Suzuki GSX1100-F loopt op 2 poten.

C_U_later

Rookie
19 apr 2006
5
0
Dordrecht
Mijn GSX1100-F van '90 heb ik na een heerlijke rit :] in zijn stalletje gezet.
4 dagen later wil ik weer een ritje maken.. Maar al rot starten en nog rotter lopen. (2 cylinders). '(
Er zijn 150KM geleden nieuwe bougies ingezet om een soortgelijk probleem op te lossen, en dat werkte. Maar elke 150KM nieuwe bougies??
Bougiekabels+kappen en bobine's na controle nog goed, en motor staat droog dus ook geen vochtprobleem..
Na controle bleek dat de linker 2 cylinders(vanaf schakelkant) niet meedoen.. :(
Gewoon ff gevoeld aan de uitlaatbochten.
Rechts zorgt voor blaren en links niet ..

Is er iemand die weet waar ik verder naar moet kijken??
En misschien iemand die een (digitaal)werkplaatsboek heeft?
 
Cilinder 1 en 2 niet vonken is geen bobine probleem, zoals eerder gezegd is 1 bobine voor cilinder 1 en 4 en de andere voor cilinder 2 en 3.
De gsxf is erg gevoelig met bougies en een verkeerde carburateurafstelling.
Carbs demonteren en de vlotterhoogte goed afstellen, dat lost het meestal op.
verder kijken of er niet een chokeklep blijft hangen.
die bougies gaan kapot door een teveel aan mengsel in de cilinders(nat slaan) gebeurt vooral bij een koude start.


:^ jep, als ie niet meteen aanslaat en je moet een keer of 3 starten en hij doet het dan, kun je het beste meteen naar een motorzaak rijden om vast reserve bougies halen!
 
Ik heb de bougies al gewisseld, 4 andere en van links naar rechts. 3 en 4 lopen wel op de bougies van 1 en 2. Mag dus aannemen dat ze niet stuk zijn. Ik heb een bus shuma gekocht, ga ik van de week proberen. Iemand ervaring mee? Hoe lang moet het er in zitten? Moet de stationaire mengselschroef eruit, zit volgens mij rubber ringetje om, wordt dit opgevreten door de shuma? 't is volgens mij lekker spul gezien de waarschuwingen die op de bus staan, handschoenen, mondkapje etc.
En meneer Hawkeye nog even ter info, de motor stond niet op de zijstandaard, vlotterbakken al gespoeld met verse benzine en zelfs al laten lopen op forte power 1.
Motor blijft gewoon lopen op 2 cilinders en toert ook op naar ruim 3500 met de choke. Maar 1 en 2 doen dan ook niet mee. Heb een stukje gereden en met gas volledig open pakt 'tie wel op, moet dan echt na schakelen gas open trekken. stottert dan en schiet voorruit.
We komen er wel uit.
Fijne dagen jongens!
 
Ik heb de bougies al gewisseld, 4 andere en van links naar rechts. 3 en 4 lopen wel op de bougies van 1 en 2. Mag dus aannemen dat ze niet stuk zijn. Ik heb een bus shuma gekocht, ga ik van de week proberen. Iemand ervaring mee? Hoe lang moet het er in zitten? Moet de stationaire mengselschroef eruit, zit volgens mij rubber ringetje om, wordt dit opgevreten door de shuma? 't is volgens mij lekker spul gezien de waarschuwingen die op de bus staan, handschoenen, mondkapje etc.
En meneer Hawkeye nog even ter info, de motor stond niet op de zijstandaard, vlotterbakken al gespoeld met verse benzine en zelfs al laten lopen op forte power 1.
Motor blijft gewoon lopen op 2 cilinders en toert ook op naar ruim 3500 met de choke. Maar 1 en 2 doen dan ook niet mee. Heb een stukje gereden en met gas volledig open pakt 'tie wel op, moet dan echt na schakelen gas open trekken. stottert dan en schiet voorruit.
We komen er wel uit.
Fijne dagen jongens!


er is hier ergens een topic over het reinigen van carbs, daarin word ook over shuma gesproken, het schijnt zelfs dat je het gewoon via je luchtfilter naar binnen kan spuiten :P

gevonden :) heerlijk, zoekfunctie die werkt:

heikel punt: Carburateurs

alle manieren van shuma gebruik kun je hier vinden, misschien heb je er wat aan :)
 
Ik heb de bougies al gewisseld, 4 andere en van links naar rechts. 3 en 4 lopen wel op de bougies van 1 en 2. Mag dus aannemen dat ze niet stuk zijn. Ik heb een bus shuma gekocht, ga ik van de week proberen. Iemand ervaring mee? Hoe lang moet het er in zitten? Moet de stationaire mengselschroef eruit, zit volgens mij rubber ringetje om, wordt dit opgevreten door de shuma? 't is volgens mij lekker spul gezien de waarschuwingen die op de bus staan, handschoenen, mondkapje etc.
En meneer Hawkeye nog even ter info, de motor stond niet op de zijstandaard, vlotterbakken al gespoeld met verse benzine en zelfs al laten lopen op forte power 1.
Motor blijft gewoon lopen op 2 cilinders en toert ook op naar ruim 3500 met de choke. Maar 1 en 2 doen dan ook niet mee. Heb een stukje gereden en met gas volledig open pakt 'tie wel op, moet dan echt na schakelen gas open trekken. stottert dan en schiet voorruit.
We komen er wel uit.
Fijne dagen jongens!

Hmm benzine tekort lijkt het dus

Doe jezelf een plezier en start de motor eens zonder benzinetank. Eventueel lange slangen naar je benzine tank en de kraan op pri zetten

Wellicht zit die linker benzine slang klem als die tank er weer op zit.
 
Heb je toevallig een vacuumkraantje en gaat dat slangetje naar die twee carburateurs? Dan zou je eens naar het rubbertje in het kraantje moeten kijken. Als in dit rubbertje een scheur(tje) komt dan veroorzaakt dit een veel te rijk mengsel en het wil dan alleen nog maar goed lopen als er genoeg gas wordt gegeven zoals je schreef.
 
Sorry jongens, ik ben er nog niet mee bezig geweest.
Maar ook op een losse kan benzine direct de carb. in deden de 2 cil. niet mee.
De vlotterkamers lopen wel vol, dus slangen of verbindingen zitten niet dicht.
Moet volgens mij gewoon een sproeier probleem zijn of zo.
Ik spuit er wel een keer de shumma in.
Wordt vervolgd.
 
Hoe al weer veel te lezen

ff rekenen, GSX 1100, heb zo'n ding gehad uit 98, ooit gezien toen ik van de 5 naar de 4e terug schakelde dat ik toen 270 km er uur ging, spul loopt gruwelijk, dat is op 4 cyl ongeveer een top van ruim 300 km per uur, dus op 2 poten 130/140, harder mag je toch niet toch?

Maar euh ff ter zake, het kan zijn dat je choke bediening aan het uitlebberen is en zodoende de choke van 2 carb's blijft hangen, althans langer dan de andere open blijft staan, wat weer zeer snel je bougie's doet laten doorbranden en dan heb je maar twee poten meer over.

Moeite waard om ff te checken want de GIXXERS staan erom bekend dat de bougie's de choke maar heel ff kunnen verdragen.

Als ik je voor het eind van het jaar niet weer spreek, dan vast prettige kerstdagen en een goed 2008
 
Ga zo dadelijk een gsx1100F blok der onder hangen onder die R.


Gesjellig zon zondagklusje in de buitenlucht..


Muhhaha krijgen we die startellende weer. Nou we gaan het meemaken.
 
Vorige week zaterdag eindelijk de carb. via de aftappluggen volgespoten met shumma.
Kwam toch wel wat drab uit. Daarna effe doorgespoeld en verrek, liep al op 3 pitten, maar cilinder 2 deed nog niks. Voor de zekerheid bougie gewisseld, maakte niks uit. Dus bewuste carb weer volgespoten en ja hoor, hij loopt weer als vanouds, misschien nog wel lekkerder.
Dus, de shumma werkt goed, het is wel aggressief spul, bijt als een gek en stinkt ook nog eens goed.
Maar, bedankt voor de tip. Scheelde toch een hoop sleutel werk.
En nu maar hopen dat er inwendig niets opgevreten is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan