Suzuki GSX750 E

Fast Tommy

MF'er
21 jun 2004
56
0
Enschede
Ik heb gisteren een GSX 750 uit BJ`80 gekocht voor weinig.
nu is mijn vraag wat voor leuks kan ik hier mee doen cafe-racer van maken of std houden.
kom eens op met jullie leuk en creative ideen als je wilt.
verder moet er nog een accu maar hoeveel Amp moet hij zijn is hier iemand die dat toevalig weet.

Gr
Fast Tommy

1981_GSX750E-II_red_560.jpg

Is het er zoeen?

edit:
1980_GSX750E-1_black-a_520.jpg

Dees komt uit 1980

www.suzukicycles.org/
Misschien heb je er wat aan?

Laatst bewerkt:
bij deze een foto van de motor die ik gisteren heb gekocht.
dus kom op met jullie ideen als je wilt
alvast mijn hartelijke dank.

GR Fast Tommy

full
.

NIETS AAN DOEN! deze brik is echt een klassieker in wording waar je niets aan hoef te doen als je hem wat vertroetelt.....koop dan liever een rotte CB zoals ik heb gedaan :-)

bij deze een foto van de motor die ik gisteren heb gekocht.
dus kom op met jullie ideen als je wilt
alvast mijn hartelijke dank.

GR Fast Tommy

(Afbeelding).

Als eerste zou ik er een buddy opzetten ;)

Maar je moet doen wat je zelf het mooiste vind. Ik houd bv van clip-ons, sportieve buddy, 3spaakswielen met niet al te brede banden ed.

Om te beginnen alvast mijn hartelijke dank voor de reactie`s.
Ik heb deze motor gekocht of je het glooft of niet voor €200,-
het enige wat er aan moet gebeuren is een andere achterband want die is glad,
een buddy (wat voorèèn weet ik nog niet)en de motor loopt niet.
de man waar ik hem van gekocht heb heeft de voetpakking,koppakking en de klephoedjes vervangen en daarna starte hij niet meer (de motor draait wel rond)
ik zelf zit te denken aan de timeing van de nokkenassen die niet goed staat.
het probleem is dat ik niet zo èèn,twee,drie niet weet hoe hij moet staan.
dus als een van jullie dit weet hou ik mij graag aanbevolen om die info met mij te delen.

Groeten uit een nat Enschede

Fast Tommy

Hej Man,
Niets aan doen (ik bedoel veranderen). Mooie fiets, is volgens mij de voorloper van de ES/EF, want die had een mono-shock achter. Ik heb deze nooit gezien, is het een US versie ??

Werkplaatshandboek zal lastig worden, maar niet als je mij even contact. Heb een ingescande versie van het originele Soes WPH voor de ES, maar blok is volgens mij hetzelfde. Kan ik voor je op CD zetten.
EDIT: alsook de ingescande microfiche.

Akku--> het WPH roept hier het volgende: 12V 50.4kC (14Ah)/10HR. Daar moet je volgens mij mee uit de voeten kunnen.

Contacten schoonmaken, en op je spanningsregelaar/gelijkrichter letten. Doe je dat niet, dan heb ik die ook nog voor je....

Veel suk6, is een leuke fiets, en tot op OBT8 op 5 september !!

cu,
John

Laatst bewerkt:
Hej Tommy,

Kost je een paar postzegels en een CD-rom. Stuur me even een mail, krijg je mijn thuis adres. Mag je me een lege CD sturen, en een aan jezelf geadresseerde+gefrankeerde envelop. Brand ik het spul voor je.

Groet,
John

Kop is gelast.
Kleppen heb ik weer in geslepen.
Schroefdraad van de nokkenaslagerkappen vervangen.
Morgen komt de koppakking binnen en dan gaan we alles weer monteren.

Groeten

Fast Tommy

weet iemand het aandraaimoment voor de cilinderkop?????

Yep, dat weet iemand (alles in Nm):
Cylinder head bolt: 8 - 12
Cylinder head cover bolt: 13 - 15
Cylinder head nut: 35 - 40
Cylinder head oil pipe union bolt: 8 - 12
Cylinder stud bolt: 16

Moment ze,
cu,
John

Hej Tommy,
Das mooi man !! Altijd een aparte ervaring als je een niet lopend brik zijn eerste prutteltje hoort maken.

Moet je nog een kopie van dat WPH? Ben over 2 weken met vakantie, dan dus even 3 weken uit de lucht.

cu,
John

motor loopt goed MAAR als ik in de 5de versneling rij dan flikkert hij zo af en toe uit de versneling lijkt wel.
als ik iets met mijn gas speel dan dan is het net of dat hij er weer in springt.
heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn???
Groeten

Fast Tommy

hee fast tommy,

Kop is gelast.
Kleppen heb ik weer in geslepen.

Wat is er gelast? Aan je cilinderkop? En ziet het er goed uit? ik heb namenlijk een stukje afgebroken koelvin op mijn cilinderkop die verder gewoon goed is. Wat ik om estetische redenen zou willen fixen.... alvast bedankt voor het antwoorden :) ...

ik had scheuren in mijn cilinderkop van de klepzetel naar het bougiegat.
klepzetel er uit V-groef in de scheur gefreest en toen dicht gelast.
grondboring van mijn klepzetel uit gefreest, klepzetel er in en de juiste klepzetel hoek er in gefreest (45graden). Kleppen geslepen en in geschuurt.
cilinderkop er weer op alles afgesteld en hij draait weer als een naaimachine.

ah je doet voor je beroep bikes fixen, zie ik nu ook in je profiel :) .
Enig idee waar ik in Eindhoven een stuk koelvin aan mijn cilinderkop [naast het bougiegat] van een CB750 gelast te krijgen?!

Ik bedoel welk bedrijf [motorbedrijf? of juist las/metaal bedrijf?] en welk soort lassen ze dan moeten kunnen tig ? mig? ...? Een cilinderkop is een legering van magnesium en alumium toch?

Ik wil het als het ff kan onzichtbaar maken daarna [de reparatie is puur estetish], dus vijlen/slijpen en dan hoop ik dat na het geplande parelstalen van het hele blok er niks meer van te zien is. Dus moet wel netjes gelast worden [braden kan ik zelf ook heel goed :) ].

Terug
Bovenaan Onderaan