De blauwe viel bij voorbaat af, maar smaken verschillen.
Stonden keurig op een rijtje en binnen paar minuten er uit: Wordt de zwarte.
Alle vertrouwen in deze bike na onze Versys 1000S en daarvoor H2SX. Laat voorjaar maar snel komen

Bekijk bijlage 1967380Bekijk bijlage 1967381Bekijk bijlage 1967382
Bij de valkenier in Barneveld?
 
Mooi werk! De zwarte is ook erg mooi, de groene heeft wel wat luxe, is een beetje een 2024 kleurtje lijkt het. De vstrom 800, de bmw gs e.d zijn in het groen te krijgen misschien nog wel meer. Ik hik tegen het lawaai aan en het verbruik, soms is het misschien ook gewoon even ogen dicht doen en gaan.
 
Hoi, momenteel rijd ik een Tracer 9gt van 2021. Vorig jaar rondreis gemaakt o.a. door Oostenrijk. Nu waren daar enkele populaire passen gesloten voor motoren die meer dan 95db produceren. De Tracer produceert 96db en model vanaf 2022 95db. Nu dacht ik de nwe soes GSX-S1000GX als mooie opvolger. Maar ja dan kom je aanzetten met 97db. En een boete van 220 euro (dat zal nu wel verhoogd zijn) dat risico wil ik niet meer lopen....daarbij wat als andere landen hier ook aan beginnen?
 
Komend jaar Noord Italie op vakantie, maar voor 2025 maar afwachten. Geluidsnormen en 1 Europa is zoiets als "Sinterklaas bestaat" of "volgende week vrede in Midde Oosten".
 
Gelijk maar beginnen met conclusie: Wat een geweldige motor is deze Suzuki.
Vanmorgen opgehaald en de eerste 165 km op deze superbike gemaakt. Voelde gelijk goed en vertrouwd aan. Speelser dan de Versys 1000 die we hiervoor hadden. Het motorblok belooft veel voor toekomst als hij netjes ingereden is.
Vandaag was solo rit want vrouwlief Marga aan het werk voor de euro's en Fredje maakt ze dan op..............
Morgen eerste rit samen en kijken er al naar uit. Net zoals tripjes Duitsland en straks Italië.
20240307_104533763_iOS.jpg
 

Bijlagen

  • 20240307_104639484_iOS.jpg
    20240307_104639484_iOS.jpg
    869,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240307_104658377_iOS.jpg
    20240307_104658377_iOS.jpg
    729 KB · Weergaven: 0
  • 20240307_104715933_iOS.jpg
    20240307_104715933_iOS.jpg
    474,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240307_104728578_iOS.jpg
    20240307_104728578_iOS.jpg
    766 KB · Weergaven: 0
  • 20240307_105106539_iOS.jpg
    20240307_105106539_iOS.jpg
    678,1 KB · Weergaven: 0
  • 20240307_132316664_iOS.jpg
    20240307_132316664_iOS.jpg
    833,3 KB · Weergaven: 0
  • cab645be-c24e-4009-b24e-70b77c70d140.jpg
    cab645be-c24e-4009-b24e-70b77c70d140.jpg
    752,9 KB · Weergaven: 0
Gelijk maar beginnen met conclusie: Wat een geweldige motor is deze Suzuki.
Vanmorgen opgehaald en de eerste 165 km op deze superbike gemaakt. Voelde gelijk goed en vertrouwd aan. Speelser dan de Versys 1000 die we hiervoor hadden. Het motorblok belooft veel voor toekomst als hij netjes ingereden is.
Vandaag was solo rit want vrouwlief Marga aan het werk voor de euro's en Fredje maakt ze dan op..............
Morgen eerste rit samen en kijken er al naar uit. Net zoals tripjes Duitsland en straks Italië.Bekijk bijlage 1981809
Zo zo gefeliciteerd. Ziet er netjes uit.
Je hebt hem ook al uitgerust met enkele mooie accessoires.
De uitlaat staat ‘m goed, nog mooier zou een R-11 yoshi geweest zijn maar die is helaas niet beschikbaar voor GT en GX.

Ben benieuwd hoe die luxe zit aanvoelt, die past namelijk ook op de GT.
Ben ook benieuwd hoe Marga de GX ervaart.
Veel geluk en spannende kilometers gewenst.
 
Eric: Die Yoshi net even gekeken, maar dik tevreden met wat er nu op zit.
Vrijdagmiddag zo'n 100 km samen gedaan en beviel goed. Iets minder comfort dan de Kawa, maar voldoende om het lang(er) vol te houden. Maar door koude wind waren we blij thuis te zijn. Maar onze indrukken zijn erg positief en Marga gaf al aan "Je rijdt hier wel heel makkelijk mee".
Ze kent me ruim 35 jaar qua rijden, dus zal het wel kloppen.
 
Eric: Die Yoshi net even gekeken, maar dik tevreden met wat er nu op zit.
Vrijdagmiddag zo'n 100 km samen gedaan en beviel goed. Iets minder comfort dan de Kawa, maar voldoende om het lang(er) vol te houden. Maar door koude wind waren we blij thuis te zijn. Maar onze indrukken zijn erg positief en Marga gaf al aan "Je rijdt hier wel heel makkelijk mee".
Ze kent me ruim 35 jaar qua rijden, dus zal het wel kloppen.
Wat doe je nu qua verbruik met zulke tourtjes? Flinke ritten al gemaakt zeg. Blijft je vrouw goed zitten zonder top koffer? Ik ben altijd bang dat ik mijn passagier kwijt raak zonder zo'n koffer.
 
Wat doe je nu qua verbruik met zulke tourtjes? Flinke ritten al gemaakt zeg. Blijft je vrouw goed zitten zonder top koffer? Ik ben altijd bang dat ik mijn passagier kwijt raak zonder zo'n koffer.
Toevallig vanmiddag ritje van 100 km en zag 1:17 als verbruik, maar nog beneden de 5.500rpm gehouden. Hare majesteit houd zich goed vast aan afwisselend beugels achterop of als ze eea vermoed aan Fredje zelf. Dus geen topkoffer nodig.
 
Gelijk maar beginnen met conclusie: Wat een geweldige motor is deze Suzuki.
Vanmorgen opgehaald en de eerste 165 km op deze superbike gemaakt. Voelde gelijk goed en vertrouwd aan. Speelser dan de Versys 1000 die we hiervoor hadden. Het motorblok belooft veel voor toekomst als hij netjes ingereden is.
Vandaag was solo rit want vrouwlief Marga aan het werk voor de euro's en Fredje maakt ze dan op..............
Morgen eerste rit samen en kijken er al naar uit. Net zoals tripjes Duitsland en straks Italië.Bekijk bijlage 1981809
Mooi, hoor! Heel veel plezier en veilige kilometers de komende tijd.
 
Ben benieuwd hoe die luxe zit aanvoelt, die past namelijk ook op de GT.
Ik ga de zit binnenkort proberen op de GT. De Valkenier krijgt er binnenkort een paar binnen. Ik begrijp dat er twee soorten zijn, variërend in dikte. De prijs klonk heel schappelijk, uit mijn hoofd ergens rond €200, geloof ik.
 
Dat MySpin is voorlopig meer een gedrocht als ik het zo mag zeggen. Had bijvoorbeeld verwacht/gehoopt dat ik via mijn Iphone voorzien van TomTom dan eea op het grote scherm zou kunnen zien en daarmee misschien mijn TomTom 420 niet meer nodig te hebben. Niet dus.
Dan Flitsmeister op mijn Iphone, maar als je maps via MySpin activeert dan scherm Iphone (met Flitsmeister) op zwart.
Dus straks mijn oude vertrouwde TomTom 420 al ik echt routes ga rijden, op mijn Iphone gewoon Flitsmeister en display van de Suzuki met donkere achtergrond. Prima zo.
Verder functies zoals bellen of muziek is altijd een "nogo arrea" voor mij geweest. Ga echt niet bellen op de motor of muziek afspelen.
Met andere woorden: MySpin - laat maar.
 
Dat MySpin is voorlopig meer een gedrocht als ik het zo mag zeggen. Had bijvoorbeeld verwacht/gehoopt dat ik via mijn Iphone voorzien van TomTom dan eea op het grote scherm zou kunnen zien en daarmee misschien mijn TomTom 420 niet meer nodig te hebben. Niet dus.
Dat was ook precies mijn hoop. Ik heb de navigatie een paar keer werkend gehad en dat is echt fraai op zo'n groot scherm. Het werkt alleen heel instabiel en sinds de laatste update helemaal niet meer.
Met andere woorden: MySpin - laat maar.
Dat is voorlopig ook mijn conclusie. De vertrouwde TomTom doet ook zijn werk.
 
Mooi, hoor. Veel plezier ermee!

Toch eeuwig zonde dat Suzuki de connectiviteit niet heeft verbeterd, afgaande op de TomTom houder. Ik had gehoopt dat dat zou verbeteren zodra er meerdere modellen met MySpin beschikbaar kwamen.
Die TomTom is meer de zuinigheid van mij, ligt anders in de kast, geen zin om te betalen voor een app om GPX bestanden te uploaden.

Ik heb geen problemen met MySpin,
zonder de telefoon aan te raken (zit in m'n jas), start hij vanzelf op. Gebruik soms Sygic als ik de TomTom niet bij me heb (woon/werk).
En ik gebruik wel de app om muziek af te spelen.
Flitsmeister gaat vanzelf aan op de achtergrond als ik m'n Sena aan zet en zal audio onderbreken voor meldingen.

Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Uiteraard was android auto of de apple versie fijner geweest, maar dat wordt bij motoren nog maar weinig gedaan (alleen Honda?). ivm het delen van gegevens.
 
Die TomTom is meer de zuinigheid van mij, ligt anders in de kast, geen zin om te betalen voor een app om GPX bestanden te uploaden.

Ik heb geen problemen met MySpin,
zonder de telefoon aan te raken (zit in m'n jas), start hij vanzelf op. Gebruik soms Sygic als ik de TomTom niet bij me heb (woon/werk).
En ik gebruik wel de app om muziek af te spelen.
Flitsmeister gaat vanzelf aan op de achtergrond als ik m'n Sena aan zet en zal audio onderbreken voor meldingen.

Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Uiteraard was android auto of de apple versie fijner geweest, maar dat wordt bij motoren nog maar weinig gedaan (alleen Honda?). ivm het delen van gegevens.
Ok, zo ver ben ik de laatste tijd niet meer gekomen! Sygic weigert bij mij überhaupt om te starten. Gebruik je Android of Apple?
 
Terug
Bovenaan Onderaan