suzuki gsx750. kopen of niet? advies welkom

1000 kneuros pinnen en morgen lekker rijden!! :] :]

Je kunt met een oude motor geluk hebben of pech. Gewoon kijken of alles rechts is, goed rijdt, remt, klinkt en niet teveel lekt.
Kocht zelf ooit een gpz600 '88 met 54000 km. Heb hem weer verkocht met 105000km. Nooit mee stil gestaan. Da's geluk!! :} :}

Ik vind het een stoere fiets: 80's power; HEAVY METAL!!!!
 
Ik zou zeggen als je hem wil hebben: Kopen voor die 1000 euro kan je je niet echt een buil vallen.

i-1.JPG


Veel suc7 er mee!
 
idd goed goed kijken/luisteren en dan kun je
meestal wel zeggen dat je geen miskoop doet.
Zeker niet voor dat bedrag.

Kijk wel uit voor evt. water in de tank.
Hebben veel oudere motoren last van.
Hoeft geen probleem te zijn (gewoon helemaal leeg
laten lopen, dus bezine kraan eraf), maar hierdoor kan
er roest in de tank komen en je de boel verstoppen.
 
idd goed goed kijken/luisteren en dan kun je
meestal wel zeggen dat je geen miskoop doet.
Zeker niet voor dat bedrag.

Kijk wel uit voor evt. water in de tank.
Hebben veel oudere motoren last van.
Hoeft geen probleem te zijn (gewoon helemaal leeg
laten lopen, dus bezine kraan eraf), maar hierdoor kan
er roest in de tank komen en je de boel verstoppen.

Brandstoffilter --> €2,--
 
Niet elke motor heeft standaard een brandstoffilter... Misschien deze ook wel niet.

En idd, een filter houdt geen water tegen... Maar wat ik me afvraag... Hoe komt dat water erin(de hoveelheid, dat het problemen gaat geven)?? En waarom dampt het er niet vanzelf uit? Omdat benzine lichter is dan water? Maar het aanzuigpunt zit onderin dus het water wordt er sowieso eerst uitgezogen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gunther,

You've got mail !!

FF delen met de rest:
Kwoot:
Hallo Gunther,
Het zwakste punt van "mijn" type GSX is de dynamo (stator genoemd) en de
spanningsregelaar/gelijkrichter (RR genoemd). In elk geval in originele
uitvoering. Het zou dus slim zijn om voor aankoop even een voltmeter op de
akku te hangen, starten, je moet dan een spanning meten op de akku groter
dan 12 V en kleiner dan 15 V, en dit zo'n beetje over het toerenbereik tussen 1500
en 5000 toeren.
Is dit niet het geval (dus hoger of lager), dan mag je er van uit gaan dat
of stator of RR of beiden defect zijn. Om beiden te vervangen ben je zo'n
250 Euro kwijt (aan onderdelen, moet je ze zelf nog monteren).
Als je hier details over wilt weten, kijk eens op
http://www.thegsresources.com , sectie -In the garage -, The Stator papers.
Daar staan ook de tips om (na aanschaf) te voorkomen dat een en ander defect
raakt (over het algemeen door slechte contacten).

Verder is het verstandig om even te kijken hoe de staat van de uitlaten is.
De originele uitlaten (dus bijna 20 jaar oud) waren nogal gevoelig voor
roest van binnen uit. Kijk met name even aan de achterkant van de uitlaat,
bij de achteras. Daar zijn ze vaak doorgeroest, of heel dun, tegen het
doorroesten aan.

En verder natuurlijk alle punten die je ook bij een ander type motor moet
controleren (voorvork, banden, remblokken, schijven). Warm laten lopen, geen rare
geluiden uit blok horen, etc etc etc. Maar niets specifieks voor de GSX750ES.
De prijs klinkt alleszins redelijk, en je bent daarmee meteen gratis lid van M-F's Brikken sectie.

Groet + succes,
John.

Onkwoot
 
:r :r :r Ik kijk nu pas naar het fotootje: D'r zitten kermis stickers op..........
Zie ergens het topic over stickers verwijderen, door ondergetekende aangezwengeld.

Komtie weer:
WIL IEDEREEN DIE NU EEN (BIJNA) NIEUWE MOTOR HEEFT DAAR GEEN ACHTERLIJKE STICKERS OPPLAKKEN. DAN HEBBEN WIJ BRIKKERS DAAR OVER 15 JAAR TENMINSTE GEEN LAST VAN !!!
 
Door Cecotto op 28-06-2002 20:55



Ik kijk nu pas naar het fotootje: D'r zitten kermis stickers op..........
Zie ergens het topic over stickers verwijderen, door ondergetekende aangezwengeld.

Komtie weer:
WIL IEDEREEN DIE NU EEN (BIJNA) NIEUWE MOTOR HEEFT DAAR GEEN ACHTERLIJKE STICKERS OPPLAKKEN. DAN HEBBEN WIJ BRIKKERS DAAR OVER 15 JAAR TENMINSTE GEEN LAST VAN !!!
:}
Helemaal mee eens , motor is geen plakboek.
Ziet toch niet uit die vieze plakkertjes die er
niet op horen. Reklame maken doe je maar ergens
anders en zeker niet gratis. ;)
 
Jaja,ook ik was gelukkige eigenaar van een gsx1100 waar de dynamo(stator)van kapot was.
Mocht je dit niet nakijken kost je dit ongeveer 150 euro zonder montage.
Zeker zoals al eerder genoemd een benzinefilter is eigenlijk een must.
suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan