Suzuki-GSX100 R een goede beginners-fiets??!!?

Wat een vraag..... |( Denk dat je het antwoord zelf ook wel weet en naar de bekende weg aan het vragen bent. Je weet hoe snel zo'n unit is en je weet ook dat je er nooit uit kan halen wat er in zit als het je eerste motor is. Beginnen op een lichtere motor en daar op leren rijden heeft dus meer zin en zal ook leuker sturen zijn.
Er wordt echt vaak een topic geopend over 'is dit een goede beginnersfiets?'. Zo lang je niet het IQ van een zieke zee-egel hebt kun je daar zelf toch ook wel antwoord op geven......
 
Nog een tip Bennie, rij eens een ritje achterop mee!

Ik heb dit al vaker aangeboden aan b.v. scootergastjes die dachten dat hun scooter zo snel was, die denken ook gelijk als ze 18 zijn op een R1000/Blade/R1 te kunnen rijden. Gelukkig mag dat niet meer, toch een nuttige regel van de overheid! Helaas ben jij daar al te oud voor, je ZOU dus verstandig moeten zijn...

haha, dat is vet ja. Heb ook een keer een broertje van een vriend van mij achterop een FZR 1000 Exup meegenomen. Die had zn scooter opgevoerd en zei dat ie er s middags weer een CBR-blablabla uitgetrokken had. Hij achterop, beetje rustig beginnen, want hij had nog nooit achterop een motor gezeten. Op de snelweg even aangegeven dat ie zich goed vast moest houden om mn middel. Terugschakelen en van 120 volgas tot de 270........

Zn scooter was toch iets minder snel als ie dacht :+
 
27 jaar al!!!!! Al een echte "oude rot", weet je wel zeker dat je volgende een RCB1000 wordt ipv een rolstoelwagentje met E-motor van het bejaardehuis.
Maar troost je, daar kun je ook een powercommander en race uitlaat op zetten :P :P
(hoop dat ik na mijn 45ste ook nog kan en wil rijden op een supersport :}

LOL, da's een goeie Bikefreak! Kom eens kijken op de Nordschleife en je wordt om je oren gereden door 'grijze' motorrijders...
Ervaring komt nu eenmaal met de jaren en die weegt kennelijk zwaarder dan het reactievermogen wat mogelijk een tik langzamer is geworden, uiteraard heb ik het niet over topsport, gewoon lekker toeren zoals mijn icoontje aangeeft :) .

Ik hoop dat een race uitlaat en een PC niet nodig is, Honda moet zijn huiswerk nou maar eens goed doen!
 
Bennie,

JEr is misschien nog wel een betere beginners fiets dan een R1000
het aschijnt dat Dodge ook een motorfietsje heeft gebouwd.
Met een V10 blok en geloof iets van rond de 500PK.
Als dit dan geen beginners fietsje voor je is weet ik het ook niet mee.

Kun je hier lekker een jaartje mee rond rijdn en dan verder sparen voor een F16 ;)
 
Ik wil dat gevoel wel eens meemaken van: oeps help, dit gaat hard.

Nog anderhalf jaar, dan mag ik op iets rijden wat hard gaat. 25 kW vond ik in het begin nog geen eens hard gaan.

Dennizz, die dus wel op een echte 600 was begonnen als die regel d`r niet was. R6 is mooier als een R1 ;)
 
Op zaterdag 07 juni 2003 13:49 schreef Pimmet het volgende:Die had zn scooter opgevoerd en zei dat ie er s middags weer een CBR-blablabla uitgetrokken had..............................Zn scooter was toch iets minder snel als ie dacht :+

Lache altijd die gasten, ik laat ze wel eens gewoon ff aan het gas draaien als ik stil sta. Zie je die gezichten helemaal op standje "shiiiit zeg"

maareuh gewoon die gixxer halen man, ik ben ook begonnen op een m'n 750
 
Hmmm, het lijkt er op dat onze banaan niet meer reageerd :)

Ben benieuwd hoe die zich nu zal voelen.

''Ben ik dan echt zo dom??? Zal ik daar niet direct mee kunnen rijden???
Of mee kunnen wheelyen???

Antw. van de MFers...Ja, je bent dom })

Tja, door zulke knakkers krijgen wij een slechte naam als motorrijders...
 
