Suzuki GSX-S750 (Z)A Naked Bike streetfighter BJ 2017 € 7450,- gelimiteerde z-uitvoering vol vermogen 114 pk

Boost210

Rookie
7 apr 2015
24
8
Zeer mooie Suzuki GSX-S750 (Z)A gelimiteerde z-uitvoering vol vermogen 114 pk (0-100 = 3.2 seconden)

Elke keuring toegestaan ! (let op: kosten koper en alleen erkende dealer keuringen)

De compleet nieuwe GSX-S750 ABS is de ideale combinatie tussen sportief en toch comfortabel motorrijden. Voorzien van Nissin-vierzuigerremklauwen remmen in combinatie met ABS en traction control (3 standen instelbaar)

Een nieuw gevormde luchtinlaat levert een heftige geluidssensatie op (combinatie van een gebrul en toeren) Kortom geen Akra nodig !

Kenmerken:
  • Bouwjaar: eind 2017 (model 2018)
  • Km stand: 5175
  • ABS + 3-standen Traction control
  • Origineel geleverde Nederlandse motorfiets
  • Eerste eigenaar
  • 2 sleutels
  • Fabrieksgarantie tot september 2020.
  • Boekjes (onderhoud)
  • Aankoopfactuur
  • Alles is aanwezig
  • Easy Start System
  • Low RPM Assist

Onderhoud wordt aan deze suzuki gsx s750 gedaan door Groenewold motoren een suzuki dealer welke ruim 30 jaar een begrip is in de motorwereld + monteur die de 2de plaats behaalde tijdens de monteurswedstrijden 2018.

Originele korte en smoke led knipperlichten & korte kentekenplaathouder (alles gemonteerd door groenewold)

Achterband is circa 50 km jong / origineel / Bridgestone Battlax Hypersport S21 Sportband (zie foto)

Overige product info hieronder te vinden

Motorblok:

Het sportieve hart van de GSX-S750(Z)A is een vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. Deze razendsnelle krachtbron is afgeleid van de legendarische GSX-R750-supersport en kenmerkt zich door een compacte bouw, waarbij de cilinderbank bijna rechtop staat. Dat is ideaal is voor een naked bike als de GSX-S750(Z)A, omdat dit een korte wielbasis mogelijk maakt. De viercilinder dankt zijn cilinderinhoud van 749 cc aan een ultrakorte boring-slagverhouding van 72,0 × 46,0 mm. Elektronische brandstofinjectie met tiengaatsinjectoren zorgt voor een fijne verdamping van de brandstof in de aangezogen lucht, die via een airbox met drie inlaatopeningen stroomt. Deze zijn zo geplaatst dat de motor een inlaatgeluid genereert dat de echte motorliefhebber als muziek in de oren klinkt. Zeker als de motor in toeren klimt en het maximumvermogen van 84 kW (114 pk) @ 10.500 t.p.m. wordt bereikt. De GSX-S750(Z)A is echter niet alleen snel, maar ook bijzonder zuinig. Het brandstofverbruik is met 1:20,4 toonaangevend in zijn klasse.

Bijzonder is ook dat deze krachtbron is voorzien van het Suzuki Easy Start System, dat de startprocedure automatisch doorloopt nadat de startknop is ingetoetst, en van "Low RPM Assist", dat automatisch iets gas bijgeeft wanneer het toerental te laag dreigt te worden.

Geavanceerde Tractiecontrole:

De Suzuki GSX-S750(Z)A is voorzien van de modernste assistentiesystemen. Er is bijvoorbeeld een state-of-the-art tractiecontrolesysteem, dat doorslippen van het achterwiel voorkomt. Het tractiecontrolesysteem meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling is ingeschakeld. Met deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden.

In dat geval wordt het motorkoppel razendsnel verminderd door het ontstekingstijdstip te verlaten en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt. De tractiecontrole van de GSX-S750(Z)A kent drie modi: de eerste stand is voor een zeer sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe; de tweede stand grijpt iets eerder in en is geschikt voor de meeste rijders en de meeste wegcondities; de derde stand is de gevoeligste en leent zich daardoor vooral om optimale controle bij slecht weer en zeer slecht wegdek te houden. Voor echte sportieve die-hards kan de tractiecontrole ook worden uitgeschakeld.

Remsysteem:

Laat remmen, scherp insturen en hard uitaccelereren. Het is een scenario dat de adrenaline door je aderen laat gieren. Je hebt er natuurlijk wel felle en zeer betrouwbare remmen voor nodig. Die heeft de GSX-S750(Z)A. In het voorwiel vind je twee zwevend gelagerde remschijven, die in de tang worden genomen door radiaal bevestigde Nissin-vierzuigerremklauwen. Een en ander wordt bewaakt door een geavanceerd Nissin ABS-systeem. De wielsensoren van dit systeem controleren de draaisnelheid van elk wiel 50 keer per seconde, zodat de regelunit de remkracht snel en effectief aan de beschikbare grip kan aanpassen.

Rijwielgedeelte:

Een bochtenpikker pur sang, zo mag je de GSX-S750(Z)A zeker noemen. Dat komt enerzijds door zijn rechte zitpositie met een zithoogte van 820 mm en een buizenstuur dat een licht sportieve zithouding teweeg brengt. Maar het komt bovenal door de sportieve geometrie: de korte wielbasis van 1.455 mm en de scherpe balhoofdhoek van 25,3° zorgen ervoor dat je deze streetfighter met speels gemak in de scherpste haarspeldbocht zet.

De naloop van 104 mm zorgt samen met de hoogstaande stabiliteit van het rijwielgedeelte dat deze naked bike ook op de rechte stukken haarscherp op het doel af blijft gaan. Daarvoor heeft de GSX-S750(Z)A een uniek frame, dat een synthese is van een stalen buizenframe en twin-spar frame. Aan de voorzijde wordt dit frame afgeveerd door een goudkleurig geanodiseerde Upside down-voorvork van KYB, waarvan de veervoorspanning instelbaar is. Van de achterschokdemper, die via een linksysteem wordt bediend, kan de veervoorspanning in zeven stappen worden afgestemd op de wensen en het gewicht van de rijder of op de aanwezigheid van een duopassagier.

Instrumentenpaneel:

Sportief, overzichtelijk en zeer informatief, zo mag je het dashboard van de Suzuki GSX-S750(Z)A wel noemen. Het fraai gestylede display is multifunctioneel en beschikt over een omgekeerde "back light"-verlichting, waarvan de helderheid kan worden aangepast.

Op het display heeft de rijder de beschikking over een staafvormige toerenteller met "peak-hold"-functie, die het hoogst gedraaide toerental aangeeft. Ook heeft de rijder standaard een snelheidsmeter, een horizontale toerentellerbalk, een versnellingsindicator in beeld, alsmede een brandstofmeter, de koelwatertemperatuur, de tractiecontrolemodus en een klok.

Naar wens kan hij daarnaast nog een kilometerteller, een van de twee tripmeters, een indicatie van het resterende actieradius of het gemiddelde brandstofverbruik of de resterende actieradius te zien krijgen. Daarnaast biedt het dashboard nog diverse LED-waarschuwingslampjes, die aan weerszijden van het display zijn opgesteld.

Design:

De Suzuki GSX-S750(Z)A is een naked bike met een vurig karakter. Dat komt helemaal tot uiting in het design, dat de felle, doelbewuste uitstraling heeft van een katachtige die zijn prooi besluipt. Klaar voor de aanval.

Dit postuur ontleent de GSX-S750A aan een brede "schouderpartij". Die ontstaat door de fraai gevormde radiateurcovers, die overlopen in de vorm van de tank. Ook de diagonaal gevormde belly-pan en het neerwaarts "kijkende" koplampmasker dragen bij aan dit agressieve uiterlijk. Centraal in dit masker zit een multi-reflectorkoplamp, geflankeerd door twee positielichten.

Het achterlicht is voorzien van LED-techniek voor een hoge mate van zichtbaarheid. De wielen van de GSX-S750A dragen met hun bijzondere, asymmetrische spaakdesign sterk bij aan de sportieve hightech uitstraling van deze Streetfighter. Op de wielen liggen Bridgestone Battlax S21 banden in maten 120/70ZR17 en 180/55ZR17.

Gelimiteerde Z-versie:

Suzuki levert de GSX-S750A ook in een gelimiteerde ‘Z’-uitvoering. Extra exclusief dus, want slechts tijdelijk leverbaar. Je steelt de show met de in matzwart gespoten uitlaat en de speciale wielstriping. Hiermee krijgt het agressieve streetfighter-design een extra dimensie!
 

Bijlagen

  • 20190609_184335.jpg
    20190609_184335.jpg
    228,4 KB · Weergaven: 35
  • 20190609_185230.jpg
    20190609_185230.jpg
    320,8 KB · Weergaven: 41
  • 20190609_160957.jpg
    20190609_160957.jpg
    176 KB · Weergaven: 40
  • 20190609_174719.jpg
    20190609_174719.jpg
    302,7 KB · Weergaven: 29
  • 20190609_184551.jpg
    20190609_184551.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 31
  • 20190609_160850.jpg
    20190609_160850.jpg
    198,8 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan