M10000
Die hard MF'er
Beste iedereen, ( excuses voor lange OP)
Alweer een tijd zit ik op dit forum, heerlijk om te lezen al die problemen, oplossingen en tips. Nu heb ik alleen zelf een probleem, namelijk met mijn gsx550es uit 1984. Hij heeft een jaar telkens slecht gestart, ging meestal niet zonder startspray. Als ik toen licht aanhad met motorrijden kon ik hem daarna niet meer elektrisch starten, omdat dan de accu leeg was.
nou had ik van de zomer nieuwe yuasu (even vergeten) accu gekocht, 4 nieuwe bougies , een nieuw benzinefilter geplaatst + zekeringen vervangen. Toen wou die het helemaal niet meer goed doen en heb ik hem laten staan tot er weer geld was. Ik voelde toen ook dat bobine 1-4 warm werd met alleen maar contact aan, kortsluiting in de bobine dus. Dat zal ook wel de verklaring zijn waarom die soms met 3 cilinders startte.
Affijn, gisteren nieuwe bobine geplaatst + 2 nieuwe bougiedoppen, accu deels opgeladen, gestart met startkabels + hoop startspray en hij deed het als een tierelier. Rondje op gereden van +- 3 km, uitgezet en toen kon ik hem tot 4x maal aan toe meteen starten.
Vanochtend wou die weer niet starten zonder startspray en een tijd vol gas geven, want stationair loopt die pas na een tijdje goed.
De hamvraag: Waar kan het nu nog aan liggen?
Het blok helemaal uit elkaar halen gaat niet eens, want de vorige eigenaren hebben flink de schroefjes doorgedraaid ( op de meest lastige plekken)
Wel was er door de vorige eigenaar een nieuwe SR geplaatst.
Alvast bedankt!
Alweer een tijd zit ik op dit forum, heerlijk om te lezen al die problemen, oplossingen en tips. Nu heb ik alleen zelf een probleem, namelijk met mijn gsx550es uit 1984. Hij heeft een jaar telkens slecht gestart, ging meestal niet zonder startspray. Als ik toen licht aanhad met motorrijden kon ik hem daarna niet meer elektrisch starten, omdat dan de accu leeg was.
nou had ik van de zomer nieuwe yuasu (even vergeten) accu gekocht, 4 nieuwe bougies , een nieuw benzinefilter geplaatst + zekeringen vervangen. Toen wou die het helemaal niet meer goed doen en heb ik hem laten staan tot er weer geld was. Ik voelde toen ook dat bobine 1-4 warm werd met alleen maar contact aan, kortsluiting in de bobine dus. Dat zal ook wel de verklaring zijn waarom die soms met 3 cilinders startte.
Affijn, gisteren nieuwe bobine geplaatst + 2 nieuwe bougiedoppen, accu deels opgeladen, gestart met startkabels + hoop startspray en hij deed het als een tierelier. Rondje op gereden van +- 3 km, uitgezet en toen kon ik hem tot 4x maal aan toe meteen starten.
Vanochtend wou die weer niet starten zonder startspray en een tijd vol gas geven, want stationair loopt die pas na een tijdje goed.
De hamvraag: Waar kan het nu nog aan liggen?
Het blok helemaal uit elkaar halen gaat niet eens, want de vorige eigenaren hebben flink de schroefjes doorgedraaid ( op de meest lastige plekken)
Wel was er door de vorige eigenaar een nieuwe SR geplaatst.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: