Suzuki GSX1100 van '80

Johnboy

Rookie
25 mei 2002
18
0
Heerlen
Mijn Suzuki heeft een jaar of twee stilgestaan.
Nadat ik de nodige centjes eraan heb uitgegeven, is nu de koppakking en de pakking van de kleppendeksel ook kapot.
De motor heeft mij tot nu toe een 700 euro gekost aan reparatie in 6 weken.Van alternator tot koppelingsplaten.
Kan iemand mij vertellen wat deze pakkingen mij aan reparatie kosten, en heeft er iemand ervaring met een motor die lang heeft stilgestaan?????
Is de motor het nog waard en wat staat mij misschien nog te wachten?? ;(

Bijlage: SUZUKI.JPG
 
misc.php


Deze dus :)
 
Dit is de motor wat mij de nodige onkosten heeft bezorgd.
Ik heb hem ongeveer 1 jaar in mijn bezit.
Maar omdat ik niet in de regen rij, is hij 2 maanden geleden uit de stal gekomen en daar begonnen mijn onkosten.
Bij de vorige eigenaar had hij al twee jaar stilgestaan, waarna hij 1 maand heeft gelopen tot winterstalling.
HELP :?
 
Als altijd: zelf doen is het goedkoopste, pakkingen kosten niet zo heel veel. Laten doen is al een stuk duurder vanwege het arbeidsloon.

Geen idee wat je allemaal nog meer tegen kunt komen, maar volgens mij heb je de duurste onderdelen al gehad.

Mocht je er vanaf willen, dan wil ik hem wel van je overnemen voor weinig... :P :P :P
 
Je hebt idd de duurste twee dingen al gehad. De alternators staan er bekend om dat deze kapot gaan. Veel rijden met licht aan vergroot de kans.

Als je nog langer door wilt rijden met deze motorfiets laat dan eens een compressietest doen bij een garage (nat & droog). Hierna weet je direct hoe erg het blok er van binnen aan toe.

Het gebeurt namelijk soms dat er na een paar jaar stilstand roestvorming optreed in de cylinders. Als de motor dan gestart word schrapen de zuigerveren kapot door de roest en is de compressie helemaal weg.

Wel leuk, nog een GS op dit forum :)
 
gaaf bakkie :9~ , houden dat ding, enne de eerste aanloop is het duurste, dus straks starten dat ding, en gauw een oudebrik laten worden kun je mee met de OBT

enne WPH kopen, kun je vele dingen zelf oplossen
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
Na overweging ben ik van plan nog 1 keer mijn best te doen voor de reparatie van de pakking.
Dit is dan ook echt de laatste keer.
Mocht hij daarna weer wat hebben zijn jullie de eerste die dit horen.

Oh ja, compressie was getest en was goed.
Olie en oliefilter,luchtfilter,bougies zijn de eerste dingen wat ik vervang als ik een motor koop, ongeacht de staat of bouwjaar.
Bedankt*d
 
Ha, we hebben een kenner. Zelf sleutelen dus. En volhouden, kan nu niet veel meer zijn. Als je er goed voor blijft zorgen kan die nog heel wat jaartjes mee!!! Succes in ieder geval!! :) :)
 
Welkom, dude, ik wens je veel succes met je fiets...echt een mooie ding...een grote broer voor de 750 van mij :)
...en als je hem wil verkopen...!

Voor meer info over de hele alternator/electra verhaal en andere handige info over de GS/GSX kijk op:
http://www.gsresources.com/

Kom je mee op de Grote Ouwe Brikken Toer ?

de mazzel.

evildave
 
Terug
Bovenaan Onderaan