Hmmm, het lijkt er op dat onze banaan niet meer reageerd :)

Ben benieuwd hoe die zich nu zal voelen.

''Ben ik dan echt zo dom??? Zal ik daar niet direct mee kunnen rijden???
Of mee kunnen wheelyen???

Antw. van de MFers...Ja, je bent dom })

Tja, door zulke knakkers krijgen wij een slechte naam als motorrijders...
Bennie Banaan werkt nooit op vrijdag, zaterdag en op zon en feestdagen ;) Hij is ook niet aan het :] , want hij heeft zijn A-tje nog niet. Ik denk dat tie ligt te :z
 

Is een een Suzuki-GSX1000 R een goede beginnersfiets??!?!?!


Is een straaljager een beginnende vliegtuig voor een piloot?
ALleen als je hem stukje bij beetje leert beheersen en niet meteen Mach Uch trekt.

Doe het dus rustig aan met je rechter pols.
 
volgens mij heeft deze "topicstarter" nog nooit op een motor gereden .. laat staan dat ie et verschil weet tussen 600 en 1000 cc :? :Z
 
Ik geloof inderdaad dat die topicstarter geen enkel idee heeft hoe snel
een Gixxer1000 is.
Ik ben ooit eens begonnen op een GPZ400r en na twee jaar op dat fietsje te hebben "rondgescheurd", heb ik een CBR600f gekocht waarmee ook de nodige km's zijn gereden. Om meer snelheid te krijgen kocht ik een R1 in 1999 (nieuw) en heb daar 3 jaar op gereden. Super dat verschil.... Ben in 2002 toch op de GSX-R1000
gevallen omdat een maatje van me op een 750 reed. Waanzinnig verschil met de R1.
Minder agressief maar toch wel neller en wat beter te controleren.

Maar neem nou 1 advies van me aan, ga niet om te beginnen op zo'n kanon rijden want dat ga je niet overleven. Als je brommertjes gewend bent is de overstap naar een motor met bv 400cc al een wereld van verschil.

Met de tijd dat je 100 op je Kymco rijdt, zit je met zo'n GSX-R1000 al over de 250. En dat is best wel hard! :+
 
Dit is de grootste lolbroek een gixxer1000 haha. (voor iemand weer mijn oude topic voor de deur haalt) Ik neem gewoon een normale sport(kawa zxr400 25kw)
 
Dit is de grootste lolbroek een gixxer1000 haha. (voor iemand weer mijn oude topic voor de deur haalt) Ik neem gewoon een normale sport(kawa zxr400 25kw)

Jij wou toch een R1 25 Kw laten maken?

Dan snap ik ook niet waarom je deze man dat uitlacht.... dan is het misschien wel beter als deze meneer begint op een GSXR1000 (wat IMHO best wel kan) dan een 25 Kw R1, zoiets belachelijks heb ik niet vaak gehoord...

Je moet op je GSXR1000 trouwens wel de ballen hebben om te kunnen zeggen dat het je eerste fiets is, en dat je durft te zeggen dat je nog geen bocht omdurft en dat elke idioot op een gs500 je voorbij scheurt, en dat het waarschijnlijk nog 2 jaar duurt voordat je dat ding vol open hebt getrokken. Ik zelf zou het echt NIET willen. Ik zou liever op een gs'je willen leren sturen dan ontiegelijk voor LUL staan op zo'n stoere fiets, Ik denk echt dat je meer voor lul staat op zo'n fiets met 0 ervaring dan iemand op een gs met de krulletjes aan de banden *D , das toch veel mooier man! *D
 
heu jongens ik ben ook nog maar 23 jaar en begonnen op een fire blade van 98 had er geen probleemen mee tuurlijk heb ik de eerste twee jaar flink het gas dicht gehouden en ik zeg niet dat ik met een 600 beter zou gereden hebben mar bon nu deze winter een gsxr 1000 gekocht en het ding is gewoon super moet ik hem nu weg doen omdat ik nog te jong ben ..... het zit hem in het hoofd zeg ik hou je verstand erbij dan kan je er aan beginnen kan je dat niet blijf er dan maar af het beestje kan aardig uit de hoek komen
 
Blijft komisch hier op mf. Dat men dit soort topics openlaat vind ik al een wonder. Maar een jonge rijder kan best een 1000cc machine aan. Tuurlijk houd hij schaamranden. Tuurlijk moet ie dat gas dichthouden. Moeten we allemaal op de openbare weg B|

Maar na een paar jaar 600cc of 750cc gereden te hebben kan je de overstap best maken. Gewoon het koppie erbij houden. En veel oefenen en wennen.

Wat de centjes betreft dat noemen ze nou sparen om zon ding te kopen. of langzaam opbouwen. 250cc kopen inruilen bijleggen naar 600c naar 750 naar 1000cc Heb je gelijk paar jaar rijervaring te pakken :+
 
Okay dan nu een serieus antwoord.

Ik heb een jaar op een Honda CBR600RR gereden. Een fiets die je niet afstraft, want je zit simpelweg in je toerenbegrenzer als je in zijn 1 de bocht uit wil en hij is simpelweg te traag als je in zijn 2 de bocht uit wil.

Toen na 20.000km ben ik overgestapt op een Yamaha R1 van 2004. Ik trok hem voor het eerst eens open op een provinciale weg, dat heb ik geweten ik zat in no time zwaar boven de 200 km/h tot er een auto erg snel naderde. Ik kon niet meer aanremmen, dus ging ik over de witte strepen heen tussen die auto op mijn weghelft en een auto op de andere weghelft door. Even slikken, maar daarna heb ik nooit meer wat gehad tot ik juli 2005 onderuit ging op de A15...

Op 10 meter van de vangrail verloor het voorwiel de grip over een simpele hobbel die ik totaal over het hoofd heb gezien. Onervarenheid? Nee, maar ook al rij je al meer dan 20.000km kan je ook een fout maken. Als Rossi onderuit gaat zegt ook niemand dat ie niet kan rijden, dus als je onervaren bent zou ik niet op zo'n PK-kanon beginnen. Niet dat een 600 weinig pk's heeft, maar is wat makker ook ook bij uitacceleren van bochten enzo. Rechtuit kan iedereen, dat is niet zo moelijk.

Ik hoop dat dit even een goed antwoord is op je vraag. En begin je er toch aan, dan zeg ik niet dat het niet kan maar het is een tiefussnel ding hoor jongen als je net van lesmotor afkomt zeker....!

Oh ja laat je niet door al die verhalen rijden. Ook mensen op zware motren maken fouten. Ook al zeggen ze van niet, dat is alleen maar grootspraak zo van zoooo ik rij een R1 en jij begint net van je lesmotor. Bla bla blaaaa.... :Z Het is maar net hoe je ermee omgaat nadat je een fout maak en dat je er ook van leert, want de eerste mens die nooit fouten maakt die moet nog geboren worden. Ieder jaar verongelukken er helaas weer een aantal motorrijders en ja ook zij konden heel goed motorrijden.

Hieronder het resultaat van 80 km/h en een menselijk fout door het niet opmerken van een hobbel... Nee ik was niet aan het racen, want je kan de reacties voorstellen. Zal wel te hard gereden hebben.

Als er een auto in de vangrail ligt, dan kan dat gebeuren maar bij een motorrijder.... :X Nee geen motorveilige vangrails hoor. Wij hebben toch geen familie, vrouw of kinderen dus die paar 100 doden per jaar... Ach jammer dan toch? :(

Dus neem een R6 ofzo. Heb je die uitlaten al gezien die Laser leeft!!! Nee? :9~ VEHEEEET!! Check http://www.laserexhausts.com/uk/News/Bikes/PDF/LASER_NPI_YZFR6_06_XTR_DEC05_EN_PRICE.pdf


full
 
Laatst bewerkt:
Op 10 meter van de vangrail verloor het voorwiel de grip over een simpele hobbel die ik totaal over het hoofd heb gezien.

Ik neem aan dat de motor ook helemaal in de vangrails is geboord?
Aan de schade te zien tenminste....anders ga ik inderdaad vragen stellen bij die 80km/h :P
 
Zou tot voor de hayabusa kiezen ipv een GSXR 1000.

Ik rij zelf nu op een 600, die is veel te langzaam man
trekt niet snel op, auto's rijden me er massaal uit _O-


Ga af op het advies van iedereen en neem gewoon een 600
Ga er eens op proefrijden en kijk of die snel genoeg is
















Denk het wel namelijk :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan