Suzuki gsx400e Caferacer

Dieuwe1992

Rookie
15 apr 2015
4
0
ENSCHEDE
Beste mensen,

Vorig jaar ben ik begonnen met het maken van mijn eigen cafe-racer. Ik heb een oude suzuki gsx400e gekocht en begon bij het strippen van het frame. Hieronder zie je de originele motor.

1.jpg


Na een maand of 2 werk, plus laten spuiten etc was dit het eind resultaat

iKOe5wu.jpg


Fu9cDgX.jpg


Echter zou ik nog graag spaak velgen willen hebben. Zelfs met veel zoekwerk heb ik nog geen geschikte velgen kunnen vinden. Weet toevallig iemand welk type spaakvelgen onder deze gsx400e passen en waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt,
Dieuwe
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat de gs750 Schijfremmen achter heeft, Gsx400e heeft een trommelrem achter. Wellicht dat de voorvelg wel werkt, Alleen ik kan hier nergens echt concrete informatie over vinden. Zou jammer zijn als ik een velg ophaal of bestel om er achter te komen dat hij er niet in past. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft?
 
Ziet er mooi uit! Ben zelf nu ook bezig met een GSX400e caferacer. Ik vroeg me af welke sproeiers je hebt gebruikt i.c.m. deze luchtfilters. Alvast bedankt,
 
Hallo Cazimir, Oei dat is al een tijdje terug, ik weet dat ik één of twéé maatjes groter heb. Heb destijds 4 verschillende gekocht en getest bij welke de motor het mooiste liep. De uitlaten en luchtfilters hebben hier natuurlijk invloed op
 
Wielen van gs550, gn250, gn400, gr650, deze hebben allemaal trommel achter.
Asmaten zullen ook hetzefde zijn alsook remschijfmaat voor.
Het enige zullen misschien wat pasbussen zijn die op maat gemaakt moeten worden, maar misschien ook wel weer niet.
Let wel op dat je sjopper/custom varianten veelal wel 19" voor hebben maar 16" achter en da's bij een caferacer weer geen gezicht.
De gs550 heeft wel 18" achter.
 
prachtig...
hier ook de potentie gezien in een gsx400e...
eentje gekocht in Nederland ... morgen halen en importeren. In België zijn ze niet of nauwelijks te vinden... en als je er eentje kan vinden is het een misbaksel of langs alle kanten opgelapt.

van waar heb je het kontje?
kan je effe aangeven wat de lengte is van de dempers(en van waar komen ze :p )?
ik twijfel nog tussen korte en de dunstall replicas van caferaceronderdelen.nl.... maar een knik naar boven in de pijp is voor mij wel een "must" :p.

de spaakwielen heb ik ook mee gekocht, die komen van een GN250... Enige nadeel dat ik erin zie is dt de wielen rechte randen hebben (de meeste) en dat je dus geen "stoere" vette achterband kan gaan zetten... indien wel... geef maar een seintje ;)


de clipons zijn wel vet ;) ik heb op een M-stuurtje gemikt aangezien ik de clipons niet "durfde"... maar zoals bij jou hoef je dus niet de hele hoofdplaat te vervangen om het mooi te maken... enkel het stuur verwijderen is precies ruim voldoende!

ik mik op een gelijkaardig resultaat als deze:
diy-suzuki-gsx400-cafe-racer-is-sleek-and-slender-photo-gallery-63678-7.jpg
 
Hey Dieuwe,

Heb dezelfde bike aangeschaft en ben al een heel eind. Hoe heb jij dat destijds gedaan met de open luchtfilter in verband met de sproeier(grootte)?
Hoor graag van je.

Simon
full
 
Heb dezelfde bike aangeschaft en ben al een heel eind. Hoe heb jij dat destijds gedaan met de open luchtfilter in verband met de sproeier(grootte)?
Hoor graag van je.

Ik heb open filters geplaatst (van aliexpress) en er waren geen sproeiers te vervangen, nog een afstelling te doen...
moet m'n bougies nog eens bekijken nu na +-500km, maar in principe zit het helemaal goed
 
Ik heb open filters geplaatst (van aliexpress) en er waren geen sproeiers te vervangen, nog een afstelling te doen...
moet m'n bougies nog eens bekijken nu na +-500km, maar in principe zit het helemaal goed

Mag op "gevoel" wel goed zitten maar waarschijnlijk heb je wel een maatje groter nodig, anders loopt het blokje veel te heet.
Alhoewel ik ook zo voor maanden heb rondgereden...dusja; wat is moeten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan