Suzuki GSX400e Optrekken na 5000 toeren gaat sloom

mirano

Rookie
31 aug 2020
8
3
Heren (en dames),

Me vader en ik bezitten en Suzuki GSX400e van 1986. De motor draaide als een zonnetje
tot ongeveer een 3 dagen geleden. Ik merkte bij het optrekken dat de motor terughoudde

Het gaat zo:

Van 0 - 5000 (tot ongeveer 6000) trekt de motor netjes optrekken
Van 6000 - 100000 is de motor erg terughoudend, hij trekt sloom op i.p.v. dat die eerst je alleen maar sneller vooruit trekt.

Hebben jullie ideeén waar dit mogelijk aan kan liggen?

Carbarateur hebben we omgewisseld + de vlotter (drijvertje) aan 1 kant omgewisseld.

Mvg,

Mirano
 
suzuki-gsx400e-1981-x-e02-e04-e16-e22-e24-e26-carburetor_bigsue0165fig-12_413f.gif

nummero 5 is dus vervangen
 
Even een update:

we gaan voor de zekerheid even de olie verversen, omdat dat al enige tijd niet is gedaan.

daarna gaan we de punten hierboven behandelen!
 
de opbrengst is goed! Dat hebben we al getest, daarom komen we er niet uit! Excuses voor het niet aangeven en bedankt voor het antwoorden
Heb je er toevallig een benzinefilter in de benzineleiding na de benzinekraan tussengezet? Als dit zo is, toch niet zo'n Ali ding met een binnendiameter van 6 mm maar eentje van 8 mm🙄
 
Ik zou eerst eens kijken of de membranen boven de gasschuif (#5 op de tekening) echt wel goed en zonder vouwen in hun groeven zitten, veel meer was er niet los geweest, altijd je laatste werk controleren bij een nieuw probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan