Suzuki-GSX100 R een goede beginners-fiets??!!?

Laat je niet gek maken, een prima beginnersfiets....

Ik heb gehoord dat Ghostrider zijn hayabusa Turbo te koop heeft staan. Met ver over de 200 pk misschien toch beter?? Iig een top van rond de 400 km/h. Maar niet met 300 door de stad he..

Nee, dan toch beter die Gixxer 1000...

:+
 
Laat je niet gek maken, een prima beginnersfiets....

Ik heb gehoord dat Ghostrider zijn hayabusa Turbo te koop heeft staan. Met ver over de 200 pk misschien toch beter?? Iig een top van rond de 400 km/h. Maar niet met 300 door de stad he..

Nee, dan toch beter die Gixxer 1000...

:+


:} :} :} :} :} :} :} :}
 
als je nou beggint met een 600 supersport zou ik nog zeggen ok maar een 1000
trouwens meer dan een 600 heb je de eerste jaren niet nodig, en een gix 600 verschild niet zo veel van en 1000 en is ook goedkooper ze!
 
maar een 1000 trouwens meer dan een 600 heb je de eerste jaren niet nodig, en een gix 600 verschild niet zo veel van en 1000 en is ook goedkooper ze!

Nu gaat Sig boos worden en The zilver groene flash enz enz. :+

Maar je hebt wel gelijk :X , althans als je het gas maar half open trekt :P
 
uiterlijk bedoel ik he!!! mijn kawa van 0-100 3.2 sec vind ik ook best goed ze(sneller dan een 95 blade) ook een 600 ze
 
als je nou beggint met een 600 supersport zou ik nog zeggen ok maar een 1000
trouwens meer dan een 600 heb je de eerste jaren niet nodig, en een gix 600 verschild niet zo veel van en 1000 en is ook goedkooper ze!
Alsof een 600 niet (te) hard kan.
Laat hem toch lekker beginnen op een 1000.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag: Is een een Suzuki-GSX1000 R een goede beginnersfiets??!?!?!

Reacties zijn welkom.....

Zo te zien ben je net aangemeld, hartelijk welkom. Het was misschien handiger geweest de kat even uit de boom te kijken óf je wilt een reactie uitlokken...

Je zult begrijpen dat als je b.v. de nieuwste Moto73 leest waarin een coureur de kanonnen (R1000/R1/Blade) test op Assen, je vraag een beetje onzinnig is |( . De coureur meldt dat zo'n raket niet zomaar te beheersen is, óók niet door hem!

Teken aan de wand is dat bijna alle motorrijders met een 600 harder op een circuit rond rijden dan met een 1000. Een 600 kun je bijna overal 'gewoon' open trekken, dat doe je niet met een 1000 of het moet zijn dat je gelijk wilt ervaren wat een high-sider is! Een 1000 moet je de eerste twee versnellingen ALTIJD met zijden handschoenen aanpakken...
 
Op vrijdag 06 juni 2003 23:45 schreef Blade10 het volgende:Zo te zien ben je net aangemeld, hartelijk welkom. Het was misschien handiger geweest de kat even uit de boom te kijken óf je wilt een reactie uitlokken...

Je zult begrijpen dat als je b.v. de nieuwste Moto73 leest waarin een coureur de kanonnen (R1000/R1/Blade) test op Assen, je vraag een beetje onzinnig is |( . De coureur meldt dat zo'n raket niet zomaar te beheersen is, óók niet door hem!

Teken aan de wand is dat bijna alle motorrijders met een 600 harder op een circuit rond rijden dan met een 1000. Een 600 kun je bijna overal 'gewoon' open trekken, dat doe je niet met een 1000 of het moet zijn dat je gelijk wilt ervaren wat een high-sider is! Een 1000 moet je de eerste twee versnellingen ALTIJD met zijden handschoenen aanpakken...
maar dat beschermt weer voor geen meter :P
 
We kunnen straks dus voor een prikkie een nieuwe GSX kopen :)

Ga eerst leren rijden en vraag dan eens bij je zelf af of je wel instaat
bent om op een motor te rijden die 164ok heeft.

Antw. zal de eerste 2 jaar wel NEE blijven...
 
Is een Formule 1 een goede beginnersauto?
Ok, een Mitsubishi Lancer Evo 7 dan, want die is ook snel weg bij de stoplichten :Z
Is een F1 speedboat een goede beginnersboot?
Is Kylie Minogue een goede eerste vriendin?

Keep on dreaming .... 8-)

Is trouwens wel een beetje het niveau aan het worden op MF op dit moment. Het kan kennelijk niet gek genoeg allemaal. Om nog maar te zwijgen over de centjes voor al dat moois? Voor zover ik weet kunnen alleen belgen en vrijgezelle MF'ers zo'n ding betaluh O-) .

Wil je mijn advies? Nee? Krijg je hem toch. Koop GEEN motor. Ga naar de TT en droom er maar van dat je Rossi heet. Bedenk hierbij wel dat JIJ zo nooit zal rijden. Niet op een motor en al helemaal niet op een GSXR1000. Doe gewoon normaal en bouw het lekker op in, laat ik zeggen, minimaal 10, 15 jaar?! Als je dat al haalt....En anders val je gewoon in de categorie die alleen "mooi" en "stoer" wil rijden, maar er eigenlijk geen hout van kan. Maar natuurlijk mag je hem van mij gerust rijden hoor, hoogstwaarschijnlijk slaat het alleen als een damestas op een speenvarken dan.

Hoe haal je het uberhaubt in je bolle harses om aan zoiets te DENKEN alleen al? Of ben jij ook van de generatie die denkt ALLES te kunnen? Gefeliciteerd in dat geval. Dan kom ik bij JOU in de leer. Kan ik eindelijk eens sturen leren ;)

Topic mag verder dicht :X (Sig, doe eens wat zinnigs op de vroege ochtend)
 
Laatst bewerkt:
ja hoor, gewoon kopen die Suzuki-GSX1000 R....

was mijn les motor... |( |( |(

*Zucht* logisch nadenken is ook moeilijk he...
 
Ik vraag me af als iemand een r1000 in overweging neemt als beginmotor, wat hij dan vindt van alles wat 'minder' is als die r1000. (Minder is niet denigrerend bedoelt, ik verwijs slechts naar 'minder' qua performance...)
 
Nog een tip Bennie, rij eens een ritje achterop mee!

Ik heb dit al vaker aangeboden aan b.v. scootergastjes die dachten dat hun scooter zo snel was, die denken ook gelijk als ze 18 zijn op een R1000/Blade/R1 te kunnen rijden. Gelukkig mag dat niet meer, toch een nuttige regel van de overheid! Helaas ben jij daar al te oud voor, je ZOU dus verstandig moeten zijn...

Tijdens het ritje begin ik dan met een streepje gas tot 5.000tpm en dan zeggen ze al, wow wat gaat dat hard waarop ik zeg "zal ik dan nu gas gaan geven?". Dus op naar de snelweg om een keer - veilig - aan het gas te kunnen draaien... Nadat ze zien dat je toch wel érg snel 250 km/u rijdt realiseren ze zich plotseling dat het wel verstandig is te beginnen op een 25 KW motor en een passende helm ("wat zit ie opeens los!") te kopen, gek hè? Uiteraard heb ik ze voor de veiligheid mijn 2e Dainese laten aantrekken, dus zo veilig mogelijk in het leer met rugbeschermer/laarzen/handschoenen.

Vergeet niet dat veel motorrijders zoals ik zijn 'mee gegroeid' met het sneller worden van de motoren, voor mij is het na 27 jaar geen punt om dat ding uit te knijpen en baal ik van te weinig grondspeling en zo op het circuit, het mag nog wel sneller maar dat komt volgend jaar wel met de Honda RCB1000 V5, hopelijk geen wishfull thinking :} ...
 
Een beginners fiets bestaat niet in mijn ogen,een beginner weer wel.
het draait allemaal om het vertrouwen in jezelf,als je dat vertrouwen niet hebt moet je het gewoon niet doen, maar als je niets doet wat boven je macht gaat kan het best.

Je zal verbaasd staan hoe langzaam je kan rijden met bijv.een hiyabusa, een oud vrouwtje op de fiets kan je makkelijk inhalen als het moet.
Ik had op m'n 18de geen hiyabusa moeten hebben, want ik weet echt 99% zeker dat ik niet ouder dan 18 jaar geworden was,dat was me dus bijna al gelukt met m'n rd350 ik vertrouwde mezelf niet. maar bij de meeste 18 jarige komt het woord gevaar nog niet voor in het woordenboek!

Een beginners fiets bestaat dus niet tenzij het er een is met zijwieltjes een top van 100 en een acceleratie van 0 tot 100 in 20 sec O-)
 
Hallo allemaal,

Ik heb een dringende vraag: Is een een Suzuki-GSX1000 R een goede beginnersfiets??!?!?!

Reacties zijn welkom.....
Heb je ooit, in je hele leven, weleens gereden op een motorfiets met meer dan 100PK? Zo nee, maak 's een ritje op een 600 Supersport. Dan kun je daarna gaan denken welke fiets je wél aankan.
 
Vergeet niet dat veel motorrijders zoals ik zijn 'mee gegroeid' met het sneller worden van de motoren, voor mij is het na 27 jaar geen punt om dat ding uit te knijpen en baal ik van te weinig grondspeling en zo op het circuit, het mag nog wel sneller maar dat komt volgend jaar wel met de Honda RCB1000 V5, hopelijk geen wishfull thinking :} ...

27 jaar al!!!!! Al een echte "oude rot", weet je wel zeker dat je volgende een RCB1000 wordt ipv een rolstoelwagentje met E-motor van het bejaardehuis.
Maar troost je, daar kun je ook een powercommander en race uitlaat op zetten :P :P
(hoop dat ik na mijn 45ste ook nog kan en wil rijden op een supersport :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan